Onko sulla ollut stalkkeri häiritsemässä elämääsi?
Kommentit (803)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stalkkaaminen ja hakkerointi on kovin vaivalloista, eikä stalkkaaja ehdi elää omaa elämäänsä, jos roikkuu uhrissaan 24/7/365. Siitä syystä en oikein usko, että kukaan jaksaisi stalkata toista vuosikymmeniä ihan vaan omaksi huvikseen. Ja jos jaksaa, niin on selkeästi mielisairas tai häiriintynyt, eikä sille voi sitten mitään. Stalkatkoon sitten, jos ei kerta kaikkiaan kykene lopettamaan. Omapa on häpeänsä. Jos lähelle pyrkii, ota välittömästi yhteys poliisiin.
Ei se ole vaivalloista lainkaan jos pistät valetukiasema-tietokoneesi tallentamaan uhrin puhelut, tekstiviestit ja piilotat tämän autoon/polkupyörään pienen pienen gps-laitteen. Voit vaikka illalla kotiin tullessasi katsella mitä kaikkea uhrisi on tehnyt päivän mittaan; mitä jutellet, kenen kanssa ja missä käynyt. Helppoa ja halpaa.
Pahimmat stalkkerit tekevät halvalla nykytekniikalla paljon pahempaak
Ei taida olla halpaa eikä helppoa. Eikä laillista omistaa valetukiasemia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stalkkaaminen ja hakkerointi on kovin vaivalloista, eikä stalkkaaja ehdi elää omaa elämäänsä, jos roikkuu uhrissaan 24/7/365. Siitä syystä en oikein usko, että kukaan jaksaisi stalkata toista vuosikymmeniä ihan vaan omaksi huvikseen. Ja jos jaksaa, niin on selkeästi mielisairas tai häiriintynyt, eikä sille voi sitten mitään. Stalkatkoon sitten, jos ei kerta kaikkiaan kykene lopettamaan. Omapa on häpeänsä. Jos lähelle pyrkii, ota välittömästi yhteys poliisiin.
Ei se ole vaivalloista lainkaan jos pistät valetukiasema-tietokoneesi tallentamaan uhrin puhelut, tekstiviestit ja piilotat tämän autoon/polkupyörään pienen pienen gps-laitteen. Voit vaikka illalla kotiin tullessasi katsella mitä kaikkea uhrisi on tehnyt päivän mittaan; mitä jutellet, kenen kanssa ja missä käynyt. Helppoa ja halpaa.
Pahimmat stalkkeri
Vai niin. Kuulostaa ihan joltain riippuvuudelta. Stalkkaajan oma henkinen ongelma, ei uhrin, jos ei fyysisesti tätä lähesty. Sama se, mitä sepustaa. Jos se hakkerointi on niin helppoa, niin uhri voi sitten palkata pari nohevaa poikaa hakkeroimaan stalkkerin luurin.
Miksipäs ei, mikäli vain sattuu tuntemaan tällaiseen sosiopaattiseen toimeen halukkaita - puhumattakaan että haluaisivat lisäksi mahdollisia vihamiehiä stalkkaajien kaltaisista ihmisistä. Uhrien suurin "synti" lähes kaikissa vainoamistapauksissa nimenomaa onkin se ettei heitä auta kukaan.
Ja sitten vielä pitää tietää kuka/keitä stalkkerit ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei. Ihan kirjaimellisesti yliopistossa opiskeleva it-harrastaja olisi hyvä veto. "
Ei siis kannata mennä ammattilaiselle tai poliisille?
Psykiatrille.Miten saan vainoajan psykiatrille?
Menet sinne ensin itse. Jos on todellinen vainoaja, niin se tulee kyllä sinun perässä sinnekin.
Sinä menet siis aina psykiatrille jos on ongelmia tietokoneen palomuurin tai kännykän tietoturvan kanssa.
No mutta, nehän palomuurit ynnä muut oli kunnossa tuolla tyypillä.
Kyllä psykia
Niinhän sinä luulet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole vaivalloista lainkaan jos pistät valetukiasema-tietokoneesi tallentamaan uhrin puhelut, tekstiviestit ja piilotat tämän autoon/polkupyörään pienen pienen gps-laitteen. Voit vaikka illalla kotiin tullessasi katsella mitä kaikkea uhrisi on tehnyt päivän mittaan; mitä jutellet, kenen kanssa ja missä käy
Vastaan viestiin jossa uhri voi nohevana tilailla aikaisemmin ketjussa mainittuja nk vastavainoajia selvittämään tilanteen.
Tästä näyttää vallitsevan konsesus: poliisia ei kannata vaivata.
Oletan että ihmiset ovat sisäistäneet sen miten vähän poliisia kiinnostaa tällainen mikä helposti halutaan viitata uhrin mt-ongelmina.
Itse kyllä sanoisin, että jos vain todisteita löytyy niin ensimmäisenä poliisille. Hyvällä säkällä jopa saattavat vähän tutkiakin asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahimmat stalkkeri
Onko hakkerointi yleensäkään laillista. Mutta miksi tuollainen sana on olemassa, jos koko asiaa ei ole olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahimmat stalkkeri
Ei taida olla halpaa eikä helppoa. Eikä laillista omistaa valetukiasemia.
Vaatii parinkympin lisälaitteet, TV-tikku voi riittää(?). Softan saa ilmaiseksi/halvalla. Kiinnijäämisen mahdollisuus on liki olematon, data kulkee valetukiaseman kautta jälkiä jättämättä oikeille tukiasemille. Ihan kuin jokin laittomuus kovastikin muutenkaan vaivaisi hakkereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole vaivalloista lainkaan jos pistät valetukiasema-tietokoneesi tallentamaan uhrin puhelut, tekstiviestit ja piilotat tämän autoon/polkupyörään pienen pienen gps-laitteen. Voit vaikka illalla kotiin tullessasi katsella mitä kaikkea uhrisi on tehnyt päivän mittaan; mitä jutellet, kenen kanssa ja missä käy
No stalkkaaja on henkisesti häiriintynyt eikä mikään voittamaton supersankari. Sen tulee äkkiä äitiä ikävä, jos joutuukin vainon kohteeksi itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole vaivalloista lainkaan jos pistät valetukiasema-tietokoneesi tallentamaan uhrin puhelut, tekstiviestit ja piilotat tämän autoon/polkupyörään pienen pienen gps-laitteen. Voit vaikka illalla kotiin tullessasi katsella mitä kaikkea uhrisi on tehnyt päiväni
Miten poliisi tutkisi asiaa jos kerran kiinnijääminen on noin vaikeaa? Tietenkin jos poliisi selvittää ison mysteerin, jossa aukeaa että joku suuri suomalainen sivusto on sallinut käyttäjiään hakkeroitavan tai jopa itse asentanut sinne jonkun haittaohjelmanlatausjärjestelmän, niin se voi auttaa sellaisia jotka eivät vielä ole eksyneet sinne.
Meidän talon entinen omistaja ajaa edelleen kerran - pari kuussa talomme ohi vaikka asuu ihan eri puolella kaupunkia. Ajaa suoraan meidän pihan edestä ja auto on erittäin helposti tunnistettava. En ymmärrä mitä saa siitä että ajelee ees taas meidän talon ohi.
Pari entistä kaveria. Stalkkasivat somessa, ja kun estin pyysivät muita yhteisiä tuttuja ottamaan screenshotteja julkaisuistani, saattoivat isoissa yli 100000 jäsenen ryhmissä löytää juuri minun kirjoittamat kommentit ja reagoivat niihin (etsitty minun nimellä siis..)
Yksi entinen miestuttava teki aina uuden salaprofiilin someen jolla kävi kyttäämässä kun olin estänyt jo kaikkialla muualla. Silloin ei vielä ollut tätä vaihtoehtoa estä kaikki henkilön profiilit - se on hyvä toiminto estää nuo aina uusien profiilien tekijät!
Yksi puolituttu käy katsomassa joka ikisen minun tarinan instagramissa vaikka ei seuraa minua ja eräs pipipää nainen seuraa joka ikisen liikkeeni vaikka ilmeisesti vihaa minua.
onneksi ei ole ainakaan tietääkseni ollut vielä ketään joka tänne pihaan tulisi oven taakse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan viestiin jossa uhri voi nohevana tilailla aikaisemmin ketjussa mainittuja nk vastavainoajia selvittämään tilanteen.
Laajemmalla skaalalla kun asiaa miettii niin täytyy kyllä ihmetellä sitä etteivät Suomalaiset enemmän luota oman käden oikeuteen kohdatessaan rikollisuutta, jota ei joko jakseta edes tutkia tai josta seuraavat sanktiot ovat usein yhtä kuin ihmisen oikeudentajun päälle kusemista.
Vähän OT.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole vaivalloista lainkaan jos pistät valetukiasema-tietokoneesi tallentamaan uhrin puhelut, tekstiviestit ja piilotat tämän autoon/polkupyörään pienen pienen gps-laitteen. Voit vaikka illalla kotiin tullessa
Miten poliisi tutkisi asiaa jos kerran kiinnijääminen on noin vaikeaa? Tietenkin jos poliisi selvittää ison mysteerin, jossa aukeaa että joku suuri suomalainen sivusto on sallinut käyttäjiään hakkeroitavan tai jopa itse asentanut sinne jonkun haittaohjelmanlatausjärjestelmän, niin se voi auttaa sellaisia jotka eivät vielä ole eksyneet sinne.
Keinoja kyllä löytyy, mutta ne kysyvät aikaa ja resursseja. Ja jonkun osaavan mielenkiintoa.
Vierailija kirjoitti:
Meidän talon entinen omistaja ajaa edelleen kerran - pari kuussa talomme ohi vaikka asuu ihan eri puolella kaupunkia. Ajaa suoraan meidän pihan edestä ja auto on erittäin helposti tunnistettava. En ymmärrä mitä saa siitä että ajelee ees taas meidän talon ohi.
Pari entistä kaveria. Stalkkasivat somessa, ja kun estin pyysivät muita yhteisiä tuttuja ottamaan screenshotteja julkaisuistani, saattoivat isoissa yli 100000 jäsenen ryhmissä löytää juuri minun kirjoittamat kommentit ja reagoivat niihin (etsitty minun nimellä siis..)Yksi entinen miestuttava teki aina uuden salaprofiilin someen jolla kävi kyttäämässä kun olin estänyt jo kaikkialla muualla. Silloin ei vielä ollut tätä vaihtoehtoa estä kaikki henkilön profiilit - se on hyvä toiminto estää nuo aina uusien profiilien tekijät!
Yksi puolituttu käy katsomassa joka ikisen minun tarinan instagramissa vaikka ei seuraa minua ja eräs pipipää nainen seuraa joka iki
Lurkkivia ihmisiä on ihan helvetisti. Tuo somestalkkauksesi kuulostaa jo siltä, että rikoksen/vainoamisen/kunnialoukkaamisen tuntomerkit täyttyvät. Itse menisin poliisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole vaivalloista lainkaan jos pistät valetukiasema-tietokoneesi tallentamaan uhrin puhelut, tekstiviestit ja piilotat tämän autoon/polkupyörään pienen pien
Esteenä olevat vähäiset resurssit käännyttävät pois aika monia ihmisiä näistä kirjoituksista päätellen. Jos hakkeroiminen on lisääntynyt niin voimakkaasti kuin annetaan ymmärtää, avun saaminen menee vielä vaikeammaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole vaivalloista lainkaan jos pistät valetukiasema-tietokoneesi tallentamaan uhrin puhelut, tekstiviestit ja
Esteenä olevat vähäiset resurssit käännyttävät pois aika monia ihmisiä näistä kirjoituksista päätellen. Jos hakkeroiminen on lisääntynyt niin voimakkaasti kuin annetaan ymmärtää, avun saaminen menee vielä vaikeammaksi.
Jep, yleinen trendi on asioiden hautaaminen ja niistä vaikeneminen. Sen tosiasian kieltäminen itseltäänkin, että kuka tahansa voi joutua uhriksi - ja jos tai kun niin käy niin ketään ei ole tulossa apuun ellei tyyliin pankkitilille ole tehty murtoa.
Se on helpompaa kun asiat voi vain kieltää. Ja näin ollen mikään ei muutu kuin pahempaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole vaivalloista lainkaan jos pistät valetukiasema-tieto
Voin vahvistaa tämän.
Luin pikaisesti viestin, jossa sanottin, että on parempi antaa ihmisten säilyttää mielenrauhansa ja jatkaa elämistä todellisuudessa jossa mitään tällaista ei tapahdu. Mikä on mielipiteesi tähän? Tiedän vaikutukset, joita tästä voi koitua, niin en voi olla olematta ainakin osin samaa mieltä. Toisaalta se tuntuu väärältä, koska tavallaan ihmiset elävät valheessa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole ollut stalkkeria, mutta muuten on esim seurattu missä kuljen ja puhuttu paljon pahaa. Tämä kiusaamiseen liittyen. Niin, että jos joku on nähnyt minut niin tyylin, että näin sen ja pitää heti muille kertoa jne. On myös kuvattu ja kaduilla ja kaupoissa niin, että olen selvästi sen huomannut. Ymmärrän ettei tämä ole vielä mitään jonkun kokemaan nähden. Silti hyvin ahdistavaakin. Vältän moniakin paikkoja tämän takia ja menen mieluummin hiljaisempaan aikaan ostoksille. Isossa kaupungissa varmaan eri juttu. Pienemmällä paikkakunnalla ahdistavaa. Tämä viesti nyt vähän ohiskin, mutta vaikka jokin kauhea stalkkeri onkin ikävämpi juttu niin silloin se voi olla vaan se yksi ihminen. Itseni tilanteessa en edes tiedä ketkä kaikki ovat mukana ja mitä videoita yms minusta jaetaan. En oikeastaan itse ikinä uskonut käyvän näin. Olin kiusattu, mutta en uskonut myöhemmin käyvän näin. Oikeastaan näiden kokemusten jälkeen en vähättele i
Mulla on vastaavanlaisia kokemuksia, sillä erotuksella että asun yhdessä Suomen suurimmista kaupungeista.
Minä epäilen, että Tor -verkossa voi ostaa ihmisiltä vainoamista, siis satunnaista ilmestymistä johonkin. Joku saattaa suostua sellaiseen muutamasta kympistä. Epäilen myös, että kaikki täällä kirjoitettu voidaan helposti jakaa sinne, oikeiden nimien kanssa. Tämä on uusi rikollisuuden muoto ja helpointa on olla välittämättä, koska minkä sille voi. Tavallinen ihminen tuskin kohtaa tällaista arjessaan koskaan, mutta jos joku ottaa kohteekseeni, uskon, että vain mielikuvitus on rajana.
Tämän palstan viattoman oloiset ja toistuvat jogurtti ja Hopea kettu -keskustelut ovat luultavasti ohjelmoituja, niitä ei kirjoita oikea ihminen. Niiden avulla kalastellaan vastanneiden ip-osoitteita. Tällä palstalla ei pitäisi koskaan vastata kysymyksiin taloudellisesta tilanteesta, palkasta, asuinpaikasta, millaista tietokonetta tai käynnykkää käytää jne. Ei mitään henkilökohtaista. Uskoni netin anonyymiteettiin on mennyt jo aikoja sitten.
Minusta kenenkään on turha valittaa stalkkaamisesta, jos itse pitää someprofiilit julkisina. Sehän julkisessa profiilissa on idea, että sitä voi käydä kuka tahansa katsomassa. Itse käyn ihan mielenkiinnosta kyttäämässä säännöllisesti esim. vanhojen kavereiden instoja, toki netin anonyymeillä sivuilla joista ei jää jälkiä (esim. instanavigation tms.)...laittakaa ne profiilit yksityisiksi, jos niitä saa vain tietyt ihmiset katsoa.