Onko sulla ollut stalkkeri häiritsemässä elämääsi?
Kommentit (803)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei. Ihan kirjaimellisesti yliopistossa opiskeleva it-harrastaja olisi hyvä veto. "
Ei siis kannata mennä ammattilaiselle tai poliisille?
Psykiatrille.Miten saan vainoajan psykiatrille?
Menet sinne ensin itse. Jos on todellinen vainoaja, niin se tulee kyllä sinun perässä sinnekin.
Sinä menet siis aina psykiatrille jos on ongelmia tietokoneen palomuurin tai kännykän tietoturvan kanssa.
No mutta, nehän palomuurit ynnä muut
En tiedä, voidaanko valetukiaseman avulla hakkeroida koko laitetta, mutta muistan lukeneeni että näitä on käytetty puhelinkuunteluun jo vuosikymmeniä sitten.
Tukiasemasta tulee näin maallikkona mieleen joku radiomaston kaltainen rakennelma jota kautta tietoliikenne kulkee. Mielikuvani on rakentunut ennen älypuhelinaikaa. Kyllähän tuo selittää tällaisen stalkkaustoiminnan suosion kasvua, jos oma valetukiasema onkin vain tuollainen itse rakenneltavissa oleva hökötys.
Hakkeriksi ajateltu taho voi siis periaatteessa olla vaikka naapurisi joka on rakentanut tuollaisen ja lukenut ohjeet netistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stalkkaaminen ja hakkerointi on kovin vaivalloista, eikä stalkkaaja ehdi elää omaa elämäänsä, jos roikkuu uhrissaan 24/7/365. Siitä syystä en oikein usko, että kukaan jaksaisi stalkata toista vuosikymmeniä ihan vaan omaksi huvikseen. Ja jos jaksaa, niin on selkeästi mielisairas tai häiriintynyt, eikä sille voi sitten mitään. Stalkatkoon sitten, jos ei kerta kaikkiaan kykene lopettamaan. Omapa on häpeänsä. Jos lähelle pyrkii, ota välittömästi yhteys poliisiin.
Ei se ole vaivalloista lainkaan jos pistät valetukiasema-tietokoneesi tallentamaan uhrin puhelut, tekstiviestit ja piilotat tämän autoon/polkupyörään pienen pienen gps-laitteen. Voit vaikka illalla kotiin tullessasi katsella mitä kaikkea uhrisi on tehnyt päivän
Hakkerin ja haudan välissä seisoo joskus vain uhri, joka ei hyväksy sellaista apua, jossa koko perhe poistetaan pelistä ammattilaisten avulla. Sellaista apua on jo ehdotettu.
Vierailija kirjoitti:
Tämän palstan viattoman oloiset ja toistuvat jogurtti ja Hopea kettu -keskustelut ovat luultavasti ohjelmoituja, niitä ei kirjoita oikea ihminen. Niiden avulla kalastellaan vastanneiden ip-osoitteita. Tällä palstalla ei pitäisi koskaan vastata kysymyksiin taloudellisesta tilanteesta, palkasta, asuinpaikasta, millaista tietokonetta tai käynnykkää käytää jne. Ei mitään henkilökohtaista. Uskoni netin anonyymiteettiin on mennyt jo aikoja sitten.
Toinen huomiota herättänyt asia on välillä muuttuva keskustelujen sävy. Samalla Ylppälaudan Aihe vapaa -hakutulos nousee hetkellisesti tämän vauva.fi:n Aihe vapaan edelle Googlen hakutuloksissa.
Kuinka moni on klikannut itsensä vahingossa ylppälaudalle ja jättänyt IP:nsä sinne... Nostojen kesto lasketaan tunneissa ja sitten tilanne rauhoittuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän palstan viattoman oloiset ja toistuvat jogurtti ja Hopea kettu -keskustelut ovat luultavasti ohjelmoituja, niitä ei kirjoita oikea ihminen. Niiden avulla kalastellaan vastanneiden ip-osoitteita. Tällä palstalla ei pitäisi koskaan vastata kysymyksiin taloudellisesta tilanteesta, palkasta, asuinpaikasta, millaista tietokonetta tai käynnykkää käytää jne. Ei mitään henkilökohtaista. Uskoni netin anonyymiteettiin on mennyt jo aikoja sitten.
Toinen huomiota herättänyt asia on välillä muuttuva keskustelujen sävy. Samalla Ylppälaudan Aihe vapaa -hakutulos nousee hetkellisesti tämän vauva.fi:n Aihe vapaan edelle Googlen hakutuloksissa.
Kuinka moni on klikannut itsensä vahingossa ylppälaudalle ja jättänyt IP:nsä sinne... Nostojen kesto lasketaan tunneissa ja sitten tilanne rauhoittuu.
Vahinkoklikkailusta olen nähnyt kummallisia uhkauksia mainoksia koskien. Että vahinkoklikkaus sellaiselle lataa laitteeseen haittaohjelman. En tiedä, onko tuo mahdollista ja vielä siten, että se koskisi vain tiettyä sivua tai sivustoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei. Ihan kirjaimellisesti yliopistossa opiskeleva it-harrastaja olisi hyvä veto. "
Menet sinne ensin itse. Jos on todellinen vainoaja, niin se tulee kyllä sinun perässä sinnekin.
Sinä menet siis aina psykiatrille jos on ongelmia tietokoneen palomuurin tai kännykän tietoturvan kanssa.
&nb
Luulisi, että pikkuiset asemat ovat heikompitehoisia kuin oikeat tukiasemat.
Mitään tekniikasta ymmärtämättä epäilisin, että tärkeiden puheluiden soittaminen lenkkipolun varrelta kilometrin-kahden päästä kotoa riittää ratkaisemaan ongelman.
Tietäväiset saa korjata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
&n
T Jos laitteen hakkerointi perustuu johonkin muuhun kuin valetukiasemaan, tuo ei tietenkään auta. En usko, että valitukiaseman avulla voi esim kaapata laitteen, silloinhan laitetta voi kuunnella sen ulkopuolella niin kuin Googlekin tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
&n
Valetukiaseman kantavuus on kokoluokkaa kymmeniä metrejä, eli jos et istu sen päällä niin ei sun puheluita napata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä menet siis aina psykiatrille jos on ongelmia tietokoneen palomuurin tai kännykän tie
Alun T-kirjain on typo, tuli varmaan lainatusta viestistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä menet siis aina psykiatrille jos on ongelmia tietokoneen palomuurin tai kännykän tie
Laitteen kaappaaminen tuo mukanaan potentiaalisesti senkin, että kaappaja voi esiintyä laitteen haltijana missä tahtoo, eikä sitä erota mistään. Kaappaamista on myös aika vaikea todentaa, vaikka veisi laitteen tarkastettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Ylilaudalle tullut rekisteröintipakko? Jos näin, niin mihin viittaat tuolla ip:n näkymisellä?
Asiasta viidenteen, mulla on stalkkerin läppäri. Myi sitä rahapulassa ja kaveri (jota stalkkeri ei tunne) osti sen mun rahoilla.
Tästä tulee hauskaa.
Entisaikaan olisi joutunut kaksintaisteluun jos selittelisi valheita tekojensa peitoksi tai yrittäisi saada uhrinsa näyttämään harhaiselta. Pupu olisi mennyt pöksyyn nykyhakkeroijilla ja -stalkkeroijilla silloin. 🐰
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/The_Last_Duel
Elokuvan aihe on vähän eri, mutta perustuu tositapahtumiin ja tässäkin naisen sanaa yritettiin kyseenalaistaa vaikka millä keinoin.
Totuus voitti lopulta.
Totuuden ominaisuushan on se, että se on ja pysyy, kuin kallio. Totuutta ei voi muuttaa.
Totuuden kanssa joutuu myös elämään, vainoaja itse. Kun me keskustelijat ja uhri häviämme ympäriltä, ystävänsä totuus on yhä sama ja vierellä. Vainoaja joutuu elämään tekojensa kanssa, omassa mielessään. Ihmismielellä on jännä ominaisuus, itsensärankaisu, jos ei saa tekoaan vastaavaa seuraamusta. Itsensärankaisu ilmenee eri tavoin eri ihmisillä, tämä on nähty monta kertaa.
Hyvää loppuelämää totuuden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei varsinaista stalkkaamista mutta plokkaa ja jakaa kaiken mitä julkaisen fb,ssa. On kaveri,vielä.
Mulla oli sellainen joka seurasi facebookissa mitä julkaisen ja julkaisi ne sitten omalla seinällään ominaan. sitten meni kieroksi: alkoi esitellä olevansa minä. taisi lopulta joutua hourulaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varsinaista stalkkaamista mutta plokkaa ja jakaa kaiken mitä julkaisen fb,ssa. On kaveri,vielä.
Mulla oli sellainen joka seurasi facebookissa mitä julkaisen ja julkaisi ne sitten omalla seinällään ominaan. sitten meni kieroksi: alkoi esitellä olevansa minä. taisi lopulta joutua hourulaan
Missä alkoi esitellä?
Vierailija kirjoitti:
Tuntemistani ja tietämistäni hakkeriosaajista merkittävä osa on eriasteisen sosiopaattisia. Siis johonkin mittaan. Kai se valta turmelee ihmistä tässäkin asiassa.
///
Sosiopaatteja, psykopaatteja. He ovat ihmisiä ilman omaatuntoa. Heistä ei löydy sitä mitä kutsutaan ihmisyydeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä alkoi esitellä?
Pubissa, lähikaupassa. Pyöri kerrostalon pihassa ja jutteli naapureille minuna yms
Muutti fb-profiilinsa nimeksi nimeni otti yhteyttä tuttavini ja sukulaisiini mununa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntemistani ja tietämistäni hakkeriosaajista merkittävä osa on eriasteisen sosiopaattisia. Siis johonkin mittaan. Kai se valta turmelee ihmistä tässäkin asiassa.
///
Sosiopaatteja, psykopaatteja. He ovat ihmisiä ilman omaatuntoa. Heistä ei löydy sitä mitä kutsutaan ihmisyydeksi.
Mistä stalkkeroinnin ja sen avulla tapahtuvan vainoamisen kohteeksi sitten voi tietää, ovatko taustalla aiemmin mainitut harrastelijatason hakkerit vai miksi heitä pitäisi kutsua vai tällaiset sosioaatit, ammattimaiset tapaukset? Ammattihakkerit tuskin hakkeroivat yksittäisiä ihmisiä tai sen käsityksen ainakin saa luetusta, eli kaikkia yksityishenkilöitä vainoaa joku harrastelija?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
///
Päinvastoin. He ovat ihmisyyden prototyyppejä; ihmisyys on hyvinkin varjoisaa, katso nyt sotivaa, tuhoisaa ja itsetuhoista lajiamme. Hyvyys sen sijaan on harvassa, valon pisarat.
Niin varmasti voidaan. Voidaanhan siellä käsitykseni mukaan jakaa vaikka minkälaista muutakin materiaalia. Mutta miksi Vauva-palstan kirjoitukset kiinnostaisivat Tor-verkossa? Paitsi sen vuoksi, että voidaan kommentoida vapaammin?