Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sulla ollut stalkkeri häiritsemässä elämääsi?

Vierailija
08.03.2024 |

Miten stalkkasi ja miten pääsit eroon siitä? 

Kommentit (803)

Vierailija
681/803 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listisitkö tai pistäisitkö jotkut ottamaan pois päiviltä stalkkarisi, jos et 100 % varmuudella jäisi siitä kiinni? Antaisiko omatunto myöten? 

Oletetaan, että homma jatkunut vuosikymmeniä, sairastuttanut useita, eikä lopettamista ole stalkkaajan suunnalta edes harkittu, fyysistä väkivaltaa on ollut ja henkinen väkivalta on ollut jatkuvaa. 

Vierailija
682/803 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varsinaista stalkkaamista mutta plokkaa ja jakaa kaiken mitä julkaisen fb,ssa. On kaveri,vielä.

Mulla oli sellainen joka seurasi facebookissa mitä julkaisen ja julkaisi ne sitten omalla seinällään ominaan. sitten meni kieroksi: alkoi esitellä olevansa minä. taisi lopulta joutua hourulaan

Missä alkoi esitellä? 

Pubissa, lähikaupassa. Pyöri kerrostalon pihassa ja jutteli naapureille minuna yms

Muutti fb-profiilinsa nimeksi nimeni otti yhteyttä tuttavini ja sukulaisiini mununa

Identiteettivarkaus. Tee rikosilmoitus jos et ole jo tehnyt niin on myöhemmin todisteita asiasta. Ota kaikki screenshotin talteen. Ei välttämättä silti lopeta valeprofiilin käyttöä. Sotu/henkilötunnuksen pystyy katsomaan synttärikuvista ja loppuosan arvaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/803 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntemistani ja tietämistäni hakkeriosaajista merkittävä osa on eriasteisen sosiopaattisia. Siis johonkin mittaan. Kai se valta turmelee ihmistä tässäkin asiassa.

///

Sosiopaatteja, psykopaatteja. He ovat ihmisiä ilman omaatuntoa. Heistä ei löydy sitä mitä kutsutaan ihmisyydeksi.

Päinvastoin. He ovat ihmisyyden prototyyppejä; ihmisyys on hyvinkin varjoisaa, katso nyt sotivaa, tuhoisaa ja itsetuhoista lajiamme. Hyvyys sen sijaan on harvassa, valon pisarat.

Mielenkiintoista. Olisitko valmis väittämään, että kaikki ovat sinua vastaan? 

Vierailija
684/803 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti tunne, että kaikki ovat häntä vastaan, tulee ennemmin sosiopaattisen vainoamisen kohteelle kuin sille joka sitä tekee. Jokuhan totesi aiemmin että vallan tunne heitä kiehtoo ja sairastuttaa. No, tiedä häntä, mutta kun ottaa huomioon asioita joihin stalkkauksen kohde voi törmätä, kuten että kukaan ei usko häntä eikä hän saa apua, niin kyllähän siitä voi tuo kuvailemasi tunnekin syntyä.

Vierailija
685/803 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin usein, mitä ajattelee paha ihminen (esim. hakkeri ja vainoaja) kun katsoo vaikka elokuvaa Taru sormustenherrasta tai vastaavaa, jossa hyvä ja paha taistelevat. Tajuaako paha ihminen olevansa se pahis, että elokuvan Sauron on hän itse. Vai eläytyykö hänkin aina siihen elokuvan hyvissankariin? Sellaista aina välillä tulee mieleen.

Ei ole kirkossa kuulutettu, että jokainen vainottu olisi viaton uhri.

Vierailija
686/803 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin usein, mitä ajattelee paha ihminen (esim. hakkeri ja vainoaja) kun katsoo vaikka elokuvaa Taru sormustenherrasta tai vastaavaa, jossa hyvä ja paha taistelevat. Tajuaako paha ihminen olevansa se pahis, että elokuvan Sauron on hän itse. Vai eläytyykö hänkin aina siihen elokuvan hyvissankariin? Sellaista aina välillä tulee mieleen.

Ei kai kukaan viattomaksi muutu sillä että häntä ryhdytään vainoamaan. Eikä vainoajakaan muutu viattomaksi vainoamalla.

Vierailija
687/803 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa tämä stalkkaus on nykymaailmassa selvittämättä jääneiden parisuhteiden RIITELYMUOTO? Riidan avulla ylläpidetään jotain tunneyhteyttä toiseen jonka kanssa ei todellsessa elämässä enää voi mitenkään mitään paikata ja rakentaa suhdetta. Ei myöskään ole mahdotonta että toisesta on omassa päässä tehnyt sellaisen ihmisen jota ei ole olemassakaan ja sellainen kuvitelma voisi romahtaa jos lähtisi selvittelyn tielle. Minä otan tämän mahdollisuuden totena ja olen valmis siihen että kaikki romahtaa - puhdistuisipa ilma ainakin. 

Kumpikin stalkkaa tavallaan toista... minä olen stalkkari (en ole urkkinut koskaan mitään hänestä) ja eräs henkilö sanoi kerran stalkattavastani että se etsii sua joka paikasta... Sitten kun kaikki meni ihan plörinäksi niin meni poliisille... halusi järjestää mut oikeuteen ja vankilaan... kun olin poliisin haastattelussa - siis minä syytettynä - niin vanhempi konstaapeli sanoi, että kyllä se häärää jotakin muutakin... siis mitä ihmettä? Oikeusjuttu, lukemattomia lähestymiskieltoja, jotka olen rikkonut. Mitään vaaraa että lähestyisin vaikka fyysisellä väkivallalla ei ole. Loppuivat nuo hakemukset - ehkäpä poliisikin rupesi jo ihmettelemään että mitä tämä oikein on... 

Se on niinkin että selvittämättömät asiat painavat, kausittain enemmän tai vähemmän... näin ollen on kausia että en tee mitään, sitten taas on pakko yrittää kepillä jäätä jospa saisi jonkun selvyyden vanhaan juttuun... Koko ajan olen tehnyt selväksi että tämä kaikki - jos sitä nyt stalkkaukseksi kutsutaan - loppuu kun ryhdyt selvittämään tätä sotkua. Tuntuu siltä että ei ole mahdotonta että hirveä ahdistus on molemminpuolista - voin tietysti erehtyä tässä niin kuin ihan kaikessa ja olen vain joku täysin idiootti stalkkari.

Tässä 'riidassa' on nyt taustalla: viina, abortti, pettäminen, väkivalta, täydellinen puhumattomuus... ainakin omasta mielestäni aika hirveä sotku jolla pilattu elämät jotka rakennettu tälle kaikelle paskalle. Kuolemako on se joka lopettaa tämän paskan? Tietysti sanoo että ei halua olla missään tekemissä idiootin kanssa koska se että jotenkin lähestyy pyörittää tätä paskaa entisestään, mutta onko se todellakin totuus vai että on kuitenkin stalkkausesta riippuvainen eikä halua saada sitä loppumaan oikeasti koska ei kelpaa, että puhu ja selvitetään niin stalkkaus tai mitä lie loppuu välittömästi.

Vierailija
688/803 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että tekee jotain lievittää ahdistusta!

Vierailija
689/803 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysärillä oli Helsingin Alppilassa yks talkkari, joka häiritsi elämääni kyttäämällä ja nalkuttamalla joka asiasta. Onneksi talonmiehet kuolivat sukupuuttoon.

Vierailija
690/803 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta ilmestyy joku kirjoitus:

Trollit kuriin

Vihapuhetta

Mielipidekirjoitus

Kunnianloukkaus

Prepaidit kontrolliin

Jotain tämmöstä voisi palstalta odottaa!

Menkööt vaan poliisille kaikki tämä paska!

Vierailija
691/803 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä kiinnostava kommentti sikäli että siitä tulee kuva, että kun vainottu ei ole viaton, vainoaminen on sallittavaa, jopa kannustettavaa. Olisikin mielenkiintoista tietää, mikä on se peruste sitten viattomuuden menettämiseen ja millainen on se syy jonka perusteella voi alkaa stalkkaamaan ja vainoamaan ihmistä? Voiko olla, että syitä kyllä keksitään yhä lisää tarvittaessa?

Vierailija
692/803 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä kiinnostava kommentti sikäli että siitä tulee kuva, että kun vainottu ei ole viaton, vainoaminen on sallittavaa, jopa kannustettavaa. Olisikin mielenkiintoista tietää, mikä on se peruste sitten viattomuuden menettämiseen ja millainen on se syy jonka perusteella voi alkaa stalkkaamaan ja vainoamaan ihmistä? Voiko olla, että syitä kyllä keksitään yhä lisää tarvittaessa?

Jos ei tiedä, kuka tai ketkä vainoamisen takana ovat, syitä voi vain arvailla. Sen kuvan olen saanut, että polttoaineeksi kelpaa kaikki materiaali kohteen elämästä. Niitä sitten sopivasti vielä vääristellään ja lisätään omaa joukkoon, niin kohteeksi joutuneen on mahdotonta erottaa, mikä se alkuperäinen vainoamiseen johtanut syy voi olla.

Tiedothan on saatu vasta stalkkauksen alettua, jolloin on kehäpäätelmä väittää syyksi jotain sellaista joka on selvinnyt vasta esim. hakkeroimalla. 

Vierailija
693/803 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varsinaista stalkkaamista mutta plokkaa ja jakaa kaiken mitä julkaisen fb,ssa. On kaveri,vielä.

Mulla oli sellainen joka seurasi facebookissa mitä julkaisen ja julkaisi ne sitten omalla seinällään ominaan. sitten meni kieroksi: alkoi esitellä olevansa minä. taisi lopulta joutua hourulaan

Missä alkoi esitellä? 

Pubissa, lähikaupassa. Pyöri kerrostalon pihassa ja jutteli naapureille minuna yms

Muutti fb-profiilinsa nimeksi nimeni otti yhteyttä tuttavini ja sukulaisiini mununa

Identiteettivarkaus. Tee rikosilmoitus jos et ole jo tehnyt niin on myöhemmin todisteita asiasta. Ota kaikki screenshotin talteen. Ei välttämättä silti lopeta valeprofiilin k

Oli poliisilla. Tapahtuihan vuosia sitten. Kuten mainitsin, hyypiö päätyi pöpilään.

Vierailija
694/803 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehäpäätelmä: stalkkaan siksi että sain stalkattuani selville että kannattikin stalkata.

Tällainen ei vastaa kysymykseen. Kun vielä miettii, että jotkut näyttävät jatkavan tällaista toimintaa yllättävän pitkiäkin aikoja, vuosista ja enemmästäkin puhutaan, niin kohteella itsellään ei välttämättä ole mitään käsitystä, miksi stalkkaus on aloitettu. Mikään vasta stalkkauksen alettua selvinnyt asia ei voi selittää sitä.

Vierailija
695/803 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehäpäätelmä: stalkkaan siksi että sain stalkattuani selville että kannattikin stalkata.

Tällainen ei vastaa kysymykseen. Kun vielä miettii, että jotkut näyttävät jatkavan tällaista toimintaa yllättävän pitkiäkin aikoja, vuosista ja enemmästäkin puhutaan, niin kohteella itsellään ei välttämättä ole mitään käsitystä, miksi stalkkaus on aloitettu. Mikään vasta stalkkauksen alettua selvinnyt asia ei voi selittää sitä.

Kuitenkin vainoamisen käytännön toteutus voi olla niin rajua, että kohde ei kestä sitä. Mutta kuten on tullut esille, se ei juurikaan häiritse tekijää tai tekijöitä. Lukiessani ketjun alkupuolta ilmeni, että kaikesta ei saa puhua, niin jätän yksityiskohtaisemman kuvauksen tähän. Ne joita asia koskee (jos sellaisia siis oikeasti on seurannut tätä ketjua) tietävät, mitä tarkoitan.

Vierailija
696/803 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä epäilen, että Tor -verkossa voi ostaa ihmisiltä vainoamista, siis satunnaista ilmestymistä johonkin. Joku saattaa suostua sellaiseen muutamasta kympistä. Epäilen myös, että kaikki täällä kirjoitettu voidaan helposti jakaa sinne, oikeiden nimien kanssa. Tämä on uusi rikollisuuden muoto ja helpointa on olla välittämättä, koska minkä sille voi. Tavallinen ihminen tuskin kohtaa tällaista arjessaan koskaan, mutta jos joku ottaa kohteekseeni, uskon, että vain mielikuvitus on rajana.

Ei tarvitse ostella mitään tuollaista, nykyään pahimmat mulkvistit ja kiusaajat sun muut vainoajat kehittävät kohteestaan jonkin keksityn tarinan someen tai tyyliin tiktok-haasteen, jotta saavat nuorison ja muut intomieliset seuraaman tiiviisti kohteen tekemisiä ja menemisiä, kuin jotain pokemoneja olisivat metsästämässä.

Tällainen toiminta tietysti menee vainoamisen puolelle.

Vierailija
697/803 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuitenkin vainoamisen käytännön toteutus voi olla niin rajua, että kohde ei kestä sitä. "

Voihan juku. Pelkkää henkisesti lasten tasolle jääneiden miesten uhoilua. Hankkikaa oma elämä.

Vierailija
698/803 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei. Ihan kirjaimellisesti yliopistossa opiskeleva it-harrastaja olisi hyvä veto. "

Ei siis kannata mennä ammattilaiselle tai poliisille?

Psykiatrille.

Miten saan vainoajan psykiatrille?

Menet sinne ensin itse. Jos on todellinen vainoaja, niin se tulee kyllä sinun perässä sinnekin. 

Sinä menet siis aina psykiatrille jos on ongelmia tietokoneen palomuurin tai kännykän tietoturvan kanssa.

&nb

Hakkeriksi ajateltu taho voi siis periaatteessa olla vaikka naapurisi joka on rakentanut tuollaisen ja lukenut ohjeet netistä.

Naapureista puheen ollen, nykyään saa netistä tilattua superherkkiä mikrofoneja melko halvalla - kympillä, parilla - joilla pystyy kuuntelemaan naapuristaan aivan kaiken mitä sitten suurin piirtein haluaakin kuulla. Elämme todellista vainoajien ja tirkistelijöiden kulta-aikaa. Yksityisyyttä ei käytännössä enää ole olemassakaan.

Vierailija
699/803 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntemistani ja tietämistäni hakkeriosaajista merkittävä osa on eriasteisen sosiopaattisia. Siis johonkin mittaan. Kai se valta turmelee ihmistä tässäkin asiassa.

///

Sosiopaatteja, psykopaatteja. He ovat ihmisiä ilman omaatuntoa. Heistä ei löydy sitä mitä kutsutaan ihmisyydeksi.

Päinvastoin. He ovat ihmisyyden prototyyppejä; ihmisyys on hyvinkin varjoisaa, katso nyt sotivaa, tuhoisaa ja itsetuhoista lajiamme. Hyvyys sen sijaan on harvassa, valon pisarat.

Mielenkiintoista. Olisitko valmis väittämään, että kaikki ovat sinua vastaan? 

Olen eri vastaaja, mutta helposti uskon, että suuri yleisö ja yhteisö saadaan manipuloitua yksilöä vastaan. Olen itsekin todistanut vastaavanlaisia tapahtumia muutamaan otteeseen, joissa ihminen on mustamaalattu ja tätä on saatu vihaamaan sellaisetkin ihmiset, joilla ei ole oikeasti minkäänlaista todellista käsitystä siitä millainen tämä ihminen oikeasti on.

Ihmisistä valitettavan suuri osa on melkoisen kehittymätöntä ja joukkosielulla kulkevaa paskasakkkia kun oikein silmiin katsotaan.

Vierailija
700/803 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei. Ihan kirjaimellisesti yliopistossa opiskeleva it-harrastaja olisi hyvä veto. "

Ei siis kannata mennä ammattilaiselle tai poliisille?

Psykiatrille.

Miten saan vainoajan psykiatrille?

Menet sinne ensin itse. Jos on todellinen vainoaja, niin se tulee kyllä sinun perässä sinnekin. 

Sinä menet siis aina psykiatrille jos on ongelmia tietokoneen palomuurin tai kännykän tie

T Jos laitteen hakkerointi perustuu johonkin muuhun kuin valetukiasemaan, tuo ei tietenkään auta. En usko, että valitukiaseman avulla voi esim kaapata laitteen, silloinhan laitetta voi kuunnella sen ulkopuolella niin kuin Googlekin tekee.

Jos olet ns. man in the middle ja kaikki tieto kulkee ees taas koneesi läpi niin mikä estää lisäämästä jotain omia viritelmiään läpikulkevan datan joukkoon...?