Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sulla ollut stalkkeri häiritsemässä elämääsi?

Vierailija
08.03.2024 |

Miten stalkkasi ja miten pääsit eroon siitä? 

Kommentit (803)

Vierailija
601/803 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaa uudempi puhelin ja lopettaa epämääräisillä sivuilla käynti. 

Vakavissasiko ajattelit, ettei tämä ole käynyt vielä uhrin mielessä?

Olen vaihtanut puhelinta ehkäpä 10 krt ja numeroakin viitisen kertaa. On palomuuri ja VPN:t ja käyn muutamalla nettisivulla, mukaan lukien epämääräinen vauva.fi, youtube ja pari sanomalehtisivua. En eksy mihinkään oikeasti hämärille nettisivulle. Stalkkerin nettisivuille en mene koskaan, koska siellä on aivan varmasti kaikki laskurit ja ip-trackerit sun muut salavirukset. Mikään ei auta, joten olen todennut, että viisainta heittää kännykkä järveen ja siirtyä johonkin muuhun tapaan viestitellä. Vai onko jotakin jatkoehdotuksia?

Jatkoehdotus: seuraavaksi voisit hakeutua psykiatriselle osastolle. 

Vierailija
602/803 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vaihtanut puhelinta ehkäpä 10 krt ja numeroakin viitisen kertaa. On palomuuri ja VPN:t ja käyn muutamalla nettisivulla, mukaan lukien epämääräinen vauva.fi, youtube ja pari sanomalehtisivua. En eksy mihinkään oikeasti hämärille nettisivulle. Stalkkerin nettisivuille en mene koskaan, koska siellä on aivan varmasti kaikki laskurit ja ip-trackerit sun muut salavirukset. Mikään ei auta, joten olen todennut, että viisainta heittää kännykkä järveen ja siirtyä johonkin muuhun tapaan viestitellä. Vai onko jotakin jatkoehdotuksia?

Varaa puhelinaika yliopistonörtiltä, koska jokin ei selvästikään toimi 😅

Sinusta tämä on hauskaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
604/803 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varaa puhelinaika yliopistonörtiltä, koska jokin ei sel

Ei. Ihan kirjaimellisesti yliopistossa opiskeleva it-harrastaja olisi hyvä veto. 

Vierailija
605/803 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Valheella ei ole jalkoja"

Vierailija
606/803 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole ollut stalkkeria, mutta muuten on esim seurattu missä kuljen ja puhuttu paljon pahaa. Tämä kiusaamiseen liittyen. Niin, että jos joku on nähnyt minut niin tyylin, että näin sen ja pitää heti muille kertoa jne. On myös kuvattu ja kaduilla ja kaupoissa niin, että olen selvästi sen huomannut. Ymmärrän ettei tämä ole vielä mitään  jonkun kokemaan nähden. Silti hyvin ahdistavaakin. Vältän moniakin paikkoja tämän takia ja menen mieluummin hiljaisempaan aikaan ostoksille. Isossa kaupungissa varmaan eri juttu. Pienemmällä paikkakunnalla ahdistavaa. Tämä viesti nyt vähän ohiskin, mutta vaikka jokin kauhea stalkkeri onkin ikävämpi juttu niin silloin se voi olla vaan se yksi ihminen. Itseni tilanteessa en edes tiedä ketkä kaikki ovat mukana ja mitä videoita yms minusta jaetaan. En oikeastaan itse ikinä uskonut käyvän näin. Olin kiusattu, mutta en uskonut myöhemmin käyvän näin. Oikeastaan näiden kokemusten jälkeen en vähättele iikinä kenenkään kokemuksia.

Tuohan on käytännössä joukkovainoamista. Ja kuvauksesi perusteella se on somen kautta levinnyt niin laajalle, että varmasti useammat sadat ihmiset ovat siitä tietoisia. Elleivät jopa tuhannet. Kertoo paljon siitä miten ihania ihmiset osaavat olla. Joku porukka on jossain mustamaalannut sinut jollain lailla ja nyt ilakointiin ottavat osaa kaikki kynnelle kykenevät kusiaiset kuin pienet piraijat.

Pidä kamera valmiina tai hommaa kehokamera, ne eivät paljoa maksa, ja kuvaa näitä huutelijoita, osoittelijoita ja salakuvaajia. Kun sinulla on materiaalia tarpeeksi, vie se poliisille ja kerro tarinasi. Ja jos oikein hyvä tuuri käy niin saattavat aloittaa tutkinnan. Mutta jos niin ei käy niin julkaise materiaali julkisesti, tee vaikka oma sivusto, ja kerro siellä tarinasi ja laita materiaali sinne. Kyllä siitä pakostakin jotain jatkoa seuraa ja vyyhti lähtee aukeamaan, ja saat ainakin tukea muista ihmisistä.

Vierailija
607/803 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Valheella ei ole jalkoja"

Suutarin lapsella ei ole kenkiä!

Vierailija
608/803 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stalkkaaminen on tietysti väärin, mutta silti täytyy ihmetellä sitä, että miten stalkkaaja viitsii olla kohteestaan niin kiinnostunut, että vuosiakin jaksaa pyörittää vainoamistaan ja ottaa riski vainoamis -syytteestä, lähestymiskiellosta ym..

Vierailija
609/803 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei. Ihan kirjaimellisesti yliopistossa opiskeleva it-harrastaja olisi hyvä veto. "

Ei siis kannata mennä ammattilaiselle tai poliisille?

Vierailija
610/803 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei. Ihan kirjaimellisesti yliopistossa opiskeleva it-harrastaja olisi hyvä veto. "

Psykiatrille.

Vierailija
611/803 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykiatrille.

Miten saan vainoajan psykiatrille?

Vierailija
612/803 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykiatrille.

Menet sinne ensin itse. Jos on todellinen vainoaja, niin se tulee kyllä sinun perässä sinnekin. 

Vierailija
613/803 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stalkkaaminen on tietysti väärin, mutta silti täytyy ihmetellä sitä, että miten stalkkaaja viitsii olla kohteestaan niin kiinnostunut, että vuosiakin jaksaa pyörittää vainoamistaan ja ottaa riski vainoamis -syytteestä, lähestymiskiellosta ym..

Miten pakkomielle ihmisessä ilmenee? Oletko koskaan kuullut sanottavan, että tunne menee aina järjen edelle? Osa näistä ihmisistä on erittäin koulutettuja, järkeviä, omalla alallaan menestyviä. Tämä voi olla esimerkiksi jollakin niin vaikea ja syvä lapsuudessa syntynyt hylkäämisen/vaillejäämisen trauma, että se pakottaa ihmeellisiin asioihin. Sellaisiin, joilla ei ole järjen ja moraalin kanssa mitään tekemistä, mutta joiden tekeminen on ilmeisesti jotenkin välttämätöntä henkilön hengissäpysymiseksi. Normaalia? Ei toki.

Vierailija
614/803 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä keskustelussa on pelottelun tuntua. Jos todella on tietoa, että sinne sun tänne on helppoa pikku jonnejenkin hakkeroitua ja tästä ei vain julkisesti puhuta, kertokaa toki mihin nämä tiedot perustuvat.

Toinen mikä tästä ketjusta välillä paistaa läpi on rikollisuuden epäterve ihannointi. Kuten vaikka mestarihakkereista puhuminen. "Mestarihakkeri" ei ole voimakas ja älykäs menestyjä (vaikka onnistuisikin piileskelemään porvarillisessa taviselämässä) vaan joku jolla on niin alhainen itsekunnioitus, että hänelle kelpaa olla itse se joka tekee kaikkein alhaisimipia ja inhotuimipia rikoksia. Totta kai hän häpeää itseään - rikollisuuden valinta omaksi rooliksi on sen ilmentymä - mutta keplottelee itsepetoksen turvin peläten että totuus tulee julki. Hakkeriksi ja stalkkeriksi ryhtyminen on heikkouden merkki eikä vahvuuden; väkivallan valitsee se joka on niin huono ettei ilman sitä pärjää.

Ne perustuvat jo pelkästään siihen, että se hakkeroiminen on niin helppoa nykyään. Siihen on saatavilla niin paljon halpaa tekniikkaa, jota verrattain heikkotasoinenkin hakkeri kykenee käyttämään melko tehokkaasti. Pitääkö alkaa linkittämään videoita aiheesta vai osaatko ihan itse hakea tuubista? Niitä kun piisaa.

Sen sijaan ihmettelen mihin perustuvat kuvitelmasi siitä, että noita pahantekijöitä tippaakaan kaduttaisi pahat tekonsa? Sinulla on todella äärimmäisen sinisilmäinen käsitys ihmisistä.

Vierailija
615/803 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkoehdotus: seuraavaksi voisit hakeutua psykiatriselle osastolle. 

Siitä hyvästäkö, että tuota aiempaa kirjoittajaa stalkkeroinut on esim. vaikkapa kyhännyt tietokoneestaan valetukiaseman pienellä vaivannäöllä ja hommannut siihen softat netistä ja nyt kykenee kuuntelemaan sekä seuraamaan kaikkea tietoa, joka vainoamisen uhrin älylaitteista kulkee oman koneensa läpi kilometrien säteellä?

Luuletko että näistä asioista huudellaan missään?

-eri

Vierailija
616/803 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykiatrille.

Menet sinne ensin itse. Jos on todellinen vainoaja, niin se tulee kyllä sinun perässä sinnekin. 

Sinä menet siis aina psykiatrille jos on ongelmia tietokoneen palomuurin tai kännykän tietoturvan kanssa.

Vierailija
617/803 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä maa on niin täynnä turhautuneita ja syrjäytyneitä nuoria ihmisiä, joilla elämän ainoa ilo on tirkisteleminen, vainoaminen ja tietokonepelien pelaaminen. 

Riittää kun katselee jotain tiktokin antia niin siitä suurin osa on täysin tyhjänpäiväistä tikusta asiaa, jonka ei ylipäätään kuvittelisi kiinnostavan yhtään ketään, mutta jotka ovat silti suuria hittejä somen maailmankaikkeudessa, joka täyttää nykyihmisen elämän.

Vierailija
618/803 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä maa on niin täynnä turhautuneita ja syrjäytyneitä nuoria ihmisiä, joilla elämän ainoa ilo on tirkisteleminen, vainoaminen ja tietokonepelien pelaaminen. 

Riittää kun katselee jotain tiktokin antia niin siitä suurin osa on täysin tyhjänpäiväistä tikusta asiaa, jonka ei ylipäätään kuvittelisi kiinnostavan yhtään ketään, mutta jotka ovat silti suuria hittejä somen maailmankaikkeudessa, joka täyttää nykyihmisen elämän.

Voi voi ja lämmin leipä. Minun tietämäni tapaukset ovat syntyneet 60-luvulla, eläneet koko nuoruutensa ilman internetiä. Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi, että stalkkaaminen, seurailu ja pakkomielteisyys olisi jokin uusi ihmisyyden ilmentymä? News flash: ei se ole! 

Vierailija
619/803 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Täysin minulle tuntematon mieshenkilö stalkkasi minua ilmeisesti vuosia. Seuraili työmatkoilla ja tajusin sen kun huomasin että sama tyyppi ajoi ohitseni kahdesti pyörällä. Ajoi ohitseni pyörällä jopa 3 kertaa aamuisin kun odotin bussia. Aina häipyi samaan suuntaan mistä oli tullut. Tajusin että oli aiemminkin pyörinyt toisella pysäkillä. 

Muutin mieheni kanssa uuteen kaupunginosaan ja työpaikkani on toinen, niin stalkkeria ei ole näkynyt. Mutta kyllä se jätti pelkoa ja olen iltavuoroista tullessa säikky. Ehkä tiesi missä ennen asuin. 

Vierailija
620/803 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stalkkaajan tai hakkerin teot pitää tuoda julki. Toki osa voi olla sadistisia kiusaajia, jotka vedättävät näillä hakkeritarinoilla uhrejaan. Ovat mielissään, kun saavat aiheutettua pelkoa ja vainoharhoja kohteelleen valheillaan. Ei näille voi mitään tehdä, keksivät juttunsa ja levittävät valheita, jos eivät pääse oikeaan 'tietoon' käsiksi. Sekin on nähty. Vastavaino voisi toimia hetken samoilla metodeilla, jos siihen jaksaa ryhtyä. Yleensä vainon mahdollistajat kaikkoavat ympäriltä, kun tuuletin alkaa viskoa paskaa heidän päälleen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan