Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut haluavat leikata hyvätuloisilta? Eiväthän he saa mitään tukia

Vierailija
07.03.2024 |

Itse käyn toisinaan kirjastossa. Muuten maksan elämiseni, asumiseni itse. Terveyden hoitaa työterveyshuolto. Mistä multa leikattaisiin?

Kommentit (184)

Vierailija
181/184 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut haluavat leikata köyhiltä ja vähäosaisilta? Eiväthän he saa mitään hankittua muutenkaan

Tuskin kukaan haluaa, mutta fakta on se, että tuet maksetaan valtion kassasta ja sieltä ensimmäiseksi haetaan säästöjä, kun rahat ei enää riitä. 

Kyllä rikkailtakin voi leikata, esimerkiksi sopeutumisrahasta. Ja muuttaa se tavalliseksi ansiosidonnaiseksi kuten muillakin kansalaisilla.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0a621ab2-e93c-48bf-904f-5acd4ac47…

Vierailija
182/184 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein rikkaimmat maksaa paljon vähemmän veroja kuin keskiluokka prosentuaalisesti.

On monenlaista laillista verosuunnittelua, millä pidetään huoli siitä, että voitot menevät sinne, missä varallisuutta on jo valmiiksi eniten.

Keskivertoäänestäjä ei tätä tajua, vaan heille tulee somessa tarkoin suunniteltua propagandakampanjaa 24/7, jossa syyllinen löytyy aina köyhistä, muun maalaisista ja muista vähemmistöistä ja itsestä poikkeavista.

Ne joilla on rahaa jo valmiiksi, osaa ostaa algoritmit palvelemaan sitä tarkoitusta, että heille kertyy aina vaan enemmän, ja keskiverto Taavi kohdistaa vihansa joihinkin aivan muihin kuin niihin, jotka hänelle valehtelevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/184 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenpä saisivat. On kertakaikkiaan idioottimaista olla hyvätuloinen raatamalla töissä kun rikkaana pysyy, kuulemma, muutenkin. 

Minä ainakin nappaan sen 797 egeä / kuukausi näin, vain lojumalla. " MEE TÖIHIN!" V''ut meen. Menkööt persut ja muut kahelit.

Vierailija
184/184 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nettoan n. 2700/kk, bruttopalkka on tietysti isompi. Hyvin pärjätään. Puolisolla parempi palkka. Talo viittä vaille maksettu. Voin ihan ilomielin maksaa veroja enemmänkin. Ei tule vilu eikä nälkä sen takia. Lomallekin päästään. Harmittaa nämä kitisevät suuri- ja keskituloiset. 

Olen kiitollinen, että sain opintotukea, olen saanut lääkärinhoitoa ja sairaalassa leikkaushoitoa sitä vaatineisiin sairauksiin yhteiskunnan tukemana. Esikoisen kanssa lapsilisät tulivat tarpeeseen. Kuopuksen kanssa olis pärjätty ilmankin. Lapset ovat olleet kaupungin päiväkodissa ja ilmausessa peruskoulussa. Vanhempani kituuttivat pienillä eläkkeillään ja saivat kalliita syöpähoitoja. Ilman yhteuskunnan tukea eivät olisi parjänneet.

En ole kateellinen tukien saajille. Olen niitä itsekin nuorena saanut. Enkä tähän työhön ja asemaan olisi koskaan päässyt, jos vanhempieni olisi pitänyt maksaa yliopisto-opintoni, kuten monissa maissa pitää. Nyt on minun vuoroni maksaa. Sitten jos vielä joskus eläkkeelle pääsen tai sairastun asiat voivat kääntyä toisin päin. Ei taida olla monia, jotka pystyvät maksamaan omasta pussistaan esim. 1000 €/kk kustantavat syöpälääkkeet muiden maksujen ohessa.