Miksi jotkut haluavat leikata hyvätuloisilta? Eiväthän he saa mitään tukia
Itse käyn toisinaan kirjastossa. Muuten maksan elämiseni, asumiseni itse. Terveyden hoitaa työterveyshuolto. Mistä multa leikattaisiin?
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Moni hyvätuloisista maksaa veroja oikeasti vähemmän kuin keskituloiset. Siksi.
Höpö höpö. Faktaa tälle kommentille?
Ei se raha kenellekään taivaasta tule.
Hyvätuloisuus tarkoittaa yrittäjälle 10h päiviä kuutena päivänä viikossa. Kerran vuodessa voi olla viikko lomaa.
Tai pitkiä, raskaita ja vaativia opintoja opintotukineen.
Hyvätuloiset ovat palkkansa ansainneet. Heiltä siirretään jo nyt ihan tarpeeksi rahaa törkeän korkean verotuksen muodossa.
Tuet kuuluvat sairaille ja vanhuksille.
Vierailija kirjoitti:
Moni hyvätuloisista maksaa veroja oikeasti vähemmän kuin keskituloiset. Siksi.
Ja vähemmän kuin köyhimmät, joiden kokonaisveroaste on helposti yli 30%.
Hakkaraisen tyyppiset luteet on loisia.
Ohkohan nämä työttämät ja syrjäytyneet vasemmistolaisia??? Luulenpa, ettei ole. Vasemmisto ehkä yrittää ajaa niiden asiaa, mutta ei ne työttömät ja syrjäytyneet vasemmistoliitoa äänestä. Muuten puolueen kannatus olisi ihan eri lukemissa. Suurin osa taitaa kannattaa perussuomalaisia. Demareissa on entiten eläkeläisiä, jotka ovat jo työsä tehneet ja suurin osa pärjäilee ihan mukavasti. Ei ne tukija nostele.
Hyvätuloiset on kaiken velkaa yhteiskunnalle: koulutuksensa, elämänsä, sen ettei heitä ryöstömurhata kadulla eikä heidän lapsiaan kidnapata.
Jopa sen, että saivat perintönsä.
Vierailija kirjoitti:
Koska manit on saatu kusettamalla köyhiä.
Miten tarkalleen?
"Kaikkeen se rikas ehtii"
Kenen rahoilla ajattelit, että sen tientekijäduunarin koneet, materiaalit ja palkka on maksettu? Kenen rahoilla opettajien, kunnallisten lääkäreiden, laitoshuoltajien yms. työtarvikkeet, koneet ja palkat on maksettu?
Yhteiskunta = me kaikki. Kukaan tuilla elävä ei maksa veroja ansioistaan, vaikka antaa takaisin mm. alvien kautta. Hyvätuloiset maksavat veroina suurimman osan yhteiskunnan menoista, ns. tuottamattomasta työstä.
Kuinka et ymmärrä tätä? Kuinka et ymmärrä, että se huonosti käytetty raha ei ole riittänyt kaikkeen, vaan on otettu koko ajan lisää velkaa? Kuinka et ymmärrä, että velka pitää maksaa pois - se on varastamista jos ei maksa.
Vuonna 2023 velkaa oli 28 860/asukas. Sinä olet Suomen asukas samoin kuin minä.
Minulla ei ole henkilökohtaista velkaa, mutta vastaan silti melkein 30 000 eurosta, jonka joku on ottanut ilman lupaa nimiini. Aikomatta ilmeisesti koskaan maksaa takaisin.
En ole hyvätuloinen. En halua yhtään enempää velkaa. Kun velkaa aletaan periä takaisin, minulla ei ole rahaa asua, syödä eikä käydä lääkärissä.
En myöskään halua antaa niitä velaksi otettuja summia Afrikkaan, jonkun kaukaisen maan tupakointivalistukseen, kansanedustajan puolisolle enkä suoraan ay-liikkeille meneviin asumistukiin. Se ei ole oikeudenmukaista, se on väärin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloiset on kaiken velkaa yhteiskunnalle: koulutuksensa, elämänsä, sen ettei heitä ryöstömurhata kadulla eikä heidän lapsiaan kidnapata.
Jopa sen, että saivat perintönsä.
Emme ole. Rikolliset pitää sulkea yhteiskunnan ulkopuolelle.
Vassarit ja Demarit kannattaa venäjän mallia suomeen eli työstä kaikille sama palkka, työttömille sama raha kaikille ja sitten on se pieni eliitti jotka tienaa hirmuisesti. Kyseiset puolueet haluaa että suomessa kaikki on köyhiä ja yhteiskunta valvoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin usein, kuka keskimääräinen vasemmistoäänestäjä oikein kuvittelee olevansa. Pelkästään syntyminen näyttää riittävän näille siihen, että muiden on kustannettava heille hyvä elämä ilman että itse pistää tikkua ristiin. Perussuomalaiset ja kokoomus ovat kaksi suurinta työssäkäyvien puoluetta. Maksajat ovat saaneet tarpeeksi kiittämättömistä, ahneista ja häikäilemättömistä loiseläjistä.
Hyvinvointivaltio on terminä nerokasta vasemmistopropagandaa. Se vetoaa tehokkaasti kansaan, joka on tunnetusti tyhmää. Ihmeellisestä hyvinvointivaltio-takaseinästä saa tarvittaessa aina rahaa.
Aina voi muuttaa venäjälle jos tykkää enemmän pahoinvointivaltiosta.
Vierailija kirjoitti:
MINUN verorahoilla...
Ongelma meidän tilanteessa on se, että liian moni ihminen on jo riippuvainen valtiosta, joko työntekijänä julkisella sektorilla, ja/tai tukien saajana. Eivät ihmiset äänestä omien tukien leikkaamisen tai oman työpaikan menetyksen puolesta.
Olen opettaja. Jos koulut äänestetään yrityksiksi, se on minulle ok. Myös terveydenhoito voidaan kokonaan yksityistää.
Vierailija kirjoitti:
Vassarit ja Demarit kannattaa venäjän mallia suomeen eli työstä kaikille sama palkka, työttömille sama raha kaikille ja sitten on se pieni eliitti jotka tienaa hirmuisesti. Kyseiset puolueet haluaa että suomessa kaikki on köyhiä ja yhteiskunta valvoo.
Kyllä on väsynyttä propagandaa. Eliitin puolia ajaa kokoomus ja ps, ei vasemmisto. Nykyinen hallitus tässä haluaa lisätä kansalaisten valvontaa (puheet kelaetsivistä), samalla kun harmaan talouden torjunta leikataan, eli se taho joka vahtisi vallassa olevia ja muita enemmän oikeasti mafian kaltaisia tahoja, ei mitään "ay-mafiaa" mitä meidän persuministerit hokee somessa, mutta ei päin naamaa kun keskustelevat ay:n kanssa televisiossa, koska siihen ei ole pokkaa räksyttäjillä.
Vierailija kirjoitti:
"Kaikkeen se rikas ehtii"
Kenen rahoilla ajattelit, että sen tientekijäduunarin koneet, materiaalit ja palkka on maksettu? Kenen rahoilla opettajien, kunnallisten lääkäreiden, laitoshuoltajien yms. työtarvikkeet, koneet ja palkat on maksettu?
Yhteiskunta = me kaikki. Kukaan tuilla elävä ei maksa veroja ansioistaan, vaikka antaa takaisin mm. alvien kautta. Hyvätuloiset maksavat veroina suurimman osan yhteiskunnan menoista, ns. tuottamattomasta työstä.
Kuinka et ymmärrä tätä? Kuinka et ymmärrä, että se huonosti käytetty raha ei ole riittänyt kaikkeen, vaan on otettu koko ajan lisää velkaa? Kuinka et ymmärrä, että velka pitää maksaa pois - se on varastamista jos ei maksa.
Vuonna 2023 velkaa oli 28 860/asukas. Sinä olet Suomen asukas samoin kuin minä.
Minulla ei ole henkilökohtaista velkaa, mutta vastaan silti melkein 30 000 eurosta, jonka joku on ottanut ilman lupaa nimiini.
Valtionvelallako persut täällä on ihmiset peloteltu tähän järjettömään leikkaamisvimmaan. Sakset vaan viuhuu ilman pientäkään sijaa inhimillisyydelle.
Suomen velka on pienempi kuin EU-maiden keskimääräinen velka. Toki se on suurempi kuin 60 %, joka on joskus määriteltyä sallituksi velkaantumisen rajaksi. Mutta sama ongelma on isolla osalla EU-maita. Ei Suomea tulla tästä lynkkaamaan. Emme ole lähelläkään velkaantuneinta kärkeä.
Eikä Suomen pankki, suurin luotonantajamme, tule vaatimaan mitään kohtuuttomia maksuaikatauluja. Se nimittäin kaatuu samalla itse jos Suomi kaatuu. Ei valtionvelka ole mitään asuntolainaa, joka on tarkoitus maksaa kokonaan joskus pois.
Nämä kaikki velkapelottelut ovat vain tekosyy, jonka varjolla hallitus haluaa kaivaa kansan kuoppaan. Ei pelkästään työttömiä, vaan myös työssä käyvät. Idiootit hurraavat vieressä kun heille kaivetaan kuoppaa 🤦
Vierailija kirjoitti:
Miksi oikeistohallitus haluaa samaa eli matalapalkkayhteiskuntaa jossa enemmistö on köyhää ja kansalaisoikeudet rajoitettu?
Vierailija kirjoitti:
Saavat lapsilisiä, terveydenhoidon, koulutuksen, päivähoidon, saavat käyttää samoja teitä kuin köyhät. Esimerkkejä riittää.
Milloin ne köyhät maksavat takaisin saamansa lapsilisät, teveydenhoidon, koulutuksen, päivähoidon ja tienkäytön? Vai kuuluuko vain "rikkaiden" maksaa noista?
Vierailija kirjoitti:
Ai ei? Ansiosidonnainen, sairauspäiväraha, vanhempain päiväraha, eläkkeet ym kaikki tulosidonnaisia. Niihin menee huomattavasti enemmän kuin pienituloisten minimi tukiin. Olisi reilua, että tuet ovat jokaiselle saman suuruisia.
Kelpaa, jos myös veroprosentti on kaikille samansuuruinen. Se olisi reilua, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Rikkailla on yllinkyllin mistä ottaa vähän lihaa leivän päälle köyhällekin! Suomessakin tuhansia miljonäärejä.
ne rikkaat maksaa sun tuet et voit maata kotona ja puhuu tollasta kommunismi paskaa.
Tämähän se on juuri ironista näistä leikkauksista puhuttaessa, että osalla menee puurot ja vellit sekaisin ja väittävät että tulonsiirtojen saajalta muka leikattaisiin.
Ei voi leikata sellaista mikä ei ole toisen omaa ja ansaittua. Se keneltä oikeasti leikataan joka ikinen päivä on se itsensä elättävä työssäkäyvä jolta leikataan x prosenttia tuloista joka kuukausi ja siirretään se raha jollekin toiselle.
Tulonsiirron saajan vastikkeetta saama ilmainen raha vähenee, mutta ei sitä häneltä pois oteta. Hänelle vain annetaan vähän vähemmän jonkun toisen rahoista.
Kannattaa miettiä hieman asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on siinä, että hyvinvointivaltio tuottaa oman tuhonsa siemenet. Vaikka köyhyyttä on yritetty vimmatusti poistaa entistä suuremmilla tulonsiirroilla ja ankarammalla verotuksella, tulos on nolla tai jopa väärän suuntainen. Uusia köyhiä tulee koko ajan lisää, köyhiä lapsiperheitä, työtä karttelevia hyvinvointivaltion elättejä, viisikyppisenä eläkkeelle hamuavia ja yhteiskuntaan huonosti integroituneitamaahanmuuttajia, jne.
Tasapäistäminen ei vaan toimi. Köyhimmille ei voi antaa kaikkea sitä, mitä rikkaimmillakin on. Liiallinen tasapäistäminen on lamauttanut taloudentoiminnan.
Ei ongelma ole tulonsiirroissa, vaan väestörakenteessa, verosuunnittelussa ja harmaassa taloudessa, veropakolaisissa, eläkejärjestelmässä jne. Tulonsiirtojen pointti on kannatella niitä kansalaisia, joilla on vähän, jotta he pysyvät yhteiskunnan tahdissa eivätkä syrjäydy. Oikeisto on nyt romuttanut hyvinvointivaltiota ties kuinka kauan, joten köyhyysloukku kiihtyy ja siihen loukkuun voi pudota kuka tahansa. Suomessa tuet ja palkat eivät nouse elinkustannusten mukana, joten kansan ostovoima hupenee. Ja eniten se hupenee juuri pienituloisilta, kun oikeisto leikkaa näiden tukitoimista ja palveluista, eli omasta pussista on maksettava enemmän.
Samaan aikaan hyvätuloiset pohtivat, kuinka voisin suhmuroida itselleni lisää, koska onhan minulla nyt oikeus. Nämä ovat niitä Nalle Wahlrooseja, jotka sylki lentäen haukkuvat muita laiskoiksi, samalla kun vetävät välistä yhteiskunnan palvelut, koulutukset ja muut veroedut - vain kiidättääkseen mahdollisimman paljon rahaa ulkomaille ja harmaan talouden kautta piiloon. Ne keillä on varaa, eivät halua maksaa. Kai nyt rahaa häviääkin välistä tällaisella toiminnalla.
Olen omassa elämässäni ollut erilaisissa töissä ja en ole ikikuuna päivänä valittanut siitä, että minun veroprosenttini olisi liian suuri. En edes silloin kun palkkani yli 5000€/kk. Nauroin vain tilipäivänä että näinkö paljon minä silti saan, vaikka olen hyvätuloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MINUN verorahoilla...
Ongelma meidän tilanteessa on se, että liian moni ihminen on jo riippuvainen valtiosta, joko työntekijänä julkisella sektorilla, ja/tai tukien saajana. Eivät ihmiset äänestä omien tukien leikkaamisen tai oman työpaikan menetyksen puolesta.
Olen opettaja. Jos koulut äänestetään yrityksiksi, se on minulle ok. Myös terveydenhoito voidaan kokonaan yksityistää.
Mitä hyötyä tuosta on?
Luin jostakin, että vihreänpuolueen kannattajilla on suurin töissäkäynti prosentti. Tämä ei varmaan ole ihme, kun ajatellaan, että vihreissä on enimmäkeseen nuoria ja koulutettuja ihmisiä.
Joo kävin vielä tarkistamsssa asiaa ja vihreiden ja kokoomuksen kannattajat ovat parhaiten koulutettuja ja parhaiten tienaavia. Vihreät erottuvat muista puolueista useammalla asialla. heidän jäsenet ovat yleensä nuoria ja naisia ja lähes 70% heistä käy töissä ja vihreiden jäsenet ovat selvästi korkeammalle koulutettuja . Korkeakoulututkinto on lähes 75% ja valtaosa heistä on tehnyt ylemmän korkeakoulututkinnon. Vihreiden jäsenissä on myös eniten opiskeijoita.
Perussuomalaiset ovat miesvoittoinen puolue jonka kannattajista puolet käy töissä ja eläkeläisiä on noin kolmasosa. Työttömiä 11%. Puolueen kannattajilla korkeakoulututkinto on noin 10%.
Demarit on eläkeläisten puolue ja jäsenten keski-ikä onkin korkein muihin puolueisiin verraten. Eläkeläisiä on tutkimuksen mukaan kaksi kolmasosaa ja työssäkäyviä jäseniä on 33%
Tulotasoltaan demarit on kultaista keskitietä ja korkeakoulutettuja heistä on 35 % . Saman verran korkeakoulutettuja on vasemmistopuolueen kannattajissa.