Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiva huomata miten vakavasti mut otetaan mieheni perheessa. En saa tulla miehen siskon haihin, koska meidan suhde voi paattya ja sisko ei halua etta haissa on vieraita ihmisia,

Vierailija
16.01.2007 |

koska ei ole kuulemma kiva katsoa 10 päästä hääkuvia eikä muista että kukas toi tyyppi on tai että no se oli sillonen veljen heila.

Voi v mitä kohtelua, anoppi on tyttärensä puolella, vaikka muuten kukaan ei toivo eikä usko meidän eroa, mutta häät on vaan niin tärkeä perhetilaisuus.

Kommentit (196)

Vierailija
61/196 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut myös rajattiin ulkopuolelle samaisesta syystä :(

Miehen veljen häihin ei kutsuttu " kun saattaa ero tulla" (siis minulle ja miehelleni, oltiin silloin avoliitossa).

Tänä päivänä tilanne on kuitekin se, että kyseinen vihkipari on eronnut ja minä olen onnellisesti aviossa ;)

Meidän hääkuvissa on nyt sitten " vieraita ihmisiä"

Itse kutsuttiin avopuolisot ja pitkäaikaiset seurustelukumppanit häihin.

Vierailija:

Kiva huomata miten vakavasti mut otetaan mieheni perheessä. En saa tulla miehen siskon häihin, koska meidän suhde voi päättyä ja sisko ei halua että häissä on vieraita ihmisiä,

koska ei ole kuulemma kiva katsoa 10 päästä hääkuvia eikä muista että kukas toi tyyppi on tai että no se oli sillonen veljen heila.

Voi v mitä kohtelua, anoppi on tyttärensä puolella, vaikka muuten kukaan ei toivo eikä usko meidän eroa, mutta häät on vaan niin tärkeä perhetilaisuus.

Vierailija
62/196 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä kun sain kauheat haukut kun ei annettu yhden tuttavan ottaa mukaan lastaan tyttöystävineen (siis vain vanhemmat oli kutsuttuja). Poikaa oltiin nähty joskus yli 10 vuotta sitten tyttistä ei koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/196 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutamista siellä täällä. Uhh.

Vierailija
64/196 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäkypsämpi ihminen ottaisi tulevaisuudessa ilon irti tästä selkkauksesta, ja nimenomaan tuosta " vieraaksi ihmiseksi" tituleerauksesta.

hääkuvien katselusta pääsisi livahtamaan hauskasti tyyliin " joo toki häät on aina mukava juhla, mutta ei ne vieraiden ihmisten kuvat silleen kauheesti kiinnosta, onhan noita nähty."

ja itse asiassa sutkautus sopii suunnilleen joka tilanteeseen tästä ikuisuuteen.. " hmm joo kiitos nyt kutsusta mutta en mä silleen osaa istua iltaa vieraiden ihmisten kanssa ja mulla taitaa olla silityshommia rästissä.."

" niin joo ohhoh, ei me tajuttu yhtään että oisitte halunneet tulla, me kutsuttiin vaan enempi tuttuja ihmisiä.."

" meillä on kans aika rajoitettu toi vierasmäärä että reilu sata aateltiin kutsua, nii aateltiin pyytää sellaiset ihmiset jotka on meille kummallekin tuttuja"

" joo, hups. kato kun me ollaan aina korostettu lapsille ettei vieraiden autoon pidä mennä niin varmaan on kyllä parempi että mä lähden itse kuskiksi ettei mee niiltä päät sekaisin.."

Vierailija
65/196 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmi että ap ottaa asian niin kypsästi..

epäkypsämpi ihminen ottaisi tulevaisuudessa ilon irti tästä selkkauksesta, ja nimenomaan tuosta " vieraaksi ihmiseksi" tituleerauksesta.

hääkuvien katselusta pääsisi livahtamaan hauskasti tyyliin " joo toki häät on aina mukava juhla, mutta ei ne vieraiden ihmisten kuvat silleen kauheesti kiinnosta, onhan noita nähty."

ja itse asiassa sutkautus sopii suunnilleen joka tilanteeseen tästä ikuisuuteen.. " hmm joo kiitos nyt kutsusta mutta en mä silleen osaa istua iltaa vieraiden ihmisten kanssa ja mulla taitaa olla silityshommia rästissä.."

" niin joo ohhoh, ei me tajuttu yhtään että oisitte halunneet tulla, me kutsuttiin vaan enempi tuttuja ihmisiä.."

" meillä on kans aika rajoitettu toi vierasmäärä että reilu sata aateltiin kutsua, nii aateltiin pyytää sellaiset ihmiset jotka on meille kummallekin tuttuja"

" joo, hups. kato kun me ollaan aina korostettu lapsille ettei vieraiden autoon pidä mennä niin varmaan on kyllä parempi että mä lähden itse kuskiksi ettei mee niiltä päät sekaisin.."

Vierailija
66/196 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole pikkumainen, itsekeskeinen, et ala hautoa kostoa, tottakai olet pahoittanut mielesi, mutta pystyt silti ajattelemaan järkevästi. On todellakin järkevää, että miehesi menee häihin, ettei miehen sisko saa siitä lisäsyytä vainota teitä loppuelämänne.

Miehesi saa susta hyvän ja pitkämielisen vaimon, toivottavasti jonakin päivänä menette naimisiin, ikävästä siskosta huolimatta.

Vierailija
67/196 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näiden joidenkin lapsellisiin verrattuna :)

Ovat vielä varmaan niin tyhmiä että eivät tajua edes hävetä :D

Vierailija
68/196 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä tuli kutsu häihin hänen serkultaan vain hänen nimellä.

Kyse oli siis serkusta, kenen kanssa olivat läheisissä tekemisissä ja melkein parhaita kavereita nuoren.

Hän sanoi, ettei lähde sellaisiin häihin, mihin ei kutsuta hänen vaimoaan.

Asia oli sillä selvä.

Minun puolesta olisi saanut mennä, mutta kyse oli mieheni mielestä periaatteesta. Me olemme hänen mielestä pari ja jos meitä kumpaakin ei kutsuta niin silloin ei mene hänkään.

Ihmeellinen perhe kun antaa tytön pompottaa. Voisivat ottaa vastuun joskus ja pistää rajat.

Ja miehesi on todellinen nössykkä. Taitaa tulla ongelmia vielä rutkasti tulevaisuudessa. Haluaa aina mennä sieltä, mistä on helpointa. Saat tulevaisuudessa hoitaa kaiken yksin kun miehesi haluaa luistaa asioista siksi ettei loukkaa sukulaisiaan.

Mutta ehkä ap on sellainen nössykkä myös, että ansaitsee tällaisen käytöksen.

Vierailija
69/196 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miehen ainoan lapsen äiti, olin häissä, vaikkakin kysessä oli kyllä vanhan ystävän häät. Olin ihan nimenä kutsukortissa. Vaikken kovin hyvin tunne edes heitä.

Uskon että sinua ahdistaa. Itse sain kerran pyynnön olla tulematta erääseen toiseen perhetilaisuuteen. Minua harmittaa se vieläkin vähäsen, vaikka jo vuosia aikaa. Mies oli siinä asiassa puolellani, kun kerroin, ettei minua pyydety, hän ykskantaan tuumasi heti, että ei sitten mennä, joten hänkin loisti poissa olollaan. Toivottavasti sinulla mies tekee saman!

Vierailija
70/196 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Uskon että sinua ahdistaa. Itse sain kerran pyynnön olla tulematta erääseen toiseen perhetilaisuuteen. Minua harmittaa se vieläkin vähäsen, vaikka jo vuosia aikaa. Mies oli siinä asiassa puolellani, kun kerroin, ettei minua pyydety, hän ykskantaan tuumasi heti, että ei sitten mennä, joten hänkin loisti poissa olollaan. Toivottavasti sinulla mies tekee saman!

Mikä tuossa sun tapauksessa oli taustalla, vai selviskö ikinä? Kyllä jotkut ihmiset osaa olla häijyjä ja lapsellisia. Mutta ne kannattaa jättää oman arvoonsa, kukapa sellasia ihmisiä omaan lähipiiriinsä kaipaisi.

Vierailija
71/196 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin kyllä mikä oli taustalla, jääräpäisyys, lapsellisuus ja suuret suut.

Oma tyhmyyskin, mutten koskaan olettanut että se niin pitkälle menisi, mihin se meni. Pohjaltahan voi vain nousta...

Mutta ne ovat kaikki taakse jäänyttä elämää :)

Vierailija
72/196 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta etikettiin kuuluu, että myös avopuolisot kutsutaan häihin. samoin yleinen käytäntö on, että pitkäaikainen seurustelukumppani kutsutaan, ellei sitten ole jotain t o d e l l a hyvää syytä miksei niin tehdä, esim. tilanpuute tms. On ihan törkeää että kutsumattomuuttasi perustellaan tuolla lailla.

Minkäs teet kun ihmiset ovat juntteja.

Vierailija
73/196 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tilanne, että erään sukulainen haluaa tulla häihimme avekin eli avopuolisonsa kanssa. Kutsuja ei ole vielä lähetetty, mutta olen kuullut että hän ilmanmuuta olettaa saavansa avec-kutsun.

Kuitenkaan en ole nähnyt sukulaista moneen vuoteen, eikä hän puolisonsa kanssa ole osoittanut mitään kiinnostusta meihin. Olemme kutsuneet heitä ainain kahdesti kotiimme juhlimaan, mutta eivät ole tulleet, kun on ilmeisesti olleet tylsät tai vähäpätöiset juhlat tulossa. Myöskään he eivät ole kutsuneet meitä kertaakaan omiin juhliinsa, ovat kai juhlineet rennommin jolloin etiketti ym ei ole tullut mieleen.

Kaiken lisäksi ovat itse suunnitelemassa häitä, ja olen kuullut että ovat puhuneet useaan kertaan kuinka hyvä on tulla ottamaan mallia ja ideoita meidän häistä.

Kyse on heidän puolelta siis puhtaasta opintomatkasta eikä juurikaan voi uskoa että olisivat kiinnostuneet juhlimaan juuri meidän juhlapäiväämme. Emme aio heitä kutua, mutta olisiko teistä etiketin mukaan pitänyt. Mietin vain että kun jotkut noudattaa etikettiä, toiset ei, niin voiko siinäkin valita että vetoaa siihen vain silloin kun itselle on edullista ja muutoin vain toteaa että tavat ovat muuttuneet jne.

Vierailija:

mutta etikettiin kuuluu, että myös avopuolisot kutsutaan häihin. samoin yleinen käytäntö on, että pitkäaikainen seurustelukumppani kutsutaan, ellei sitten ole jotain t o d e l l a hyvää syytä miksei niin tehdä, esim. tilanpuute tms. On ihan törkeää että kutsumattomuuttasi perustellaan tuolla lailla.

Minkäs teet kun ihmiset ovat juntteja.

Vierailija
74/196 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään ei tarvitse kutsua ihmistä, jota et ole vuosiin/ikinä nähnyt. Eri asia kun puhutaan lähisukulaisten avopuolisoista.

Vierailija
75/196 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku ei itsekään noudata etikettiä eikä muutenkaan halua vastata tuttavuuteen ja kutsuihin, on turha sitten porata jos ei enää kutsutakaan sellaisiin juhliin joihin olisi halunnut mennä. Häät on monelle hienot juhlat, joita on harvoin tarjolla, joten silloin muistetaan vedota etiketteihin ja sukulaisuuten ja lapsuudenystävyyteen jos ei tosiasiassa ole mitään todellista suhdetta, jonka perusteella saisi odottaa kutsua. Hautajaisiin, 50-vuotispäiväjuhliin (päivällä, srk-talolla, ei viinatarjoulua) ja lukusille ei vaan ole niin paljon tungosta.

Vierailija
76/196 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tosiaan olin häissä, mutta en edelleenkään tiedä, että oliko ne nämä puheena olleet... Voivat olla ja voi olla että eivät. En nähnyt morsiamen veljeä enkä kuullut kenenkään puhuvan veljen vaimosta tai sen puuttumisesta. Koska en ole mitenkään läheisintä piiriä, istuttiin aika takana ja hääpari vanhempineen nähtiin vain tullessa ja lähtiessä. Että sori vaan, en osaa sanoa.

T. Häävieras 232

Vierailija
77/196 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä häät ovat jo vietetty. Koska av on merkittävä media, asianomaiset henkilöt ovat tätä kautta saaneet tietoonsa aiheuttamansa mielipahan, ja sen johdosta asiaa on selvitelty.

Terv ap

Vierailija
78/196 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlien viettotapoihin ei tullut muutoksia, mutta jotenkin vain kävi niin, että tämän ketjun kautta sellaiset asiat, joita en puheena osannut vakuuttavasti muotoilla, menivät perille. Etten siis sanoisi, että av on pelastanut elämäni :DD

Totean nyt vain, että ilmeisesti häät voivat olla niin jännittävä ja hermojakiristävä paikka, että tulee tehtyä virhearvioita, kärpäisistä härkäsiä ja kaiken lopuksi ihan tavallisessa perheessä ihan tavallisista asioita tulee sellaisia, joista ei voida reilusti ja suhteellisuudentaju säilyttäen kaikkien mielipidettä kuunnellen keskustella.

ap

Vierailija
79/196 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, siitä ehkä sitten jonkun toisen perheen draamassa...:-)

Vierailija
80/196 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti morsian on saanut tietää tästä

ketjusta ja vetänyt koko hernepellon ahteriinsa....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi