Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiva huomata miten vakavasti mut otetaan mieheni perheessa. En saa tulla miehen siskon haihin, koska meidan suhde voi paattya ja sisko ei halua etta haissa on vieraita ihmisia,

Vierailija
16.01.2007 |

koska ei ole kuulemma kiva katsoa 10 päästä hääkuvia eikä muista että kukas toi tyyppi on tai että no se oli sillonen veljen heila.

Voi v mitä kohtelua, anoppi on tyttärensä puolella, vaikka muuten kukaan ei toivo eikä usko meidän eroa, mutta häät on vaan niin tärkeä perhetilaisuus.

Kommentit (196)

Vierailija
101/196 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jättää veljen avovaimo kutsumatta. Jonka kanssa vielä on oltu tekemisissä ja olevinaan ystäviä.

Vierailija
102/196 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eikös tuo ole jonkun sortin sortoa, kutsua muut, mutta jättää yksi kutsumatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/196 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos niitä nyt koskaan on ollutkaan.

Kyllähän hyviin tapoihin ja etikettiin kuuluu kutsua häihinsä omat sisarukset _kumppaneineen_ , olivat nämä sitten avopuolisoja, aviopuolisoja, seurustelukumppaneita tai rekisteröityjä suhteita.

Erikseen ovat sitten todella pienet häät, joissa on paikalla vain muutama todistaja. Varmasti noihin 170 kutsuttuun kuuluu jo huomattavastikin vieraampia ihmisiä, kuin oman veljen kumppani, joten hänen poisjättämisensä tuntuu lähinnä mielenosoitukselta.

Etenkin kun ap on omien sanojensa mukaan ollut vieläpä morsiamen apuna ja tukena hääjärjestelyissä. Tämän viimeisen seikan perusteella veikkaan kylläkin vihkipaikaksi sitä palanutta Porvoon tuomiokirkkoa.

Vierailija
104/196 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja jättää veljen avovaimo kutsumatta. Jonka kanssa vielä on oltu tekemisissä ja olevinaan ystäviä.

Vierailija
105/196 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...oletko kuullut sellaisesta puhetta? Miksi aikuiset ihmiset ja vielä omat vanhemmat varoisivat lastaan noin? Ilmeisesti henkinen kantti on heikoilla...

Vierailija
106/196 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jättää veljen avovaimo kutsumatta. Jonka kanssa vielä on oltu tekemisissä ja olevinaan ystäviä.

JA jota on aikaisemmin vielä pyydetty auttamaan häävalmisteluissa.

Vierailija
107/196 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" kaukainenkin sukulainen jne..." Sitäpaitsi ei se naimisiinmeno tee sukulaiseksi. Minä en ole sukua mieheni siskolle vaikka naimisissa olen. Se on vaan mieheni sisko.

Vierailija
108/196 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kolme ihmistä siitä on kuollut, ja pari eronnuttakin on. Lisäksi on ihmisiä, joiden kanssa ei enää olla juurikaan tekemisissä - ei riitojen vuoksi vaan että on " ajauduttu" erilleen. Mutta ei silti ole huonot fiilikset, ne olivat mahtavat juhlat.

Ihan ihme syy on tuo ap:n mainitsema, ei vaikuta morsian kovin fiksulta tapaukselta.

Vierailija
109/196 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tosi ikävä ihminen, toivottavasti hääsi menevät totaalisen pieleen ja eroatte jo ennen 1-vuotispäivää.

Vierailija
110/196 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyön vaikka vetoa, että näiden kaukaisten sukulaisten puolisot eivät ole sinulle mitään sukua.

Vierailija
111/196 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun on ihan jo todella " etikettisääntöjenkin" mukaan vähintääkin " outoa" olla kutsumatta veljen avovaimoa niin siitä nousee suurikin haloo että JOKAINEN saa kutsua juuri ne jotka ITSE haluaa!!

Eikös silloin samalla " järjellä" ajateltuna ole myöskin niin että JOKAISELLA synttärisankarilla (vaikka olisikin vasta lapsi) on myös OIKEUS kutsua VAIN ne, jotka hän juuri ITSE haluaa?! Miksi te samat naikkoset sitten vouhkaatte täällä että kun " vain yksi" (=TEIDÄN OMA lapsi) jätettiin kutsumatta ja " kaikki" muut siitä ja siitä eskariryhmästä/pihasta/tarhasta kutsuttiin?? Ja voi kuinka surullisia TE olettekaan sitten juuri sen OMAN lapsenne puolesta!:) Eikös teillä empatiaa sen vertaa riitä että varmaan myöskin aikuisista (kuten nyt esim. ap:stä) tuntuu tuollainen " erottelu" TODELLA loukkaavalta?! Entäs jos tuo ap oliskin TEIDÄN lapsenne? Jopas olisi " eri ääni kellossa" , vai mitä?! Miettikääpäs nyt ihan rehellisesti te ap:tä mollavat tyypit!! Teitä itseänne ei tuollainen tilanne ilmeisesti hetkauttausi yhtään, vai?! Enpäs usko!!:D

Niin ja samalla muuten vielä huomauttaisin että siinä sitä " oppii" ne TEIDÄNKIN kultamussukat juuri tälläisiä tapauksia varten kun eivät jostain syystä tulekaan synttäreille kutsutuiksi:) Muistakaapas siis ettette mene soittelemaan synttärisankarin äidille ja kyselemään että miksi ei nyt MINUN lastani kutsuttukaan?!:D Huomaattekos vieläkään mitään " yhtäläisyyttä" vertauksissani?! Eihän teidän lapsenne aikuisenakaan " nielisi" moista käytöstä (josta toki olisikin syytä " ottaa nokkiinsa" ) miehensä SISKOLTA, kun hehän ovat AINA päässeet sinne minne ovat halunneetkin:D!

Vierailija
112/196 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan olla ylpeä itsestäsi, kun veljen sisko pitää sinua niin vakavasti otettavana uhkana, että jättää ainoastaan sinut kutsumatta, vaikka kutsuu kaikki muut. Ilmeisesti sinussa on jotakin todella erikoislaatuista.

Vierailija
113/196 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, ei tässä mitään enää. Mulla meni jo mielipaha pois, se pieni mitä olikin. Oikaisen kuitenkin vielä pari juttua.

Mä kirjoitan anoppi ja appi, koska ne on ensinnäkin lyhyempiä kirjoittaa, vaikkei siihen juridista oikeutta olekaan. Musta myös puhutaan miniänä, vaikken olekaan. Ehkä vähän sama kun jotkut puhuvat puolisosta, vaimosta jne, vaikka selvyyden vuoksi olisi parasta sanoa avopuoliso, avovaimo...

Tieto häistä tuli kun olin ollut mieheni kanssa puoli vuotta yhdessä. Eli silloin olin melko tuore tapaus. Kuitenkin sisko tuntui ihan oikeasti pitävän minusta, halusi tutustua minuun ja kertoi paljon hääsuunnitelmistaan. Siinä me oikeastaan tutustuttiinkin, ja kun häitä on tosiaan suunniteltu 1,5 vuotta, on tässä jo jonkunlaista ehditty tehdä ennen tätä viimeistä selkkausta.

Tottapa toki jokainen saa kutsua ketä haluaa. Miettikää nyt vaan jos teille sanottaisiin että et saa tulla siksi että jos eroatkin sukulaisestani, en halua nähdä enää naamaasi hääkuvissani. Siis melko outoa, jos nyt saan oman mielipiteeni sanoa.

Tässä ketjussa tuli niin paljon kivoja vastauksia, että tämän ja sen avopuolisoni äidin ja isän vierailun ja keskustelun jälkeen musta tää asia on ihan ok. Mies menee juhliin, tulee sit kun ei enää jaksa olla, mä en mene, en ole kutsua tähän mennessä kerjännytkään, en mene vaikka nyt vielä pyydettäisiinkin enkä jaksa kauheasti tästä nostaa meteiä.

Mutta selvää on että tämä vaivaa aina minun välejäni miehen siskon kanssa, ja vaikka nyt tekemisissä ollaankin, en enää kauheasti voi luottaa että olisin hänelle niin hyvä ystävä kuin hän antoi ymmärtää.

Lahjan suhteen en tiedä. Mies vie saman ostetun lahjan jo kuitenkin, oli siinä minun nimi kortissa tai ei. Jos sitä ei olisi jo ostettu, mies voisi onnitella yhteisellä lahjalla vanhempien kanssa.

Ja totta, mä en ole kiinnostunut näkemään häävideoita tai valokuvia, minusta se on jo nöyryyttämistä.

Hankalaa on tämä tie alttarille, ei voi muuta sanoa.

Ap

Vierailija
114/196 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sinä osaat käyttäytyä niinkuin aikuisen kuuluukin!

Minäkään en suostuisi katselemaan hääkuvia/videoita! Sanoisin siskolle suoraan että ei kiitos,en ole kiinnostunut:) Samoin sanoisin saman " appivanhemmille" jos teidät tuota videota kutsuttaisiin esim. heidän luokseen katsomaan...

Siskon olisi kuitenkin turha odottaa minusta enää " ystäväänsä" :/ Omille lapsilleni hän ei kelpais edes kummiksi:)

Vierailija
115/196 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheena olevat tapaamattomat sukulaiset ovat sellaisia, joita mieheni perheineen ei itsekään ole tavannut moneen vuoteen. Ymmärrätte varmaan että 170 hengen häihin alkaa mahtua jo aika monenlaista kummin kaimaa.

Mieheni sukulaisia ja perhetuttuja olen tavannu sitä mukaa kun niitä on kylässä meillä tai miehen vanhemmilla käynyt ja olenpa itsekin ollut kutsuttuna yksiin juhliin.

Kyllä meidän suhde on minusta ihan hyvinvoiva, mutta koska en muutenkaan ole sellainen ihminen, että me ei ikinä erota jne, en ala sitä nyt tässäkään vakuuttelemaan. Voidaan me erota, samoin kun kuka muukin. Enpä rupeaisi kenenkään muunkaan liitosta vannomaan, että tuo on ikuinen.

ap

Vierailija
116/196 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kovin pohdittu (nopeasti vilkaisin), mistä siskolla viiraa, mutta nyt keskittyisin puolisoosi. Hänellä taitaa olla arvomaailma vähän sekaisin. Meillä olen ylpeä, että miehelleni minä ja lapset olemme hänen " perheensä" , sisko ja vanhemmat tärkeitä, mutta ei hän menisi ilman minua/meitä perhejuhlaan. Enemmän ihmettelen miestäsi kuin miehen siskoa.

Tsemppiä sulle, kun jaksat suhtautua asiaan ja tosiaan heitä piut paut hääkuville ja videoille. Ja en todellakaan laittaisi esille heidän hääkuvaansa, kun varmaan sisko sellaisen lähettää.

Ja tosiaan pidä huoli, että vieraat saavat tietää, että sinua ei kutsuttu. Muuten saavat omitusien kuvan sinusta, mikset olet paikalla noin tärkeänä päivänä miehesi rinnalla.

Vierailija
117/196 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sun miehen vanhemmat edes kehtasivat kerjätä sulta anteeksiantoa ja ymmärrystä? Miksei veli ja vanhemmat laittaneet tytärtä kertakaikkiaan järjestykseen vähin äänin????

Vierailija
118/196 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen sisko vahtoi pitkäaikaisen avosuhteensä uuteen mieheen juuri ennen häitä. Kutsukin oli lähetetty tälle siskon vanhalle miehelle, taisi tää mies olla miehen polttareissakin. Mutta niin vaan toi sisko uuden miehen meidän häihin, en ollut koskaan edes tavannut ennen. Siinä se mies istui kunniapöydässä sen vanhan miehen paikalla.

Loppuillasta mies veti lärvät ja alkoi yrittää lääppiä minua, ja sulhanen seisoi vieressä. Hohhoijaa...tuli hieno ensivaikeutelma tästä miehestä. ne on vieläkin yhdessä sen siskon kanssa, mutta mä en kyllä ole unohtanut tuota hääjuttua.

Vierailija
119/196 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh meillä on vain näin. Että mä en oikeastaan kaipaa sellaista jalomielisyyttä, että me nenä pystyssä ilmoittaisimme että noh sitten ei tule mieskään jne. Mies ei edes jaksa loukkaantua puolestani, koska ei pidä noita siskon perusteluja tai moni muitakaan sen juttuja ihan täyspäisten toimintana. Totta on että aikuisen siskon voisi pistää ruotuun ja pakottaa käyttäytymään kuin aikuinen. Mutta varmaan jokainen on tavannut joskus ihmisen, joka ei koskaan tee mitään sellaista toisen puolesta, jos siitä on hänelle itselleen jotain haittaa tai on ristiriidassa omien halujen kanssa. Mies puolustaa mua parhaiten tekemällä minimin siitä mitä on tehtävä, eli käy juhlissa. Se ei halua että sisko saa hyvän syyn alkaa järjestää mielenosoituskohtauksia meille jatkossakin. Kuten olette huomanneet, sille ei varmaan olisi mikään ongelma v***lla asiasta vielä seuraavat 10 vuotta, jos se sen pään ottaisi. Sikäli kun tiedän mieheni, hän reipas virne naamallaan kertoo kaikille häissä jotka vähänkin asiasta kysyy, miksi minä en ole saanut tulla. Se on miehen mielestä paras veto, jonka sisarelleen nyt voi antaa.

ap

Vierailija
120/196 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei miehen ex halunnut heidän lasten juhliin. Naimisissa oltiin ja yhteisiä lapsia, ja joka toinen viikonloppu ja kaikki lomat oli niiden lasten kanssa vietetty. Mutta minulle oli porttikielto. Enkä muuten ollut syy heidän eroon jos sitä heti joku ajattelee.

Mies ei voinut lastensa juhlista olla pois, eikä appivanhemmat isovanhempina. Mutta kyllä siellä kaikki kuuli että miksi en ollut paikalla, ja lämpimiä terveisiä lähettivät. Luulisin että en minä siinä tyhmältä näyttänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan