Kiva huomata miten vakavasti mut otetaan mieheni perheessa. En saa tulla miehen siskon haihin, koska meidan suhde voi paattya ja sisko ei halua etta haissa on vieraita ihmisia,
koska ei ole kuulemma kiva katsoa 10 päästä hääkuvia eikä muista että kukas toi tyyppi on tai että no se oli sillonen veljen heila.
Voi v mitä kohtelua, anoppi on tyttärensä puolella, vaikka muuten kukaan ei toivo eikä usko meidän eroa, mutta häät on vaan niin tärkeä perhetilaisuus.
Kommentit (196)
MÄ olen menossa tänään erään hyvin kaukaisen sukulaisen häihin, joista olen kuullut tulevan loisteliaat. Olen ihmeissäni kutsusta, sillä en tunne hääparia juuri yhtään. Morsiamen vanhemmat ovat omien vanhempieni ja isoäitini tuttavapiiriä. Morsianta olen nähnyt viimeksi lapsena, joskus 15 vuotta sitten. Teini-iässä alkoi se vaihe ettei enää kylällä tai baarissa moikattukaan. Siis voiko olla totta, että olen menossa näihin häihin???? Kyllä maailma on pieni. Morsiamella on nuorempi veli, mutta minulla ei ole mitään käsitystä onko hänelle avovaimoa vai ei. En ehtinyt lukea koko ketjua, joten en tiedä onko tullut ilmi joku seikka, josta tiedän luulevani omiaan. Onko ap häät Keski-Suomessa erään pienen kaupungin parhaimmassa (ja tän tason paikoista ainoassa) juhlapaikassa? Onko vihkipaikka kaupungin vanha keskustakirkko?
Tuletko huomenna kertomaa, oliko morsiamen veljen avovaimo häissä ja mikä oli syy. Oikea syy on että morsian ei halua avovaimoa häihin, koska veli ja avovaimo voivat erota ja silloin hääkuvat olisi pilalla. Häissä sulle varmaan kyllä sanotaan että avovaimo sai oksennustaudin just kun piti lähteä kirkkoon.
Esim Siiri Suomi ja Avec
Huvitti silloin se avec kun seurustelin nykyisen avomieheni kanssa oltiin oltu vuosi yhdessä silloin ja serkkuni oli tavannut mieheni ja tiesi nimeltään hänet niin kutsusssa luki silti avec. Minusta häät on kummiskin sellainen tilaisuus johon saa tuoda seuralaisen koska inhottavaa olisi mennä häihin jossa ei tuntisi muita kuin hääparin ja vieraita ihmisiä ei saa paikalle tuoda niin yksin sitten siellä pyörit.
Valitettavasti minusta syy ei ole se kuinka kauan teidän suhde kestää vaan se ettei morsian halua häihinsä ihmistä josta ei pidä. En minäkään haluaisi hähini ihmistä josta en tykää mutta häitäni ei pilaisi sellainen ihminen joka olisi tuntemani ihmisen avec jotan en tunne.
Ap olis voinut viedä loppuunasti tämän. Alku hyvä, loppu huono
sitten alennu katselemaan hääkuvia ta -videotakaan, kun ei sua kerran häihin kutsuta. Ja mahdollista hääkuvaa (joka sitten teille putkahtaa kai vain miehen nimellä) ei esille tarvitse laittaa.
Oletko jo ajatellut asioita näin pitkälle? Mitä jos miehesi sisko hyökkää esittelemään kuvia teille, mitä teet?
Entäs lahja? Oletko hankkinut/aiotko hankkia? Mun suositus on, että älä. Ei oikeasti etiketinkään mukaan tarvitse, kun ei ole häihinkään kutsuttu.
Vaikka koet pettymystä ja ymmärrettävää ärsytystä miehesi siskon epäoikeudenmukaisesta ja moukkamaisesta käytöksestä, niin pystyt kuitenkin olemaan tunteidesi yläpuolella.
Tuo miehen siskon käytös kyllä kääntyy häntä itseään vastaan. Jos lähtee järjestämään juhlia tuolla asenteella, että blokkaa mielivaltaisesti lähipiiriin kuuluvia henkilöitä pois, vaikka kuitenkin kutsuttuja on 170, niin se ei voi olla kostautumatta tavalla tai toisella. Ehkä unelmahäistä ei sittenkään tule niin unelmat, kun pyrkii tuollaiseen täydellisyyteen, tässä maailmasssa kun mikään ei ole täydellistä, etenkin jos sitä ennen on toiminut väärin toisia ihmisiä kohtaan.
Uskon, että sinusta tuntuu pahalta, mutta hienoa että pidät kuitenkin pääsi pystyssä. Miehesi sisko on säälittävä tapaus, tuolla tyylillä polttaa vain siltoja takanaan.
Minun mieheni äiti on ihan samanlainen. Oltiin seurusteltu 4 v. ennen siskon häitä. MInut kyllä kutsuttiin, mutta ohjattiin kirkkoon istumaan perheen, sukulaisten ja kavereiden taakse viimeiseen penkkiriviin. Mieheni vei yhteisen lahjan vanhempiensa kanssa ja minun piti viedä omani;) Häissä otettiin kuvia ja yksi kuva oli perhepotretti, jossa parin siskot ja vanhemmat oli. Osa häävieraista hätääntyi, että minä puutuin kuvasta ja siihen pokkana mieheni ja siis morsiammen äiti:" ei puutu, ei kuulu perheeseen" . Sanomattakin on selvää, että mieheni on lasten kummi, minä en.
Miehen sisko ja äiti ajattelee samalla tavalla, joillekin vaan naimattomuus on niin hirveää.
Olette olleet yhdessä kaksi vuotta, etkä ole edes tavannut useimpia poikaystäväsi sukulaisia.
Kutsut poikaystäväsi vanhempia anopiksi ja apeksi ikäänkuin vakuutellaksesi meille (ja itsellesi?), että vakavaa on...
ennenkuin ap:ta aletaan mollata. Mä olen ollut ukkoni kanssa 11v ja en ole tavannut kaikkia sen sukulaisia eikä hän minun. Vai onkos moukka morsmaikku tullut palstalle?
vasta kun olimme olleet 10 vuotta yhdessa ja meillä oli 2 jo lasta. Omia setiäni ja tätiäni ja serkkujani en ole edes itse tavannut kuin 12 vuotta sitten serkun häissä, joihin siskoni ja minä oli kutsuttu, ovat niin etäisiä, että yhteyttä ei pidetä. Nykyään tilanne suomalaisilla taitaa olla se, että sukulaisia asuu siellä ja täällä ja heihin ei ole yleensä mahdollisuutta tutustua kuin perhejuhlien kautta, ja nämä hääthän olisivat tarjonneet aplle hyvän mahdollisuuden tutustua heihin.
Ihme kommentteja nuo 2 viimeistä.
miehen sukulaisten ex-avokkeja ja ex miehiä. En ole tiennytkään, että siinä on jotain väärää.
Tässä ap:n kutsumattomuudessa on varmaan jotain henk. koht antisympatiaa takana.
Tai jos sinne häihin on kutsuttu joku, jonka ajattelisivat olevan miehellesi toivepuoliso ja yrittävät saada heitä yhteen?
Ihme vonkausta, kun " mua ei kutsuttu" .
Ihan sama tuon kummijutun kanssa. " Mun mies pyydettiin, mut mua ei." Kasvakaa aikuisiksi.
Vierailija:
Ihme vonkausta, kun " mua ei kutsuttu" .
Sehän se tässä on ihmeellistä että morsiamen veljen avovaimoa ei kutsuta vaikka 170 muuta vierasta mahtuu mukaan
Vierailija:
Sehän se tässä on ihmeellistä että morsiamen veljen avovaimoa ei kutsuta vaikka 170 muuta vierasta mahtuu mukaan
yhtä moukkamaista vongata kutsumatta jääneenä.
Ihmettelin, että ovatko kaikki muka tohkeissaan asiasta, eikä kukaan ole samaa mieltä kuin minä, että jokaisella on oikeus kutsua häihinsä ne ihmiset, joiden haluaa olevan paikalla ja jättää kutsumatta ne, joita ei halua paikalle.
Ehkä ap:n suhde ei tottatosiaan ole niin vakavaa kuin hän yrittää vakuutella kaikille.
Sun mielestä apn miehen siskolla on pätevä syy kutsua 170 vierasta, mutta jättää veljen avovaimo kutsumatta? Eikös tuo ole jonkun sortin sortoa, kutsua muut, mutta jättää yksi kutsumatta.
Miehen veljen sisko taitaa olla tosi kateellinen tai nyreissään aplle jostain, kun jättää kutsumatta. Pakko olla jotakin henkilökohtaista.
Vierailija:
Sun mielestä apn miehen siskolla on pätevä syy kutsua 170 vierasta, mutta jättää veljen avovaimo kutsumatta? Eikös tuo ole jonkun sortin sortoa, kutsua muut, mutta jättää yksi kutsumatta.
Miehen veljen sisko taitaa olla tosi kateellinen tai nyreissään aplle jostain, kun jättää kutsumatta. Pakko olla jotakin henkilökohtaista.
Sanoin vain, että jokaisella on oikeus kutsua, kenet haluaa. Ei siinä syitä tarvitse eritellä kutsutuille tai kutsumattomille.
kaikkea hyvää ap!