Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi farkkuihin pukeutuminen hautajaisissa olisi niin väärin?

Vierailija
23.02.2024 |

Siis jos farkut on tummat ja siistit.

Kommentit (430)

Vierailija
121/430 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli hautajaisissa mustat farkut ja vaalea paitapusero. Mielestäni ihan hyvä yhdistelmä.

122/430 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mun serkku kuoli 30-vuotiaana, oli hautajaiset kuumana kesäpäivänä ja siellä hautajaisissa kappelissa oli vieraana kaveri pariskunta, jossa naisella oli tosi paljastava narutoppi ja pitkät housut ja miehellä oli pitkät mustat housut ja lyhythihainen napitettava valkoinen paita, jossa oli hihoissa mustia lieskoja .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/430 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskon hautajaisissa monilla oli myös vaaleita pukuja. Silloin oli kaunein kevät ja esimerkiksi siskon ystävällä oli vaaleanturkoosi mekko, joka olisi takuulla ollut siskon mieleen. Mielestäni tämä oli varsin sopivaa nuoren ihmisen hautajaisissa.

Vierailija
124/430 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei hautajaisia pidetä. Sanoin lähiomaisille että mummo vaan kuoppaan ja sitten menette ryyppäämään.

Itse pukeudun hautajaisiin mustiin pillifarkkuihin ja löysähköön ilmavaan tummaan puseroon. 

Vm-61

Vierailija
125/430 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tumma puku miehille ja tumma hame/siistit housut sekä tumma juhlava pusero on sellaisia perusjuttuja jotka kaikilla kannattaisi vaatekaapissa olla. On sitten aina juhliin päälle pantavaa, sen hameen kanssa voi vaikka häihin tms laittaa vaalean puseron ja mustaa puseroa voi käyttää muittenkin alaosien kanssa.

Vierailija
126/430 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pukeutunut raskaana ollessani muutamaa viikkoa ennen laskettua aikaa tummiin äitiysfarkkuihin mitkä oli jo valmiina. Ei mitään järkeä hankkia uusia housuja mille ei olisi enää mitään käyttöä myöhemmin.

Vierailija
127/430 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni kävi juuri pienissä hautajaisissa mustissa farkuissa ja mustassa jakussa.   Kylmä päivä oli, joten valitsi paksummat housut.

Vierailija
128/430 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tumma puku miehille ja tumma hame/siistit housut sekä tumma juhlava pusero on sellaisia perusjuttuja jotka kaikilla kannattaisi vaatekaapissa olla. On sitten aina juhliin päälle pantavaa, sen hameen kanssa voi vaikka häihin tms laittaa vaalean puseron ja mustaa puseroa voi käyttää muittenkin alaosien kanssa.

Vaalea pusero käy myös hautajaisiin.

Vierailija
129/430 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaan Crispin ja Carrolin Tyylikirjaa. "Kun pukeutumiskoodi on höltynyt, ilmaisee jokainen vaatetuksellaan sitä, miten paljon hän kunnioittaa tilaisuutta, johon on menossa."

Vierailija
130/430 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on hyvä että ihmiset pukeutuu esimerkiksi vainajan lempivärin mukaan.

Vierailija
131/430 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun lukemisesta nousee aivan absurdi tunnelma. Muutamat inttävät vaahto suussa, että hautaisiin (ja muuallekaan) ei tarvitse mitenkään pukeutua ja farkuissa pitää saada olla ihan missä vaan ja jos joku toista väittää niin kuuluu 1950-luvulle ja pyhäkouluun.

Tuollaisille ihmisille ei mikään perinne ilmeisesti merkitse yhtään mitään. He eivät ymmärrä tai kieltävät kulttuurin merkityksen. Minä olen minä ja sinä olet sinä suurelta osin siksi, että olemme syntyneet historiallisen jatkumon johonkin vaiheeseen. Jos romuttaa perinteet, romuttaa itsensä. 

Vierailija
132/430 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun lukemisesta nousee aivan absurdi tunnelma. Muutamat inttävät vaahto suussa, että hautaisiin (ja muuallekaan) ei tarvitse mitenkään pukeutua ja farkuissa pitää saada olla ihan missä vaan ja jos joku toista väittää niin kuuluu 1950-luvulle ja pyhäkouluun.

Tuollaisille ihmisille ei mikään perinne ilmeisesti merkitse yhtään mitään. He eivät ymmärrä tai kieltävät kulttuurin merkityksen. Minä olen minä ja sinä olet sinä suurelta osin siksi, että olemme syntyneet historiallisen jatkumon johonkin vaiheeseen. Jos romuttaa perinteet, romuttaa itsensä. 

Missä muka väitetään että hautajaisiin ei tarvitsisi pukeutua mitenkään?

Vierailija
133/430 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ihme mitä kärjistystä.

Mistähän päättelit että jos jonkun mielestä nainen voi pukeutua hautajaisiin joihinkin muihinkin vaatteisiin kuin siihen mustaan leninkiin niin hänelle ei mikään perinne merkitse yhtään mitään?

Vierailija
134/430 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Farkut ei ole hautajaisvaatteet. Hautajaisissa miehet oukeutuu mustaan pukuun ja naiset mustaan leninkiin tai jakkupukuun.

Kulmahousuja käyttää kulmahousuporukka, eli siksi mustat farkut.

Vierailija
135/430 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos historiaa tutkitaan, niin tiesitkö, että myös bleiseri on aikoinaan ollut työvaatekäytössä esimerkiksi laivastolla? Lisäksi se on alunperin suunniteltu urheilutakiksi.

Tiesin. Minä käytän sitä enimmäkseen syksyllä ja keväällä kevyenä takkina farkkujen ja peruspaitojen(t-, kaulus- tai poolopaita) kanssa. Siinä vaiheessa kun poplari on liikaa, mutta ilman takkiakaan ei vielä lähde liikkeelle.

Vierailija
136/430 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mikään ei ikinä muuttuisi mitenkään, olisi maailma aika toisenlainen. Minä en ainakaan haluaisi elää esimerkiksi 1800-luvun alun tyyliin milloin mies oli naisen holhooja.

Vierailija
137/430 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Farkut ei ole hautajaisvaatteet. Hautajaisissa miehet oukeutuu mustaan pukuun ja naiset mustaan leninkiin tai jakkupukuun.

Joo, ja sama porukka ajelee Mersuilla ja miehillä on tyylikkäästi leikatut hiukset. Siksi minäkään en halua ajaa Mersulla enkä halua, että hiukseni ovat tyylikkäästi leikatut.

Vierailija
138/430 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään syytä miksei esimerkiksi ne mustat, yksiväriset ja siistit farkut kävisi hautajaisiin.

Tosin tiedän ihmisiä joiden mielestä ei käy, ihan vaan periaatteesta, koska heidän mielestään farkut on ne siniset lappuhaalarit mitkä lastenlaulujen animaatiossa uncle Donaldsonilla on yllään.

Vierailija
139/430 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja sama porukka ajelee Mersuilla ja miehillä on tyylikkäästi leikatut hiukset. Siksi minäkään en halua ajaa Mersulla enkä halua, että hiukseni ovat tyylikkäästi leikatut.

Tyylikkäitä hiustyylejäkin on erilaisia.

Vierailija
140/430 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkut on työvaatteet. Lähtisitkö myös läheisesi hautajaisiin haalareissa, joissa roikut raksan tellingeillä? Ennen oltiin paljon köyhempiä, mutta siitä huolimatta lähes kaikilla oli ns. pyhävaatteet, joilla saattoi osallistua niin häihin kuin hautajaisiinkin. Nykyihmisillä on kaapit ja komerot täynnä kaiken sortin ryysyjä, mutta ei ainuttakaan pyhävaatetta, jolla voisi mennä esim. hautajaisiin.

Olen vanha ja vanhanaikainen ainakin joissakin asioissa kuten esim. tilaisuuteen soivassa pukeutumisessa. Muistan, miten ennen sanottiin, että naisella pitää olla viimeistään 40-vuotiaana musta hautajaisvaate kaiken varalta. Miehillähän yleensä tumma puku olikin, olivat he lähes minkä ikäisiä tahansa. Minullakin oli pitkän aikaa musta jakkupuku, mutta nyt se ei enää istu / sovi, sillä iän myötä mittasuhteet muuttuvat, vaikka paino pysyisi entisellään. Nykyään pukeudun hautajaisiin mustiin suoriin housuihin ja mustaan bleiseriin.