Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi farkkuihin pukeutuminen hautajaisissa olisi niin väärin?

Vierailija
23.02.2024 |

Siis jos farkut on tummat ja siistit.

Kommentit (430)

Vierailija
161/430 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Farkut on työvaatteet. Lähtisitkö myös läheisesi hautajaisiin haalareissa, joissa roikut raksan tellingeillä? Ennen oltiin paljon köyhempiä, mutta siitä huolimatta lähes kaikilla oli ns. pyhävaatteet, joilla saattoi osallistua niin häihin kuin hautajaisiinkin. Nykyihmisillä on kaapit ja komerot täynnä kaiken sortin ryysyjä, mutta ei ainuttakaan pyhävaatetta, jolla voisi mennä esim. hautajaisiin.

Olen vanha ja vanhanaikainen ainakin joissakin asioissa kuten esim. tilaisuuteen soivassa pukeutumisessa. Muistan, miten ennen sanottiin, että naisella pitää olla viimeistään 40-vuotiaana musta hautajaisvaate kaiken varalta. Miehillähän yleensä tumma puku olikin, olivat he lähes minkä ikäisiä tahansa. Minullakin oli pitkän aikaa musta jakkupuku, mutta nyt se ei enää istu / sovi, sillä iän myöt

Jokaisen aikuisen elämän aikana ehtii valitettavasti kohdata monta kuolemaa. Jokainen aikuinen siis saa kutsun moniin hautajaisiin ennen kuin omat ovat vuorossa. Minä ainakin ihan mielelläni pidän hautajaisia varten (ja voihan sitä muuallakin käyttää) asua kaapissani. Neljissä hautajaisissa olen muutaman vuoden sisään käynyt, ja aina sille on käyttöä ollut. Ja ikävä kyllä on jatkossakin hautajaiskäyttöä.

Olen ollut 10 vuoden aikana yhden kerran hautajaisissa, sitä edelliset oli 16 vuotta sitten. Eli noin 20 vuodessa olisi ollut pari kertaa käyttöä niille vaatteille.

Vierailija
162/430 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Farkut on työvaatteet. Lähtisitkö myös läheisesi hautajaisiin haalareissa, joissa roikut raksan tellingeillä? Ennen oltiin paljon köyhempiä, mutta siitä huolimatta lähes kaikilla oli ns. pyhävaatteet, joilla saattoi osallistua niin häihin kuin hautajaisiinkin. Nykyihmisillä on kaapit ja komerot täynnä kaiken sortin ryysyjä, mutta ei ainuttakaan pyhävaatetta, jolla voisi mennä esim. hautajaisiin.

Olen vanha ja vanhanaikainen ainakin joissakin asioissa kuten esim. tilaisuuteen soivassa pukeutumisessa. Muistan, miten ennen sanottiin, että naisella pitää olla viimeistään 40-vuotiaana musta hautajaisvaate kaiken varalta. Miehillähän yleensä tumma puku olikin, olivat he lähes minkä ikäisiä tahansa. Minullakin oli pitkän aikaa musta jakkupuku, mutta nyt se ei enää istu / sovi, sillä iän myöt

Jokaisen aikuisen elämän aikana ehtii valitettavasti kohdata monta kuolemaa. Jokainen aikuinen siis saa kutsun moniin hautajaisiin ennen kuin omat ovat vuorossa. Minä ainakin ihan mielelläni pidän hautajaisia varten (ja voihan sitä muuallakin käyttää) asua kaapissani. Neljissä hautajaisissa olen muutaman vuoden sisään käynyt, ja aina sille on käyttöä ollut. Ja ikävä kyllä on jatkossakin hautajaiskäyttöä.

En ole ollut hautajaisissa lainkaan ikävuosien 17 ja 61 välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/430 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudu kotonas, älä hautajaisissa. Pukeutuminen hautajaisissa, näin kirjoitit, tarkoittaa sitä että pukeudut hautajaisissa.

Kukaan ei sua tapa, vaikka menisit hautajaisiin farkkuihin pukeutuneena.

Tee mitä lystäät!

Vierailija
164/430 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustat, siistit farkut, valkoinen paita ja musta pikkutakki, jossa valkea taskuliina. Ihan siisti setti. 

Vierailija
165/430 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tämä ole ihan yksilöllistä kuinka monet hautajaiset sattuu elämään ja mille ajalle.

Sinä voit toki pitää ihan mielelläsi sitä hautajaisia varten olevaa asua kaapissasi. Mutta kannattaa ymmärtää että kaikki muut ei halua säilöä kaapeissaan mitään kaikenvaralta asua vuosikymmeniä. Varsinkaan sellaista mitä ei tule käytettyä missään muualla.

Vierailija
166/430 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustat farkut käy. Nipin napin.

Yleensä miehillä on musta puku, naisilla muut mustat vaatteet. Mun mielestä tärkeitä on tumma vaatetus.

Vierailija
167/430 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korealaisia ohjelmissa hautajaisasut ovat mustia. Vanhan uskomuksen mukaan sielu ei kykene seuraamaan mustiin pukeutunutta saattajaa. Tuskin kukaan nykykorealaisista uskoo tuohon, mutta hautajaistavat ovat säilyneet. Suomessa tapojen inflaatiovauhti kiihtyy vain.

Vierailija
168/430 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten ei. Olen ollut vain kerran aikuisena hautajaisissa ja olen kuitenkin 41v.

Vierailija
169/430 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustat, siistit farkut, valkoinen paita ja musta pikkutakki, jossa valkea taskuliina. Ihan siisti setti. 

Yleensä hautajaisiin laitetaan musta taskuliina, koska se on surujuhla.

Vierailija
170/430 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä onnekasta porukkaa kun ei muka aikuisiällä ole hautajaisia.

Vierailija
171/430 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sellaista porukkaa jota ei kutsuta hautajaisiin syystä tai toisesta

Vierailija
172/430 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä hautajaisiin laitetaan musta taskuliina, koska se on surujuhla.

Kravattikin on musta

Vierailija
173/430 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävikö mielessä, että asia voisi olla toisinpäin? Olen ollut monissa hautajaisissa lapsena ja teininä. Sen jälkeen niitä ei ole ollut.

Vierailija
174/430 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Farkut ei ole hautajaisvaatteet. Hautajaisissa miehet oukeutuu mustaan pukuun ja naiset mustaan leninkiin tai jakkupukuun.

No kyllä naiset voi pukeutua myös mustiin housuihin,tai siis "oikeat"housut ja bleiseri, ja tosi siistit mustat farkut varmaan käy myös. 

Vierailija
175/430 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä miehillä on musta puku, naisilla muut mustat vaatteet. Mun mielestä tärkeitä on tumma vaatetus.

Rahvas moukka menee farkuissa. Sivistynyt pukeutuu asianmukaisesti, ellei jostain täysin pakottavasta syystä ole tyydyttävä farkkuihin.

Hyvät tavat
176/430 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole muita housuja kuin farkkuja. Jos ei kelpaa niin jätän monttubileet väliin.

Ja ellei ole muita housuja kuin polvilta rikkinäisiä farkkuja, niin on syytäkin jättää kaikenlaiset tilaisuudet väliin. 

moi

Vierailija
177/430 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahvas moukka menee farkuissa. Sivistynyt pukeutuu asianmukaisesti, ellei jostain täysin pakottavasta syystä ole tyydyttävä farkkuihin.

Mies sitten varmaan oli rahvasta kun hänellä oli nuoremman lapsemme hautajaisissa farkut. Kantoi lapsen arkun myös autolle. Yksin, koska ei tarvinut muita kantajia. Muiden vaatteita en muista, en edes omia vaatteitani. Muista kyllä miten vanhemman lapsen hiukset oli kun vanhin lapsi oli sylissäni.

Mustis
178/430 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vanha ja vanhanaikainen ainakin joissakin asioissa kuten esim. tilaisuuteen soivassa pukeutumisessa. Muistan, miten ennen sanottiin, että naisella pitää olla viimeistään 40-vuotiaana musta hautajaisvaate kaiken varalta. Miehillähän yleensä tumma puku olikin, olivat he lähes minkä ikäisiä tahansa. Minullakin oli pitkän aikaa musta jakkupuku, m

Mustille vaatteille on käyttöä muulloinkin kuin hautajaisissa. Voi mennä teatteriin ym. >Häihin, synttäreille.

moi

Vierailija
179/430 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupuliini kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vanha ja vanhanaikainen ainakin joissakin asioissa kuten esim. tilaisuuteen soivassa pukeutumisessa. Muistan, miten ennen sanottiin, että naisella pitää olla viimeistään 40-vuotiaana musta hautajaisvaate kaiken varalta. Miehillähän yleensä tumma puku olikin, olivat he lähes minkä ikäisiä taha

Mustille vaatteille on käyttöä muulloinkin kuin hautajaisissa. Voi mennä teatteriin ym. >Häihin, synttäreille.

Minulla ei ole mitään muuta käyttöä mustille vaatteille, koska en pidä mustista vaatteista enkä siksi halua niitä käyttää. Häihin en todellakaan pukisi mustia vaatteita vaikka minulla niitä olisikin, se mikään surujuhla ole. Teatteriin taas menen yleensä ihan farkuissa ja paidassa, tavallinen teatteriesitys ei ole mikään juhlatilaisuus. Synttärit ja muut juhlat menen erivärisissä juhlavaatteissani.

Vierailija
180/430 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies sitten varmaan oli rahvasta kun hänellä oli nuoremman lapsemme hautajaisissa farkut. Kantoi lapsen arkun myös autolle. Yksin, koska ei tarvinut muita kantajia. Muiden vaatteita en muista, en edes omia vaatteitani. Muista kyllä miten vanhemman lapsen hiukset oli kun vanhin lapsi oli sylissäni.

Etikettimoka. Luulisi jokaista kiinnostavan pukeutua parhaimpiinsa tuossa tilanteessa.