Miksi farkkuihin pukeutuminen hautajaisissa olisi niin väärin?
Kommentit (430)
Mun hautajaisissa ihan yks hailee mitä puet. Pukeudu vaikka pellle pukuun. Olen jo kuollut
Ei ole väärin. Ehkei ole muuta kuin farkut saatavilla.
Mulla ei ole muita housuja kuin farkkuja. Jos ei kelpaa niin jätän monttubileet väliin.
Farkut ei ole hautajaisvaatteet. Hautajaisissa miehet oukeutuu mustaan pukuun ja naiset mustaan leninkiin tai jakkupukuun.
Vierailija kirjoitti:
Farkut ei ole hautajaisvaatteet. Hautajaisissa miehet oukeutuu mustaan pukuun ja naiset mustaan leninkiin tai jakkupukuun.
Olet jämähtänyt 1950-luvulle.
Oli se vähän inhottavaa sukulaiseni hautajaisissa kun porukkaa tuli missä sattuu rytkyissä. Eivät kunniottaneet surua eivätkä vainajaa. Tuli sellainen olo, että "kunhan tässä nyt tulin kahville".
Vierailija kirjoitti:
Ja lapset menee sunnuntaina pyhäkouluun?
No, ei ihan yksiseitteistä .nykypäivänä. Arkunkantajat alkavat olemaan kohta edesmennyttä elämää (pukeutuminen). Tummaahan sitä yleensä päälle sovitellaan, kun kyseessä hautajaiset. Ketään ei varmaan tuomita tummista farkuista tai saattoväen pukeutumisesta. Ihan hillityt värit ja siisti pukeutuminen ihan ok, eikö? Toki oletusarvona jokainen hautajaisiin menijä suunnilleen tietä, mitä odottaa. Lähiomainen vai tuttavuus.
Vierailija kirjoitti:
Oli se vähän inhottavaa sukulaiseni hautajaisissa kun porukkaa tuli missä sattuu rytkyissä. Eivät kunniottaneet surua eivätkä vainajaa. Tuli sellainen olo, että "kunhan tässä nyt tulin kahville".
Siistit mustat farkut ei ole rytkyjä. Joku keinokuituinen, kulahtabut ja nyppyyntynyt kirppismekko taas voi olla.
Ei kait siihe kukkaa kuole. Eiks se oiski hyvä periaate kaikkee. Kuoleeks siit joku, ei. No sit se o jees.
Vierailija kirjoitti:
En tosiaan pukeudu talvella mihinkään mekkoon tai hameeseen. Jakkupukua minulla ei ole enkä hanki.
Hautajaisissa idea on se, että vieraat saapuvat kunnioittamaan juhlavaan tilaisuuteen vainajan elämää. Pukeutuminen on viesti. Pukeudumme tummiin väreihin, sillä se edustaa tilaisuuden surullista luonnetta. Pukeudumme arvokkaasti, sillä kyseessä on arvokas tilaisuus. Toki jos paikalla olevalta väeltä ei voi odottaa sopivaa vaatevarastoa (esim. jos vieraat ovat pääsääntöisesti vähävaraisia), niin toki mustat farkut voi toimia. Mutta jos kaikilla muilla on puku, niin kyllä siinä mustat farkut pistää silmään.
Vierailija kirjoitti:
Hautajaisissa idea on se, että vieraat saapuvat kunnioittamaan juhlavaan tilaisuuteen vainajan elämää. Pukeutuminen on viesti. Pukeudumme tummiin väreihin, sillä se edustaa tilaisuuden surullista luonnetta. Pukeudumme arvokkaasti, sillä kyseessä on arvokas tilaisuus. Toki jos paikalla olevalta väeltä ei voi odottaa sopivaa vaatevarastoa (esim. jos vieraat ovat pääsääntöisesti vähävaraisia), niin toki mustat farkut voi toimia. Mutta jos kaikilla muilla on puku, niin kyllä siinä mustat farkut pistää silmään.
Missä hautajaisissa tutkitaan niin tarkkaan toisten housujen saumat ja kangaskudos että huomataan kenellä on suorat housut ja kenellä farkut?
Käsittääkseni hautajaisissa enimmäkseen istutaan, joten housuja ei juurikaan edes näy. Paitaa näkyy enemmän.
Ei ole mitään väliä koskaan, miten pukeutuu. Milloin ja missä vaan farkut ja verkkarit on hyvä. Pönöttää ei saa. Pitää olla rento. Ja mukavat vaatteet pitää olla. Vaikka collegehousut. Ja kumisaappaat käy hautajaisiin ihan hyvin, kun ne voi olla siistit kumisaappaat.
Vierailija kirjoitti:
Mun hautajaisissa ihan yks hailee mitä puet. Pukeudu vaikka pellle pukuun. Olen jo kuollut
Hautajaiset on eläviä varten, ei vainajaa.
Huoh.... Koulutuksesta ei ole varaa leikata enää ainoatakaan euroa.
Voiko laittaa siistit mustat verkkarit? Yksiväriset, ei mitään adidasraitoja.
Menisitkö naimisiin valkoisissa farkuissa? Eihän sekään väärin ole.
Eipä niillä mustilla farkuilla ja mustilla suorilla puuvillahousuilla ole oikeastaanitään eroa. Tuskin niitä kukaan niin läheltä tutkii.