Herkkä opiskelijatyttäreni ihan yksin toisella paikkakunnalla. Mulla on kauhea ikävä, hänelläkin varmaan.
Puhuin puhelimessa hetki sitten tyttäreni kanssa. Tytär sanoi, että hänelle kuuluu ihan hyvää. Olen silti ihan varma, että tyttärellä on koti-ikävää. Mulla on myös kauhea ikävä ollut tytärtä koko syksyn. Äsken se ikävä iski niin vasten kasvoja tässä pimeässä marraskuun illassa, että menin makkariin itkemään.
Tytär on ensimmäisen vuoden yliopisto-opiskelija. Koska tiedän, mitä alaa tyttäreni opiskelee, niin olen harkinnut, soittaisinko tai laittaisinko sähköpostia sinne henkilökunnalle ja kysyisin, että millaiset mahdollisuudet heillä on suorittaa opintoja etänä. Jos opintoja voi suorittaa hyvin laajasti etänä, niin haluaisin, että tytär muuttaisi opiskelupaikkakunnaltaan takaisin tänne kotiin ja suorittaisi opintoja täältä käsin.
Tyttären on aivan varmasti parempi olla täällä. Maailma on nykyään niin julma paikka ja kaikenlaiset vilunkiveikot ja oman edun tavoittelijat yrittävät huijata varsinkin nuoria ja kokemattomia. Opiskelijabileissä liikkuu alkoholi ja siellä itsekkäät miehet yrittävät iskeä herkkää tytärtäni. Olenkin kieltänyt tytärtä menemästä opiskelijabileisiin. Täällä sellaisesta ei olisi pelkoa. Täällä olisi tyttärelle rakastava ja lämmin koti, eikä tytär kärsisi yksinäisyydestä, eikä altistuisi huonoille vaikutteille.
Minusta se on vastuullista vanhemmuutta, että vanhempi välittää omasta lapsestaan. Olkoonkin vaikka täysi-ikäinen lapsi kyseessä.
Kommentit (13)
siellä se on selällään jalat kohti kattoa eikä enää edes muista sinua
Tyttäresi on peukkukoukussa ja rahoittaa harrastettaan prostituutiolla.
Vierailija kirjoitti:
Siis ei jumalauta oo todellista! 😂 Paljon enemmän tyttäresi huonoille vaikutteille altistuu sun seurassasi kuin siellä opiskelupaikkakunnallaan.
No, tuo aloitushan on vitsi. Karrikoi ns. helikopterivanhempia.
heh he
Ei hätiä mitiä. Näin hänet viimeksi viime viikonloppuna. Railakkaan nussimisviikonlopun jälkeen saattelin tytön kotiansa.
M40
kaikenlaiset mt-ongelmaiset sitä saavatkin suomessa lisääntyä
Vierailija kirjoitti:
Ei hätiä mitiä. Näin hänet viimeksi viime viikonloppuna. Railakkaan nussimisviikonlopun jälkeen saattelin tytön kotiansa.
M40
Ainiin juu kullini on hieman herkkänä vieläkin kun laukesin varmaan 20 kertaa viikonlopun aikana joka rööriin.
Vierailija kirjoitti:
siellä se on selällään jalat kohti kattoa eikä enää edes muista sinua
Ja musta suonikas liikkuu edestakaisin kunnes kassit tyhjentyvät tyttäresi pesään.
olet _kieltänyt_ tytärtäsi menemästä opiskelijabileisiin?
Eiköhän aikuinen ihminen osaa ja voi ihan itse päättää menemisistään ilman sinun mikromanageeraamista. Lähinnä tuo on haitallista. Minulla on kolme lasta, jotka kaikki muuttivat pois Suomesta opiskelemaan ja hyvin ovat pärjänneet
Äidin olisi päästettävä irti. Roikkuminen lapsessa, joka jo aikuinen, aiheuttaa nuorelle ongelmia. Voi sitä silti olla läheiset välitä ja yhteyksissä.
Mä läksin mielelläni herkkänä äitini helmoista miehen kanssa kun sai parrua ja paljon.
Siis ei jumalauta oo todellista! 😂 Paljon enemmän tyttäresi huonoille vaikutteille altistuu sun seurassasi kuin siellä opiskelupaikkakunnallaan.