IS: Nata Salmela kertoo, että raha teki hänestä itsevarman eikä kyennyt deittailemaan miljonääriä, koska koki itsensä luuseriksi
Tämän rinnalla:
" Hän oli minua rikkaampi, mutta mä en pystynyt deittailla sitä. En pystynyt deittailla ketään itseäni rikkaampaa, koko ajan tunsin itseni köyhäksi. Se oli ihan kauhea tunne.
Salmela kertoo esimerkiksi ravintolatreffeillä kokeneensa olonsa epämukavaksi.
Olin hyvin tietoinen, että tässä porukassa olen se epäonnistuneempi."
Vaikka oli hulppeat asunnot, rahaa ja menestystä, Salmela ei pystynyt deittailemaan itseään varakkaampaa, koska se sai hänet kokemaan itsensä epäonnistuneeksi elämässä. Mutta samaan syssyyn Nata ihmettelee miehiä, joilla oli epämukava olo deittailla häntä, jolla oli hulppea asunto ja joka halusi maksaa ravintolassa.
Onko teistä itsevarmuus terveellä pohjalla, jos se perustuu rahaan ja jatkuvaan oman varallisuuden vertailuun muiden varallisuuteen?
Kommentit (104)
Ahkera ihminen. Ei käy muiden kukkarolla eikä laita Kelaa maksamaan elämäänsä. Arvostan, vaikka persoona ei muuten ihastutakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos arvot perustuu menestykseen niin ikävä tuottaa pettymys mutta aina löytyy joku sinua menestyneempi, älykkäämpi, vahvempi, nopeampi, rikkaampi, sivistyneempi, taiteellisempi.
Ja mihin ne sinun arvot sitten perustuu? Olet ilmeisesti tosi tyytyväinen pienituloinen ja ymmärsit että rahalla ei voi onnea ostaa ~ tienaat vähän ja tyydyt siihen?
Toteutan itseäni. Olen tienannut joskus ihan keskiluokkaisen mittakaavassa mukavasti mutta tällä hetkellä tienaan vähän ja kyllä, olen onnellinen.
Täällä yksi, joka ei ole koskaan tienannut yli 2500 €/kk (brutto). Olen oikein tyytyväinen tuloihini, eikä minulla ole toistaiseksi ollut minkäänlaisia ongelmia elää sellaista elämää kuin haluan. En kaipaa mitään rikkaiden juttuja, ja lähes aina ihmettelen, kun yli 3000 €/kk tienaavat valittavat tälläkin palstalla, ettei raha riitä mihinkään. Tällä hetkellä olen vanhempainvapaalla, mutta kun olen töissä, työpäiväni kestävät 4-7 h, ja minulla on energiaa ja aikaa harrastuksiini ja myös lapselleni. Minua ei vaivaa tuloni muuten kuin muiden äimistellessä, miten muka pärjään 2100-2300 € tuloilla.
Nyt on sitten remppahommissa ihan kokonainen tiimi, ei pelkkä faija.
Lähde: Seiska
Mies, joka seurustelee ja tekee lapsen tuollaisen, sekä tuon näköisen naisen kanssa, pitää olla epätöivoinen. Kun vielä tietää, että on r.y.ssä, niin mies on vielä tyhmäkin.