Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Nata Salmela kertoo, että raha teki hänestä itsevarman eikä kyennyt deittailemaan miljonääriä, koska koki itsensä luuseriksi

Vierailija
18.02.2024 |

Tämän rinnalla:

" Hän oli minua rikkaampi, mutta mä en pystynyt deittailla sitä. En pystynyt deittailla ketään itseäni rikkaampaa, koko ajan tunsin itseni köyhäksi. Se oli ihan kauhea tunne.

Salmela kertoo esimerkiksi ravintolatreffeillä kokeneensa olonsa epämukavaksi.

Olin hyvin tietoinen, että tässä porukassa olen se epäonnistuneempi."

Vaikka oli hulppeat asunnot, rahaa ja menestystä, Salmela ei pystynyt deittailemaan itseään varakkaampaa, koska se sai hänet kokemaan itsensä epäonnistuneeksi elämässä. Mutta samaan syssyyn Nata ihmettelee miehiä, joilla oli epämukava olo deittailla häntä, jolla oli hulppea asunto ja joka halusi maksaa ravintolassa.

Onko teistä itsevarmuus terveellä pohjalla, jos se perustuu rahaan ja jatkuvaan oman varallisuuden vertailuun muiden varallisuuteen?

https://www.is.fi/viihde/art-2000010225693.html

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos arvot perustuu menestykseen niin ikävä tuottaa pettymys mutta aina löytyy joku sinua menestyneempi, älykkäämpi, vahvempi, nopeampi, rikkaampi, sivistyneempi, taiteellisempi.

Ja mihin ne sinun arvot sitten perustuu? Olet ilmeisesti tosi tyytyväinen pienituloinen ja ymmärsit että rahalla ei voi onnea ostaa ~ tienaat vähän ja tyydyt siihen?

Toinen kommentoija sivusta, mutta olen sama mieltä kuin aiempi mutta en pienituloinen. Siksipä juuri olen ymmärtänyt, ettei raha tuo onnea tosiaankaan, vaikka en niin ole koskaan kuvitellutkaan. Stressiä se voi lievittää jossain määrin ja tuoda turvaa, mutta ei onnea. Ihan yhtä onnellinen olin nuorena kun tienasin vähän, tähtään samaan tulevaisuudessa että tienaan vähemmän mutta jää aikaa enemmän. 

Vierailija
62/104 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuslainen tyyppi. Moukka ja ahne.

Äänesti Haavistoa ja keikkui hänen vaalivalvojaisissaankin eturivissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin kiinnostaa kissat, toisia lapset, kolmansia kutominen, neljänsiä juokseminen ja toisia kiinnostaa raha.

Se, että raha on kiinnostuksen kohde, ei ole sen kummempaa tai pahempaa kuin jos kiinnostuksen kohteena on villasukkien neulominen.

Vierailija
64/104 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen isähän remppaa ne kämpät maksutta eli köyhyys on aika suhteellista, miljoonia hankitaan isän palkattomalla työllä eli riistämällä.

Lisäksi olisi aika tylsä jutella ensisijaisesti rahasta. Rikkaille se ei ole puheenaihe nro yksi, mieluummin puhuvat vaikka matkustamisesta, kirjallisuudesta tai ylipäätään harrastuksista eikä rahasta.

Isä köyhä kun ei pelaa edelleenkään hoksottimet.

Vierailija
65/104 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sen naapuri.

Vierailija
66/104 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sen naapuri.

Eli ihan piruttaan oli paikalla? Olisi halunnut olla Stubbin bileissä, vai?

Vierailija
67/104 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että raha on saanut melko suuren painoarvon hänen elämässään.

Eikä siinä mitään. Kyllähän jokainen saa perustaa elämän mille arvoille hyvänsä, mutta uskon, että jos rahaa on aina ollut tarpeeksi, niin tuossa iässä ihmiset haluavat panostaa yleensä henkiseen kehitykseen. Parikymppiset ihmiset miettivät mistä mä saan rahaa ja miten musta tulee arvostettu. Osa sit jää loppuikseen tuohon vaiheeseen.

Vierailija
68/104 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen isähän remppaa ne kämpät maksutta eli köyhyys on aika suhteellista, miljoonia hankitaan isän palkattomalla työllä eli riistämällä.

Lisäksi olisi aika tylsä jutella ensisijaisesti rahasta. Rikkaille se ei ole puheenaihe nro yksi, mieluummin puhuvat vaikka matkustamisesta, kirjallisuudesta tai ylipäätään harrastuksista eikä rahasta.

Juuri tämä. Salmelalla on käynyt hillittömän hyvä tuuri elämässä. Sattui osumaan asuntomarkkinoille hyvään saumaan, ostamaan asunnon halvalla tulevalta arvoalueelta, isä sattumalta sattui olemaan rakennusalan ammattilainen, joka ilmaiseksi remontoi asunnon, sen arvo taisi yli tuplaantua jne, eli mielettömän hyvät rahat siitä kääri, joiden turvin lähti kasvattamaan varallisuutta.

Tuolle "minä itte" harhalle on jokin ihan oikea tieteellinen psykologian termi. Monesti, kun ihminen menestyy hän alkaa ajatella, että kaikki oli vain pelkkää omaa ansiota eikä ymmärrä olosuhteiden, resurssien, ajoituksen, sattuman jne. vaikutusta asioiden kulkuun. Samoin nämä samaiset ihmiset ihan yhtä helposti alkavat ajatella, että muiden epäonnistumiset johtuvat vain niistä muista eivätkä ymmärrä siinäkään olosuhteiden, ajoituksen, tuurin jne. vaikutusta. Kyseessä on ihmisegon luoma harha.

Vierailija
69/104 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jopa nämä "vaihtoehtoiset" naiset on ihan sitä samaa akkojen kanalaumaa? Porsiva akka joka vaihtaa nimen. Se on jännä miten naiset kyllä suostuu kantamaan kaiken maailman arabinimiä mutta mies ei koskaan vaihda nimeä edes toiseen suomalaiseen nimeen.

Jos jokainen nimi on kuiteskin miehen nimi, miksi ette koskaan valitse naisen isän nimeä? Häh? Tajuatteko nimenvaihtajat, että teidän takia KAIKKIA naisia syrjitään? Minun oletetaan vaihtavan nimeä vain sukupuoleni takia. Vika on jokaisen reiän joka tähän suostuu.

Sä et Nata ole suomalainen. Suomalainen sukunimi ei kuulu sinulle, ihan Tolmatsova olet. Mitä yrität paeta?

Vierailija
70/104 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se pitää päästää telkkariin ja muuhun mediaan? Pitää kanavaa vaihtaa, kun se töhrynaama tulee kuvaruutuun.

Satanistien agendaa. Hierotaan ihmisten naamaan kaikkea irstasta ja koitetaan horjuttaa ihmisten mielenrauhaa.

Vierailija
71/104 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä siinä mitään. Kyllähän jokainen saa perustaa elämän mille arvoille hyvänsä, mutta uskon, että jos rahaa on aina ollut tarpeeksi, niin tuossa iässä ihmiset haluavat panostaa yleensä henkiseen kehitykseen. Parikymppiset ihmiset miettivät mistä mä saan rahaa ja miten musta tulee arvostettu. Osa sit jää loppuikseen tuohon vaiheeseen.

Ja rahasta puhuminenko sitten lopettaa henkisen kehityksen? Jos tykkää rahasta ja rahapuheesta niin ei voi kehittää itseään muilla saroilla?

Vierailija
72/104 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän sama, vaikka olen vain keskituloinen. En voi deittailla tosi itseäni menestyneempiä tai rikkaampia miehiä. Koska tuntuu luuserilta silloin. En tiedä mistä tämä johtuu. Mutta gold diggeriä minusta ei saa. En myöskään ikinä voisi asua miehen omistamassa asunnossa, elää hänen siivellään tai jotain vastaavaa. Itselleni on tosi tärkeää että pystyn elättämään itseni hyvin itse enkä tarvitse kenenkään apuja. Keittiöpsykologit: mistä johtuu?

Vierailija
73/104 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joitakin kiinnostaa kissat, toisia lapset, kolmansia kutominen, neljänsiä juokseminen ja toisia kiinnostaa raha.

Se, että raha on kiinnostuksen kohde, ei ole sen kummempaa tai pahempaa kuin jos kiinnostuksen kohteena on villasukkien neulominen.

Poikkeaa sillä tavalla, että rahasta              puhuminen on eri asia kuin sillä                  kerskailu.

Toki millä tahansa voi kerskailla,                  mutta niin tekee vain ihminen joka             luulee olevansa muita parempi.

Ja kerskailijat ovat henkisesti vajaita.

Vierailija
74/104 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaana Pelkosen vieressä.

Vierailija
75/104 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mihin ne sinun arvot sitten perustuu? Olet ilmeisesti tosi tyytyväinen pienituloinen ja ymmärsit että rahalla ei voi onnea ostaa ~ tienaat vähän ja tyydyt siihen?

Miksikäs ei? Onko jotenkin yllätys, että kaikkien arvo ei olekaan raha? 

Muita mahdollisia arvoja: perhe, läheiset, ystävät, luonto, eläimet. Maapallon jättäminen sellaiseksi, että omat lapset saavat ruokaa syödä ja ilmaa hengitettäväksi.

Tosi hienoa että ihmisillä on arvoja. Mutta miten luonnon/perheen/ystävien arvostaminen arvostaminen estää tienaamasta rahaa? 

Rahaa saa tienata. Saat tehdä paljonkin rahaa mutta rahassa on sellainen ongelma että rahasta tulee helposti pakkomielle ja kaikkea muuta elämää määräävä arvo. Näin voi itseasiassa käydä köyhällekin.

Vierailija
76/104 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on asuntokupla puhjennut, kuinkahan paljon tuollakin asuntokeinottelijalla on pelissä ja millä saa hoidettua vastuunsa. Nythän kaikki kynnelle kykenevät sen alalla pistää konkkaan.

Vierailija
77/104 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja rahasta puhuminenko sitten lopettaa henkisen kehityksen? Jos tykkää rahasta ja rahapuheesta niin ei voi kehittää itseään muilla saroilla?

No tuossahan hän itse sanoi, että koki itsensä köyhempänä epäonnistuneeksi. Se vähän avaa tuon rahapuheen motiivia, joka on varallisuuden perustuva arvonanto. Itseluottamus rakennetaan taloudellisen menestyksen varaan. Kyllä siinä valitettavasti muu kehittyminen jää vähemmälle.

Vierailija
78/104 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on niin epämiellyttävän oloinen.

Yksi Suomen turhimmista tyrkyistä 🤮

Jos näen telkkarissa,niin kanava vaihtuu välittömästi.

Vierailija
79/104 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se jotain kertoo, että korostaa omaa erinomaisuuttaan sitten millä tahansa...

Eikö osaa olla onnellinen ilman muiden kehuja?

Näitähän riittää.

Vierailija
80/104 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vähän sama, vaikka olen vain keskituloinen. En voi deittailla tosi itseäni menestyneempiä tai rikkaampia miehiä. Koska tuntuu luuserilta silloin. En tiedä mistä tämä johtuu. Mutta gold diggeriä minusta ei saa. En myöskään ikinä voisi asua miehen omistamassa asunnossa, elää hänen siivellään tai jotain vastaavaa. Itselleni on tosi tärkeää että pystyn elättämään itseni hyvin itse enkä tarvitse kenenkään apuja. Keittiöpsykologit: mistä johtuu?

Epävarmuudesta, huonoista itsehankituista kokemuksista, henkisen kasvun keskeneräisyydestä. Voi olla vakavampi henkinen kehittymättömyyskin taustalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi