Miksi ihmiset päälistelee kun vaihdan autoon kesärenkaat alle parkkipaikalla? Onko se niin outoa nykyään kun sen tekee vielä itse?
Onko renkaiden vaihto nykyään niin erikoinen. asia, että se teeteään aina palveluna? itse olen aina omaan autooni vaihtanut. 30 min menee koko hommaan pulttipyssyn kanssa kun laskee mukaan renkaiden noudon varastosta.
Kommentit (70)
Ainahan se on jännää kun jotain epänormaalia tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Katsovat varmaan, että minkälaisella tossukalla ei ole varaa maksaa palvelusta.
Kyllä noin simppelistä hommasta pitäisi kaikkien auton omistajien selvitä. Kestää oikeasti max 20min. Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa. Toki meillä on autotalli, jossa tälläiset hommat hoidetaan.
Ainahan ihmisiä piha-askareissa on katsottu aavistuksen pidempään ohikulkiessa. Tuskin siinä on mitään sen ihmeempää.
Olen kanssa parisenkymmentä vuotta vaihdellut molempiin autoihin renkaat omassa pihassa tai taloyhtiön parkkiksella jos on ollut tilaa, niitä aavistuksen normaalia pidempiä katseita tulee ihan samalla tavalla kuin jos olet lumitöissä tai haravoimassa.
Naapurin neito hakeutuu aina paikalle kun touhuan jotain autoni kanssa on se ihana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä noin simppelistä hommasta pitäisi kaikkien auton omistajien selvitä. Kestää oikeasti max 20min. Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa. Toki meillä on autotalli, jossa tälläiset hommat hoidetaan.
Eihän tuo nyt rahasta kenelläkän kiinni ole, vaan siitä että siinä säästää paljon aikaa kun ei tarvitse lähteä renkaiden kanssa minnekään jonottamaan. Helsingissä menee tuo 30 min pelkästään menomatkaan kun ajelee renkaanvaihtoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina on selityksiä ettei viitsi räntä-tai vesisateessa vaihtaa,minä vaihdan aina aurinkoisella säällä parkkiksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selviää tietenkin, mutta kun pitäisi käyttää niitä palveluita, jotta yhteiskunta pysyisi edes jollakin tapaa pystyssä. Pelottaako rahan käyttäminen tosiaan niin paljon?
En ole vuosiin nähnyt, että joku vaihtaisi minkään taloyhtiön parkkipaikalla renkaita. Ehkä jossain lähiössä tuota tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selviää tietenkin, mutta kun pitäisi käyttää niitä palveluita, jotta yhteiskunta pysyisi edes jollakin tapaa pystyssä. Pelottaako rahan käyttäminen tosiaan niin paljon?
Kysy niiltä joilla oli renkaat kehitysmaalaisen huumediilerin säilytyksessä malmilla,renkaat meni ja kehis linnaan.
Ei se mikään ihme ole, että itse vaihtaa renkaat. Radiossa sanottiin, että 57 prosenttia vaihtaa itse. Pk seudulla enemmän käytetään hotellipalveluita, huonompien säilytystilojen takia.
Eli ei se yleensä ole taidosta/viitsimisestä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei rahankäyttö pelota, älä nyt tyhmäile.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanan kaupunkilainen ajattelutapa. Meilläpäin saattaisi löytyä ehkä joku nyrkkipaja jostain 50-80 kilometrin säteeltä, joka voisi vaihtaa renkaat, mutta kun kysymys on haluanko oikeasti käyttää ko. hommaan niin paljon omaa aikaani, niin vastaus on ei. Jos homma hoituu siinä puolessa tunnissa omassa pihassa ja samalla vaivalla saat painepesurin kanssa jo pesastuakin ne renkaat säilytystä varten, niin miksi käyttäisin 2-3 tuntia eestaas ajeluun vaihdon vuoksi ja silti joutuisin vielä pesemään renkaat erikseen, niin eipä tuo ajatus oikein houkuttele.
Vierailija kirjoitti:
Ai maksaisin siitä, että joku pulttijonne vetää naarmut vanteisiin, vetää pulttipyssyllä pultit ylikireälle, ettei niitä meinaa saada metrin jatkovarrellakaan auki. tai pahimmassa tapauksessa vetää pultit väärälle kierteelle, niin koko napa ja pultit uusiksi? On nimittäin tullut koettua em asiat ja tuon naparemontin jälkeen totesin, että vaihdan jatkossa ihan itse. Mitään vastuutahan ne jonnet ei ota, vaan asiakas maksaa jonnen aiheuttamat vahingot.
Varmaan pelkäävät, miten paljon kolhit muiden autoja. Itsekin tuijottaisin sillä haluaisin nähdä, miten onnistuu parkkiruudussa vaihtaa renkaat turvallisesti, kun tilaa auton sivuilla on vain muutama kymmenen senttiä. Ja toisekseen, auton huolto parkkipaikalla on taloyhtiössä kielletty, ympäristö-ja turvallisuus syistä.
Vierailija kirjoitti:
En ole vuosiin nähnyt, että joku vaihtaisi minkään taloyhtiön parkkipaikalla renkaita. Ehkä jossain lähiössä tuota tapahtuu?
Juujuu tottakai. Olet muita parempi ja toisten yläpuolella. Tässä mitalisi 🥇
Vierailija kirjoitti:
Ei se mikään ihme ole, että itse vaihtaa renkaat. Radiossa sanottiin, että 57 prosenttia vaihtaa itse. Pk seudulla enemmän käytetään hotellipalveluita, huonompien säilytystilojen takia.
Eli ei se yleensä ole taidosta/viitsimisestä kiinni.
Ja yli 50 % asuu omakotitalossa, joten on todella harvinaista, että joku vaihtaa renkaita parkkipaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo nyt rahasta kenelläkän kiinni ole, vaan siitä että siinä säästää paljon aikaa kun ei tarvitse lähteä renkaiden kanssa minnekään jonottamaan. Helsingissä menee tuo 30 min pelkästään menomatkaan kun ajelee renkaanvaihtoon.
Ja täällä korvessa on monilla rengas- ja tasapainotuskoneetkin, ei tarvi lähtee kaupunkiin pikkujuttujen takia. Rengasliikkeet on kaupunkilaisia varten.
Jaa, sulla on outoja naapureita. Ei meitä ainakaan ole ikinä kukaan tuijotellut, kun ollaan parkkiksella renkaita itse vaihdettu. Iso osa naapureista vaihtaa samalla tavalla itsekin renkaansa siellä. Pari kertaa on kyllä mukava naapuri tullut kysymään, tarvitaanko lainaan pulttipyssyä, kun ollaan käsipelillä pultteja väännetty. Tai tullut muuten vaan juttelemaan renkaiden vaihdosta tai kevään/talven tulosta.
Ehkä ero on asuinkaupungissa, me asutaan Kuopiossa eikä tuo ainakaan vielä mikään ihme ole ollut täälläpäin tehdä asioita itse.
Miten niin pällistelee, vai keräätkö kehuja tuollaisesta ikävästä hommasta?