IS: Nata Salmela kertoo, että raha teki hänestä itsevarman eikä kyennyt deittailemaan miljonääriä, koska koki itsensä luuseriksi
Tämän rinnalla:
" Hän oli minua rikkaampi, mutta mä en pystynyt deittailla sitä. En pystynyt deittailla ketään itseäni rikkaampaa, koko ajan tunsin itseni köyhäksi. Se oli ihan kauhea tunne.
Salmela kertoo esimerkiksi ravintolatreffeillä kokeneensa olonsa epämukavaksi.
Olin hyvin tietoinen, että tässä porukassa olen se epäonnistuneempi."
Vaikka oli hulppeat asunnot, rahaa ja menestystä, Salmela ei pystynyt deittailemaan itseään varakkaampaa, koska se sai hänet kokemaan itsensä epäonnistuneeksi elämässä. Mutta samaan syssyyn Nata ihmettelee miehiä, joilla oli epämukava olo deittailla häntä, jolla oli hulppea asunto ja joka halusi maksaa ravintolassa.
Onko teistä itsevarmuus terveellä pohjalla, jos se perustuu rahaan ja jatkuvaan oman varallisuuden vertailuun muiden varallisuuteen?
Kommentit (104)
Jos arvot perustuu menestykseen niin ikävä tuottaa pettymys mutta aina löytyy joku sinua menestyneempi, älykkäämpi, vahvempi, nopeampi, rikkaampi, sivistyneempi, taiteellisempi.
Lapsen isä siis kelpasi siksi, että kun oli treffeillä tarkistettu tilit, osoittautui, että miehellä oli vähemmän rahaa? Noinhan tuon jutun voi tulkita. Mitähän miehestä tuntuu lukea tuollaisia haastatteluja netistä.
Siis kuka tämä influensseri on kun hänen juttujaan tungetaan jatkuvasti someen, kovinkin tärkeä ihminen yhteiskunnalle? On vaan erikoisen näköinen tyyppi joka jauhaa vaan rahasta, nyt sitten on ongelmana deitit jotka tienaa enemmän kuin hän? No kiitos tiedosta, kuinka hän voi jatkaa elämäänsä... Varmaan sitten jos nykyinen tienaa vähemmän kuin hän, voi olla tyytyväinen?
En klikkaa juttua.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja minuakin kiinnosta raha. Oma raha, ei miehen tai kenenkään muun. Jännä että minustakintehdään paholainen mutta miehenä minulla olisi vain hyvä businessvaisto.
Sinuakin kiinnostaa vain oma raha ei muiden. Eli muitakin kiinnostaa vain omat rahat ei sinun.
Vierailija kirjoitti:
Entäpä jos hän menettää rahansa, lakkaako hän silloin hengittämästä? Luin kyseisen haastattelun enkä voinut kuin ihmetellä että miten tosiaan tämän naisen ainoa puheenaihe on vain raha. Olen itse ihan hyvin tienaava nainen ja se on kovan työn tulosta mutta ei ole tapana puhua omista varoista tuohon tyyliin. Salmelan elämässä ei taida olla muita intressejä mutta kukin tyylillään. Mutta en jaksaisi tuollaista puheenaihetta kuin minuutin 🤪
Kun titanic upposi moni rikas vajosi hyiseen veteen pitäen kiinni painavista arvotavaroistaan. Näin kertoi pelastusveneissä olleet. Joskus pitää päästää irti.
Tämä tarina on niin monta kertaa kuultu: lapsena köyhä, mutta nyt hän teki kaiken itse ja tuli rikkaaksi.
Jään odottamaan jatko-osaa: avioero ja vasta nyt N.N. ymmärsi, että rakkaus on tärkeintä
Vierailija kirjoitti:
Jos arvot perustuu menestykseen niin ikävä tuottaa pettymys mutta aina löytyy joku sinua menestyneempi, älykkäämpi, vahvempi, nopeampi, rikkaampi, sivistyneempi, taiteellisempi.
Ja mihin ne sinun arvot sitten perustuu? Olet ilmeisesti tosi tyytyväinen pienituloinen ja ymmärsit että rahalla ei voi onnea ostaa ~ tienaat vähän ja tyydyt siihen?
Tarpeeksi monta kertaa kun tämänkin lukee, niin itse asiassa alkaa lähinnä vain huvittaa tämä ihminen.
Minua ärsytti se, että hän kyynelsilmin kertoi puutteista julkisin varoin järjestettävästä päivähoidosta. Seuraavassa käänteessä kertoi kiertävänsä veroja ja kehotti muitakin niin tekemään.
Toimittajat soittaa vai hän itse soittaa lehdille? Taitaa olla jälkimmäinen.
Kaikenlaisia mielenterveysongelmia sitä onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mihin ne sinun arvot sitten perustuu? Olet ilmeisesti tosi tyytyväinen pienituloinen ja ymmärsit että rahalla ei voi onnea ostaa ~ tienaat vähän ja tyydyt siihen?
Toteutan itseäni. Olen tienannut joskus ihan keskiluokkaisen mittakaavassa mukavasti mutta tällä hetkellä tienaan vähän ja kyllä, olen onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Miksikäs ei? Onko jotenkin yllätys, että kaikkien arvo ei olekaan raha?
Muita mahdollisia arvoja: perhe, läheiset, ystävät, luonto, eläimet. Maapallon jättäminen sellaiseksi, että omat lapset saavat ruokaa syödä ja ilmaa hengitettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Tarpeeksi monta kertaa kun tämänkin lukee, niin itse asiassa alkaa lähinnä vain huvittaa tämä ihminen.
Järkyttävää että nistin näköinen jauhaa tietäväisenä rahasta ja neuvoo naisia ihmissuhteissa. On siinä naisilla kansankynttilät. Toisena sitten sanna marin. Puuttuu itse saatana.
Miksi se pitää päästää telkkariin ja muuhun mediaan? Pitää kanavaa vaihtaa, kun se töhrynaama tulee kuvaruutuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toteutan itseäni. Olen tienannut joskus ihan keskiluokkaisen mittakaavassa mukavasti mutta tällä hetkellä tienaan vähän ja kyllä, olen onnellinen.
Ja olisit onnellisempi jos tienaisit tuplasti enemmän kuin nyt. Sori, en vaan jaksa teitä jotka ollette köyhdyttyänne ymmärtäneet elämän hienouden.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja minuakin kiinnosta raha. Oma raha, ei miehen tai kenenkään muun. Jännä että minustakintehdään paholainen mutta miehenä minulla olisi vain hyvä businessvaisto.
Tietyssä iässä pitäs kiinnostaa myös lasten teko, se kun on naisille mahdollsita kovin vähän aikaa. Kun tyttövuodet on ohi niitä ei saa takaisin. Raha taas ei lopu maailmasta. Mies voi siittää vaikka vanhana ukkona. Edellyttäen että jotain sattuisi kiinnostamaan se vanha ukkeli. Kahden kimpassa saa elettyä ihan kivaa elämää ja lapsia kasvattaa, yhteistyössä. Mies ja nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksikäs ei? Onko jotenkin yllätys, että kaikkien arvo ei olekaan raha?
Muita mahdollisia arvoja: perhe, läheiset, ystävät, luonto, eläimet. Maapallon jättäminen sellaiseksi, että omat lapset saavat ruokaa syödä ja ilmaa hengitettäväksi.
Tosi hienoa että ihmisillä on arvoja. Mutta miten luonnon/perheen/ystävien arvostaminen arvostaminen estää tienaamasta rahaa?
Kokoomuslainen tyyppi. Moukka ja ahne.