IS: Nata Salmela kertoo, että raha teki hänestä itsevarman eikä kyennyt deittailemaan miljonääriä, koska koki itsensä luuseriksi
Tämän rinnalla:
" Hän oli minua rikkaampi, mutta mä en pystynyt deittailla sitä. En pystynyt deittailla ketään itseäni rikkaampaa, koko ajan tunsin itseni köyhäksi. Se oli ihan kauhea tunne.
Salmela kertoo esimerkiksi ravintolatreffeillä kokeneensa olonsa epämukavaksi.
Olin hyvin tietoinen, että tässä porukassa olen se epäonnistuneempi."
Vaikka oli hulppeat asunnot, rahaa ja menestystä, Salmela ei pystynyt deittailemaan itseään varakkaampaa, koska se sai hänet kokemaan itsensä epäonnistuneeksi elämässä. Mutta samaan syssyyn Nata ihmettelee miehiä, joilla oli epämukava olo deittailla häntä, jolla oli hulppea asunto ja joka halusi maksaa ravintolassa.
Onko teistä itsevarmuus terveellä pohjalla, jos se perustuu rahaan ja jatkuvaan oman varallisuuden vertailuun muiden varallisuuteen?
Kommentit (104)
Kyllä on oikea töhrykaula,yök,yök 😡
Mihinkään muuhun ottamatta kantaa venäläiset naiset kyllä ovat yleensä tuollaisia riippumatta siitä, mitä tekevät työkseen - raha tulee ensin ja siitä puhutaan jatkuvasti. Suomalaisittain arvot ovat hieman kovat ja tosiaan lapsikin halutaan totuttaa tienaamaan pienestä pitäen.
Vierailija kirjoitti:
Joitakin kiinnostaa kissat, toisia lapset, kolmansia kutominen, neljänsiä juokseminen ja toisia kiinnostaa raha.
Se, että raha on kiinnostuksen kohde, ei ole sen kummempaa tai pahempaa kuin jos kiinnostuksen kohteena on villasukkien neulominen.
Joo, mutta jos minä juoksijana sanoisin että en voi deitata miehiä jotka juoksee nopeampaa, tai villasukan neulojana, jotka neuloo enemmän? Pitäisit varmaan vähän kajahtaneena. Ja jos puhuisin vaan juoksemisesta tai villasukista, jaksaisitko kuunnella?
Vierailija kirjoitti:
Nyt on asuntokupla puhjennut, kuinkahan paljon tuollakin asuntokeinottelijalla on pelissä ja millä saa hoidettua vastuunsa. Nythän kaikki kynnelle kykenevät sen alalla pistää konkkaan.
Ja mitähän ihmeen väliä sillä kuplan puhkeamisella Natalle on? Saa kämpät myytyä ja vuokrakämpissä on vuokralaiset. Nettovarallisuus kasvaa.
Mulle tuli isona yllätyksenä että toi ei ookaan lesbo? No nyt on maailmankirjat sekaisin
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka tämä influensseri on kun hänen juttujaan tungetaan jatkuvasti someen, kovinkin tärkeä ihminen yhteiskunnalle? On vaan erikoisen näköinen tyyppi joka jauhaa vaan rahasta, nyt sitten on ongelmana deitit jotka tienaa enemmän kuin hän? No kiitos tiedosta, kuinka hän voi jatkaa elämäänsä... Varmaan sitten jos nykyinen tienaa vähemmän kuin hän, voi olla tyytyväinen?
En klikkaa juttua.
Suomessa on edelleen tätä hybridivaikuttamista erinäisissä organisaatioissa, ylhäältä johdetaan, ja tällaiset sitten on lööpeissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mihin ne sinun arvot sitten perustuu? Olet ilmeisesti tosi tyytyväinen pienituloinen ja ymmärsit että rahalla ei voi onnea ostaa ~ tienaat vähän ja tyydyt siihen?
Miksikäs ei? Onko jotenkin yllätys, että kaikkien arvo ei olekaan raha?
Muita mahdollisia arvoja: perhe, läheiset, ystävät, luonto, eläimet. Maapallon jättäminen sellaiseksi, että omat lapset saavat ruokaa syödä ja ilmaa hengitettäväksi.Tosi hienoa että ihmisillä on arvoja. Mutta miten luonnon/perheen/ystävien arvostaminen arvostaminen estää tienaamasta rahaa?
Rahaa saa tienata. Saat tehdä paljonkin rahaa mutta rahassa on sellainen ongelma että rahasta tulee helposti pakkomielle ja kaikkea muuta elämää määräävä arvo. Näin voi itseasiassa k
Juu, varo vaan. Jos lähdet töihin niin rahasta tulee helposti tärkeää juttu. Kotona kun makoilee niin ei tarvitse miettiä moisia.
Aika kapea maailmankatsomus kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joitakin kiinnostaa kissat, toisia lapset, kolmansia kutominen, neljänsiä juokseminen ja toisia kiinnostaa raha.
Se, että raha on kiinnostuksen kohde, ei ole sen kummempaa tai pahempaa kuin jos kiinnostuksen kohteena on villasukkien neulominen.
Joo, mutta jos minä juoksijana sanoisin että en voi deitata miehiä jotka juoksee nopeampaa, tai villasukan neulojana, jotka neuloo enemmän? Pitäisit varmaan vähän kajahtaneena. Ja jos puhuisin vaan juoksemisesta tai villasukista, jaksaisitko kuunnella?
10/10 tälle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä! Rahahan on oikein kiva ja toimiva juttu, mutta ei se voi olla koko elämän sisältö ja kaikki kaikessa, joka määrää elämän muitakin osa-alueita.
Mitäs sitten, jos Nata joskus menettääkin omaisuutensa, sairastuu, jne? Onko hän sitten itse itselleen arvoton ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on asuntokupla puhjennut, kuinkahan paljon tuollakin asuntokeinottelijalla on pelissä ja millä saa hoidettua vastuunsa. Nythän kaikki kynnelle kykenevät sen alalla pistää konkkaan.
Ja mitähän ihmeen väliä sillä kuplan puhkeamisella Natalle on? Saa kämpät myytyä ja vuokrakämpissä on vuokralaiset. Nettovarallisuus kasvaa.
On se väliä jos on ostanut kalliilla ja pankki pyytää käräjille keskustelemaan lainojen hoidosta. Että menehän siitä muualle höpöttelemään nettovarallisuudesta.
Siihen asti tollaiset nousukkaat on niin polleita että ja pidetään fasadia yllä viimeiseen asti hampaat irvessä. Pyritään vaikka pressaksi että saisi raha asiat kuntoon niinkuin tolmatovan naapurin äijä. Tosi on.
No voi,voi.
Miksi jonkun hutsun deittailupulmat ja sen raha-asiat pitäisi ketään kiinnostaa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mihin ne sinun arvot sitten perustuu? Olet ilmeisesti tosi tyytyväinen pienituloinen ja ymmärsit että rahalla ei voi onnea ostaa ~ tienaat vähän ja tyydyt siihen?
Miksikäs ei? Onko jotenkin yllätys, että kaikkien arvo ei olekaan raha?
Muita mahdollisia arvoja: perhe, läheiset, ystävät, luonto, eläimet. Maapallon jättäminen sellaiseksi, että omat lapset saavat ruokaa syödä ja ilmaa hengitettäväksi.Tosi hienoa että ihmisillä on arvoja. Mutta miten luonnon/perheen/ystävien arvostaminen arvostaminen estää tienaamasta rahaa?
Rahaa saa tienata. Saat tehdä paljonkin rahaa mutta rahassa on sellainen ongelma että rahasta tulee helposti pakkomielle ja kaikkea muuta e
On se sun jokapäiväinen työttömien haukkuminenkin merkki mielisairaudesta. Sulla pakkomielle on toisten työttömyys.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli isona yllätyksenä että toi ei ookaan lesbo? No nyt on maailmankirjat sekaisin
Ei tietenkään ole. Miehekäs tyyli, taviksen näköinen, liika tatuointeja (ilmeisesti haluaa näyttää, että on rahaa tatuointeihin) mutta ihan ehta hetero.
Ei kiitä isäänsä, joka on ne kämpät rempannut ja mahdollistanut myyntivoitot.
Tuolla psyykellä ja elämänkatsomuksella voi päästä vaikka Orpon hallituksen ministeriksi.
Jotain sekin kertoo lapsuuden traumaattisuudesta, että antaa hakata nahkansa täyteen tuollaisia kuvia?
Linnakundi?
Venäläisiä ei saa haukkua, mutta kantasuomalaisia saa.
Minä itte harhan toinen nimi on kova työ. Olen itse ostanut asunnon alueelta, jonka arvo nousee kohisten. Siinä ei ole kyse hyvästä tuurista vaan työstä, jota tein tuntikausia. Opiskelin, mietin, tein paskaduuneja ja otin ison riskin. Sitten joku kommentoi että kävipä mulla tuuri asunnon suhteen.
Nata onnistui samalla tavalla ja sitten monisti kaavan. Onnea oli toki mukana mutta suurin osa oli kovaa duunia.