Hyvä ja sopiva paino 172 cm pituiselle naiselle?
Edellinen aloitukseni poistettiin ja taidan tietää syyn. Jätän kaiken ylimääräisen pois ja kysyn:
Mikä paino olisi hyvä 172 cm naiselle, joka ei liiku hyötyliikunnan ulkopuolella, mutta haluaa pysyä hoikkana? Asiallisia vastauksia, kiitos. Tiedän alle 50 kiloisia idoleita, mutta en tiedä, onko kys. painon ylläpitäminen hyvä idea.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N. 60 kg. Tuossa painossa ei ole enää laiha, mutta vielä selkeästi hoikka kuitenkin.
173cm ja olen jo 63kg aivan surkean laiha.
Tutulta kuulostaa. Minä olen 178 cm ja 68 kg sai lääkärini epäilemään anorexiaa, koska olin laihduttanut 73 kg:sta 5 kg. Lähes luuta ja nahkaa.
Olen 62 v. ja käsky kävi, että en saa laihduttaa, koska vanhemmiten pitää olla hieman rasvaa kehossa monestakin syystä. Ts. ikä pitää ottaa huomioon arvioitaessa painoansa. Vartaloltani olen tiimalasi erittäin hyvin erottuvalla vyötäröllä, tyypin olen perinyt äidiltäni. Hän oli 170 cm ja piti painonsa 60 - 62 kg ennen ikääntymisen aiheuttamaa ruokahaluttomuutta ja laihtumista.
Saat lentoperämiehen luvalla painaa 68kg.
Olen 171 cm ja alimmillaan olen aikuisena painanut 57 kg. Siitä jos menee vähän alemmas, on jo alipainon puolella. Minusta yli 60 kg on myös hyvä, silloin voi olla vielä enemmän muotoja. 😄 On niitä kyllä siis, vaikka olisi 57 kg, riippuen tietenkin ruumiinrakenteesta.
Apua. Tunne itseni tämän ketjun jälkeen läskiksi, vaikka normaalisti olen pitänyt itseäni hyvinkin sopusuhtaisena ja jopa hoikkana. Olen 170cm ja painan 70kg. Urheilen paljon ja syön hyvin. T. Näemmä todella paksu ketjun vastauksista päätellen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N. 60 kg. Tuossa painossa ei ole enää laiha, mutta vielä selkeästi hoikka kuitenkin.
Tutulta kuulostaa. Minä olen 178 cm ja 68 kg sai lääkärini epäilemään anorexiaa, koska olin laihduttanut 73 kg:sta 5 kg. Lähes luuta ja nahkaa.
Olen 62 v. ja käsky kävi, että en saa laihduttaa, koska vanhemmiten pitää olla hieman rasvaa kehossa monestakin syystä. Ts. ikä pitää ottaa huomioon arvioitaessa painoansa. Vartaloltani olen tiimalasi erittäin hyvin erottuvalla vyötäröllä, tyypin olen perinyt äidiltäni. Hän oli 170 cm ja piti painonsa 60 - 62 kg ennen ikääntymisen aiheuttamaa ruokahaluttomuutta ja laihtumista.
Höpö höpö. Rasvaa ei tarvitse nuori eikä vanha.
Vierailija kirjoitti:
Apua. Tunne itseni tämän ketjun jälkeen läskiksi, vaikka normaalisti olen pitänyt itseäni hyvinkin sopusuhtaisena ja jopa hoikkana. Olen 170cm ja painan 70kg. Urheilen paljon ja syön hyvin. T. Näemmä todella paksu ketjun vastauksista päätellen
Oletpa tyhmä. Jokaisella on erilainen ruumiinrakenne... sinä voit olla juuri hyvä 70kg painossa, kuten yksi aiempikin kirjoittaja totesi olevansa.
Vierailija kirjoitti:
Olet tuhti tyttö. Suomalaiset lihoavat jatkuvasti ja te pluskokoiset "urheilulliset" naiset pyritte tekemään ylipainosta normaalin.
Vierailija kirjoitti:
Onhan sinulla jonkin verran ylimääräistä, vaikket "todella paksu" tietenkään ole. Mutta riippuu vähän siitä, miten kurvikas olet. Ja jos kerran urheilet, ylimääräisen voi kenties laittaa myös lihasten piikkiin. Sinun pituinen nainen, jolla ei ole erityisemmin lihasmassaa olisi ihanteellisesti noin 60 kg, näin yleistäen.
Olen hieman pidempi. Painan noin 53kg. Hyvä paino minulle.
Vaimo on 172 ja 57 ja 5-kymppiseksi hyvässä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole :D
Mä olen 175 cm/60 kg ja löytyy kunnon reidet, d-kupin rinnat ja metrinen lantionympärys.
Sinä olet "laihaläski", joku toinen voi olla samassa painossa hyvinkin hoikassa (ja timmissä) kunnossa.
Minä en ole laihaläski, päinvastoin ja siksi mun kropasta löytyy muotojakin. Laihaläski näyttää laihemmalta, kun muoto on pelkkä tikku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro se lääkäreille ja heitä kouluttaville ihmisille sekä vaadi muutos heidän opiskelukirjoihin, kun tiedät, mikä on hyväksi ihmiselle.
Minä olen se, jonka vastauksen lyttäsit höpö höpölläsi täysin ilman perusteluja, joita sinulla ei ilmeisesti edes ole. Minun pituiseni on normaalipainoinen 73 kg ja edellisessä painossa rasvaa ei ollut lainkaan. Tiimalasivartalo on luonnostaan painavampi kuin suora tikku. Molemmille oikean painon antaa peili.
Samassa painossa on hyvä pyrkiä pysymään suunnilleen koko ikä, niin tulee halvemmaksi, kun ei tarvitse koko ajan ostaa painonvaihtelun takia uusia vaatteita ulkoiluvaatteista lähtien. Suosittelen samaa sinullekin. Vai oletko täysin rasvaton anorektikko, joka järkipuhetta ei ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä varmaan nainen mielestäsi tarvitse myöskään lapsia tai ehjää luustoa? Kaikki nuo liittyvät rasva-aineenvaihduntaan.
175cm/60kg täällä. En ole yhtään liian laiha, mutta en lihavakaan. Sanoisin että 172 cm sopiva paino olisi ehdottomasti joku 52-55kg
Myös aivot ovat rasvaa. Mutta täällä palstaillessa ne ovat lähinnä hidaste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö
Tiimalasivartalo on luonnostaan painavampi kuin suora tikku.
Nyt ei voi muuta kuin nauraa :D Luiden muodolla ei ole mitään tekemistä painon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mahdoton sanoa. Se riippuu naisen rakenteesta. Ehkä 60-65 kg.
Riippuu tosiaan rakenteesta, sillä mulle 65 on ihan ok paino. Ja mulla on pituutta vain 162.
Lantiolla olevasta rasvasta ei ole haittaa terveydelle kuin ehkä nivelille rasittavassa liikunnassa. Vatsassa ja sisäelimissä olevalla taas on merkitystä. Älä tuijota vaakaan vaan mielummin vyötärönympörystä.
60-65 kg.