Hyvä ja sopiva paino 172 cm pituiselle naiselle?
Edellinen aloitukseni poistettiin ja taidan tietää syyn. Jätän kaiken ylimääräisen pois ja kysyn:
Mikä paino olisi hyvä 172 cm naiselle, joka ei liiku hyötyliikunnan ulkopuolella, mutta haluaa pysyä hoikkana? Asiallisia vastauksia, kiitos. Tiedän alle 50 kiloisia idoleita, mutta en tiedä, onko kys. painon ylläpitäminen hyvä idea.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Naiselle hyvä paino on se missä rasvat on 20-22% ja vyötärölantiosuhde on 0.65-0.70, kuitenkin niin että pystyy viikonloppuisin herkutella uusia sipsimakuja sekä kahvitarjoiluissa pari pullaa ja iso pala kakkua.
Miten tuo vyötärölantiosuhde lasketaan, ei ole minulle tuttu juttu?
Vierailija kirjoitti:
Mahdoton sanoa. Olen itse 167 eli en paljoa sinua lyhyempi mutta jos painaisin esim. täällä alimmillaan suositellun 65 kiloa olisin lihava. Parhaimmillaan kroppani on alle 55-kiloisena.
Älä jauha pjaskaa. Olet syömishäiriöinen ja sulla on vääristynyt kehonkuva. 167cm ja 65kg ei todellakaan ole lihava. Olen sua sentin pidempi joten tiedän mistä puhun.
50-58 kg olisi terveellinen paino 172 kg:n painoiselle ihmiselle, mikäli on hentoluinen eli pieni kengän numero, pienet kädet jne.
Jos on isoluisempi niin n. 60 kg voisi olla sopiva paino.
Sopiva paino on se missä viihdyt, jossa sinun on hyvä olla ja joka ei vaadi ylimääräisiä ponniteluja.
Ja pysyy terveen Bmi:n rajoissa.
Sopivan painon tiedät sinä itse, sitä ei kukaan muu voi tulla sinulla sanomaan - silmälläpitäen tuota tervettä rajaa suuntaan sekä toiseen.
57-62 kg on esteettisesti ja terveyden kannalta paras paino. Kovaa treenaavalle muutama kilo enemmän.
M46, lääkäri
Löysin kuukkelista heti ensi haulla vyötärö-lantiosuhteen laskutavan ja suhteen merkitys terveydelle on hyvin ja selkeästi kirjoitettu. Oma suhteeni oli (kylläkin juuri syöneenä, joka ei anna oikeaa tulosta) naisena 0,8. Siitä vaan laskemaan ja lukekaahan mielenkiintoinen selitys oikean suhteen merkityksestä.
Mukavaa ja ehkä hieman jännittävää sunnuntaita kaikille!
bodymaja.fi tuolta se löytyy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiselle hyvä paino on se missä rasvat on 20-22% ja vyötärölantiosuhde on 0.65-0.70, kuitenkin niin että pystyy viikonloppuisin herkutella uusia sipsimakuja sekä kahvitarjoiluissa pari pullaa ja iso pala kakkua.
Paino pullan jälkeen miinus paino ennen pullaa.
Minun makuuni olisi sellainen 63-67 kiloinen, tyytyväinen 172 senttinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
175cm/60kg täällä. En ole yhtään liian laiha, mutta en lihavakaan. Sanoisin että 172 cm sopiva paino olisi ehdottomasti joku 52-55kg
Siis tarkoitat, että alipaino on tervettä?
Ruumiinrakenteesta riippuu toki, mutta 60-65 kg on normaalipaino. Jos menee lähemmäksi 70 kg, niin nainen on kyllä ylipainoinen, jos ei ole sitten todella aktiivinen punttisalilla kävijä ollut.
Olen 169 cm pitkä ja painan 64 kg. Mielestäni näytän hoikalta. Vaatekoko 36-38.
Vierailija kirjoitti:
50-58 kg olisi terveellinen paino 172 kg:n painoiselle ihmiselle, mikäli on hentoluinen eli pieni kengän numero, pienet kädet jne.
Jos on isoluisempi niin n. 60 kg voisi olla sopiva paino.
Tämäkin tosiaan vaikuttaa. Mulle on usein sanottu että et voi painaa noin paljon. Mutta mulla on kokoisekseni isot leveät jalat ja paksut, vahvat pohkeet ja luonnostaan jonkinlaiset hauislihakset, mitkä ei näy kun aurinkoallergian takia pidän aina pitkähihaisia väljiä vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paino pullan jälkeen miinus paino ennen pullaa.
En syö pullaa eli sinun mukaasi en voi edes mitata, voi ei :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdoton sanoa. Olen itse 167 eli en paljoa sinua lyhyempi mutta jos painaisin esim. täällä alimmillaan suositellun 65 kiloa olisin lihava. Parhaimmillaan kroppani on alle 55-kiloisena.
Onko sulla yhtään lihaksia? Mä olen saman pituinen ja rasvaton massa jo 53kg ja en todellakaan ole 65 kiloisena lihava tällä rasvaprosentilla.
167cm ja 65kg? Kyllä todellakin olet lihava. Sulla ja muillakin on hämärtynyt se, miltä hoikka ja normaalipainoinen näyttää.
Ja sinulla on täysin hämärtynyt normaalipainon rajat. Noilla mitoilla k.o. henkilön painoindeksi on 23,40 eli hän on täysin normaalipainoinen.
Olen 173cm ja harrastan vain kevyttä liikuntaa. Painan 60kg, ja se on mielestäni ihan hyvä paino. Painoni on ollut korkeimmillaan 67kg, ja näytin mielestäni ihan ok:lta myös silloin.
Oikeastaan riippuu ihan lähtöpainostasi ja siitä, millaiselta haluat näyttää. Tuon pituisella normaali paino taitaa liikkua aikalailla siinä n.57-80 kg haitarilla?
Älä herranjumala ota mallia mistään idoleista!! Niitähän pyörtyilee esitysten aikana lavalle, kun ovat niin aliravittuja!
Taas tämä pituudesta jankkaaja. Aloittaja on td. mies.