Olen Kristitty ja varhaiskasvatuksenopettaja, sana vapaa ja kysymyksiä otetaan vastaan
Moikka vaan kaikki ja toivottavasti viikonloppu on alkanut hyvin!
Olen siis Kristitty varhaiskasvatuksenopettaja. Olen myös erikoistunut lasten sosioemotionaaliseen kehitykseen, tykkään lukea psykologiaa ja filosofiaa vapaa-ajallani. Krisrinuskoon palaaminen oli minulle looginen ratkaisu parisen vuotta sitten. Näin kehityksen yhteiskunnassa ja miten moni ihminen etsi, noh, jotain ohjaamaan elämäänsä. Lopulta tulin siihen lopputulokseen, että paras keino vaikuttaa on liittyä takaisin kirkkoon ja olla ylpeä Kristitty.
Olen vakuuttunut siitä että tämä oli itselle aivan loistava ratkaisu. Se ei ole tehnyt elämstäni yhtään helpompaa, minusta on tullut henkisesti vahvempi, mutta samalla olen alkanut elää Kristityn elämää ja se tarkoittaa että ei katso vaikeita tilanteita läpi sormien, vaan koettaa löytää niihin ratkaisuja. Välillä onnistuu, välillä ei, mutta hiljaa oleminen on vaikeampaa.
En ole ajatellut lyödä ketään raamatulla kuuppaan ja kiihkomielisesti vauhkoa uskoon tulemisesta. En usko lainkaan että ketään voi pakottaa siihen. Mutta, keskustelen mielellään asiasta kaikkien halukkaiden kanssa. Siispä, sana on vapaa, koetan vastaa mahdollisemman moneen kysymykseen ja kommenttiin. Mielestäni ihan tavallisia Kristittyjä näkee ihan liian vähän äänessä, joten laitetaan keskustelunavausta kehiin. Jos sinä kunnioitat minua, teen sinulle samoin. Jos päätät olla hyökkäävä, en välttämättä vastaa ollenkaan.
Ja viimeiseksi, varhaiskasvatusta ohjaa laki sekä varhaiskasvatuksen suunnitelma. Ette voi kuvitella kuinka vaikeaa on olla puhumatta uskonnosta lasten kanssa töissä. Lapsiryhmässä en yritä vaivihkaa ujuttaa uskoani lapsille. En piiloita uskontoani mitenkään, mutta en tuputa sitä kenellekään.
Jumalan siunausta teille kaikille <3
Kommentit (312)
Huvittaa nämä meidän ikiomat ihmiset oli ne sitten ate isteja tai muuten kristinuskon vastaisia, mitä he olisivatkaan ilman keski ajan k r istinuskon viemistä eteenpäin?
Kyllä, aivan oikein he tälläkin hetkellä jollain kynnysmatolla kumartaisivat tiettyyn ilmansuuntaan ja päästelisivät jotain huudahduksia. Ja sitähän ei edes kyseenalaistettaisi mitä itse tahtoo tai ei
Kaikki saavat kiittää meidän nykyliberaalia us kontoa joka sallii kaikkien olla mitä ikinä haluavatkaan ja saavat kiistää kaiken tyydyttäen itsensä muulla saas talla. Olkaamme iloisia että voitte kuitenkin elää toistaiseksi ilman mitään OIKEITA PAKKOJA.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa nämä meidän ikiomat ihmiset oli ne sitten ate isteja tai muuten kristinuskon vastaisia, mitä he olisivatkaan ilman keski ajan k r istinuskon viemistä eteenpäin?
Kyllä, aivan oikein he tälläkin hetkellä jollain kynnysmatolla kumartaisivat tiettyyn ilmansuuntaan ja päästelisivät jotain huudahduksia. Ja sitähän ei edes kyseenalaistettaisi mitä itse tahtoo tai ei
Kaikki saavat kiittää meidän nykyliberaalia us kontoa joka sallii kaikkien olla mitä ikinä haluavatkaan ja saavat kiistää kaiken tyydyttäen itsensä muulla saas talla. Olkaamme iloisia että voitte kuitenkin elää toistaiseksi ilman mitään OIKEITA PAKKOJA.
Kyllä uskonnottomatovat olleet ja ovat uskonnottomia niissäkin yhteiskunnissa, joissa "päästellään jotain huudahduksia".
Miksi sinä muuten pätkit sanoja noin erikoisesti? Ovatko ne sinulle tabuja, vai oletko erehtynyt uskomaan, että ne olisivat kiellettyjä tällä foorumilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä uskonnottomatovat olleet ja ovat uskonnottomia niissäkin yhteiskunnissa, joissa "päästellään jotain huudahduksia".
Miksi sinä muuten pätkit sanoja noin erikoisesti? Ovatko ne sinulle tabuja, vai oletko erehtynyt usk
Kysy modelta tai chapgt vai mikä se on
jep, ja tervemenoa vaan sinne äh lä mi maailmaan kun niin ihannoit ja jos oot nainen ni oot kyllä ma so kis-ti joka nauttii olla jalkarättinä
Miksi niin ikuista kadotusta pelätään jos kerran ei usko mihinkään? Onko sittenkin joku pelko?
Eikö ilmastoahdistus ole pelkoa herättävä? Moni muukin asia.eli ei saisi puhuaonko todella niin että ei saisi oikein mistään mitään puhua kun se pelottaa tai hirvittää tai edes mainita kun harmittaa; ikäänkuin maailmasta pahuus poistuisi sillä että mistään ei oikein mitään saa puhua🤫🤫🤫
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä muuten pätkit sanoja noin erikoisesti
Oletpa sinä hyökkäävä. Mitähän Jeesuskin sanoisi?
Vierailija kirjoitti:
Tässä edellä on useampia kirjoituksia, joissa vihjaillaan kaikenlaista ateistien suhtautumisesta uskontoon ja uskovaisiin. Kommentoin omalta kohdaltani.
Ensinnäkin olen uskonnoton. "Ateisti" on tässä yhteiskunnassa jo niin ladattu sana, että uskovaiset käsittävät sen merkityksen joko tahallaan tai tietämättömyyttään väärin. En usko jumaliin ja muihin henkiolentoihin lainkaan, joten en kaipaa tai pelkää niitä, vaikka uskovaiset niin mielellään tulkitsevatkin sanan "ei" päinvastaiseksi.
Minä tulin tähän ketjuun sen otsikon vuoksi ja jatkoin lukemista siksi, että ap sanoo heti aloituksessaan näin:
"Ja viimeiseksi, varhaiskasvatusta ohjaa laki sekä varhaiskasvatuksen suunnitelma. Ette voi kuvitella kuinka vaikeaa on olla puhumatta uskonnosta lasten kanssa töissä."
Minun silmissäni ap ei sovi opetustehtäviin tai edes lastenkaitsemiseen ilman valvontaa. Myöhempänä keskustelussa hän tuo jatkuvast
Voisitko ystävällisesti kertoa ihan seikkaperäisesti miten minun kuuluisi ilmoittaa itseni kunnalle, että he saavat minut valvonnan alle? Olen hiukka epävarma mitä minun pitäisi kirjoittaa sekä kenelle lähettää se?
Vierailija kirjoitti:
Oletko mies, ap?
Tässä ketjussa olen muka valehdellut ainakin koulutuksestani sekä äidinkielestäni. Eiköhän arvon vauva.fi väki osaa sanoa paremmin kun minä, mikä minun sukupuoleni on. Minä kun kuitenkin valehtelen ja saan sen väärin. Vastaan siis tähän, ajan hengen mukaan, että identifioidun kristittynä.
Sen toki voin sanoa että Raamatussa opetetaan että Jumala loi miehen ja naisen. Tätä mieltä olin muuten myös kauan ennen uskoon tuloa. Eli on kaksi vaihtoehtoa josta valita.
Miten kristitty suhtautuu samalla mitalla takaisin antamiseen?
Luin vuosia sitten jonkun opettajan kertomuksen, jossa hän oli kysynyt erältä oppilaalta, että miksi he kiusaavat aina samaa oppilasta, johon oppilas vastasi, että heitä ärsyttää, kun se on aina niin hiljainen eikä koskaan 'anna samalla mitalla takaisin'.
Opettaja kirjoitti oivaltaneensa tästä jotain, en muista mikä se oivallettu asia oli, mutta se ei ainakaan ollut, että "Aijaha. Eikö teitä lainkaan se ärsytä, että hän ei anna samalla mitalla ensiksi? Ja Huom. jollekin sellaiselle, joka ei ole aikaisemmin kiusannut häntä?". Jos kaikki antaisivat vain takaisin niin ei tappeluita tulisikaan.
Ajatellaan esimerkiksi, että sattuisi seuraavanlainen tapaus, sanotaan vaikka 'Jannen' ja 'Petrin' välille:
Petri väittää Jannen vain yhtäkkiä lyöneen häntä. Kysyt Jannelta ja hän sanoo että Petri löi ensin ja hän vain antoi samalla mitalla takaisin. Mutta pari muuta tapauksen nähnyttä lasta sanoo myös että Janne löi ensin.
Sanot Jannelle että hänen kannattaisi ruveta puhumaan totta. Janne sanoo siihen että:
- Kyllä asia on nyt niin, että Petri löi ensin, ei tällä viikolla, mutta onko siinä muka jokin aikaraja? Eihän se edes olisi samalla mitalla takaisin antamista, koska silloinhan Petri olisi varautunut siihen, että minä annan kohta takaisin. Tottakai minun piti odottaa kunnes Petri on hyvällä tuulella ja ajattelee mukavia asioita, jotta hänen päivänsä menisi paremmin pilalle.
Kristitty laulaja Ossi Reini, on jäänyt kiinni Kikkeli kuvien lähettämisestä pienelle tytölle, kun tämä julkaisi kuvat telegrammissa.
Otin eilen yömyssyä, port viiniä ja viskiä, ja luin tämmöisestä kaverista kuin Ossi Mäki Reini. Tää kaveri on hengellinen laulaja. Se on kosketellut jotain ala aste tyttöä, jonka viestit leviävät nyt netissä.
Nää nykynuoret onkin jo varsinkin nuoret tytöt voimaantuneet ja henkistyneet, -kouluissa opetettu