Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen Kristitty ja varhaiskasvatuksenopettaja, sana vapaa ja kysymyksiä otetaan vastaan

Kristitty ope
10.02.2024 |

Moikka vaan kaikki ja toivottavasti viikonloppu on alkanut hyvin!

Olen siis Kristitty varhaiskasvatuksenopettaja. Olen myös erikoistunut lasten sosioemotionaaliseen kehitykseen, tykkään lukea psykologiaa ja filosofiaa vapaa-ajallani. Krisrinuskoon palaaminen oli minulle looginen ratkaisu parisen vuotta sitten. Näin kehityksen yhteiskunnassa ja miten moni ihminen etsi, noh, jotain ohjaamaan elämäänsä. Lopulta tulin siihen lopputulokseen, että paras keino vaikuttaa on liittyä takaisin kirkkoon ja olla ylpeä Kristitty.

Olen vakuuttunut siitä että tämä oli itselle aivan loistava ratkaisu. Se ei ole tehnyt elämstäni yhtään helpompaa, minusta on tullut henkisesti vahvempi, mutta samalla olen alkanut elää Kristityn elämää ja se tarkoittaa että ei katso vaikeita tilanteita läpi sormien, vaan koettaa löytää niihin ratkaisuja. Välillä onnistuu, välillä ei, mutta hiljaa oleminen on vaikeampaa.

En ole ajatellut lyödä ketään raamatulla kuuppaan ja kiihkomielisesti vauhkoa uskoon tulemisesta. En usko lainkaan että ketään voi pakottaa siihen. Mutta, keskustelen mielellään asiasta kaikkien halukkaiden kanssa. Siispä, sana on vapaa, koetan vastaa mahdollisemman moneen kysymykseen ja kommenttiin. Mielestäni ihan tavallisia Kristittyjä näkee ihan liian vähän äänessä, joten laitetaan keskustelunavausta kehiin. Jos sinä kunnioitat minua, teen sinulle samoin. Jos päätät olla hyökkäävä, en välttämättä vastaa ollenkaan.

Ja viimeiseksi, varhaiskasvatusta ohjaa laki sekä varhaiskasvatuksen suunnitelma. Ette voi kuvitella kuinka vaikeaa on olla puhumatta uskonnosta lasten kanssa töissä. Lapsiryhmässä en yritä vaivihkaa ujuttaa uskoani lapsille. En piiloita uskontoani mitenkään, mutta en tuputa sitä kenellekään. 

Jumalan siunausta teille kaikille <3

Kommentit (312)

221/312 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, samoin sinulle!

Tiedät siis, mistä puhun, kun kirjoitin kutsumuksesta ja Jumalan palvelemisesta työmme kautta.

Varhaiskasvatuksessa on kristittynä vieläpä hyvin helppo löytää työn arvo ja merkitys. Jeesus oli lasten ystävä, hän otti heidät syliinsä ja siunasi heitä. Hän kehotti meitä tulemaan lasten kaltaisiksi.

Jaksamiseen liittyen vielä, kun mainitsit sen. Moni voi yhdistää toisiinsa kutsumustyön ja uupumisen, mutta oma kokemukseni on päinvastainen. Toki pitää pitää huolta reunaehdoista eli omasta jaksamisesta ja hyvinvoinnista. Työ ilo on hyvä mittari. Jos se katoaa, ollaan uupumuksen tiellä. Jos työn iloa löytyy, silloin jaksaa hyvin.

"Ilo Herrassa on teidän voimanne".

Tähän vielä pakko vastaa. Nimenomaan näiden ajatusten takia on hyvä olla kristitty. Se tuo ihan uusia voimavaroja jos on esimerkiksi päiväkodissa töissä. Löytää iloa ihan toisella tavalla omasta työstään sekä siitä että on paikalla auttaakseen muita. Nimenomaan lapsiperheiden takia itse uskossa, olen nähnyt että sitä tarvitaan sinne. En tosiaan tuputa uskontoani kenellekään, olen siitä avoin ja keskustelen siitä jos tulee luonnollinen tilanne keskustella siitä. Mutta olen nähnyt niin monen etsivän jotain joka antaa tuota iloa mitä on sitaatissa, että se vei minut uskoon. Jos olen avoimesti kristitty, en pelkää keskustella asiasta, mutta en myöskään ole joka päivä tuputtamassa sitä, ehkä saan jokusen muunkin innostumaan kristinuskosta. Minulle riittää aivan hyvin jos koko elämäni aikana saan yhden ihmisen innostumaan liittymään kirkkoon tai tutkimaan enemmän uskontoaan jos kuuluu jo kirkkoon. 

Noin, tämä oli nyt oikeasti viimeinen viestini tähän ketjuun. Mustin että en ollut vastannut tähän viestiin ja se oli kiva viesti. 

Vierailija
222/312 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristitty ope kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteleeko ap että uskonto tekee hänestä jonkinlaisen gurun, jolta nyt sit saa kysellä kaikenlaista, ja hän vastaa jumalan suulla suuria viisauksia? Valitettavasti uskovaisuus ei ole mikään meriitti missään muualla kuin siellä omassa lahkossasi. Uskontosi on pelkkä primitiivinen jäänne ajoilta jolloin ei vielä mistään mitään tiedetty, ja kaikki selitettiin taikuudella. Olen pahoillani, mutta minulla ei ole sinulle kysymyksiä. Vastauksia voisi jopa ollakin, mutta tuskin kykenet jumalanpeloltasi objektiiviseen keskusteluun.

Yksi harras pyyntö minulla on: Saat harjoittaa ihan mitä tahansa lahkolaisrituaaleja haluat, ja palvoa vaikka pihatonttua, mutta älä tuputa taikauskoasi lapsille. Lapsilla on oikeus elää lapsuutensa ilman uskonnollista aivopesua ja jumalanpelkoa. Lapsi on liian helppo uhri uskotella totena mitä tahansa, asetelma on enemmän k

Nyt kysymyksesi ovat jo niin lapsellisia, että sinä et voi olla kouluttautunut vaka-ope. Mielenkiintoista bongailtavaa kyllä on edessä: Helsingissä liikuskelevien lapsiryhmien etu- ja häntäpäässä kulkevat ruotsinkieliset tarhatädit. Kenen silmistä paistaa hihhulin katse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/312 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristitty ope kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, samoin sinulle!

Tiedät siis, mistä puhun, kun kirjoitin kutsumuksesta ja Jumalan palvelemisesta työmme kautta.

Varhaiskasvatuksessa on kristittynä vieläpä hyvin helppo löytää työn arvo ja merkitys. Jeesus oli lasten ystävä, hän otti heidät syliinsä ja siunasi heitä. Hän kehotti meitä tulemaan lasten kaltaisiksi.

Jaksamiseen liittyen vielä, kun mainitsit sen. Moni voi yhdistää toisiinsa kutsumustyön ja uupumisen, mutta oma kokemukseni on päinvastainen. Toki pitää pitää huolta reunaehdoista eli omasta jaksamisesta ja hyvinvoinnista. Työ ilo on hyvä mittari. Jos se katoaa, ollaan uupumuksen tiellä. Jos työn iloa löytyy, silloin jaksaa hyvin.

"Ilo Herrassa on teidän voimanne".

Tähän vielä pakko vastaa. Nimenomaan näiden ajatusten takia on hyvä olla kristitty. Se tuo ihan uusia voim

Muistathan poistattaa tämän ketjun yön aikana, jottei jää kiusallisia todisteita siitä, miksi sinä oikeasti olet hankkiutunut työskentelemään lasten parissa?

Vierailija
224/312 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki saa****n eksyttämät sekopäät ,kelvottomat sekä harhaoppiset tulevat pilkkaamaan ja haukkumaan kilpaa näillä loppuunkuluneilla fraaseillaan kristittyjä maailman loppuun asti.

Ikuinen perusongelma:

Ei raamatun alussa lue että oli islamia tai mitään muutakaan, oli tyhjyys, oli vain sana.

Harhaopeiksi sanotaan kaikkia uskontoja jotka eivät Jumalan sanaan perusta. Juuri ne ovat vuosituhansien saatossa harhautuneet sanasta

Itse en allekirjoita muuta kuin raamatun uskonnon. Papit ovat eksyneet ja yrittävät pakanoiden takia MIELLYTTÄÄ kaikkia. Hel**tistä ei saisi puhua. Ei saisi tuomita ja olla tuomari. Millä ihmeellä muuten kansalle kerrotaan että suurin osa joutuu

ikuiseen kadotukseen jotka toisia vastaan ovat vääryyttä tehneet? Tämä on ihan raamatusta, onneksi minun ei tarvitse tuomita, olisin paljon julmempi ja ankarampi ihmisiä kohtaan

Maailma lähestyy tuhoaan, yksikään ei pelastuisi ilman armoa. Pyytäkää te kurjat, sitä , kun vielä voitte. Ikuisuudessa voimme kärsiä yhdessä tai ne harvat, joiden kanssa aterioida Jeesuksen Kristuksen ja hänen vierellä olleen murhamiehen kanssa, joka totesi ristillä: -Totisesti sinä olet Jumalan poika-

Paha

Vierailija
225/312 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parahin Kristitty varhaiskasvatuksenopettaja: miksi asetut Jumalaksi Jumalan paikalle?

Joku jo kirjoittikin, että "sydämen kyllyydestä suu puhuu", sinun tapauksessai kijoittaa.

Sinun on turha kuvitella olevasi millään tavalla erinomainen, Kristitty varhaiskasvatuksenopettaja. Sellaiset kuin sinä ovat maailman sivu vainonneet ja kiduttaneet kerettiläisiksi nimeämiään ihmisiä. 

Vierailija
226/312 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parahin Kristitty varhaiskasvatuksenopettaja: miksi asetut Jumalaksi Jumalan paikalle?

Joku jo kirjoittikin, että "sydämen kyllyydestä suu puhuu", sinun tapauksessai kijoittaa.

Sinun on turha kuvitella olevasi millään tavalla erinomainen, Kristitty varhaiskasvatuksenopettaja. Sellaiset kuin sinä ovat maailman sivu vainonneet ja kiduttaneet kerettiläisiksi nimeämiään ihmisiä. 

Olet erhettynyt kulkemaan pimeydessä.Nyt ei otsalamppu auta. Tule sinäkin ahdistuksestasi Jeesuksen luo, avaa sydämesi, ennenkuin on liian myöhäistä

Antakoon Jeesus sinulle anteeksi. Raamattu kertoo lopun aikojen lähestyessä että Kristittyjä vainotaan, päät katkaistaan. Myönnettäköön, siinä sivussa muslimit yms. katkovat kyllä niidenkin päät jotka sattuvat olemaan heidän mielestään ns.vääräuskoisia, kuten länsimaissa ateistit jne.

Olkoon Jumala meille armollinen

paha

Vierailija
227/312 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet erhettynyt kulkemaan pimeydessä.Nyt ei otsalamppu auta. Tule sinäkin ahdistuksestasi Jeesuksen luo, avaa sydämesi, ennenkuin on liian myöhäistä

Antakoon Jeesus sinulle anteeksi. Raamattu kertoo lopun aikojen lähestyessä että Kristittyjä vainotaan, päät katkaistaan. Myönnettäköön, siinä sivussa muslimit yms. katkovat kyllä niidenkin päät jotka sattuvat olemaan heidän mielestään ns.vääräuskoisia, kuten länsimaissa ateistit jne.

Olkoon

Näyttää hassulta, kun ihmiset riitelevät kukin oman mielikuvituskaverinsa nimissä.

Vierailija
228/312 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen uskovainen on yksinkertainen ja tyhmä.

Vierailija
229/312 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus:

Näyttää hassulta, kun ihmiset riitelevät kukin oman mielikuvituskaverinsa nimissä.

vastaus: Voin rukoilla sinunkin puolesta Jeesusta tekemään poikkeuksen ja avaamaan sinun silmäsi vielä täällä ollessa, mutta älä pelästy kirkkautta joka vapauttaa

Paha

Vierailija
230/312 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen uskovainen on yksinkertainen ja tyhmä.

Vastaus sinulle: Ei, vaan Taivas on lasten ja lastenmielisten

Paha, joka kannattaa välttää

Vierailija
231/312 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Itken hiljaa sisään verikyyneleitä, suren tunnen loputonta surua ihmisten mädännäisyyden, syyttelyn, piikittelyn, pilkkaamisen yms. takia, lista on loputon lohduton, maailma on julma lastasi kohtaan, joka on kohdannut maailman ilman lohtua tai tietoa pelastuksesta, josta on kielletty puhumasta tai kertomasta, ettei vaan yksikään pelastuisi.

Kuljen matkaani, mutta en enää koskaan yksin, mukanani syntieni taakkaa kantaa myös Jeesus, jonka myös minä kerran kohtaan anoen anteeksi julmia tekojani

Paha, joka kannattaa välttää

232/312 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki saa****n eksyttämät sekopäät ,kelvottomat sekä harhaoppiset tulevat pilkkaamaan ja haukkumaan kilpaa näillä loppuunkuluneilla fraaseillaan kristittyjä maailman loppuun asti.

Ikuinen perusongelma:

Ei raamatun alussa lue että oli islamia tai mitään muutakaan, oli tyhjyys, oli vain sana.

Harhaopeiksi sanotaan kaikkia uskontoja jotka eivät Jumalan sanaan perusta. Juuri ne ovat vuosituhansien saatossa harhautuneet sanasta

Itse en allekirjoita muuta kuin raamatun uskonnon. Papit ovat eksyneet ja yrittävät pakanoiden takia MIELLYTTÄÄ kaikkia. Hel**tistä ei saisi puhua. Ei saisi tuomita ja olla tuomari. Millä ihmeellä muuten kansalle kerrotaan että suurin osa joutuu

ikuiseen kadotukseen jotka toisia vastaan ovat vääryyttä tehneet? Tämä on ihan raamatusta, onneksi minun ei tarvitse tuomita, olisin paljon julmempi ja ankarampi ihmisiä kohtaan

Maailma lähestyy tuhoaan, yksikä

Wow... Sanoin että en enää tähän kommentoi, mutta rauhoitu nyt hyvä ihminen. Melkoisen varma että sinä olet trolli, luultavasti joku joka aiemmin jo tähän keskusteluun liittynyt. Oikeastaan toivon sitä, koska jos olet tosissaan, olet eksynyt oikealta polulta. Mutta kukaan ei jaksa kuunnella noita tuomionpäivän höpinöitä, miten maailma loppuu ja Jumalaa pitää pelkää. Tämmöiset kommentit ja keskustelut saa kristityt näyttään huonoilta. 

Vierailija
233/312 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi useilla naisopettajilla on tollanen metriä leveä perse, siis vähintään?!

234/312 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap:n nimi Kristitty, vai onko hän ideologialtaan kristitty? Provokatiivinen aloitus. Jos minulla o,isi lapsia, en haluaisi heitä ap:n opetettaviksi. 

Tätäkään en voi vastustaa kommentoida. Itseasiassa, kyllä, yksi nimistäni on Kristian. (OMG! KAVERI ON NIIN URPO RANTARUÅTSALAINEN ETTÄ EI NÄE ETTÄ NE OVAT KAKSI ERI NIMEÄ/SANAA! LOL! LOL! LOL! NOOOOOOOOOB!)

Vierailija
235/312 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Open mukaan pahasta ei saisi puhua; ikäänkuin se lakkaisi olemasta.

luodaan lapsille illuusio vain hyvästä?

-paha, joka kannattaa välttää

Vierailija
236/312 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaus: En ole toivottu t rol li, vaan totisinta totta, en kavahda raa ma tun sanaa, tai siitä,  ikui sesta kado tuksesta olla puhumatta, raa mat tu kertoo hyvin sen mikä kohtaa ihmisiä, nimenomaan niitä, jotka ovat väärin tehneet, eivätkä sitä kadu tai pyydä ar mo a. Heille on  kuitenkin annettu mahdollisuus valita toisin.

Ar mo sen sijaan pelastaa jokaisen, ka do tus on siellä kuitenkin mainittu, eikä kuilun siltä puolen enää voi päästä pois, silloin on myöhäistä, kun asia on jo itsestäänselvyys. 

J u m a l a n pel ko on kovin niillä jotka sen kieltävät.

Tuo mio päivästä on kirjoitettu raa matussa, ( ei ole minun keksintöä) se on myös ylösnou se muk sen päivä niille jotka sitä ovat pyytäneet ja armon kautta saaneet. Ihmiskunta elää vain J u m a l a n armosta juuri hänen katsomansa ajan kunnes monen ate istin kin toivoma lop pu tulee.

Sinäpä sen sanoit: Ei ole olemassa kuin huonoja kris tittyjä, syn nitöntä ihmistä kun ei olekkaan.

Vaikka itse siitä vaiettaisiin..Aivan kuin raa matussa mainittu pa huus lakkaisi kun siitä ei enää puhuta.

jos niin on määrätty, olen sitä mitä hän tahtoo

Moni ymmärtää hel***** paremmin, jos ovat sen tavallaan kokeneet, ns.maanpäällisen hel****n, jonka voi fyysisesti kestää, mutta sie lun jo er kaantuessa ruumiista. 

jokainen voi itse valita vapaasti tuomitsematta muita

-paha, jota kannattaa välttää

Vierailija
237/312 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset vastaakaan? 

Ei se osaa vastata. 

Vierailija
238/312 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristinusko on parhaimmillaan aitoa välittämistä siitä toisesta ihmisestä. Oppi siitä, että haluaa toiselle hyvää.

Tätä ei saa nykyään opettaa muutoin kuin oman käytöksen kautta. Jouluna ei kristillisiä lauluja lauleta, Jeesus-lapsesta, syntymäjuhlasta ei tosiaankaan kerrota eikä joulukirkkoon lapsia saa viedä. Muutoin vanhemmat hermostuu ja kovaa.

Sen sijaan kaiken maailman Halloweenit pääkalloineen ja zombineen ja tekoverineen on wautsi jännäää ja okei koristella päiväkoti kerran kaikane maailman hämähäkinverkko luuranko-kammotuksillaan vuodessa.

Tuo se on nykypedagogiikka tuo. Lapset oppii mikä on tärkeää.

Halu tehdä toiselle hyvää ei ole mitenkään uniikki piirre Kristinuskolle. Esimerkiksi buddhalaisuudessa pyritään aktiivisesti tekemään toisille hyvää. Hyväntahtoisuus, rehellisyys, rauhan edistäminen ja väkivallattomuus kuuluvat buddhalaisuuden ydinoppeihin. Näitä arvoja toteutetaan sanoin ja teoin.

Vierailija
239/312 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihhuleissa on aste-eroja: Kristitty varhaiskasvatuksenopettaja näyttää melkein selväjärkiseltä verrattuna tuohon pahana itseään pitävään tyyppiin.

Vierailija
240/312 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristinusko on parhaimmillaan aitoa välittämistä siitä toisesta ihmisestä. Oppi siitä, että haluaa toiselle hyvää.

Tätä ei saa nykyään opettaa muutoin kuin oman käytöksen kautta. Jouluna ei kristillisiä lauluja lauleta, Jeesus-lapsesta, syntymäjuhlasta ei tosiaankaan kerrota eikä joulukirkkoon lapsia saa viedä. Muutoin vanhemmat hermostuu ja kovaa.

Sen sijaan kaiken maailman Halloweenit pääkalloineen ja zombineen ja tekoverineen on wautsi jännäää ja okei koristella päiväkoti kerran kaikane maailman hämähäkinverkko luuranko-kammotuksillaan vuodessa.

Tuo se on nykypedagogiikka tuo. Lapset oppii mikä on tärkeää.

Halu tehdä toiselle hyvää ei ole mitenkään uniikki piirre Kristinuskolle. Esimerkiksi buddhalaisuudessa pyritään aktiivisesti tekemään toisille hyvää. Hyväntahtoisuus, rehellisyys, rauhan edistäminen ja väkivallattomuus kuulu

Tämä on kyllä totta. Se miten ystävällinen, avulias ja hyvä ihminen on ei katso mitenkään mihin uskontokuntaan ihminen kuuluu, vai onko kenties ateisti. Itse olen kristitty, uskova sellainen. Haluan olla hyvä, ystävällinen ja toimia oikein, mutta olen paljon huonompi näissä asioissa kuin moni ei-kristitty. Oikeasti, olen todellakin tylympi ja monin tavoin huonompi. Olen monta kertaa ihaillut vaikkapa muslimeja tai hinduja tai ketä tahaan ihmisiä jotka on ollut häkellyttävän sydämellisiä. Ei silti, en tarkoita että laittaisin läskiksi ja tietoisesti ja tahallaan veetuilisin ja olisin tympeä. Yritän tehdä parannusta ja rukoilen että Jumala antaisi minulle kärsivällisyyttä, kasvattaisi minua, jotta pystyisin kohtaamaan ihmiset niin kuin Jeesus opetti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme