Kaveri ehdottaa aina kahvittelua minun luonani
Olen sanonut, että olisi kiva käydä sielläkin vaihteeksi kylässä, mutta aina kun ollaan yhteydessä tulee silti sieltä ehdotus, että hän tulee mieluusti tänne kahville.
Ei ole mielestäni hyvien tapojen mukaista kutsua itse itseään toisten luokse kylään ja tulla joka kerran tyhjin käsin. Nykyään tapaamisen ovat harventuneet, kun ei kiinnosta toistuvasti olla se joka hoitaa kestityksen.
Onko muilla tällaista ystävyys - tai kaverisuhteessa?
Kommentit (87)
No voit sanoa kaverille, että ei käy.
Vierailija kirjoitti:
No voit sanoa kaverille, että ei käy.
Olen sanonut etten jaksa aina kestitä. Noin parin vuoden välein saatan saada sinne kutsun kylään, kun ilmoitan ettei tämä käy että aina ollaan täällä.
Sano suoraan että tuun sun luo tai sitten ei ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Sano suoraan että tuun sun luo tai sitten ei ollenkaan.
Nykyään ei nähdä juuri ollenkaan, kun viesti ei ole mennyt perille.
Jos häpeää kotiaan? Minua ei haittaisi koska syy voi olla esim että toinen asuu kätevämmässä paikassa vierailla. Jos ystävyyden syy on yhdessäolo eikä tapa tai velvollisuus, paikalla ei pitäisi olla väliä.
Jos hinta ärsyttää tai itse et jaksa siivota, ehdota että tuo tarjottavia tai että menette kahville.
Anna laihaa kahvia äläkä tarjoa mitään muuta ennenkuin tyyppi tajuaa itse tuoda kahvileivät.
Vierailija kirjoitti:
Jos häpeää kotiaan? Minua ei haittaisi koska syy voi olla esim että toinen asuu kätevämmässä paikassa vierailla. Jos ystävyyden syy on yhdessäolo eikä tapa tai velvollisuus, paikalla ei pitäisi olla väliä.
Jos hinta ärsyttää tai itse et jaksa siivota, ehdota että tuo tarjottavia tai että menette kahville.
Kaipaan vaihtelua sille, että aina nähdään täällä. Jos sopii tapaamisen kaupungille, kaveri voi perua sen aivan viime tipassa sillä verukkeella, että ilta venähti ja hän heräsi vasta. Sitten kahvittelet jossain keskenäsi.
Sanoisin kanssa, että keitä vaan kahvit, eläkä osta mitään tarjottavia.
Osta halvinta ja pahanmakuisinta kahvia mitä löytyy. Jos se ei voi juoda mustana, niin sitten pidä huoli että maitokin on aina loppu.
Vierailija kirjoitti:
Alussa sillä ei ehkä ole niin paljon väliä, että nähdään enemmän toisen luona, mutta kun tilanne jatkuu tarpeeksi pitkään, ei ystävyys tunnu enää samalta. Olisihan se molemmille mukava päästä välillä valmiiseen pöytään.
lopeta. onko niin nuuka että pelkää tarjota mitään,edes kahvia. fiksua olisi tarjota jopa -joskus- vaikka ihan tavis arkiruoka- tai jotain piirakoita munavoita, pullat tms. ihme tyyppi. nyt virottaudut tuosta. tarjooko jos menette kahvilaan, vai mankuuko se sinne ja jättäytyy taakse,että kassa kysyy jo yhteen vai erikseen. toi niin tuttua.
ei siis tuo mitään ikinä sulle. nolo on.
Mieleeni tulee voisiko ystävälläsi olla kotihäpeää? Esimerkiksi piilossa pysyvä mielenterveyden haasteet saattavat äkkiä vaikuttaa huomattavasti kodin siisteyteen.
Mulle tulee kanssa mieleen kotihäpeä. En itsekään halua kutsua ketään kylään. Meillä kukaan ei ole sisustanut yhtään mitenkään ja tavaraa on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mieleeni tulee voisiko ystävälläsi olla kotihäpeää? Esimerkiksi piilossa pysyvä mielenterveyden haasteet saattavat äkkiä vaikuttaa huomattavasti kodin siisteyteen.
Kotihäpeäkö pakottaa tulemaan tyhjin käsin vierailulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alussa sillä ei ehkä ole niin paljon väliä, että nähdään enemmän toisen luona, mutta kun tilanne jatkuu tarpeeksi pitkään, ei ystävyys tunnu enää samalta. Olisihan se molemmille mukava päästä välillä valmiiseen pöytään.
Mihin valmiiseen pöytään? Onko suuri vaiva keittää kahvia ja asetella pulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin valmiiseen pöytään? Onko suuri vaiva keittää kahvia ja asetella pulla
Vaikuttaa siltä, kun kaverilta se ei onnistu.
Juu mulla oli joskus "kaveri" joka teki tota. Ja tuohtui täysin jos sanoin, että ei. Saattoi myös ilmestyä täysin yllättäen, istua keittiöön, ja hetken päästä kysyä jokos sitä kahvia saisi. Kerran myös saapasteli sisään, otti jäähtymässä olevan mustikkapiirakan ja söi siitä puolet. Asuin siis maalla sellaisessa isossa vanhanmallisessa maalaistalossa isovanhempieni kanssa sillon ja tapana oli erityisesti vanhemmilla ihmisillä, että ovi on auki. Noilla kerroilla olin itse tekemässä pihatöitä ja sitten vaan tullessani sisälle näin tämän tyypin. Turha varmaan sanoa, että ei olla kavereita enää.
Asumme siis melko lähekkäin ja kaveri asuu vielä tilavammin kuin minä.