Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri ehdottaa aina kahvittelua minun luonani

Vierailija
25.02.2025 |

Olen sanonut, että olisi kiva käydä sielläkin vaihteeksi kylässä, mutta aina kun ollaan yhteydessä tulee silti sieltä ehdotus, että hän tulee  mieluusti tänne kahville.

Ei ole mielestäni hyvien tapojen mukaista kutsua itse itseään toisten luokse kylään ja tulla joka kerran tyhjin käsin. Nykyään tapaamisen ovat harventuneet, kun ei kiinnosta toistuvasti olla se joka hoitaa kestityksen.

Onko muilla tällaista ystävyys - tai kaverisuhteessa?

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme siis melko lähekkäin ja kaveri asuu vielä tilavammin kuin minä.

Vierailija
2/87 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voit sanoa kaverille, että ei käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko taas?

Vierailija
4/87 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki olkaimet.

Vierailija
5/87 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voit sanoa kaverille, että ei käy.

Olen sanonut etten jaksa aina kestitä. Noin parin vuoden välein saatan saada sinne kutsun kylään, kun ilmoitan ettei tämä käy että aina ollaan täällä.

Vierailija
6/87 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suoraan että tuun sun luo tai sitten ei ollenkaan.

Vierailija
7/87 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano suoraan että tuun sun luo tai sitten ei ollenkaan.

Nykyään ei nähdä juuri ollenkaan, kun viesti ei ole mennyt perille.

Vierailija
8/87 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos häpeää kotiaan? Minua ei haittaisi koska syy voi olla esim että toinen asuu kätevämmässä paikassa vierailla. Jos ystävyyden syy on yhdessäolo eikä tapa tai velvollisuus, paikalla ei pitäisi olla väliä.

Jos hinta ärsyttää tai itse et jaksa siivota, ehdota että tuo tarjottavia tai että menette kahville.

Vierailija
9/87 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna laihaa kahvia äläkä tarjoa mitään muuta ennenkuin tyyppi tajuaa itse tuoda kahvileivät.

Vierailija
10/87 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos häpeää kotiaan? Minua ei haittaisi koska syy voi olla esim että toinen asuu kätevämmässä paikassa vierailla. Jos ystävyyden syy on yhdessäolo eikä tapa tai velvollisuus, paikalla ei pitäisi olla väliä.

Jos hinta ärsyttää tai itse et jaksa siivota, ehdota että tuo tarjottavia tai että menette kahville.

Kaipaan vaihtelua sille, että aina nähdään täällä. Jos sopii tapaamisen kaupungille, kaveri voi perua sen aivan viime tipassa sillä verukkeella, että ilta venähti ja hän heräsi vasta. Sitten kahvittelet jossain keskenäsi.

Vierailija
11/87 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin kanssa, että keitä vaan kahvit, eläkä osta mitään tarjottavia.

Vierailija
12/87 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta halvinta ja pahanmakuisinta kahvia mitä löytyy. Jos se ei voi juoda mustana, niin sitten pidä huoli että maitokin on aina loppu.

Vierailija
13/87 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alussa sillä ei ehkä ole niin paljon väliä, että nähdään enemmän toisen luona, mutta kun tilanne jatkuu tarpeeksi pitkään, ei ystävyys tunnu enää samalta. Olisihan se molemmille mukava päästä välillä valmiiseen pöytään.

Vierailija
14/87 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopeta. onko niin nuuka että pelkää tarjota mitään,edes kahvia. fiksua olisi tarjota jopa -joskus- vaikka ihan tavis arkiruoka- tai jotain piirakoita munavoita, pullat tms. ihme tyyppi.  nyt virottaudut tuosta. tarjooko jos menette kahvilaan, vai mankuuko se sinne ja jättäytyy taakse,että kassa kysyy jo yhteen vai erikseen. toi niin tuttua.

ei siis tuo mitään ikinä sulle. nolo on. 

Vierailija
15/87 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieleeni tulee voisiko ystävälläsi olla kotihäpeää? Esimerkiksi piilossa pysyvä mielenterveyden haasteet saattavat äkkiä vaikuttaa huomattavasti kodin siisteyteen.

Vierailija
16/87 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee kanssa mieleen kotihäpeä. En itsekään halua kutsua ketään kylään. Meillä kukaan ei ole sisustanut yhtään mitenkään ja tavaraa on liikaa.

Vierailija
17/87 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieleeni tulee voisiko ystävälläsi olla kotihäpeää? Esimerkiksi piilossa pysyvä mielenterveyden haasteet saattavat äkkiä vaikuttaa huomattavasti kodin siisteyteen.

Kotihäpeäkö pakottaa tulemaan tyhjin käsin vierailulle?

Vierailija
18/87 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alussa sillä ei ehkä ole niin paljon väliä, että nähdään enemmän toisen luona, mutta kun tilanne jatkuu tarpeeksi pitkään, ei ystävyys tunnu enää samalta. Olisihan se molemmille mukava päästä välillä valmiiseen pöytään.

Mihin valmiiseen pöytään? Onko suuri vaiva keittää kahvia ja asetella pulla

Vierailija
19/87 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin valmiiseen pöytään? Onko suuri vaiva keittää kahvia ja asetella pulla

Vaikuttaa siltä, kun kaverilta se ei onnistu.

Vierailija
20/87 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu mulla oli joskus "kaveri" joka teki tota. Ja tuohtui täysin jos sanoin, että ei. Saattoi myös ilmestyä täysin yllättäen, istua keittiöön, ja hetken päästä kysyä jokos sitä kahvia saisi. Kerran myös saapasteli sisään, otti jäähtymässä olevan mustikkapiirakan ja söi siitä puolet. Asuin siis maalla sellaisessa isossa vanhanmallisessa maalaistalossa isovanhempieni kanssa sillon ja tapana oli erityisesti vanhemmilla ihmisillä, että ovi on auki. Noilla kerroilla olin itse tekemässä pihatöitä ja sitten vaan tullessani sisälle näin tämän tyypin. Turha varmaan sanoa, että ei olla kavereita enää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme