Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensimmäinen sairaslomapäivä on jatkossa PALKATON ja se on vain HYVÄ asia myös työntekijän kannalta. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Vierailija
08.02.2024 |

Hyvä puoli nro 1: Töissä on helpompaa, koska ei tarvitse jatkuvasti hoitaa saikuttelijoiden hommia omien hommien lisäksi.

Hyvä puoli nro 2: Töitä on helpompi saada, koska työnantajien ei enää tarvitse ottaa samanlaista saikuttelijoiden aiheuttamaa riskiä rekrytoinnissa.

Hyvä puoli nro 3: Oikeasti sairaat saavat hoitoa, koska saikkulappua vinkuvat saikuttajat eivät ole tukkimassa terveydenhuoltoa.

Hyvä puoli nro 4: Yhteiskunta pyörii paremmin, kun sairaslomien aiheuttamat häiriöt vähenevät.

Hyvä puoli nro 5: Ihmiset pitävät parempaa huolta terveydestään, koska sairastaminen tulee entistä kalliimmaksi.

ELI PELKKÄÄ HYVÄÄ SAIRASLOMAN PALKATTOMUUDESSA!! Hyvä hallitus!

Kommentit (147)

Vierailija
81/147 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro miltä tuntuu kun omistaa sairaan mielen.

Vierailija
82/147 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole juuri ikinä saikulla, koska en ole ikinä sairaana. Mutta jatkossa, jos olen kipeä, niin sit pidän kyllä useamman päivän kerralla, enkä todellakaan mitään yhtä-kahta omavastuupäivää ja jatka sitten etätöinä niin kuin normaalisti tekisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/147 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan vähintään viikon saikkua ja teen kotona tai mökillä omia hommia. Ei mitään järkeä olla vain yhtä päivää saikulla.

Miten saikkua voi muka noin vain "ottaa"? Yleensä kyllä saikulle mennään lääkärin kirjoittaman lääkärintodistuksen perusteella. Eikä taida olla yhtäkään firmaa, joka antaisi olla omalla ilmoituksella viikkoa saikulla. Jotkut antaa kolme päivää omalla ilmoituksella, jotkut eivät päivääkään omalla ilmoituksella.

no, eräs hyvinvointialue antaa pitää 9 päivää saikkua omalla ilmoituksella. Mielestäni liikaa!

Niin, korona-aikaan. Ihmiset ovat yleensä tunnollisia työntekijöitä ja ne lusmut on harvassa. Työnantajalla on keinot laittaa lusmut kuriin, ei siinä tarvitse rangaista kaikkia. Jos oma esimies ei tee niin, niin käykää sanomassa siitä esimiehen esimiehelle.

Vierailija
84/147 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että tulee tapahtumaan.

Ja vaikka tulisikin, ottaisi ihmiset kerralla pidempiä saikkujaksoja, uskoisin..

Ja vaikka tulisikin niin tuskin silti onnekseni meille tänne tehtaan suojatöihin kjeh kjeh. Lähinnä varmaan läpi naisvetoisilla matalapalkka aloilla. No sympatiat kuitenkin heidän puolellaan silti. Järjetöntä jokatapauksessa.. Huonoissa on vetimissä maan johto, mutta johan se korona vouhotuksissa tuli nähtyä että kansalta järki hupenee päästä iltalehden otsikoita lukiessa..

Näihin ajatuksiin huomenta vaan suomalaiset! 

Miksi kukaan "ottaisi" pidempää saikutusjaksoa?? Eihän se taudin kesto katso kuka on saikun maksaja. 

Vierailija
85/147 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole juuri ikinä saikulla, koska en ole ikinä sairaana. Mutta jatkossa, jos olen kipeä, niin sit pidän kyllä useamman päivän kerralla, enkä todellakaan mitään yhtä-kahta omavastuupäivää ja jatka sitten etätöinä niin kuin normaalisti tekisin.

Miten se maksaja vaikuttaa taudin kestoon? :D

Vierailija
86/147 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan vähintään viikon saikkua ja teen kotona tai mökillä omia hommia. Ei mitään järkeä olla vain yhtä päivää saikulla.

Nimenomaan. Yhden päivän saikut muuttuvat vähintään kaksipäiväisiksi. Hyvä puoli tässä on, että parannutaan sitten kunnolla.

Vierailija
87/147 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siten, että meneekö töihin vielä vähän puolikuntoisena vaan vasta sitten, kun on kunnolla toipunut. Itse olen tuollainen puolikuntoisena töihin palaava, mutta en tee niin jatkossa. Pidän mahdolliset pitemmät sairauslomat loppuun asti enkä mene töihin ennen sen loppumista kuten olen nyt tehnyt.

eri

Vierailija
88/147 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siten, että meneekö töihin vielä vähän puolikuntoisena vaan vasta sitten, kun on kunnolla toipunut. Itse olen tuollainen puolikuntoisena töihin palaava, mutta en tee niin jatkossa. Pidän mahdolliset pitemmät sairauslomat loppuun asti enkä mene töihin ennen sen loppumista kuten olen nyt tehnyt.

eri

Aha. Meillä ei ole saanut olla ikinä puolikuntoisena töissä, joten ei muutosta entiseen.

Vierailija
89/147 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten saikkua voi muka noin vain "ottaa"? Yleensä kyllä saikulle mennään lääkärin kirjoittaman lääkärintodistuksen perusteella. Eikä taida olla yhtäkään firmaa, joka antaisi olla omalla ilmoituksella viikkoa saikulla. Jotkut antaa kolme päivää omalla ilmoituksella, jotkut eivät päivääkään omalla ilmoituksella.

no, eräs hyvinvointialue antaa pitää 9 päivää saikkua omalla ilmoituksella. Mielestäni liikaa!

Niin, korona-aikaan. Ihmiset ovat yleensä tunnollisia työntekijöitä ja ne lusmut on harvassa. Työnantajalla on keinot laittaa lusmut kuriin, ei siinä tarvitse rangais

Kokemusta erään sarjasaikuttajan kanssa työskentelystä eikä asialle tehty mitään - ei edes itse toimitusjohtaja. Vatsataudissa lähti risteilylle, kaveri julkaisi "vahingossa" someen kuvan henkilöstä baarissa, kun oli töistä pois kovan flunssan takia (esitti niiskuttavaa ja valitti kuinka niin väsyttää ja jaksoikin baarissa hillua muutaman tunnin myöhemmin) jne. 3-vuorotyössä vielä ja monenlaista kikkailua oli etenkin juhlapyhien ja viikonloppuvuorojen kanssa... Edelleen työskentelee samassa paikassa 3-vuorotyössä 10 vuotta myöhemmin. Itse olen toisaalla.

Vierailija
90/147 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei työnantaja ole koskaan maksanut palkkaa sairaslomalta. t. pienessä yrityksessä töissä

Vierailija
91/147 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, korona-aikaan. Ihmiset ovat yleensä tunnollisia työntekijöitä ja ne lusmut on harvassa. Työnantajalla on kein

Lisään vielä, että esimies kyseenalaisti ihan meidän muiden kuullen erään toisen työntekijän sairastamista jouluna. Tämä työntekijä ei ollut ikinä pois aiemmin! Eli pärstäkertoimella mentiin tässäkin ja ne tunnollisimmat olivat aina jotenkin silmätikkuina esimiesten toimesta.

Vierailija
92/147 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Aha. Meillä ei ole saanut olla ikinä puolikuntoisena töissä, joten ei muutosta entiseen.

Niin, toiset on tunnollisempia mitä toiset. Minun kohdalla muutos on sitten samalla tasolla mitä teillä nyt ollaan, joten sinulla ei ole mitään aihetta nälviä.

Vierailija
93/147 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanasti yskin töissä sairaana kaikkiin ruokiin, esim salaatteihin, suurtalouskeittiössä kun olen. Sairastutan kaikki työkaverit ja jokainen on vuorollaan viikon sairaslomalla töistä. Kyllä tulee mukavan halvaksi työnantajalle <3

Vierailija
94/147 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurtalouskeittiölle voi varmaan sitten mennä pikku norossakin. Yön kun viettää vessassa, niin aamulla on jo ihan terve. Ja onhan töissäkin vessa, jos ripuli iskee kesken työn. 

Älä puhu paskaa.  Se ensimmäinen palkaton sairaslomapäivä on kärsittävä nahoissaan.

Niinhän muuallakin tehdään, kute Ruotsissa.  Suomessa on LIIAN HYVÄT EDIT JA TUET.

Esim.USA:ssa on vain 3 vkon vuosiloma.  Ja lisäksi USA:ssa on PALKATON ÄITIYSLOMA.

Siellä äidit siksi äitiyslomalla vain parisen kuukautta.

Minähän en kärsi vaan menen sitten töihin sairastuttamaan kaikki. Sitä saa mitä tilaa!

Vierailija
95/147 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Tämä ei osu muihin kuin lusmuihin. Kaikki oikeasti töitä tekevät ovat tätä toivoneet jo pitkään.

Samoin helpompi irtisanominen otetaan tekijöiden keskuudessa ilolla vastaan. Päästään lusmuista eroon.

Ja lisäksi: tätä suurin osa kansasta halusi. Jos ei ole tätä tajunnut äänestäessään hallituspuolueita, on sen verran yksinkertainen tapaus että voi pysyä pois äänestyskopista jatkossa.

En ole juuri koskaan sairaslomalla mutta jos sairaat tulevat töihin niin siinä kärsivät ihan kaikki ja pian kaikki ovat flunssakierteessä ja osa kuoleekin.

Flunssavirukset ei ihan niin yksinkertaisella kaavalla liiku. Jotkut oirehtii pahemmin, joistakin ei juuri huomaa. Olet jo tartuttanut ennen kuin itse oireilet. Eikä flunssa tapa, epämiellyttävä on. 

Vierailija
96/147 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan tuon sanoo arkijärkikin että 1-2 päivän saikku pitenee 4-5 päiväiseksi ja kyllä lekurit sen antaa tiedän omasta kokemuksesta.

Vierailija
97/147 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole palkaton jos etenet urallasi työttömäksi. VAIN töissä käyviä rangaistaan, muistakaa se!!!

Vierailija
98/147 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole palkaton jos etenet urallasi työttömäksi. VAIN töissä käyviä rangaistaan, muistakaa se!!!

Tuo on yksi hyvä vaihtoehto, toinen on ottaa vaikka 3 viikkoa jännetupesta aina kun tulee pienikin flunssa, näin meillä moni jo tehnyt ja tekee jatkossakin.

Vierailija
99/147 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja ei muka maksa sairaus ajalta palkkaa täytyy kysyä että miksi hyväksyt sen koska se on työehtösopimukissa vai kuulutko niihin joilla on kieli pomojen hanurissa.

Vierailija
100/147 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: ÄO on pienempi kuin kengännumeronsa.