Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Niistä naisen kahvilavalinnoista

Vierailija
02.02.2024 |

Tiedän että täällä oli juuri pitkä ketju paninikaakaonaisen tavanneesta miehestä. Yllättävän moni lynkkasi miehen. 

Niin en tiedä onko tämä sama juttu. Nettitreffit ja eka tapaaminen myös. Oli puhe että menemme suosittuun kahvilaan. Siellä on aina tuoreet munkit, se on vähän tän kaupungin The munkki, se heidän munkki. Lupasin tarjota. Mä tilasin suositun köntän eli munkki ja kahvi 4.50.  Nainen otti vissyn ja niinikään jonkun leipäsen. Nämä maksoivat 13 euroa kun omani oli 4.50. Ei tullut konkurssi mutta jos hän joka asiassa vetää överit niin.. 

Jos menisimme vaikka laivalle niin hän varmaan haluaa luxus hytin ja kalliit ruuat. Entä isommat hankinnat? 

Ei olla isotuloisia. Jopa mun tytär 8v haluaa tuon munkin kun joskus siellä käydään. Mikään laihis ei naisella ollut kun suklaata otti kassista välillä. Ja jos ei välitä munkista niin olisi sanonut niin olisi menty muuanne. 

Siis mikä juttu?

Kommentit (617)

Vierailija
201/617 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, aiemmin kun vielä deittailin niin ehkä neljä miestä kymmenestä tarjosi kahvilassa. Ei hajuakaan mitä tilasin, usein siinä vaiheessa vielä jännitti kovasti, niin luultavasti valitsin jotain omia lemppareita automaatiolla sitä sen enempää analysoimatta. Kuinkakohan moni näistä miehistä on jälkeenpäin analysoinut elämäntarinaani valintojeni perusteella?😂

Vierailija
202/617 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolle "bi-naiselle" yritin vastata mutta palsta ei toimi...

Sanoit että naisten kanssa treffeillä on ihanaa kun ei tarvitse hömpöttää raha-asioista. En nyt oikein ymmärrä, miten tuo olisi ongelma miesten kanssa treffeillä? Olen itse myös bi, ja aivan sama mitä sieltä treffikumppanin housuista löytyy, niin voi yhtä hyvin sanoa kummalle tahansa, että hei mä maksan omani tai tarjoan. Jos tarjoan, teen sen vain sellaisessa paikassa jossa minulla on varaa tarjota jopa kallein valinta.

Tottakai. Mutta tuntuu, että näissä heterotreffeissä pyöritään koko ajan perinteisten sukupuoliroolien ympärillä. Lesbotreffeillä ei ole tuollaisia valmiita raameja, ja esim. omilla treffeilläni aikoinaan taidettiin välillä maksaa itse, välillä jotenkin vuorotellen. Eihän tästä toki välttämättä tule ongelmaa miestenkään kanssa, mutta kun olen aika paljon näitä ketjuja lukenut, tuntuu että tämä on joku suuri kysymys ja periaattejuttu todella monelle - itselleni asia ei ole merkityksellinen, minulle on sinänsä se ja sama, miten homma menee. Mutta tuntuu, että teki itse niin tai näin, aina vastapuoli voi loukkaantua ja aloittaa jonkun omituisen analyysin. Itse en jaksaisi tehdä tällaisista mitään suurta numeroa. Omat miessuhteeni ovat alkaneet jotenkin muuten, esim. ennestään tutun kanssa, eli kokemusta ei ole tuntemattomien miesten kanssa ensitreffeille menemisestä.

Voihan olla, ettei tämä livenä ole niin vaikeaa, mutta näiden ketjujen perusteella tuntuu, ettei heterodeittailu jotenkin "toimi" ollenkaan. Se voi tietenkin olla vain palstan luoma harhakäsitys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/617 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miesten taktiikka on tämä, että urheana macho-ritarina tarjotaan aina naiselle, mutta olettavat naisen aina valitsevan halvimman mukaan (säälistä? Epävarmuudesta? Piheydestä? Pelosta, että joutuvat vauva-palstalla seuraavaksi panini-naiseksi?), niin nää miehethän hoitaa tän homman täysin väärin. Kaikki ekat treffit pitäis olla Michelin-ravintoloissa, jossa nainen saa tilata puoli lasia vettä ja ehkä ilmaista leipää. Ai että, kaikki naiset lankeaisivat eteenne kun ootte niin tasokkaita ja cooleja.... Eiku hmm, mättääköhän tässä kahvilamiesten logiikassa joku?

Kyllä. Tämä on sitä haurasta maskuliinisuutta. Esitetään kroisosta ja maailmanmiestä ilman mitään substanssia ja yritetään pakottaa nainen leikkimään mukana.

Jos nainen tahallaan tai vahingossa paljastaa miehen riittämättömät rahkeet (suhteessa miehen itse itselleen valitsemaan rooliin), seuraa loukkaantumista ja raivoa. Tämä ketju on esimerkki, samoin kuin paninijankutus. 

Maailmasta löytyy paljon lämpimiä, tältä osin tervepäisiä miehiä. Ei tarvitse valita haurasta kiukuttelijaa. Ja kiukuttelija voi kasvattaa selkärangan, niin ei tarvitse pelätä, että se oma hauras kuori särkyy. 

Vierailija
204/617 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama 😂 Deittailen suht paljon sekä suomimiehiä, että miehiä muista maista. Muunmaalaiset tarjoaa aina ylpeydellä ja itsestään selvästi, oltiin sitten missä hyvänsä ja oli hintataso mikä hyvänsä. Joskus jos olenkin maksanut omani, ovat saattaneet olla hämmentyneitä tai jopa vähän loukkaantuneita. Suomimiehet taas AINA haluaa kävelytreffeille, ja jos mennäänkin johonkin kahvilaan tms. hirveällä hädällä ilmoittavat kassalle että maksetaan ERIKSEEN. Jotenkin vähän hellyttävää ja samalla tosi säälittävää. Suomalaiset on pihi ja köyhä kansa.

No ei tuo ulkomaalaisten tyyli sen parempi kyllä ole, jos kerran LOUKKAANNUTAAN siitä, että nainen haluaa maksaa itse omansa. Ainakin minulle tulee vähän kontrolloivat vibat tuollaisesta.

Miksei treffeille vain voi mennä TUTUSTUMAAN toiseen ihmiseen, miksi tuo raha pitää AINA olla pääosassa?!

Tutustuminen pitää tehdä ilmaiseksi somessa.

Vierailija
205/617 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on luontevampaa, että ensimmäisellä tapaamisella kustannukset joko jaetaan niin, että kumpikin tarjoaa vuorostaan jotain tai sitten kumpikin maksaa omat syömisensä.

Mutta sen olisi silloin hyvä käydä myös kutsusta ilmi. Ellei tule, niin on kohteliasta, että kutsuja tarjoutuu maksamaan ja kutsuja harkitsee ottaako tarjouksen vastaan.

En itse viitsisi ehdottaa tapaamista kahvilassa, jos minulla ei oikeasti olisi kahvilakäyntiin varaa. Silloin yrittäisin keksiä jotain maksutonta ohjelmaa, jottei synny epäselvyyttä kustannuksista. Tai vähintään sanoisin silloin, että olisi hyvä että molemmat maksavat omat kulunsa. Silloin kutsun voi hylätä sellainen, jolle se ei sovi.

Vierailija
206/617 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on luontevampaa, että ensimmäisellä tapaamisella kustannukset joko jaetaan niin, että kumpikin tarjoaa vuorostaan jotain tai sitten kumpikin maksaa omat syömisensä.

Mutta sen olisi silloin hyvä käydä myös kutsusta ilmi. Ellei tule, niin on kohteliasta, että kutsuja tarjoutuu maksamaan ja kutsuja harkitsee ottaako tarjouksen vastaan.

En itse viitsisi ehdottaa tapaamista kahvilassa, jos minulla ei oikeasti olisi kahvilakäyntiin varaa. Silloin yrittäisin keksiä jotain maksutonta ohjelmaa, jottei synny epäselvyyttä kustannuksista. Tai vähintään sanoisin silloin, että olisi hyvä että molemmat maksavat omat kulunsa. Silloin kutsun voi hylätä sellainen, jolle se ei sovi.

Vähävaraisena opiskelijana saatoin kyllä ottaa kahvilassa pelkän kahvin, kun menin tapaamaan kaveria. Työssäkäyvänä en kuitenkaan enää välitä käydä kahvilassa silloin, jos sattuu olemaan poikkeuksellisen niukkaa. Kahvilaan mennessä otan nykyään mitä haluan.

Vierailija
207/617 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähävaraisena opiskelijana saatoin kyllä ottaa kahvilassa pelkän kahvin, kun menin tapaamaan kaveria. Työssäkäyvänä en kuitenkaan enää välitä käydä kahvilassa silloin, jos sattuu o

En välttämättä osaisi tulkita deitin olevan pa, jos kahvilassa hän ottaisi pelkän kahvin, mutta kehottaisi minua ottamaan mitä mieli tekee. Ajattelisin vain, etteivät kaikki ole herkkujen perään, mutta kahvilaa on ehdotettu kivan ilmapiirin takia tms. Ei tulisi mieleen, että kutsuja saattaa olla varaton, jos hän on ilmoittanut voivansa maksaa kahvilassa.

Vierailija
208/617 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähävaraisena opiskelijana saatoin kyllä ottaa kahvilassa pelkän kahvin, kun menin tapaamaan kaveria. Työssäkäyvänä en kuitenkaan enä

Luultavasti ajattelisin kahvilakäynnin olevan työssäkäyvälle pieni kulu. En välttämättä jaksaisi alkaa vääntää pienen summan, että ehdottomasti maksan itse, kun kaikki eivät kutsujina tällaisesta pidä. Ottaisin luultavasti mitä mieli tekee ja pohtisin, että pitää yrittää itse muistaa tarjota seuraavalla kerralla. Ikävää, jos reilun kympin leivän ja vissyn takia kutsuja sitten joutuisikin näkemään nälkää, kun ei ole avoimesti kertonut tilanteestaan.

Vierailija
209/617 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti nainen ajatteli, että nimenomaan ap haluaa päästä syömään munkkeja ja siksi lähti seuraksi.

Vierailija
210/617 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöstapoja ja tilanteen lukemista ihmiset! Jos itse olisin vastaavassa tilanteessa kahvilassa ja toinen sanoisi tarjoavansa, kyllä seuraisin ensin että mitä hän itse ottaa, ja ottaisin samat tai arvoltaan suunnilleen samat. Mun mielestä se on ikään kuin itsestään selvää ja hyvää käytöstä.

Siis tyyliin jos toinen ottaa latten ja leivän, voisi itse ottaa cappuccinon ja paninin. Mutta jos toinen ottaa tavallisen kahvin ja munkin, ottaisin samat, tai vaikka teen ja korvapuustin.

Vierailija
211/617 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytöstapoja ja tilanteen lukemista ihmiset! Jos itse olisin vastaavassa tilanteessa kahvilassa ja toinen sanoisi tarjoavansa, kyllä seuraisin ensin että mitä hän itse ottaa, ja ottaisin samat tai arvoltaan suunnilleen samat. Mun mielestä se on ikään kuin itsestään selvää ja hyvää käytöstä.

Siis tyyliin jos toinen ottaa latten ja leivän, voisi itse ottaa cappuccinon ja paninin. Mutta jos toinen ottaa tavallisen kahvin ja munkin, ottaisin samat, tai vaikka teen ja korvapuustin.

Miksi? En itse pyytäisi kahvilaan ja ilmoittaisi voivani maksaa, jos olen rahaton. Kai yleensä nyt ihmiset syövät sitä mikä itselle maistuu, ei sitä mikä toinenkin. Vai budjetissa pysymisen takiako amerikkalaisissa leffoissa mies valitsee ravintolassa myös naisen ruoat? Tuntuisi kovin holhoavalta, jos deitti toimisi noin.

Vierailija
212/617 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin tässä on se että naisella on suklaata laukussa jota nappailee kahvilassa.

Vierailija
213/617 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko vetoa siitä, että ap:n aiempi parisuhde on päättynyt siksi, että nainen kyllästynyt elämään pihin ukon kanssa? Deittinainen, juokse!

Vierailija
214/617 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme köyhäilyä taas, suomalaiset! Joku kympin tai parin kahvilareissu kaataa talouden, itsetunnon ja luottamuksen ja sitä märistään täällä jälkikäteen? Miksi sinne treffeille pitää edes ängetä, jos ne euron hilut kiinnostaa enemmän kuin se deitti?

Piheys on mielisairaus.

Vierailija
215/617 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme köyhäilyä taas, suomalaiset! Joku kympin tai parin kahvilareissu kaataa talouden, itsetunnon ja luottamuksen ja sitä märistään täällä jälkikäteen? Miksi sinne treffeille pitää edes ängetä, jos ne euron hilut kiinnostaa enemmän kuin se deitti?

Piheys on mielisairaus.

Näin se on. Kyllä vaan Suomessa naiset maksaa omat kahvinsa. Nämä asiasta täällä valittavat miehet vievät treffeille prinsessoita, joiden seuraa eivät muuten saisi. Turha on tänne tulla itkemään naisen valinnoista, kannattaa itse valita se seura paremmin.

Vierailija
216/617 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei naiset mieti summaa muuten kuin sen kannalta kuinka saadaan tehtyä miehelle mahdollisimman suuri lasku. Ennen oli ihan mukava tarjota naisille kun naiset olivat järkeviä sen suhteen mitä haluaa kun nykypäivänä lähes poikkeuksetta nainen haluaa listan kaiken kalleimmat asiat miehen maksamana

Vierailija
217/617 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piheys on mielisairaus.

Näin se on. Kyllä vaan Suomessa naiset maksaa omat kahvinsa. Nämä asiasta täällä valittavat miehet vievät treffeille prinsessoita, joiden seuraa eivät muuten saisi. Turha on tänne tulla itkemään naisen valinnoista, kannattaa itse valita se seura paremmin.

Eihän ne voi, kun ne ostoksensa itse maksavat naiset ovat kauheita tasa-arvoisia feministejä. 😁 Pitää saada prinsessa, ja sitten yllätytään kun se käyttäytyy kuin prinsessa.

Vierailija
218/617 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei naiset mieti summaa muuten kuin sen kannalta kuinka saadaan tehtyä miehelle mahdollisimman suuri lasku. Ennen oli ihan mukava tarjota naisille kun naiset olivat järkeviä sen suhteen mitä haluaa kun nykypäivänä lähes poikkeuksetta nainen haluaa listan kaiken kalleimmat asiat miehen maksamana

Eihän sinun ole mikään pakko mennä kahviloihin kenenkään kanssa. Täysin itse aiheutettu ongelma.

Vierailija
219/617 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sinun ole mikään pakko mennä kahviloihin kenenkään kanssa. Täysin itse aiheutettu ongelma.

Tätähän se miehen taloudellinen hyväksikäyttö on mitä lähes joka nainen harrastaa

Vierailija
220/617 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai valitsee seuransa paremmin tai sanoo että tarjoaa vain sen ja sen, tai sanoo, että maksan omani. Olen +50 nainen, ja en tunne ketään naista,  joka edes tässä ikäluokassa ei itse maksaisi treffeillä, saatikka sitten nuoremmissa ikäluokissa, tai edes olettaisi miehen maksavan.