Niistä naisen kahvilavalinnoista
Tiedän että täällä oli juuri pitkä ketju paninikaakaonaisen tavanneesta miehestä. Yllättävän moni lynkkasi miehen.
Niin en tiedä onko tämä sama juttu. Nettitreffit ja eka tapaaminen myös. Oli puhe että menemme suosittuun kahvilaan. Siellä on aina tuoreet munkit, se on vähän tän kaupungin The munkki, se heidän munkki. Lupasin tarjota. Mä tilasin suositun köntän eli munkki ja kahvi 4.50. Nainen otti vissyn ja niinikään jonkun leipäsen. Nämä maksoivat 13 euroa kun omani oli 4.50. Ei tullut konkurssi mutta jos hän joka asiassa vetää överit niin..
Jos menisimme vaikka laivalle niin hän varmaan haluaa luxus hytin ja kalliit ruuat. Entä isommat hankinnat?
Ei olla isotuloisia. Jopa mun tytär 8v haluaa tuon munkin kun joskus siellä käydään. Mikään laihis ei naisella ollut kun suklaata otti kassista välillä. Ja jos ei välitä munkista niin olisi sanonut niin olisi menty muuanne.
Siis mikä juttu?
Kommentit (617)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta viikkoa tätä asiaa pitää vielä jankata? Voi saakeli sentään, älkää käykö niillä treffeillä, jos joku yksi panini on asia, josta ei päästä yli eikä ympäri moneen kuukauteen.
Kahvilamiehet on ihan uskomattomia tolloja.
Korjasin.
No kumpi on parempi: kahvilamies vai kotitreffimies? Ei tässä enää pysy perässä.
Miksi kumpikaan olisi parempi? Tolloja molemmat. Itaria ja wanna-be-raiskaajia.
Minä tilaisin
Leivoksen ja roseproceccon.
Mies saisi maksaa.
Voisin ottaa toisenkin, jos juttua riittäisi.
Jos en tykkäisi miehestä yhtään,
En antaisi tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan lähiaikoina jopa yksi iltapäivälehti teki jutun, jossa moitittiin naisten tapaa maksattaa treffit miehellä. Joku miespolo oli kymppitonneja tuon jutun mukaan menettänyt, treffaillessaan eri naisia ja maksaessaan aina heidän kahvilaostoksensa.
Minä sanon kyllä tähän, että jos ylipäänsä treffailee noin monta ihmistä ja sen takia lasku kohoaa kymppitonneihin, niin vikaa on pelkästään itsessä.
Pidän edelleen kiinni siitä, että jos kutsuu jonkun kahvilaan treffeille, niin siinä tapauksessa kuuluu varautua myös tarjoamaan sille kutsutulle sen kahvilaostoksen.
Jos ei ole varaa kustantaa sen toisen ostoksia, niin sitten ei pidä tehdä treffejä sinne kahvilaan. Tai sitten pitää ehdottaa jo sen kutsun yhteydessä, että kumpikin maksaa omat ostoksensa. Jos ei näitä tajua, niin saa syyttää vain itseään.
Siinä on kyllä itsetutkiskelun paikka jo siin
Kyseinen mies on todennäköisesti yrittänyt vain kaikista kauniimpia naisia. Silloin yleensä vain palaa miehen rahat ja saa pakit naiselta. Tämä sama kaava toistuu kerta toisensa jälkeen.
Suomalaiset miehet aina hellyyttää ja huvittaa piheydessään. Olen aina vain seurustellut muiden kuin suomalaisten kanssa mm. hollantilaisen, brittiläisen ja ranskalaisen kanssa ja kellään heistä olisi tullut mieleen ensitreffeillä olla tarjoamatta. Ja ensitreffit olikin paremmissa ravintoloissa, ei missään kahvilassa :D kaikinpuolin ihanat ja kunnioittavat suhteet kaikkien heidän kanssa! Mitä ystäviltä kuullut, niin suomalaisten miesten kanssa suhteet on kirsikanpoimintaa. Eli tasa-arvo kelpaa vain kuin se hyödyttää miestä mm. juuri tää 50/50 menetelmä.
Vierailija kirjoitti:
Itse en antaisi sellaisen tyypin maksaa, josta en ole oikeasti kiinnostunut. En halua jäädä minkäänlaiseen kiitollisuudenvelkaan mahdollisesti epämiellyttävälle tyypille. Joten jos annan miehen maksaa, jo se itsessään on yksi luottamuksenosoitus.
Mutta näin muuten periaate on, että treffeille kysyjä maksaa. Olen mm. itse maksanut miehen elokuviin, kun teattereissa pyöri meitä molempia kiinnostanut leffa, ja ehdin kysymään ensin. No big deal.
Älkää pyytäkö treffeille kahvilaan, ravintolaan, baariin ym., jos ette ole valmiit kiinnostuksenkohteellenne tarjoamaan.
On parempi pyytää nainen suoraan kotiin, koska sillä tavalla voi esikarsia naisista pois pelkurit, mielenterveysongelmaiset ja lokit. Jäljelle jää vain rohkeat rotunaiset.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset miehet aina hellyyttää ja huvittaa piheydessään. Olen aina vain seurustellut muiden kuin suomalaisten kanssa mm. hollantilaisen, brittiläisen ja ranskalaisen kanssa ja kellään heistä olisi tullut mieleen ensitreffeillä olla tarjoamatta. Ja ensitreffit olikin paremmissa ravintoloissa, ei missään kahvilassa :D kaikinpuolin ihanat ja kunnioittavat suhteet kaikkien heidän kanssa! Mitä ystäviltä kuullut, niin suomalaisten miesten kanssa suhteet on kirsikanpoimintaa. Eli tasa-arvo kelpaa vain kuin se hyödyttää miestä mm. juuri tää 50/50 menetelmä.
Miksi tapaaminen kahvilassa olisi sinusta ankeaa? Itse taas en haluaisi tuntemattoman kanssa minnekään "parempiin ravintoloihin", vaan nimenomaan joku kahvila olisi minusta mukavampi. Ja koska en halua normaalissa arjessa jatkuvasti syödä kalliissa paikoissa, ei minuun tuollainen tekisi edes vaikutusta - en tarkoita sitä, että olisin jotenkin vaatimaton, mutta minulla on ehkä vain erilaiset prioriteetit ja kiinnostuksen kohteet. En myöskään koe, että "paremmat ravintolat" tuovat elämääni mitään sellaista, mikä tuntuisi erityisen hienolta, ja haluan suhteessa mieluummin tehdä toisenlaisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lupasit tarjota, jos kuitenkaan et oikeasti tehnyt sitä mielelläsi? Toinen virheesi on se, että teet jotain outoja päätelmiä siitä, että joku ottaa leivän munkin sijaan, ja kuvittelet jo mielessäsi kauhean väännön laivan luksushytistä - tällaiset asiat selvinnevät tapailun aikana tai seurustelun alussa, kun juttelette kaikista asioista ja myös elämäntyylit, toiveet yms tulevat ilmi. Jos silloin käy ilmi, että rahaa palaa liikaa, voit todeta, että ei ole sun juttusi nyt tämä. Mutta älä ala analysoida ja pohtia jonkun munkin tai leivän merkityksiä - todennäköisesti niillä ei ole sen suurempaa merkitystä. Ehkä nainen ei vain tykkää munkeista, mutta jos itse ehdotit munkkikahvilaa, ei halunnut antaa itsestään hankalaa kuvaa vänkäämällä. Ainakin itselleni on aika sama, mihin mennään treffeille, kun pointti on tutustua toiseen ihmiseen - en itse jaksa kauheasti välittää, onko kyseessä
No siitä toki olen samaa mieltä, että jos joku ehdottaa munkkikahveja, niin jos ei se ole oma juttu, se kannattaa sanoa. Toki en sitten tiedä, oliko tässä tarinassa (oli sitten todellinen tai keksitty tarina) ajatuksena mennä esim. Pyynikin näkötorniin, jonka yhteydessä munkkikahvila on - tällöin paikkavalinta on ymmärrettävä, mutta tietysti olisi syytä kommunikoida ja jutella treffipaikasta. Itse koen tarjoamiset todella hankaliksi - olen binainen ja olen deittaillut naistenkin kanssa, ja se oli todella helppoa, ihanaa ja selkeää, kun pointina oli vain tapaaminen ja tutustuminen, eikä tarvinnut heterokuvioiden tavoin miettiä mitään kiusallisia "kumpi tarjoaa", "pitääkö jomman kumman tarjota", "mitä kehtaan tilata kun toinen tarjosi, halusiko se oikeasti tarjota vai pitäisikö kohteliaasti kieltäytyä" jne. Heterotreffit vaikuttavat todella hankalilta! Omat miessuhteeni ovat aina syntyneet eri tavoin, enkä tiedä jaksaisinko näitä sekavia tarjoamis-koreografioita erilaisine sosiaalisine sääntöineen. Itse lähtisin mieluiten siitä, että kumpikin maksaa omansa, mutta sitten jos toinen aloittaakin sen tarjoamisteatterin, niin tuntuu ettei siinä voi kuin mokata, teki sitten mitä tahansa.
t. Se, jolle vastasit
En mä ainakaan välitä mistään munkeista tai muustakaan sokerihötöstä. Eli leivän olisin ottanut itsekin tai sitten en mitään.
En todellakaan oleta, että mies tarjoaa, vaan oikein mielelläni maksaisin leipäni itse. Kuitenkin tosi turn off, että tarjoudutaan maksamaan, mutta jälkikäteen inistään vauvapalstalla. Älä tarjoa enää jatkossa, tai vaihtoehtoisesti sanot, että tarjoat munkin ja kahvin. Siihen voi sitten vastata, että kiitos mutta otan mieluummin tämän leivän ja vichyn ja maksan sen itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se leipänen oli terveellisempi vaihtoehto. Salaatinlehdet ja kala on kallista.
Hän söi sitä suklaata kassistaan joten ei ole tästä kyse. Hiukan pyöreitä ollaan kumpikin. Mutta ei liikaa (anteeksi).
Ap.
ohis, mutta kuka hemmetti syö kahvilassa suklaata omasta kassistaan :D ei jatkoon tollanen, toki saattaa olla kiva provokin.
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan välitä mistään munkeista tai muustakaan sokerihötöstä. Eli leivän olisin ottanut itsekin tai sitten en mitään.
En todellakaan oleta, että mies tarjoaa, vaan oikein mielelläni maksaisin leipäni itse. Kuitenkin tosi turn off, että tarjoudutaan maksamaan, mutta jälkikäteen inistään vauvapalstalla. Älä tarjoa enää jatkossa, tai vaihtoehtoisesti sanot, että tarjoat munkin ja kahvin. Siihen voi sitten vastata, että kiitos mutta otan mieluummin tämän leivän ja vichyn ja maksan sen itse.
Näin juuri, ja silloin ei myöskään pidä ottaa torjuntana, jos toinen ei halua sokerirasvamunkkia, vaan mieluummin ostaa itse terveellisemmän leivän. Kun sehän tässä myös on, että jos loukkaantua halutaan, voidaan loukkaantua sitten tuostakin, että tarjoaminen "torjuttiin". Melkeinpä helpointa olisi, kun etenkin ekoilla treffeillä kaikki vain maksaisivat omansa ja heterotkin luopuisivat rahalla flirttailusta.
Vierailija kirjoitti:
jep, tänään juuri todistin perussuomi-insinööriperhetouhua, missä ruoka-ostokset jaettiin kassahihnalla puoliksi ja maksettiin erikseen...ja näillä oli lapsikin.
Vierailija kirjoitti:
Alankomaalaiset on kyllä surullisen kuuluisia pihiydestään. Tikkie (maksupyyntö) lähetetään luokkaa 50 sentin velastakin. Sulle on osunut joku poikkeusyksilö.
T. Alankomaissa asunut ja treffaillut vuodesta 2017
Vie ensi kerralla deittisi Biltema Cafeen, kahvi ja pulla euron. Ruisleipä 3,90 ja vichyn saa varmaan halvalla hanasta. Siellä voitte sitten nauttia ruokanne romanttisesti rekkamiesten ympäröimänä. Mutta ehkä kannattaa silti kehottaa naista ottamaan se pulla ja kahvi ettei tarvii neljää euroa leivästä maksaa.
Tu tytärkommentti kertoikin kaiken olennaisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tapaaminen kahvilassa olisi sinusta ankeaa? Itse taas en haluaisi tuntemattoman kanssa minnekään "parempiin ravintoloihin", vaan nimenomaan joku kahvila olisi minusta mukavampi. Ja koska en halua normaalissa arjessa jatkuvasti syödä kalliissa paikoissa, ei minuun tuollainen tekisi edes vaikutusta - en tarkoita sitä, että oli
Ei ttu mikä humblebrag pick me taas. Ei ketään kiinnosta mistä juuri sinä tykkäät tai et tykkää, mikä juuri sinua kiinnostaa tai ei kiinnosta. Kaikessa ei ole kyse juuri sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Sama 😂 Deittailen suht paljon sekä suomimiehiä, että miehiä muista maista. Muunmaalaiset tarjoaa aina ylpeydellä ja itsestään selvästi, oltiin sitten missä hyvänsä ja oli hintataso mikä hyvänsä. Joskus jos olenkin maksanut omani, ovat saattaneet olla hämmentyneitä tai jopa vähän loukkaantuneita. Suomimiehet taas AINA haluaa kävelytreffeille, ja jos mennäänkin johonkin kahvilaan tms. hirveällä hädällä ilmoittavat kassalle että maksetaan ERIKSEEN. Jotenkin vähän hellyttävää ja samalla tosi säälittävää. Suomalaiset on pihi ja köyhä kansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jep, tänään juuri todistin perussuomi-insinööriperhetouhua, missä ruoka-ostokset jaettiin kassahihnalla puoliksi ja maksettiin erikseen...ja näillä oli lapsikin.
Yäk, nää on ihan painajaismaisia :D Nähnyt samoja itaruksia itsekin. Sääliksi käy vaimoja, joiden helmoissa ja vastuulla se ipana tietenkin roikkuu.
Pihimies on parisuhteessa loinen. Siksi ihan hyvä että ilmiantavat itsensä jo ekoilla treffeillä.
Vierailija kirjoitti:
Sama 😂 Deittailen suht paljon sekä suomimiehiä, että miehiä muista maista. Muunmaalaiset tarjoaa aina ylpeydellä ja itsestään selvästi, oltiin sitten missä hyvänsä ja oli hintataso mikä hyvänsä. Joskus jos olenkin maksanut omani, ovat saattaneet olla hämmentyneitä tai jopa vähän loukkaantuneita. Suomimiehet taas AINA haluaa kävelytreffeille, ja jos mennäänkin johonkin kahvilaan tms. hirveällä hädällä ilmoittavat kassalle että maksetaan ERIKSEEN. Jotenkin vähän hellyttävää ja samalla tosi säälittävää. Suomalaiset on pihi ja köyhä kansa.
No ei tuo ulkomaalaisten tyyli sen parempi kyllä ole, jos kerran LOUKKAANNUTAAN siitä, että nainen haluaa maksaa itse omansa. Ainakin minulle tulee vähän kontrolloivat vibat tuollaisesta.
Miksei treffeille vain voi mennä TUTUSTUMAAN toiseen ihmiseen, miksi tuo raha pitää AINA olla pääosassa?! Sitähän se tuntuu noille ulkomaalaisillekin miehille olevan, eri tavoin vain kuin suomalaisille.
Luin tuon aiemman ketjun ja se oli eri asia, koska naisen tilaus oli ihan epäsuhdassa miehen ensin tekemään tilaukseen ja siksi tilannetajutonta/noloa. Sun tapauksessa taas teidän molempien tilaukset oli mielestäni aika samaa luokkaa: juoma ja pienehkö syötävä. Joten tässä tapauksessa ei mielestäni naisen tilauksessa ollut moitittavaa ja sinulta tökeröä valittaa noin pienestä summasta kun kerran omasta halusta tarjosit.
Kahvilamiehen ongelma on ratkaistu kun tarjotessasi sanot, että ota mitä haluat mutta mä haluan vastineeksi seksiä. Todennäköisesti säästät rahasi ja nainen aikansa. Ja näin toimien sullakin säästyy neitsyys hautaan saakka.
Naista ei osteta pikkurahalla jos ollenkaan. Jos haluatte seksiä maksua vastaan, hintataso on sadoista euroista tonneihin. Kääntykää reippaasti ammattilaisten puoleen. Heille se on ammatti, ei sydämen asia.
Nuo jotka vaivautuu teidän kanssa kahveille, eivät ole myyntiaikeissa. He kuvittelivat, että teitä voisi rakastaa ja että te kykenisitte rakastamaan.