Miten ansiosidonnaisen lapsikorotuksen poisto lisää minun työllisyyttäni..............
olen 100 prosenttinen yksinhuoltaja. Olen yli 50-vuotias, olen hakenut AKTIIVISESTI töitä vuoden, eli olen ollut vuoden työttömänä. Haluan töihin, miksi minua ei palkata, ikäni estää sen. Miten tuo lapsikorotuksen poisto auttaa minun työllisyyttäni, ei mitenkään, mutta minulta lähtee ruokarahaa 124 eur kuukaudessa pois. Äänestin Perussuomalaisia, olen pettynyt. Tiedän että muutoksia pitää tehdä, mutta mielestäni yksinhuoltajilta ei olisi saanut leikata tuota ansiosidonnaisen lapsikorotusta. Minulla ei ole puolisoa, eikä miesystävää, olen yksin ja maksan kaiken yksin.
Kommentit (253)
Ap. Olen pahoillani tilanteestasi. Se on epäoikeudenmukainen.
Silti en voi olla nauramatta yhtälölle. Olet +50-vuotias yksinhuoltaja, jolla saattaa olla alle kouluikäisiä lapsia,
mutta työnantajien mielestä/silmissä sinä olet lähinnä muumioitunut vanhainkodin asukas! =D
Huomatkaa nyt arvoisat ketjun lukijat, miten sairas asenne ikärasisteilla työnantajilla on!!
Ihan samanlaisia harhaluuloja heillä on työttömistä!!
Ja sitten me muka elämme jossain suvaitsevaisessa yhteiskunnassa! =D
No onhan miehenä naisena eläminen tai toisinpäin tai vaikka muunsukupuolisena paljon normaalimpaa, kuin olla +50-vuotias ja/tai työtön ja silti työkelpoinen. =D
Ei ole mitään työvoimapulaa. Juuri hain avoinna olevaan myyjän työhön Prismaan. Tuli vastaus että valitettavasti valintamme ei kohdistunut sinuun. Meille tuli yli 230 hakemusta. Ja itselläkin vuosien kokemus myyjän työstä. Terkuin 40 v työtön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nokun orpopurra uskoo, että sillä lailla sinä motivoidut ymmärtämään, että sinunparas on olla töissä (koska tietenkään et sitä ymmärrä, koska olet työtön (kas kun se on orpopurran logiikkaa) ja sinä noin vain menet töihin, kun tajuat ettei rahat riitä
kun niitä työpaikkojahan on pilvin pimein, että siitä vain menemään töihin. Ei saa lusmuilla
Työpaikkoja on vaikka kuinka paljon matalapalkka aloilla , kuten siivoajina,lastenhoitajina,puistosiistijöinä,kadun lakaisijoina ym. Ainoa ongelma on ollut siinä, että kaiken maailman tuet ovat olleet niin suuria, etteivät ihmiset ole viitsineet niihin mennä töihin.
Nyt kun tuet laskevat ja nälkä alkaa toimimaan motivaattorina niin moni suulas yyhhookin aloittaa puhelinmyyntityön onlyfanssinsa ohella.
Näyttää olevan 1 siivoojan paikka auki ja työtunteja tasan 1h/viikossa. Enpä taida hakea.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa leikattu ansiosidonnainen?
Lapsikorotukset poistetaan huhtikuussa ja syksyllä ansiosidonnaista porrastetaan eli 2 kuukautta saa täyttä ja sitten 80 % ja jonkun ajan päästä 75 %.
Juu ja samoin myös jos teet osa-aikatyötä, se kannattaa VAIHTAA kokopäivätyöhön, sanoo Arto.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään työvoimapulaa. Juuri hain avoinna olevaan myyjän työhön Prismaan. Tuli vastaus että valitettavasti valintamme ei kohdistunut sinuun. Meille tuli yli 230 hakemusta. Ja itselläkin vuosien kokemus myyjän työstä. Terkuin 40 v työtön
Parikymppinen ilman työkokemusta menee sinun ikäisen ohi oikealta ja vasemmalta. T. 50+ pitkäaikaistyötön, jolle viimeisin vastaus työnantajalta oli "paikka jätetäänkin täyttämättä".
pierettää iha saakelisti ja paska haisee.
No minne se sinun miehesi katosi? Kyllähän ainakin elareita pitää maksaa.
Huhtikuussa leikataan asumistukea ja soviteltua päivärahaa.
Moni lopettaa henkilökohtaisen avustajan työt.
Ei voi tehdä 2 h aamulla, 4 h päivällä ja 2 h illalla, monella on omat lapset hoidettavana ja täytyisi kulkea pitkiäkin välimatkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsikorotukset poistetaan huhtikuussa ja syksyllä ansiosidonnaista porrastetaan eli 2 kuukautta saa täyttä ja sitten 80 % ja jonkun ajan päästä 75 %.
Eli pienemmillä palkoilla ansiosidonnainen on työmarkkinatuen 595 netto kuukaudessa suuruinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi tehdä 2 h aamulla, 4 h päivällä ja 2 h illalla, monella on omat lapset hoidettavana ja täytyisi kulkea pitkiäkin välimatkoja.
haluaisin panna sua peppuun.
Vierailija kirjoitti:
Jos puoliso on sairas eikä saa enää avustajaa kotiin niin toinen sitten irtisanoo itsensä töistä ja hoitaa muutaman sadan euron omaishoidontuella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli pienemmillä palkoilla ansiosidonnainen on työmarkkinatuen 595 netto kuukaudessa suuruinen.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua.
Hallituksen uudistuksissa vuokralla asuvat voittavat.
Irtisanomissuojaa heikennetään kaikilla myös valtion ja kaupungin työntekijöillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua.
Hallituksen uudistuksissa vuokralla asuvat voittavat.
Irtisanom
tykkäätkö ottaa kalua pyllyyn?
Alkaa parempikin köyhä huomaamaan hätänsä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä kristuksen yyhhoot yrittävät aina nostaa itsensä muiden yläpuolelle ikäänkuin he olisivat jotenkin tärkeämpiä kuin kaikki muut? Kyllä se vastuu lapsista on heillä itsellään ja lasten siittäjällä. Ei yhteiskunnalla , eli veronmaksajilla.
35v osa-aikaduunarina sinkkumiehenä voin sanoa että kyllä se on saatana eri asia leikataanko muinulta vai tingitäänkö lasten ruuista! Ihan sama kenen lapsi.
Sitäpaitsi täällä palstalla työtöntä/köyhää parjaa aina sellaiset joilla ei ole itsellä mitään käsitystä työnteosta. Ne työpaikat joihin pääsee kortistosta sisältää tuplasti enemmän työtä tuplasti pienmillä palkoilla kuin teillä uraputkessa olevilla syöttöporsailla.
Jännää kerrassaan, että nyt lakkoillaan irtisanomissuojan heikennyksen takia. Jos tuloo fudut, niin eiku uuteen duuniin vaan ja itse saa vieläpä neuvotella paikallisen sopparin erinomaisuutensa mukaisesti. Näinhän nämä nyt työssäolevat työttömiä neuvovat. Siitä vaan omia ohjeita noudattamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap. Olen pahoillani tilanteestasi. Se on epäoikeudenmukainen.
Silti en voi olla nauramatta yhtälölle. Olet +50-vuotias yksinhuoltaja, jolla saattaa olla alle kouluikäisiä lapsia,
mutta työnantajien mielestä/silmissä sinä olet lähinnä muumioitunut vanhainkodin asukas! =D
Huomatkaa nyt arvoisat ketjun lukijat, miten sairas asenne ikärasisteilla työnantajilla on!!
Ihan samanlaisia harhaluuloja heillä on työttömistä!!
Ja sitten me muka elämme jossain suvaitsevaisessa yhteiskunnassa! =D
No onhan miehenä naisena eläminen tai toisinpäin tai vaikka muunsukupuolisena paljon normaalimpaa, kuin olla +50-vuotias ja/tai työtön ja silti työkelpoinen. =D
Melko uniikki tapaus. Yli viiskymppinen jos on, niin lapsi on syntynyt n.45v äidille jos nyt alle kouluikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nokun orpopurra uskoo, että sillä lailla sinä motivoidut ymmärtämään, että sinunparas on olla töissä (koska tietenkään et sitä ymmärrä, koska olet työtön (kas kun se on orpopurran logiikkaa) ja sinä noin vain menet töihin, kun tajuat ettei rahat riitä
kun niitä työpaikkojahan on pilvin pimein, että siitä vain menemään töihin. Ei saa lusmuilla
Työpaikkoja on vaikka kuinka paljon matalapalkka aloilla , kuten siivoajina,lastenhoitajina,puistosiistijöinä,kadun lakaisijoina ym. Ainoa ongelma on ollut siinä, että kaiken maailman tuet ovat olleet niin suuria, etteivät ihmiset ole viitsineet niihin mennä töihin.
Nyt kun tuet laskevat ja nälkä alkaa toimimaan motivaattorina niin moni suulas yyhhookin aloittaa puhelinmyyntityön onlyfanssinsa ohella.
"Työpaikkoja on vaikka kuinka paljon matalapalkka aloilla , kuten siivoajina,lastenhoitajina,puistosiistijöinä,kadun lakaisijoina ym "
Niputat sitten lastenhoitajat tohon pakettiiin=D
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä kristuksen yyhhoot yrittävät aina nostaa itsensä muiden yläpuolelle ikäänkuin he olisivat jotenkin tärkeämpiä kuin kaikki muut? Kyllä se vastuu lapsista on heillä itsellään ja lasten siittäjällä. Ei yhteiskunnalla , eli veronmaksajilla.
Olen AP, olen maksanut tähän yhteiskuntaan veroja alkaen yli 30 vuotta sitten. Mites sinä, montako vuotta olet maksanut veroja tähän yhteiskuntaan. Minulla on ollut myös pitkiä työsuhteita, enkä ole saanut mitään tukia tältä yhteiskunnalta, ihan omasta pussista olen kaiken maksanut. Ei asumistukia, ei toimeentulotukia, en ole ollut sairas eli en ole kuormittanut terveydenhuoltoa itselläni. Joten, jos nyt minua ottaa päähän lapsikorotuksen poistaminen ansiosidonnaisesta mitä saan liitosta, olen mielestäsi joku yh loinen vinkuja, sinulle uutinen, en ole sellainen miksi minua luulet, olen jotain ihan muuta.
35v osa-aikaduunarina sinkkumiehenä voin sanoa että kyllä se on saatana eri asia leikataanko muinulta vai tingitäänkö lasten ruuista! Ihan sama kenen lapsi.
Sitäpaitsi täällä palstalla työtöntä/köyhää parjaa aina sellaiset joilla ei ole itsellä mitään käsitystä työnteosta. Ne työpaikat joihin pääsee kortistosta sisältää tuplasti enemmän työtä tuplasti pienmillä palkoilla kuin teillä uraputkessa olevilla syöttöporsailla.