Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ansiosidonnaisen lapsikorotuksen poisto lisää minun työllisyyttäni..............

Vierailija
01.02.2024 |

olen 100 prosenttinen yksinhuoltaja. Olen yli 50-vuotias, olen hakenut AKTIIVISESTI töitä vuoden, eli olen ollut vuoden työttömänä. Haluan töihin, miksi minua ei palkata, ikäni estää sen. Miten tuo lapsikorotuksen poisto auttaa minun työllisyyttäni, ei mitenkään, mutta minulta lähtee ruokarahaa 124 eur kuukaudessa pois. Äänestin Perussuomalaisia, olen pettynyt. Tiedän että muutoksia pitää tehdä, mutta mielestäni yksinhuoltajilta ei olisi saanut leikata tuota ansiosidonnaisen lapsikorotusta. Minulla ei ole puolisoa, eikä miesystävää, olen yksin ja maksan kaiken yksin.

Kommentit (253)

Vierailija
161/253 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitä palkkaakaan kellekään makseta lapsiluvun mukaan, miksi sitten anssi pitäisi

Vierailija
162/253 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ansiosidonnainen paha.mut tapatyöttömän useat tuet työmarkkinatuki asumistuki  toimeentulotuki on sit vissiin ihan jees ei lopu päivät koskaan eikä tartte sohvalta nousta saadakseen niinkuin ansiosidonnaista saa vain jos on tehnyt töitä.ja mistäköhän ne tapatyöttömän tuet maksetaan?

Ansiosidonnaista saavat on enemmän niitä tapatyöttömiä. Vähän aikaa töissä, sitte lusmuillaan :).

Jos olisivat "kunnon työssäkäyviä" niin mitä väliä saako anssia vai ei, töissä ollessa kun saa palkkaa. 

no tapatyötön ei käy missään töissä kun kelan tuet juoksee mut se ei haittaa ainoastaa ansiosidonnainen.

Varmaan haittaisi jos näitä olisi jotenkin kauheasti. Anssil

En vähättele mitään tapatyöttömiin meneviä rahoja, mutta ei ole minusta silti ok, että toiset tarkoituksellisesti on ansiosidonnaisella aina välillä.

Molempiin voi puuttua. Tapatyöttömiin menee luultavasti vähemmän. Minä ymmärrän että kaikista ei ole tuottavaan työhön. Ei heitä tappaakaan voi onneksi. Ei kukaan niin erinomainen ole, ettei voi joutua vaikka onnettomuuteen ja saada vammauttavaa traumaa. Ja ei, kaikki "tapatyöttömät" ei ole sellaisia, mutta näitä tapatyöttömiä nyt ei kauheasti voi olla todellakaan. 

Eihän sitä nyt niin voi perustella että osa työttömistä saa enemmän työttömyysetuutta kuin työssäkäyvä palkkaa, perusteluna, että joku jossain saattaa olla tapatyötön ja hän saa jonkun minimituen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/253 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei sitä palkkaakaan kellekään makseta lapsiluvun mukaan, miksi sitten anssi pitäisi

no miksi muut tuet pitäisi?

Vierailija
164/253 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on elänyt köyhänä koko ikänsä, niin kyllähän ne tulot nousee kun pääsee eläkkeelle. Se kansaneläke+takuueläke on isompi kuin toimeentulotuki.

Sitä voi olla vaikea tajuta, että siihen rahattomuuteen turtuu, ei halua, eikä kaipaa mitään, tulee vaan toimeen niillä hiluilla, varsinkin sellaiset, jotka eivät käytä päihteitä.

Vierailija
165/253 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkka on palkka, sillä kuuluu tulla toimeen ja saada elätettyä perhe. 

Työttömyyden varalla on korvaus aikuiselle, ja lapsia varten lapsikorotus, heihin menee rahaa halusit tai et, heidän vuoksi usein on isompi asunto. 

Ei kannata työttömyyden takia heti muuttaa johonkin pieneen asuntoon tai antaa lapsia huostaan, lapsikorotus on lapsien tukemiseen, se menee kyllä varmaan ihan kaikki, korvaus lapsen elätykseen, kun aikuinen ei ole töissä. Minusta tämä on hyvinvointivaltion järkevin menoerä, huolehtia alaikäisistä, mutta näköjään ei kauaa.

Vierailija
166/253 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ansiosidonnainen paha.mut tapatyöttömän useat tuet työmarkkinatuki asumistuki  toimeentulotuki on sit vissiin ihan jees ei lopu päivät koskaan eikä tartte sohvalta nousta saadakseen niinkuin ansiosidonnaista saa vain jos on tehnyt töitä.ja mistäköhän ne tapatyöttömän tuet maksetaan?

Ansiosidonnaista saavat on enemmän niitä tapatyöttömiä. Vähän aikaa töissä, sitte lusmuillaan :).

Jos olisivat "kunnon työssäkäyviä" niin mitä väliä saako anssia vai ei, töissä ollessa kun saa palkkaa. 

no tapatyötön ei käy missään töissä kun kelan tuet juoksee mut se ei haittaa ainoastaa ansiosidonnainen.

Varmaan ha

no joo ton ymmärrän jos todella hyvällä palkalla oleva jää ansiosidonnaiselle tahallaan ja saa tosi isoa tukea niin ei ok.mut pienimmät ansiosidonnaiset pienempiä nykyään kun ihmisen tuet mikä ei ole tehny päivääkään töitä.minä sain 4kk 1100e ansiosidonnaista käteen kuukaudessa mut juoppo mikä ei ole tehnyt koskaan mitää saa enemmän kun monta tukea päällekkäin eikä muuten lopu päivät.mutta näitten kimpussa ei olla nyt vaan ainoastaan ansiosidonnaisen.mut joskus jos jään työtömäks ni hakee asumistuen ja työmarrkinatuen eikä anssii jos se on ok ja anssi ei.

Vierailija
167/253 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se olekaan mikään työllisyystoimi, vaan säästötoimi. Rahaa ei vaan riitä enää kaikkeen ja myös kipeitä leikkauksia on tehtävä. 

Vastustan silti näitä, vaikka ymmärrän miksi näitä tehdään, kiusataan jo valmiiksi heikommassa asemassa olevia. Nyt vain toivoo ettei itse joudu työttömäksi... Eikä tällä ainakaan syntyvyys tule nousemaan.

Irtisanomissuojaa heikennetään kaikilla myös valtion ja kaupungin työntekijöillä. 

Irtisanomissuojan heikentäminen tulee työlainsäädäntöön ja koskee jokaista suomalaista. 

Ja alle 50 hengen työpaikoilla ei ole enää takaisinottovelvoitetta eli voi ottaa uuden työntekijän jo heti pian kun taloustilanne paranee. 

Vierailija
168/253 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se olekaan mikään työllisyystoimi, vaan säästötoimi. Rahaa ei vaan riitä enää kaikkeen ja myös kipeitä leikkauksia on tehtävä. 

Vastustan silti näitä, vaikka ymmärrän miksi näitä tehdään, kiusataan jo valmiiksi heikommassa asemassa olevia. Nyt vain toivoo ettei itse joudu työttömäksi... Eikä tällä ainakaan syntyvyys tule nousemaan.

Irtisanomissuojaa heikennetään kaikilla myös valtion ja kaupungin työntekijöillä. 

Irtisanomissuojan heikentäminen tulee työlainsäädäntöön ja koskee jokaista suomalaista. 

Ja alle 50 hengen työpaikoilla ei ole enää takaisinottovelvoitetta eli voi ottaa uuden työntekijän jo heti pian kun taloustilanne paranee. 

sarja jankkaaja mulkero tuli palstalle.asiaa

Vierailija
169/253 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia ja eläkemaksut palkasta menevät nyt eläkkeellä oleville. 

Ansiosidonnaista maksetaan 1,8 miljardia. 

Vierailija
170/253 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sarja jankkaaja mulkero tuli palstalle.asiaa

Valtio leikkaa palkkarahoja sadoilla miljoonilla. 

Tänä vuonna leikataan kunnilta ja kaupungeilta leikataan 500 miljoonaa euroa kuntaosuuksista. 

Vierailija
171/253 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointialue laittaa määräaikaiset pois. 

Vierailija
172/253 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä olisi Hyvinvointialueiden säästöjä.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/d6e42a94-af6e-4836-a5c5-3d9b94c9b…

Vierailija
173/253 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

toi jankkaaja saattaa olla yks meidän potilaista täällä viljaminkodista missä olen töissä. ihan vaaraton kaveri mut vähän ärsyttävä.

Vierailija
174/253 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvinvointialue laittaa määräaikaiset pois. 

Potkitaanko myös päällekkäisyysjohtajat pois jotka nyt ansaitsevat 20.000 eur/kk ?

Vierailija
175/253 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

toi jankkaaja saattaa olla yks meidän potilaista täällä vilja

Jaa, olen kyllä omassa kodissa ja töissä. 

Vierailija
176/253 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa 400 000 ihmistä tekee osa-aikatyötä. 

https://www.pam.fi/artikkelit/osoittaako-tutkimusprofessori-sormella-os…

Vierailija
177/253 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

400 000 ihmistä Suomessa tekee osa-aikatyötä ja hallitus leikkaa asumistuet ja sovitellut päivärahat. 

Taitaa tulla kerrostalojen konkurssi karkelot. 

Vierailija
178/253 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

toi jankkaaja

seli seli.yks potilas valmistautuu pyörremyrskyyn ja yks on entine presidentti kyllä me kuunnellaan potilaita mitä sanovat ja laitetaan  nukkumaan.

Vierailija
179/253 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni henkilökohtainen avustaja lopettaa työt huhtikuussa. 

Oletko jo irtisanonut itsesi ja hoidat puolison omaishoidontuella? 

Vierailija
180/253 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni iltisohjaajakin lopettaa työt, kun töitä on 30 h viikko eikä saa enää soviteltua päivärahaa. 

Jokainen hoitakoon itse lapsensa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä