Miten ansiosidonnaisen lapsikorotuksen poisto lisää minun työllisyyttäni..............
olen 100 prosenttinen yksinhuoltaja. Olen yli 50-vuotias, olen hakenut AKTIIVISESTI töitä vuoden, eli olen ollut vuoden työttömänä. Haluan töihin, miksi minua ei palkata, ikäni estää sen. Miten tuo lapsikorotuksen poisto auttaa minun työllisyyttäni, ei mitenkään, mutta minulta lähtee ruokarahaa 124 eur kuukaudessa pois. Äänestin Perussuomalaisia, olen pettynyt. Tiedän että muutoksia pitää tehdä, mutta mielestäni yksinhuoltajilta ei olisi saanut leikata tuota ansiosidonnaisen lapsikorotusta. Minulla ei ole puolisoa, eikä miesystävää, olen yksin ja maksan kaiken yksin.
Kommentit (253)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa leikattu ansiosidonnainen?
Lapsikorotukset poistetaan huhtikuussa ja syksyllä ansiosidonnaista porrastetaan eli 2 kuukautta saa täyttä ja sitten 80 % ja jonkun ajan päästä 75 %.
Eli hyvätuloiset voi lomailla toisten rahoilla pitempään kuin matalapalkkaiset, ei taas ole oikeudenmukaista ollenkaan.
Ihmiset eroavat liitoista ja silloin saa poistaa vuorolisät.
Liitot voi toimia vain tietyllä jäsenmäärällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsikorotukset poistetaan huhtikuussa ja syksyllä ansiosidonnaista porrastetaan eli 2 kuukautta saa täyttä ja sitten 80 % ja jonkun ajan päästä 75 %.
Eli pienemmillä palkoilla ansiosidonnainen on työmarkkinatuen 595 netto kuukaudessa suuruinen.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua.
Hallituksen uudistuksissa vuokralla asuvat voittavat.
Tottakai puolison tuet vaikuttavat. Miksi lainojen pitäisi olla asumismenoja? Kesämökki, moottoripyörä, asuntovaunu. Miksi niitä pitäsi valtion ylläpitää? Eiköhän aikuisen ihmisen pidä harrastella varojensa mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli pienemmillä palkoilla ansiosidonnainen on työmarkkinatuen 595 netto kuukaudessa suuruinen.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua.
Hallituksen uudistuksissa v
Ei kuulukaan. Itse teit töitä 30 vuotta ja kohta sut voi helposti irtisanoa.
Menit 20-vuotiaana töihin ja nyt 50-vuotiaana sut voidaan irtisanoa helposti.
Ei tarvitse pitää töissä sydän sairauksista kärsiviä.
Et saa toimeentulotukea, kun sulla on se hemmetin kesämökki.
Kela saa tietää verottajalta mökin myyntihinnan eikä toimeentulotukea saa pitkään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli hyvätuloiset voi lomailla toisten rahoilla pitempään kuin matalapalkkaiset, ei taas ole oikeudenmukaista ollenkaan.
Ansiosidonnainen on aina ollut tuloriipuvainen. Matalapalkkainen on tähänkinasti saanu pienempää tukea. Tuen pituus tulee olema sama, summa vaan vaithelee.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä äänestit persuja? Sitä saa mitä tilaa.
Tämä. En haluaisi olla ilkeä, mutta tyhmästä päästä todellakin kärsii koko ruumis - ja tässä tapauskessa ei vain oma, vaan monien muidenkin. Oikeistoa äänestämällä saa oikeistolaista politiikkaa..
Kysynpä tässäkin ketjussa että mitä hyvää perussuomalaiset ovat saaneet aikaiseksi ja kenen asiaan he ovat vaikuttaneet positiivisesti? Ketä perussuomalaiset edustavat ja kuka hyötyy heidän olemassaolostaan? Millaisia hyviä asioita he ovat saaneet aikaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnainen on aina ollut tuloriipuvainen. Matalapalkkainen on tähänkinasti saanu pienempää tukea. Tuen pituus tulee olema sama, summa vaan vaithelee.
Niin on, tosi nurinkurista että hyvätuloiset sitten saavat enemmän tukia, vaikka pitäisi olla ollut mistä säästääkin.
Jokaiselle samat tuet, ei aikuisten elämää tarvi näin eriarvoisesti tukea.
Miksi valtion tai kuntien työpaikkojen pitäsi olla ikuisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä äänestit persuja? Sitä saa mitä tilaa.
Tämä. En haluaisi olla ilkeä, mutta tyhmästä päästä todellakin kärsii koko ruumis - ja tässä tapauskessa ei vain oma, vaan monien muidenkin. Oikeistoa äänestämällä saa oikeistolaista politiikkaa..
Olen työtön mutta äänestän oikeistoa. En oikeasti tarvitsisi edes ansiosidonnaista, mutta olen eläkeputkessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on, tosi nurinkurista että hyvätuloiset sitten saavat enemmän tukia, vaikka pitäisi olla ollut mistä säästääkin. 
Sinä olet niin debiili, että et vieläkään ymmärä mikä se ANSIOsidonnainen on
Luulisi 50 huollettavat olevan jo töissä, vai oletko muodikas 45v lisääntyjä?
Tosiaan, ennemmin lapsikorotukset saisi jäädä ja ansiosidonnaista esim. max 1 kk.
Sen jälkeen sama työttömyyskorvaus, koska ei kai todellakaan ole tarkoitus toisten rahoilla lomailla kuukausitolkulla.
Jos ei saa töitä niin sitten on se huonompi työtön joka on näköjään ansainnut ihan minituen. Silloin ei tarvi muitten maksamana jatkaa työssäkäyvän elintasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on, tosi nurinkurista että hyvätuloiset sitten saavat enemmän tukia, va
No mikä se on?
Ansiot on niitä mitä ansaitaan töissä ollessa, ei enää työttömänä ansaitse mitenkään muitten rahoilla jatkaa samaa elintasoa.
Se että on joskus ollut töissä, ei tarkoita että työttömänä on jotenkin ns parempi työtön. Suurin osa on ollut töissä.
Yli viisikymppinen mutta lapset pyörii yhä nurkissa? Just joo.
Ap, ei kiva juttu, mutta uskon tukien rajoittamisen - vaikkakin ikävää yksilötasolla - tehostavan verorahojen käyttöä ja lisäävän työllisyyttä yleisellä tasolla. Sinulle tuo ei varmasti ole niin helppo tilanne, varsinkin jos on pieniä lapsia, ja jos olet oikeasti yh (kuinka moni kikkailee tälläkin, ollen vain paperilla yh?). Moni kuitenkin laskee, kannattaako mennä töihin tai vaikkapa työllistää itsensä (ei ole pakko hakea mitään olemassaolevaa työpaikkaa), jos kotona ollessa saa melkein saman kuin aktivoitumalla.
Tsemppiä sinulle, toivottavasti asiat järjestyvät!
Onko lapsikorotusten poistamisesta mitään adressia tms?
Moni ei tunnut tietävän tästä tai luulee, että se koskee vain pitkäaikaistyöttömiä. Keväällä työttömäksi jäävä opettajaystävä oli tästä todella hämmästynyt ja töissäkin moni luulee, että lapsilisiä korotetaan vastaava summa, vaikka näinhän ei ole.
Sorry ot.
Samaa mieltä, lapsikorotusten poisto ei lisää työllisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi 50 huollettavat olevan jo töissä, vai oletko muodikas 45v lisääntyjä?
Ap:lla on useampia lapsia, omien teinien luokkakaverien vanhemmat ovat suurin osa 40-50 -vuotiaita.
Itsellä vanhin 17 ja nuorin 11 v. Vanhimmasta ei tule enää lapsilisää, en tiedä saisinko lapsikorotusta, mutta nuoremmista saisin.
Eikö täällä vähän väliä huudella ettei pidä lisääntyä ennen kuin on vara elättää?
Jossain nuoruuden harhassa moni vielä luulee, että sairaudet ja onnettomuudet on oma valinta, mutta kypsemmässä iässä moni on nähnyt niitä surkeita kohtaloita ja tarpeekseen pystyäkseen ymmärtämään, että kukaan ei tule toimeen omillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Matalapalkka-aloilla kuten kaupoissa ja kahviloissa ja ravintoloissa on työvoimapula.
Varmasti on, mutta kuka lähtee sillä palkalla tekemään kuluttavaa työtä?
Sinä et ole kuluttavaa työtä nähnytkään,. jos kuvittelet että tuo on raskasta työtä
Sinä et ole ollut päivääkään noissa töissä, jos et tiedä niiden kuluttavuudesta.