Miten ansiosidonnaisen lapsikorotuksen poisto lisää minun työllisyyttäni..............
olen 100 prosenttinen yksinhuoltaja. Olen yli 50-vuotias, olen hakenut AKTIIVISESTI töitä vuoden, eli olen ollut vuoden työttömänä. Haluan töihin, miksi minua ei palkata, ikäni estää sen. Miten tuo lapsikorotuksen poisto auttaa minun työllisyyttäni, ei mitenkään, mutta minulta lähtee ruokarahaa 124 eur kuukaudessa pois. Äänestin Perussuomalaisia, olen pettynyt. Tiedän että muutoksia pitää tehdä, mutta mielestäni yksinhuoltajilta ei olisi saanut leikata tuota ansiosidonnaisen lapsikorotusta. Minulla ei ole puolisoa, eikä miesystävää, olen yksin ja maksan kaiken yksin.
Kommentit (253)
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä on työmarkkinatuella työkokeilussa kaupoissa tavaroita hyllyttämässä, kirjastossa laittamassa palautettuja kirjoja hyllyyn, auttamassa osastonsihteeriä sairaaloissa.
Onneksi irtisanomissuoja heikkenee niin pääsevät vakituisetkin työkokeiluun.
On törkeän väärin poistaa lapsikorotus yksinhuoltajilta. Minusta ihan häpeällistä .
Terv vela.
Vierailija kirjoitti:
Miksi muiden tulisi kustantaa köyhien perhe-elämä? Sama työttömyyskorvaus/ansionsidonnainen kaikille tilanteesta riippumatta on oikein. Menkööt sossuun jos on lisätuen tarve.
Irtisanomissuojaa heikennetään kaikilla myös valtion ja kaupungin työntekijöillä.
Ja ikäsidonnaisuudet poistetaan työttömyystuista eli 58-vuotiaana irtisanottu saa leikattua ansiosidonnaista 400 päivää ja sen jälkeen työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua.
Työkkäri ei enää hommaa palkkatukityöpaikkaa mistä kertyisi uusi ansiosidonnainen. Palkkatukityöstä ei kerry enää ansiosidonnaista.
Jotta pääsee takaisin leikatulle ansiosidonnaiselle pitää kilpailla nuorten kanssa 12 kuukautta työsopimuksista.
Odottelen vaan kun pian on halpaa perheasuntoa joka paikassa tarjolla :)
Kannattaa säästää rahaa, että jos irtisanotaan niin pystyy pitämään omistusasuntonsa. Hyvä olla moneksi vuodeksi lisärahaa.
nokun orpopurra uskoo, että sillä lailla sinä motivoidut ymmärtämään, että sinunparas on olla töissä (koska tietenkään et sitä ymmärrä, koska olet työtön (kas kun se on orpopurran logiikkaa) ja sinä noin vain menet töihin, kun tajuat ettei rahat riitä
kun niitä työpaikkojahan on pilvin pimein, että siitä vain menemään töihin. Ei saa lusmuilla
Mitä tarkoittaa leikattu ansiosidonnainen?
Vierailija kirjoitti:
nokun orpopurra uskoo, että sillä lailla sinä motivoidut ymmärtämään, että sinunparas on olla töissä (koska tietenkään et sitä ymmärrä, koska olet työtön (kas kun se on orpopurran logiikkaa) ja sinä noin vain menet töihin, kun tajuat ettei rahat riitä
kun niitä työpaikkojahan on pilvin pimein, että siitä vain menemään töihin. Ei saa lusmuilla
Niin, miksiköhän sijaisuuksia ei jatketa.
Hirveä työvoimapula.
rapula pieru pääs perseestä.ja paska haisee
Jokaisen tuen vähennyksen on tarkoitus päästää ihmisiä pois tukiloukosta jossa ei kannata mennä töihin tukirahojen ollessa suuremmat kuin työstä saatava ansiotulo.
Vähennysten tarkoitus on sekä kannustaa ihmisiä työhön , että vähentää valtion turhia sosiaalikuluja.
Ymmärrän hyvin , että tukien avulla elämäänsä rahoittaneet ihmiset näkevät painajaisia siitä, että joutuvat elättämään itse itsensä, mutta se on ohimenevä vaihe ja yllättäen huomaa ettei se työn tekeminen niin kamalaa olekkaan .
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen tuen vähennyksen on tarkoitus päästää ihmisiä pois tukiloukosta jossa ei kannata mennä töihin tukirahojen ollessa suuremmat kuin työstä saatava ansiotulo.
Vähennysten tarkoitus on sekä kannustaa ihmisiä työhön , että vähentää valtion turhia sosiaalikuluja.
Ymmärrän hyvin , että tukien avulla elämäänsä rahoittaneet ihmiset näkevät painajaisia siitä, että joutuvat elättämään itse itsensä, mutta se on ohimenevä vaihe ja yllättäen huomaa ettei se työn tekeminen niin kamalaa olekkaan .
mut jos on rahoittanut vuosia elämänsä tuilla niin sellaista laiskaa ja tyhmää ei kukaan palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkoja on vaikka kuinka paljon matalapalkka aloilla , kuten siivoajina,lastenhoitajina,puistosiistijöinä,kadun lakaisijoina ym. Ainoa ongelma on ollut siinä, että kaiken maailman tuet ovat olleet niin suuria, etteivät ihmiset ole viitsineet niihin mennä töihin.
Nyt kun tuet laskevat ja nälkä alkaa toimimaan motivaattorina niin moni suulas yyhhookin aloittaa puhelinmyyntityön onlyfanssinsa ohella.
Miksi Hel-vetti ei ole tällaista samanaista rääkymistä huonoista palkoista joilla ihmiset eivät elä?
Vaikka kaikki kävisivät töissä ja saavat palkkaa jolla ei elä ilman tukia, ei auta siihen hel-vetin valtionvelkaan mitenkään, vaikka te perskokkareet kuinka täällä meuhaisitte!
Sitten vatio alkaa pärjäämään kun ihmiset saavat työstää sellaista palkkaa jolla on varaa elää ja käyttää palveluita jne.
Mikä tässä on niin s-tan vaikea ymmärtää!? Ja jos sillä puulaakilla ei ole varaa sellaista palkkaa ihmisille maksaa, niin silloin omistaja tekee ne työt itse tai firma konkurssiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mut jos on rahoittanut vuosia elämänsä tuilla niin sellaista laiskaa ja tyhmää ei kukaan palkkaa.
Sellaisen henkilön on siis vain sopeuduttava vallitseviin olosuhteisiin ja opeteltava pärjäämään pienemmillä tukirahoilla. Ei heillä mitään erivapauksia voi olla. Samat säännöt kaikilla.
Olisiko kannattanut hoitaa se parisuhde kunnolla niin et olisi yksinhuoltaja?
Miksi naisten jotka sössivät parisuhteensa pitäisi saada enemmän rahaa valtiolta ikäänkuin palkintona siitä , että eivät ole kyenneet edes miestään pitämään tyytyväisenä?
Röyhkeys taas huipussaan!
Miksi nämä kristuksen yyhhoot yrittävät aina nostaa itsensä muiden yläpuolelle ikäänkuin he olisivat jotenkin tärkeämpiä kuin kaikki muut? Kyllä se vastuu lapsista on heillä itsellään ja lasten siittäjällä. Ei yhteiskunnalla , eli veronmaksajilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei se autakaan, mutta on sitten budjetissa varaa korottaa kansanedustajien palkkioita lisää. Se on tärkeintä.
Kyllä se auttaa sosiaalimenojen vähentämisessä ja se on sen tarkoituskin. Kyllä vanhat luntut pärjää vähän pienemmälläkin rahoituksella.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä kristuksen yyhhoot yrittävät aina nostaa itsensä muiden yläpuolelle ikäänkuin he olisivat jotenkin tärkeämpiä kuin kaikki muut? Kyllä se vastuu lapsista on heillä itsellään ja lasten siittäjällä. Ei yhteiskunnalla , eli veronmaksajilla.
Mieskin voi olla yh, mutta silloin on supersankari ja kaikki ihmettelee miten se pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kannattanut hoitaa se parisuhde kunnolla niin et olisi yksinhuoltaja?
Miksi naisten jotka sössivät parisuhteensa pitäisi saada enemmän rahaa valtiolta ikäänkuin palkintona siitä , että eivät ole kyenneet edes miestään pitämään tyytyväisenä?
Röyhkeys taas huipussaan!
Ai että nainen sössii parisuhteen? Vaikka mies kuinka yrittäisi niin naisen vika? Miten se mies pidetään tyytyväisenä?
Onko naisen tyytyväisyydellä väliä? Entä jos puoliso on kuollut? Entä jos on hetero ja on yh mies, missä vika on silloin?
Ehkä naisille pitäisi antaa joka tuessa joku bonus, jos heidän vastuullaan on itsensä lisäksi aina lapset ja vielä mies ja miehen tyytyväisyys.
Ei se autakaan, mutta on sitten budjetissa varaa korottaa kansanedustajien palkkioita lisää. Se on tärkeintä.