Miksi jotkut suhtautuvat negatiivisesti Wolttiin ja wolttaamiseen?
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Koska:
1. Wolt-kuskit aiheuttavat tosi paljon haittaa liikenteessä kun ajelevat ja pysäköivät täysin holtittomasti.
2. Työolot ovat surkeat ja toiminta aiheuttaa kustannuksia yhteiskunnalle. On karmeaa katsoa kun kuskit fillaroivat nytkin jäisillä, liukkailla kaduilla huonokuntoisilla pyörillä ilman suojavarusteita. Toiminta on paljolti laitonta ja siinä on paljon hyväksikäyttöä.
3. On täysin naurettavaa, että terveet ihmiset eivät viitsi kävellä kahta korttelia ravintolaan, kahvilaan tai kauppaan vaikka kaikki saavat nykyään liian vähän liikuntaa ja ovat yylipainoisia.
Lisään vielä, että esimerkiksi nyt reilun kuukauden on ollut tosi liukkaita kelejä. Saatan itse kävellä nastakengät jalassa ja silti pitää kävellä varovasti kun on noin liukasta. Sitten on vielä ollut hurjia pakkasia, paljon lunta yms. Niin on karmeaa katsoa kun joku fillaroi huonokuntoisella pyörällä siellä jäällä, lumessa ja myrskyssä - vain koska joku laiska, ylipainoinen ei viitsi nostaa takapuoltaan sohvalta. Yhteiskunta sen kuskin kuitenkin hoitaa jos/kun se joutuu onnettomuuteen siellä jäällä ja lumessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin lapsen kanssa Hesessä kantakaupungissa Helsingissä lauantaina aamupäivällä.
Meidän lisäksi siellä oli kolme muuta ihmisistä, pariskunta ja joku itsekseen. Foodorakuskia ja Wolt-miehiä ravasi ovesta tiuhaan tahtiin. Pieni lapsikin kysyi että ketä nuo kassimiehet ovat. Ajattelin kyllä, että tällaiseksikö elämä on mennyt. Tilataan epäterveellistä ruokaa kotiovelle, niin ei tarvitse liikkua tai puhua kenellekään.
Hesburger ja Wolt eivät ole enää yhteistyössä, eli ellei tilanne ole minun tietämättäni muuttunut, Hesessä asioivat "kassimiehet" ovat vain Foodoran väkeä.
Foodoran miehiä sitten. Hämäsi kun kasseja oli erilaisia, niin luulin että kuuluvat eri firmaan. En ole koskaan tilannut kotiin ruokaa näistä..
Vierailija kirjoitti:
Ne on samoja tyyppejä jotka säännöllisesti valittavat siitäkin kun kaupat on sunnuntaisin auki.
En mä näe palvelussa mitään huonoa. Työllistäähän se ihmisiä jotka muuten todennäköisesti olisivat työttöminä.
Samalla passivoi niitä työttömiä, joiden olisi tärkeätä kokata itse ja saada liikuntaa ja ihmiskontakteja.
"heistä lähes 100% on m-muuttajia, joten Suomeen on todellakin rantautunut Woltin myötä todellinen minimipalkka-ala"
Ei vain m-muuttajia vaan monet ovat maassa laittomasti, joten heillä ei ole mitään suojaa ja ovat riiston kohteena kun Wolt-tilejä vuokrataan eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ihmettelen Woltin käyttöä, mutta pääsääntöisesti sitä, miksi terveet ja toimintakykyiset ihmiset käyttävät sitä. Se on hieno palvelu vanhuksille ja vammaisille, mutta miksi yksinäisyydestä, vähävaraisuudesta ja liikunnan puutteesta kärsivät ihmiset tilaavat asiat kotiinsa?
Jos haluan liikuntaa, menen salille tai duuniporukan kanssa palloilemaan. Jos tuntuu yksinäiseltä, otan yhteyttä ystäviini. Kummassakaan tapauksessa en lähde ulos liukastelemaan. Jos olisin vähävarainen, silloin olisi pakko käydä itse kaupassa ja ottaa riski, että ilta vierähtää tapaturma-asemalla. Selkeä esimerkki miten rahalla saa arvokkaita asioita.
Vierailija kirjoitti:
Ne on samoja tyyppejä jotka säännöllisesti valittavat siitäkin kun kaupat on sunnuntaisin auki.
En mä näe palvelussa mitään huonoa. Työllistäähän se ihmisiä jotka muuten todennäköisesti olisivat työttöminä.
Höpsis. Olet ihanan sinisilmäinen työllistymisideaalissasi, mutta todellisuudessa Wolt-kuskit nostavat toisella kädellä Kelan tukea, koska kuskin palkalla ei yksinkertaisesti elä.
No mä olen tilannut joskus Woltilla kaupasta ruokaa, kun olen ollut kipeä tai vain ihan hemmetin väsynyt.
Enkä ala päivän tai kahden ruuista maksamaan 10 euroa kotiinkuljetuksesta, mikä siis pitäisi maksaa vaikkapa Prismasta tilatessa.
Kerran tilasin Woltilla yksinkertaisessti siksi, että rahat olivat melkein loppu, Woltin tilaukset kun saa Klarnan laskulle.
Vierailija kirjoitti:
Musta se on naurettavaa että aikuinen ihminen (varsinkaan sellainen kenellä ei ole muuta arjessaan) makaa kotona ja tilailee ruokansa sinne, eikä vaan kävele kauppaan ihmisten ilmoille. Saa liikuntaa ja sosiaalisuutta myös, pieni vaiva. Esim mun naapurilla ramppaa päivittäin, kaveri on työtön.
Mitä naurettavaa siinä on? Itse tilaan kotiinkuljetuksella ruoat ja taloustarvikkeet 2kk kotiinkannettuna ja voin kertoa että niitä pahvilaatikoita on useita, eli todellakin ois iso vaiva ja joutuisi käymään tiheämmin. Tilaamalla kotiin ei tule ostettua mitään turhaa tai mielitekoja kun joutuu suunnittelemaan 2 vkon ruoat ennakkoon. Mulla ei ole autoa joten säästyn myös kaikelta kantamiselta. Inhoan muutenkin kaupassa käyntiä. Liikuntaa saa muutenkin kuin ravaamalla kaupassa, ja siihen jää jopa enemmän aikaa kun ei tarvitse tehdä kauppareissuja. Jos joku kerää, kantaa ja kuljettaa tavarat mulle oven taakse ja veloittaa siitä 1,99€ (jonka mun käyttämä kauppa veloittaa) niin onhan se vaivaan nähden naurettavan oieni summa.
Vierailija kirjoitti:
"heistä lähes 100% on m-muuttajia, joten Suomeen on todellakin rantautunut Woltin myötä todellinen minimipalkka-ala"
Ei vain m-muuttajia vaan monet ovat maassa laittomasti, joten heillä ei ole mitään suojaa ja ovat riiston kohteena kun Wolt-tilejä vuokrataan eteenpäin.
No sekin vielä.
Naapurissa asuu aikamiespoika joka wolttaa roskaruokaa (mäkkiä yms.). Perä ja kessi levinneet klopilla vuoden aikana roimasti entisestään. Tekisi poijjaalle hyvää kaivautua peräkammaristaan ja käydä vaikka ruokakaupassa ostamassa terveellistä ravintoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ihmettelen Woltin käyttöä, mutta pääsääntöisesti sitä, miksi terveet ja toimintakykyiset ihmiset käyttävät sitä. Se on hieno palvelu vanhuksille ja vammaisille, mutta miksi yksinäisyydestä, vähävaraisuudesta ja liikunnan puutteesta kärsivät ihmiset tilaavat asiat kotiinsa?
Veikkaan että ennemmin kiireiset etätyöläiset, joilla raha ei ole ihan niin tiukassa, että tarvitsisi välittää, kokkaako pastaa vai tilaako, mitä haluaa.
Etätöissä tuota on tosi typerää käyttää koska etätyö on yleensä tietokoneella tehtävää staattisia työtä jolloin arkiliikunta päivän aikana on todella tärkeää terveydelle. Eli juuri se pieni kävely lounasta hakemaan on terveydelle tärkeää.
En nyt negatiivisesti, mutta yksi tyyppi säälittää. Tekee etätöitä, tilaa ruuat kaupasta kotiinsa ja wolttaa ruokansa. Apuahan tuollainen kaipaisi, muutakin kuin ruuan toimitusapua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta se on naurettavaa että aikuinen ihminen (varsinkaan sellainen kenellä ei ole muuta arjessaan) makaa kotona ja tilailee ruokansa sinne, eikä vaan kävele kauppaan ihmisten ilmoille. Saa liikuntaa ja sosiaalisuutta myös, pieni vaiva. Esim mun naapurilla ramppaa päivittäin, kaveri on työtön.
Mitä naurettavaa siinä on? Itse tilaan kotiinkuljetuksella ruoat ja taloustarvikkeet 2kk kotiinkannettuna ja voin kertoa että niitä pahvilaatikoita on useita, eli todellakin ois iso vaiva ja joutuisi käymään tiheämmin. Tilaamalla kotiin ei tule ostettua mitään turhaa tai mielitekoja kun joutuu suunnittelemaan 2 vkon ruoat ennakkoon. Mulla ei ole autoa joten säästyn myös kaikelta kantamiselta. Inhoan muutenkin kaupassa käyntiä. Liikuntaa saa muutenkin kuin ravaamalla kaupassa, ja siihen jää jopa enemmän aikaa kun ei tarvitse tehdä kauppareissuja. Jos joku kerää, kantaa ja kuljettaa t
2 kertaa kuussa siis. Ei näköjään kertomerkki ole sallittu täällä.
Minä tilaan koska en voi kävellä atm. Hermokipu vie jalat alta eikä pääse leikkaukseen kun perutaan ajat. Ei kuulu sentin vertaa naapurille mun kookaupan ostot. Ja onpahan nuokin kuskit pois fattajonosta? Vai oisko se parempi että olisivat siellä ja sen naapurin pitäis senkin eläminen maksaa? Jumaliste olette tyhmiä. Ei yhtään kokonaiskuvaa mistään.
Vierailija kirjoitti:
En nyt negatiivisesti, mutta yksi tyyppi säälittää. Tekee etätöitä, tilaa ruuat kaupasta kotiinsa ja wolttaa ruokansa. Apuahan tuollainen kaipaisi, muutakin kuin ruuan toimitusapua.
Apua sinäkin kaipaat kun muiden elämän kyttääminen menee liiallisuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua sinäkin kaipaat kun muiden elämän kyttääminen menee liiallisuuksiin.
Taisi osua liian lähelle kotia :D
Vierailija kirjoitti:
Mikäli olen oikein ymmärtänyt, wolt-kuskien työolot eivät ole hyvät. Lisäksi ruoka ei ole minulle kovin tärkeä asia. Haen kaupasta ruokatarvikkeet ja teen jotain nopeasti valmistuvaa tai ostan valmisruokia. Olisi hassua, että joku polkisi räntäsateessa minulle lounasta. Sen sijaan voin kyllä käyttää ruokaostosten kotiinkuljetuspalveluita.
Olisi ankeaa käyttää vähä vapaa-aika siihen, että menisi itse räntäsateessa kauppaan.
Yleensä vähävaraiset ihmiset käyttävät tuota palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä vähävaraiset ihmiset käyttävät tuota palvelua.
Vähävaraiset, syrjäytyneet ihmiset.
Hesburger ja Wolt eivät ole enää yhteistyössä, eli ellei tilanne ole minun tietämättäni muuttunut, Hesessä asioivat "kassimiehet" ovat vain Foodoran väkeä.