Miksi jotkut suhtautuvat negatiivisesti Wolttiin ja wolttaamiseen?
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä halua syödä jossain räkälaukussa jäähtynyttä hampurilaista ja ranuja. Ei minun ole onneksi pakko syödäkään.
Ei kannata tilata useiden kilometrien päästä. Juuri eilen tilasin purilaisen ja saapui lämpimänä perille. Kuljetusmaksukin oli 0€ Wolt+:lla.
Orjaisäntä
Vierailija kirjoitti:
wolttikiskeille ei makseta. ahdustelevat naisia ja käpälöivät annoksia. vuotavat puhelinnumerot spämmereille. jäävät työttömiksi saatuaan oleskeluluvan.
Näinkö se käy?!
Vierailija kirjoitti:
Selkeästi köyhiä harmittaa, kun ei ole varaa käyttää palvelua.
Tilaa ruokas taksilla jos sulla on varaa pummi
No oletko ap sinä sitten "parempi" ja "muodikkaampi", kuin ne jotka eivät käytä?
En itse ole vielä käyttänyt, mutta jos joskus käytän niin en aio sitä mitenkään mainostaa.
Kukin tavallaan😇
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä halua syödä jossain räkälaukussa jäähtynyttä hampurilaista ja ranuja. Ei minun ole onneksi pakko syödäkään.
Ei kannata tilata useiden kilometrien päästä. Juuri eilen tilasin purilaisen ja saapui lämpimänä perille. Kuljetusmaksukin oli 0€ Wolt+:lla.
Orjaisäntä
Iloinen asiakas :) - jos jotain haluat syyttää niin syytä Woltin omistajia ja maksa kuskeille ekstraa.
Vierailija kirjoitti:
No oletko ap sinä sitten "parempi" ja "muodikkaampi", kuin ne jotka eivät käytä?
En itse ole vielä käyttänyt, mutta jos joskus käytän niin en aio sitä mitenkään mainostaa.
Kukin tavallaan😇
Suomalaisten kauppojen omat kotiinkuljetuksen on niin kälyisiä että Wolt on usein parempi ratkaisu. Ostokset kun saa yleensä alle tunnissa. Robottikuljetuskin kelpaisi mutta on niin suosittu etten ole onnistunut saamaan robokuljetusta pitkään aikaan.
Mikäli olen oikein ymmärtänyt, wolt-kuskien työolot eivät ole hyvät. Lisäksi ruoka ei ole minulle kovin tärkeä asia. Haen kaupasta ruokatarvikkeet ja teen jotain nopeasti valmistuvaa tai ostan valmisruokia. Olisi hassua, että joku polkisi räntäsateessa minulle lounasta. Sen sijaan voin kyllä käyttää ruokaostosten kotiinkuljetuspalveluita.
Asuvat korvessa jonne wolt ei toimita ja se ärsyttää.
Minäkin ihmettelen Woltin käyttöä, mutta pääsääntöisesti sitä, miksi terveet ja toimintakykyiset ihmiset käyttävät sitä. Se on hieno palvelu vanhuksille ja vammaisille, mutta miksi yksinäisyydestä, vähävaraisuudesta ja liikunnan puutteesta kärsivät ihmiset tilaavat asiat kotiinsa?
Nimenomaan haluan tukea toimintaa, joka työllistää ihmisiä. Ihan kohtuulliset korvaukset kuskit saa, mutta ravintolan saamasta katteesta olen enemmän huolissani.
Seuraavaksi joku varmasti vinkuu siitäkin, miten Alepa toimittaa ruokaa roboteilla ja robotit vievät ihmisten työt. No hitto kun työt eivät kelpaa tai hanttihomman palkkioista ollaan ahneita niin sitten kuvioon tulee automaatio!
Koska Wolt-kuskeille maksetaan huonosti ja heillä on epäreilut sopparit.
Wolt oli korona-ajan ilmiö. Kotiinkuljetuspalvelut räjähtivät korona-aikaan, kun ravintolat eivät olleet auki, sai vain take awayta ja piti vältellä ihmiskontakteja. Koronan mentyä wolttaus jäi monella päälle, kun se on niin kätevää. Esim. Pilvi Hämäläinen on kertonut telkkarissa, että on wolttaa nykyään kaiken pölynimurista gaalakorviksiin.
Wolt-kuskit työskentelevät todella huonolla palkalla ja työehdoilla, lisäksi heistä lähes 100% on m-muuttajia, joten Suomeen on todellakin rantautunut Woltin myötä todellinen minimipalkka-ala. Wolttaamalla tuet samalla tätä ns. orjatyötä.
Jos en jaksaisi itse käydä ostamassa ruokiani, tilaisin kaupan kotiinkuljetuspalvelun. Jos taas haluan take awayta, käyn itse hakemassa tilaukseni. Silloin en todennäköisesti joudu odottamaan tilaustani kohtuuttoman kauan, saan ruuan varmasti itselleni enkä esim. naapurin ovelle ja on yksinomaan oma vikani, jos ruoka ehtii jäähtyä kotimatkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukin tavallaan😇
Suomalaisten kauppojen omat kotiinkuljetuksen on niin kälyisiä että Wolt on usein parempi ratkaisu. Ostokset kun saa yleensä alle tunnissa. Robottikuljetuskin kelpaisi mutta on niin suosittu etten ole onnistunut saamaan robokuljetusta pitkään aikaan.
Meille saa S-marketista kahdessa tunnissa. Riittää ainakin meillä hyvin. Toki halvemmaksi tulee, jos ennakoi ja tilaa Prismasta
Kuskit rikkovat sääntöjä ja ovat laittomasti maassa.Metelöivät kadulla. Rikollisuus rehottaa pimeissä töissä ja tunnistamattomissa kuskeissa Ja wolttaajat päästävät ties mitä rikollisia woltkuskeina rappukäytävään. Ovat turvallisuuski jalankulkijoille ja asukkaille muutenkin kuin käpälöimänsä ruuan suhteen.. Lyhentävät ihmisten elinikää hiukkaspäästöillään ja roskaruualla. Koko Wolt pitäisi kieltää!
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ihmettelen Woltin käyttöä, mutta pääsääntöisesti sitä, miksi terveet ja toimintakykyiset ihmiset käyttävät sitä. Se on hieno palvelu vanhuksille ja vammaisille, mutta miksi yksinäisyydestä, vähävaraisuudesta ja liikunnan puutteesta kärsivät ihmiset tilaavat asiat kotiinsa?
Veikkaan että ennemmin kiireiset etätyöläiset, joilla raha ei ole ihan niin tiukassa, että tarvitsisi välittää, kokkaako pastaa vai tilaako, mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Palvelu, joka on oiva liikuntaesteiselle tai sairaalle, on saanut laiskat ja tylsistyneet ihmiset turvautumaan kaikista helpoimpaan tapaan saada ruokaa.
Olin lapsen kanssa Hesessä kantakaupungissa Helsingissä lauantaina aamupäivällä.
Meidän lisäksi siellä oli kolme muuta ihmisistä, pariskunta ja joku itsekseen. Foodorakuskia ja Wolt-miehiä ravasi ovesta tiuhaan tahtiin. Pieni lapsikin kysyi että ketä nuo kassimiehet ovat. Ajattelin kyllä, että tällaiseksikö elämä on mennyt. Tilataan epäterveellistä ruokaa kotiovelle, niin ei tarvitse liikkua tai puhua kenellekään.
Koska:
1. Wolt-kuskit aiheuttavat tosi paljon haittaa liikenteessä kun ajelevat ja pysäköivät täysin holtittomasti.
2. Työolot ovat surkeat ja toiminta aiheuttaa kustannuksia yhteiskunnalle. On karmeaa katsoa kun kuskit fillaroivat nytkin jäisillä, liukkailla kaduilla huonokuntoisilla pyörillä ilman suojavarusteita. Toiminta on paljolti laitonta ja siinä on paljon hyväksikäyttöä.
3. On täysin naurettavaa, että terveet ihmiset eivät viitsi kävellä kahta korttelia ravintolaan, kahvilaan tai kauppaan vaikka kaikki saavat nykyään liian vähän liikuntaa ja ovat ylipainoisia.
Ne on samoja tyyppejä jotka säännöllisesti valittavat siitäkin kun kaupat on sunnuntaisin auki.
En mä näe palvelussa mitään huonoa. Työllistäähän se ihmisiä jotka muuten todennäköisesti olisivat työttöminä.
Selkeästi köyhiä harmittaa, kun ei ole varaa käyttää palvelua.