Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut suhtautuvat negatiivisesti Wolttiin ja wolttaamiseen?

Vierailija
01.02.2024 |

Eihän sitä kenenkään pakko ole käyttää.

Kommentit (170)

Vierailija
61/170 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä vähävaraiset ihmiset käyttävät tuota palvelua.

Vähävaraiset, syrjäytyneet ihmiset.

Totta, huomaahan sen tästäkin keskustelusta. Wolttaajille on liian kallista maksaa asiallisista kotiinkuljetuspalveluista.

Vierailija
62/170 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te vähävaraiset olette niitä jotka räntäsateessa rämmitte sinne kauppaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/170 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en suhtaudu negatiivisesti, jos joku sitä tekee, mutta kun samat naamat vinkuu aina samasta asiasta, kun ruoka on väärää tai kylmää tai jotain muuta ongelmaa. Silti käyttävät aina vaan samaa palvelua. Sitä mä en jaksa kuunnella. Itse olen kerran tilannut mieheni kanssa Woltista ja ekalla kerralla tuli väärät safkat. Ei me olla enää sieltä tilattu. Kerta riitti meille. Ei toi ainoa paikka ole. Muutenkin koko firma on pelkässä negatiivisessa valossa, kun on uutinen. En ole ikinä lukenut yhtään positiivista uutista siitä paikasta. Silloin, kun me tilattiin, niin se Wolt oli juuri tullut markkinoille. Silloin sanoin miehelleni, että ehkä tämä oli aloittejlioiden moka, kun tuli väärät safkat, niin mies sanoi, että niin noh se moka hänen kohdalla sellainen, että ei aio käyttää enää. Sen jälkee noita uutisia onkin virrannut pitkin nettiä.

Vierailija
64/170 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Woltti on laiskoille ja uusavuttomille.

Yleensä ylivelkaisia pikavippinuoria.

Vierailija
65/170 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on tilattu toisinaan. Tällä viikolla kävin ohi mennessä hakemassa annoksen paikan päältä. Annos oli itse paikan päältä ostettuna 1,50 eur halvempi. Laskeskelin, että jos tilaa kaksi annosta, kuljetus ja palvelumaksut on se 8 euroa extraa tilaukseen. Ei taideta tilata enää. Jatkossa pitää hakea itse ja jos ei viitsi vaivautua, niin olla sitten ilman.

Vierailija
66/170 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en suhtaudu negatiivisesti, jos joku sitä tekee, mutta kun samat naamat vinkuu aina samasta asiasta, kun ruoka on väärää tai kylmää tai jotain muuta ongelmaa. Silti käyttävät aina vaan samaa palvelua. Sitä mä en jaksa kuunnella. Itse olen kerran tilannut mieheni kanssa Woltista ja ekalla kerralla tuli väärät safkat. Ei me olla enää sieltä tilattu. Kerta riitti meille. Ei toi ainoa paikka ole. Muutenkin koko firma on pelkässä negatiivisessa valossa, kun on uutinen. En ole ikinä lukenut yhtään positiivista uutista siitä paikasta. Silloin, kun me tilattiin, niin se Wolt oli juuri tullut markkinoille. Silloin sanoin miehelleni, että ehkä tämä oli aloittejlioiden moka, kun tuli väärät safkat, niin mies sanoi, että niin noh se moka hänen kohdalla sellainen, että ei aio käyttää enää. Sen jälkee noita uutisia onkin virrannut pitkin nettiä.

Itse suhtaudun negatiivisesti koska niistä kuskeista on kaikille ihan konkreettista haittaa.

Vierailija
67/170 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sairaana enkä päässyt liikkumaan mihinkään kotoa ja en ymmärrä miten olisin tullut toimeen wolttia. Wolttikuski toi kaupasta ruokaa ja apteekista lääkkeet. Yksinäisillä ihmisillä ei välttämättä ole ketään keneltä pyytää apua. 

Vierailija
68/170 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta se on naurettavaa että aikuinen ihminen (varsinkaan sellainen kenellä ei ole muuta arjessaan) makaa kotona ja tilailee ruokansa sinne, eikä vaan kävele kauppaan ihmisten ilmoille. Saa liikuntaa ja sosiaalisuutta myös, pieni vaiva. Esim mun naapurilla ramppaa päivittäin, kaveri on työtön. 

Miten wolttaaminen eroaa siitä että tilaa vaikka perinteiset pizzat kotiin? Vaikka sitäkin on aina paheksuttu..

Täällä kirjottelee kyllä eläkeläiset ilmeisesti. Aina vanhoillinen ja tuomitseva ilmapiiri täällä.

Vierailija
69/170 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin sairaana enkä päässyt liikkumaan mihinkään kotoa ja en ymmärrä miten olisin tullut toimeen wolttia. Wolttikuski toi kaupasta ruokaa ja apteekista lääkkeet. Yksinäisillä ihmisillä ei välttämättä ole ketään keneltä pyytää apua. 

Eikö yhdelläkään kaupalla ollut kuljetuspalvelua eikä apteekilla? Yleensä niillä on.

Ja jos käytit kerran niin ethän sinä ole wolttaaja joka tilailee lähes päivittäin.

Vierailija
70/170 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on samoja tyyppejä jotka säännöllisesti valittavat siitäkin kun kaupat on sunnuntaisin auki. 

En mä näe palvelussa mitään huonoa. Työllistäähän se ihmisiä jotka muuten todennäköisesti olisivat työttöminä. 

Höpsis. Olet ihanan sinisilmäinen työllistymisideaalissasi, mutta todellisuudessa Wolt-kuskit nostavat toisella kädellä Kelan tukea, koska kuskin palkalla ei yksinkertaisesti elä.

Eiköhän se ole ihan kuskin oma asia, minkälaisella korvauksella tekee työtä. Miten ihmeessä voit kuvitella asian kuuluvan sinulle? Eikö tuo ole aika ylimielistä päättää toisen puolesta?

Vaihto-opiskelijatuttava teki keikkaa uber-kuskina, ja tykkäs kovasti lisätienesteistä. Ei tällaista toimintaa ole edes tarkoitettu täyspäiväiseksi työksi. Tienaaminen on kiinni siitä, miten paljon ja usein ihmiset tilaavat ruokia tai kyytejä.

Vierailija
71/170 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta se on naurettavaa että aikuinen ihminen (varsinkaan sellainen kenellä ei ole muuta arjessaan) makaa kotona ja tilailee ruokansa sinne, eikä vaan kävele kauppaan ihmisten ilmoille. Saa liikuntaa ja sosiaalisuutta myös, pieni vaiva. Esim mun naapurilla ramppaa päivittäin, kaveri on työtön. 

Miten wolttaaminen eroaa siitä että tilaa vaikka perinteiset pizzat kotiin? Vaikka sitäkin on aina paheksuttu..

Täällä kirjottelee kyllä eläkeläiset ilmeisesti. Aina vanhoillinen ja tuomitseva ilmapiiri ttäällä.

Eroaa lukuisilla tavoilla jotka on kyllä käsitelty julkisuudessa lukuisilla tavoilla viime vuosina.

Vierailija
72/170 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on samoja tyyppejä jotka säännöllisesti valittavat siitäkin kun kaupat on sunnuntaisin auki. 

En mä näe palvelussa mitään huonoa. Työllistäähän se ihmisiä jotka muuten todennäköisesti olisivat työttöminä. 

Höpsis. Olet ihanan sinisilmäinen työllistymisideaalissasi, mutta todellisuudessa Wolt-kuskit nostavat toisella kädellä Kelan tukea, koska kuskin palkalla ei yksinkertaisesti elä.

Eiköhän se ole ihan kuskin oma asia, minkälaisella korvauksella tekee työtä. Miten ihmeessä voit kuvitella asian kuuluvan sinulle? Eikö tuo ole aika ylimielistä päättää toisen puolesta?

Vaihto-opiskelijatuttava teki keikkaa uber-kuskina, ja tykkäs kovasti lisätienesteistä. Ei tällaista toimintaa ole edes tarkoitettu täyspäiväiseksi työksi. Tienaaminen on kiinni siitä, miten p

Etkö oikeasti tiedä tosiasioita Woltin toiminnasta?

Vierailija
73/170 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla ei tunnu olevan muuta harrastusta kuin kaupassa haahuilu. Sinne lähdetään aina koko perheen kera. Ihmisten on vaikea käsittää, jos joku haluaa käyttää vapaa-aikansa johonkin muuhun ja ulkoistaa tavaroiden keräilyn. Näin säästyy usein myös heräteostoksilta. 

Vierailija
74/170 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ruokakuski kaivoi ihan avoimesti Burger Kingissä nenäänsä paljain sormin noin 5 minuutin ajan kun odotteli toimitettavaa annosta. Sitten siihen räkäkäteensä otti tilaukseen kuuluvan limpparin kannettavaksi.  Hyi H******i!! Mieluummin haen itse ruokani kaupasta tai raflasta, kun ties minkä toimittamana. Oksettavaa. Hyi hemmetti, että etoo vieläkin.

Vierailija
75/170 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wolt-kuskit on kuin jotain entisaikojen piikoja ja renkiä. Paskalla palkalla ilman mitään oikeuksia. En halua tukea tuollaista toimintaa. Voin kyllä tilata pizzaa paikallisen pizzerian omalla kuljetuksella.

Vierailija
76/170 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä te vähävaraiset olette niitä jotka räntäsateessa rämmitte sinne kauppaan :)

Möhömaha siellä ilkkuu kun toiset liikkuu.

Vierailija
77/170 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Wolttia/muita lähettipalveluita käyttämällä tulet tukeneeksi todennäköisemmin harmaata taloutta. Usein noissa menee sillein, että Jussefilla on ainoastaan lupa, mutta sitten 12 Jussefin kaveria tekee harmaasti ne työt. Puhumattakaan siitä, että noilta kuskeilta voi "vahingossa" sylkeä ja muita eritteitä lentää ruokaan sekä plussana aggressiivisuus asiakkaita kohtaan (ollaan jo muutamaan otteeseen luettu, kuinka wolttikuski huutaa naisasiakkaalle naama punaisena ja näyttää kurkunleikkausta).

Olen miettinyt myös, millainen tietoturva noissa appeissa mahtaa olla ja ihan vain sitä todellisuutta, että nämä wolttikuskit vaarantavat liikennettä esimerkiksi parkkeeraamalla vääriin paikkoihin. 

Toki, jos sinua ei haittaa, että tuet tällaisia asioita, tilaile vain wolteista ja foodorista, mutta itse en halua tilata kyseisten lieveilmiöiden takia. 

Vierailija
78/170 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö yhdelläkään kaupalla ollut kuljetuspalvelua eikä apteekilla? Yleensä niillä on.

Ja jos käytit kerran niin ethän sinä ole wolttaaja joka tilailee lähes päivittäin.

Apteekin oma kuljetuspalvelu on usein kalliimpi kuin woltti. Yliopiston apteekissa ainakin kaikki kuljetukset hoitaa kai wolt. 

Vierailija
79/170 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jees, tosi kätevää että on tuollaista nöyryytettävää sakkia jotka kuskaa sulle puoli-ilmaiseksi juttuja. Onhan se kiva. 

Vierailija
80/170 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

72: Tiedän oikein hyvin, että he tekevät työtä kevytyrittäjinä. Ja edelleen, se on vain ja ainoastaan kuskin oma asia, ryhtyykö tekemään tällaista työtä. Minusta aivan sopiva työ kielitaidottomalle ja kouluttamattomalle ihmiselle, tai vaikka opiskelijalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi