Miksi jotkut suhtautuvat negatiivisesti Wolttiin ja wolttaamiseen?
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla ei tunnu olevan muuta harrastusta kuin kaupassa haahuilu. Sinne lähdetään aina koko perheen kera. Ihmisten on vaikea käsittää, jos joku haluaa käyttää vapaa-aikansa johonkin muuhun ja ulkoistaa tavaroiden keräilyn. Näin säästyy usein myös heräteostoksilta.
Niillä kaupoilla on kaikilla omat kuljetuspalvelut. Lisäksi on muitakin ruoantoimituspalveluita. Ero Wolttiin on, että muut palvelut toimivat asiallisesti ja veloittavat asiakkailta kustannukset kattavat maksut. Wolt ei, vaan toimii tappiolla ja riistää ravintoloita ja työntekijöitä jolloin asiakkaiden ei tarvitse maksaa juuri mitään. Wolt on köyhän, laiskan ja moraalittoman valinta.
Vierailija kirjoitti:
Musta se on naurettavaa että aikuinen ihminen (varsinkaan sellainen kenellä ei ole muuta arjessaan) makaa kotona ja tilailee ruokansa sinne, eikä vaan kävele kauppaan ihmisten ilmoille. Saa liikuntaa ja sosiaalisuutta myös, pieni vaiva. Esim mun naapurilla ramppaa päivittäin, kaveri on työtön.
Mä olen tk-eläkkeellä, ahdistuneisuushäiriö ja paha sos tilanteiden pelko. Tämän lisäksi fyysisiä sairauksia jotka tekevät liikkumisesta vaikeaa. Wolttaan säännöllisesti
N38
Vierailija kirjoitti:
Eräs ruokakuski kaivoi ihan avoimesti Burger Kingissä nenäänsä paljain sormin noin 5 minuutin ajan kun odotteli toimitettavaa annosta. Sitten siihen räkäkäteensä otti tilaukseen kuuluvan limpparin kannettavaksi. Hyi H******i!! Mieluummin haen itse ruokani kaupasta tai raflasta, kun ties minkä toimittamana. Oksettavaa. Hyi hemmetti, että etoo vieläkin.
Tuo on täysin oikein Woltin asiakkaille.
Vierailija kirjoitti:
Koska Wolttia/muita lähettipalveluita käyttämällä tulet tukeneeksi todennäköisemmin harmaata taloutta. Usein noissa menee sillein, että Jussefilla on ainoastaan lupa, mutta sitten 12 Jussefin kaveria tekee harmaasti ne työt. Puhumattakaan siitä, että noilta kuskeilta voi "vahingossa" sylkeä ja muita eritteitä lentää ruokaan sekä plussana aggressiivisuus asiakkaita kohtaan (ollaan jo muutamaan otteeseen luettu, kuinka wolttikuski huutaa naisasiakkaalle naama punaisena ja näyttää kurkunleikkausta).
Olen miettinyt myös, millainen tietoturva noissa appeissa mahtaa olla ja ihan vain sitä todellisuutta, että nämä wolttikuskit vaarantavat liikennettä esimerkiksi parkkeeraamalla vääriin paikkoihin.
Toki, jos sinua ei haittaa, että tuet tällaisia asioita, tilaile vain wolteista ja foodorista, mutta itse en halua tilata kyseisten lieveilmiöiden takia.
No voi kiitos, kun annat minulle luvan käyttää Woltia. Saako Wolt-kuski sinulta myös luvan tehdä tätä työtä?
Vierailija kirjoitti:
Olin sairaana enkä päässyt liikkumaan mihinkään kotoa ja en ymmärrä miten olisin tullut toimeen wolttia. Wolttikuski toi kaupasta ruokaa ja apteekista lääkkeet. Yksinäisillä ihmisillä ei välttämättä ole ketään keneltä pyytää apua.
Nimenomaan! Just tää, kun ei ymmärretä kokonaisuuksia. Kaikilla ei ole turvaverkkoja ja itse en tilaa mistään ravintoloista, teen itse vähät ruokani. Ja lääkkeet saan (käsikauppa) tota kautta. Apteekki tuo sit respatavarat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta se on naurettavaa että aikuinen ihminen (varsinkaan sellainen kenellä ei ole muuta arjessaan) makaa kotona ja tilailee ruokansa sinne, eikä vaan kävele kauppaan ihmisten ilmoille. Saa liikuntaa ja sosiaalisuutta myös, pieni vaiva. Esim mun naapurilla ramppaa päivittäin, kaveri on työtön.
Mä olen tk-eläkkeellä, ahdistuneisuushäiriö ja paha sos tilanteiden pelko. Tämän lisäksi fyysisiä sairauksia jotka tekevät liikkumisesta vaikeaa. Wolttaan säännöllisesti
N38
Sun mt-ongelmat parantuisivat kun menisit ihmisten ilmoille.
Ei tulisi mieleenikään käyttää tällaista palvelua. Jos haluan syödä ravintolaruokaa, niin menen ravintolaan. Osataan myös itse hakea noutoruokaa, jos mieli tekee.
Harvoin wolttaan, mutta ruokaa kyllä tilaan säännöllisesti. Oikeastaan käyn kaupassa enää itse hyvin harvoin. Säästyy aikaa paljon kaikkeen muuhun. Mikään ei ole masentavampaa kuin lähteä työpäivän jälkeen kauppaan jonottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N38
Jep, voisi mennä ajamaan Woltia. Sehän nyt on todettu tässä jo hyväksi työksi osatyökykyisille ja muille väliinputoajille. Eikä siinä tarvi liikkua, kun hommaat sellaisen sähköskuutin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin sairaana enkä päässyt liikkumaan mihinkään kotoa ja en ymmärrä miten olisin tullut toimeen wolttia. Wolttikuski toi kaupasta ruokaa ja apteekista lääkkeet. Yksinäisillä ihmisillä ei välttämättä ole ketään keneltä pyytää apua.
Eikö yhdelläkään kaupalla ollut kuljetuspalvelua eikä apteekilla? Yleensä niillä on.
Ja jos käytit kerran niin ethän sinä ole wolttaaja joka tilailee lähes päivittäin.
Apteekin oma kuljetuspalvelu on usein kalliimpi kuin woltti. Yliopiston apteekissa ainakin kaikki kuljetukset hoitaa kai wolt.
Eli köyhyys oli syy käyttää Wolttia. Kuten on jo todettu. Se on köyhien juttu joilla ei ole varaa maksaa kunnon palveluista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla ei tunnu olevan muuta harrastusta kuin kaupassa haahuilu. Sinne lähdetään aina koko perheen kera. Ihmisten on vaikea käsittää, jos joku haluaa käyttää vapaa-aikansa johonkin muuhun ja ulkoistaa tavaroiden keräilyn. Näin säästyy usein myös heräteostoksilta.
Niillä kaupoilla on kaikilla omat kuljetuspalvelut. Lisäksi on muitakin ruoantoimituspalveluita. Ero Wolttiin on, että muut palvelut toimivat asiallisesti ja veloittavat asiakkailta kustannukset kattavat maksut. Wolt ei, vaan toimii tappiolla ja riistää ravintoloita ja työntekijöitä jolloin asiakkaiden ei tarvitse maksaa juuri mitään. Wolt on köyhän, laiskan ja moraalittoman valinta.
Woltti on nopea ja toimii saman tien. Kun kuume iskee, niin samalla saattaa iskeä myös tyhjä jääkaappi. Marketit kuljettavat ruokaa aikaisintaan seuraavana päivänä.
Yksittäisenä tapauksena ajateltuna ihan kätevä juttu. Isossa kuvassa erittäin haitallinen. Laiskistaa jo ennestään laiskoja ja saamattomia syrjäytyjiä. Jotka sitten ihmettelee, kun ei tuet riitä. Omille nuorilleni opetan ruuanlaittoa ja leipomista ja suorastaan määräsin heidät kaikki ottamaan yläasteella valinnaiseksi kotitalouden että oppivat perustaidot ruuanlaitosta ja huushollihommista. Rahat riittää kyllä kun laittaa ruuat itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Woltti on nopea ja toimii saman tien. Kun kuume iskee, niin samalla saattaa iskeä myös tyhjä jääkaappi. Marketit kuljettavat ruokaa aikaisintaan se
Harvemmin kuumeessa mikään maistuu. Voit hyvin odottaa aamuun.
En nyt sanois että on köyhien juttu tilata woltilla kun ne on 2 kertaiset hinnat versus kauppa tai ravintola.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä te vähävaraiset olette niitä jotka räntäsateessa rämmitte sinne kauppaan :)
Omalla autolla, nopeasti ja sujuvasti ja niin usein kuin tarvitaan ja kauempanakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N38
Valtion pitäisi järjestää risusavottahommia näille ahdistujille. Takuulla lakkaa ahdistamasta jos on päivät mettätöissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ravintoloiden riistäminen on muuten niin totta. Lähellä oli aiemmin tosi hyvä thai-ravintola (nykyään sushia) ja tilasin ja hain sieltä useamman kerran ruokaa. Tein sitten Wolt-tilin ja kerran maksoin sen kautta vaikka silti hain ruoan. Thaimaalaisen ravintolan työntekijä oli tosi vihainen siitä ja selitti, että pelkästään maksamalla tuota kautta he menettävät 30% hinnasta Woltille ja tekevät tappiota annoksesta. Enpä sitten enää koskaan käyttänyt Woltia edes maksuun ja deletoin tilin. Tuota thai-ravintolaa on kyllä edelleen ikävä, oli tosi hyvää ruokaa.
Monet kerrat Wolt Market tai ravintolat ovat "pelastaneet" minut, mikäli kaapissa ei ole ollut mitään ruokaa ja kauppaan lähteminen on ollut ylitsepääsemätön tehtävä. Syyt ovat pitkälti terveydelliset sekä psyykkisesti että henkisesti. Jos ei vain ole voimia edes lähtemisprosessiin. Ja kyllä, kaupan ei tarvitse olla edes 400 m kauempana. Siinä, että tilaa kotiin ja maksaa vähän extraa, ei ole mitään väärää. Palvelu missä muutkin. Nykyaikana tämä on mahdollista, niinku moni muukin asia. Lähes jokainen tilaa tavaroitakin verkkokaupasta, joten jos joku kokee että haluaa käyttää palvelua jatkuvasti, niin sallittakoon se hänelle.
Vierailija kirjoitti:
En nyt sanois että on köyhien juttu tilata woltilla kun ne on 2 kertaiset hinnat versus kauppa tai ravintola.
Ei todellakaan ole. Samat hinnat ja vain pari euroa kuljetuksesta. On köyhien juttu.
Pizzerian työntekijä on normaalissa työsuhteessa.