Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi
Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?
Kommentit (23034)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kas kas, ritari saapui paikalle. Hyväksyt siis että naiset ovat törkeitä mutta et sitä että heille vastataan samalla tavalla?"
En ole se jolle yrität vastata mutta mies silti. Ja minusta sinun ajattelemasi "silmä silmästä" ajattelumalli on yksinkertaisesti lapsellinen. Se että joku muu tekee väärin ei mitenkään oikeuta sinua toimimaan samalla tavalla väärin. Tämä on yksi asia jonka ihminen oppii kun kasvaa oikeasti aikuiseksi. Kaikki eivät valitettavasti tätä tee koskaan.
Niinkö? Sanot siis että kaikki naiset palstalla ovat lapsellisia?
Vai oliko taas kerran niin, että naisille tuo on hyväksyttyä, mieheltä vaaditaan "käytöstapoja"
En sano mitään muuta kuin mitä kirjoitin. Älä ylitulkkitse minua.
Ja minusta ihan jokaiselta vaaditaan käytöstapoja. Sanoin vain ja ainoastaan että jos joku mies sanoo että saa sanoa pahasti naiselle kun se nainenkin on sanonut pahasti hänelle niin se on yksinkertaisesti lapsellista. Aikuisten maailma ei toimi niin, oli sitten mies tai nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:"Mies on sinänsä oikeassa, että loputon valitus kotitöistä on syytä naisten lopettaa. Jos rasittaa, tehkää vain pakolliset kotityöt. Imurointi kerran viikossa ja ruoka einesaltaasta. Ja ne paskaisimmat kämpät olen nähnyt juuri naisilla. Tahmeat lattiat, vaatteita ripoteltu joka paikkaan, wc-pönttöön saostunut vuosikausien kalkki. Sellaisia työn sankareita."
Teetkö itse kotitöitä?
Se on vaimon tehtävä, pitää kotini siistinä sekä lapset ruokittuna ei minun :). Itse katson mieluiten lätkää sekä käyn pubissa ottamassa bisseä, silloin tällöin :). Tietenkin autan vaimoani jos apua pyytää, mutta koitan pysyä poissa jaloista, jos vaan on mitenkään mahdollista :).
Pitää täysin paikkansa!
Nyt vielä lailla kieltämään hedelmöityshoidot. Ei ole miesten velvollisuus mahdollistaa naisten porsimista, kun ei naisilla ole varaa kustantaa lastensa elämää.
Mihin se rauha yhtäkkiä hävisi... itselliset äidit kyllä elättävät lapsensa yksin, mikä ongelma siinä on?
"Yhteiskunta on sellainen nykyään ettei miehiin kohdistu kuin vaatimuksia. Mitään ei tarjota takaisin. Mies laitetaan kantamaan taloudellinen vastuu talouskunnasta, tekemään työt, tekemään kotityöt, kaikki kaadetaan miesten niskaan. "
Jos näet koko ajan että joku on sinua vastaan, yhteiskunta, naiset tai mikä milloinkin niin siitä ei oikein ponnisteta hyvään tasapainoiseen suhteeseen. Jos olet itse koko ajan puolustuskannalla niin silloin sitä on helposti suhteessakin ja siitäkin tulee kilpailua siitä kuka on enemmän oikeassa ja kuka enemmän uhri.
Oman kokemukseni mukaan parisuhde kukoistaa juuri sillä että ei kysy mitä minä saan vaan mitä minä voin antaa että se toinen on onnellinen. Ja kun tämä on molemminpuolista, se vain kertautuu molempiin suuntiin.
"Naiset itse lässyttävät huonoista miehistä, kaikki miehet ovat paskoja jne. Sanotko siis että kaikki miehet ovat oikeasti paskoja ja hyviä ei ole olemassa?
Kuulostaa miesvihalta."
En sano. "Hyvä mies" vaan on samanlaisella kaiulla varustettu ilmaisu kuin "kilttimies", eli täysi vastakohta sille mitä itse sanat tarkoittavat. Oikeasti hyvä tai kiltti ihminen ei mainosta olevansa hyvä ja kiltti, vaan vain on sitä.
"Onko se feminismiä vai jotain muuta, en ehkä oikein sanottaa sitä, mutta sellainen minä vastaan koko patriarkaattinen maailma -tyyppistä elämäntapaa. Olen tasa-arvoa iät ja ajat kannattunut henkilö, mutta omassa parisuhteessa on kehittynyt vuosien saatossa tunne, että olen vain kohde jolle kaikki paha olo voi kaataa päälle helpon uhrin merkeissä."
Kyllähän ihmisen ongelmat olla parisuhteessa toiden ihmisen kanssa lähtevät aina jollain tavalla ihmisen omasta pahasta olosta. Se voi päällepäin näyttäytyä jonain femininminä tai miesten vihaamisena mutta se on vain pintaa. Alla on aina sen ihmisen oma paha olo ja sen purkaminen tavalla joka ei ole rakentavaa ja selittäminen parhain päin jollain hyväksyttävällä selityksellä.
En ole mikään parisuhdetrapeutti mutta minusta sinun pitäisi yrittää käydä vaimosi kanssa ihan kunnon keskustelu siitä mitä hänelle ihan oikeasti kuuluu, miltä hänestä tuntuu, mitä hän haluaa ja mistä hän haaveillee. Ja tämä ihan ilman mitään vastakkainasettelua tai vastaanväittämistä. Vain niin että kuuntelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Puhaltaa yhteen hiileen eli SUN hiileen? Sun ei tartte tukea puolisoa vaan saat vihata vapaasti? Kauheus kun nainen ei passaa ja konttaa orjana edessä? Mitä vielä pitäisikö vetää burkha päähän että kelpaa?
Tässähän tämä taisi kiteytyä. Ukot haluaa että naiset on orjia eikä niillä ole mitään omaa, ei omaa elämää tai mielipiteitä. Naiset ei halua enää sitä orjan osaa jota miehet on heille pakottaneet vuosisatoja.
Siinähän itket sitten."
Ja siinä se alkoi... tiedättekö... ei mennyt montaa minuuttia tätä hyvänmielen ketjua kun myllytys alkoi. Ja sitten ihmettelette miksi "naisia haukutaan ihan syyttä, hyvä keskustelu pilataan"
Väitätte itse että "ukot" haluavat vihata naisia vapaasti ja naisen pitäisi olla joku orja. Tämäkö on
Tuo lainattu viesti oli numero kuusi sivulla yksi. Siitä se lähti.
Naiset kun aloittavat tuon kivapuheen niin kyllä se saattaa houkutella paikalle sellaisia jotka antavat takaisin.
Koskaan ikinä missään muualla netissä tai livenä et ole useamman miehen kuullut sanovat tuollaisia edellä mainittuja mielipiteitä naisista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vanhempi mies ja luin muutaman ensimmäisen sivun ja pari loppupäästä. Kyllä minusta täällä nyt joku mies on ihan liian törkeä kielenkäytöltään.
Kiitos ymmärryksestäsi. Onneksi on vielä herrasmiehiä.
Herrasmiehiä löytyy, sääli ettei naisilta kukaan vaadi käytöstapoja
Vai voiko olla ettei naisilta lähtökohtaisesti tule niin älyttömiä juttuja mitä miehiltä vastaavasti täällä olemme joutuneet lukemaan. Argumentoida voi asiallisestikin.
T. Nainen KTM ja PS
Parin ketjussa kirjoitelleen miehen vastaukset olivat suhteettomia ja rankasti yleistäviä. Ymmärrän, että sen takana on ärtymys tietynlaisiin naisiin, jotka osaavat ja haluavat iskeä toisten kipupisteisiin säälimättömästi ja julmasti tavalla, johon miehet eivät pysty vastaamaan samalla tasolla. Heillä on oma erilainen tapansa nöyryyttää ja alentaa. Ei sen parempi kuin näillä naisilla, mutta erilainen. Minusta yhtä tuhoisa molemmilla.
Miksi en vaadi näiltä tietynlaisilta naisilta käytöstapoja, vaikka he tympivät myös minua? Pitää miettiä asiaa. Jos nokkiva kana ärsyttää, en ehkä ratkaisisi asiaa a M pu Malla tyk illä kaikkia tipuja viidensadan kilometrin säteellä.
Toisaalta. Yleensä miesten enemmistölle riittää, kun heille toteaa asiallisesti että nyt oli asiatonta, meni pikkuisen yli ja mietipä itse. Yleensä naisten enemmistö ymmärtää itse tai viimeistään katseesta. Nähtäväksi jää, ymmärtävätkö kiukkuiset nuoret miehet ja kiukkuiset nuoret naiset parantaa käytöstään. En pidättele hengitystäni odottaessani sitä - ei välttämättä löydy kykyä eikä halua muuttaa käytöstään. Jos huomaan olleeni väärässä, myönnän sen ilomielin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kas kas, ritari saapui paikalle. Hyväksyt siis että naiset ovat törkeitä mutta et sitä että heille vastataan samalla tavalla?"
En ole se jolle yrität vastata mutta mies silti. Ja minusta sinun ajattelemasi "silmä silmästä" ajattelumalli on yksinkertaisesti lapsellinen. Se että joku muu tekee väärin ei mitenkään oikeuta sinua toimimaan samalla tavalla väärin. Tämä on yksi asia jonka ihminen oppii kun kasvaa oikeasti aikuiseksi. Kaikki eivät valitettavasti tätä tee koskaan.
Vai oliko taas kerran niin, että naisille tuo on hyväksyttyä, mieheltä vaaditaan "käytöstapoja"
En sano mitään muuta kuin mitä kirjoitin. Älä ylitulkkitse minua.
Ja minusta ihan jokaiselta vaaditaan käytöstapoja. Sanoin vain ja aino
Kunnia miehelle, joka tämän kirjoitti.
Voi, tulee aika surullinen ja voimaton fiilis tällaiselle vanhemmalle rouvalle kun lukee näitä ikäviä kirjoituksia, sekä miehiltä että naisilta. Kilpaillaan siitä, kuka on "nokkelin" eli sivaltaa ilmat pois parhaiten. Siinä että toisen saisi hiljaiseksi omilla ilkeillä sanoillaan ei ole mitään hienoa, päinvastoin pitäisi hävetä.
Käytöstapoja nyt, kiitos!
Mitä enemmän maallistutaan ja unohdetaan Jeesuksen opit rakkauden kaksoiskäskystä, sitä raadollisemmaksi ja rumemmaksi menee. Elämme sellaisella individualismin ja itsekeskeisyyden kaudella, että oma napa on ainoa napa, ja siitä asenteesta vieläpä ylpeillään. Minä minä, eikä väliä jos muut itkee.
Vierailija kirjoitti:
Voi, tulee aika surullinen ja voimaton fiilis tällaiselle vanhemmalle rouvalle kun lukee näitä ikäviä kirjoituksia, sekä miehiltä että naisilta. Kilpaillaan siitä, kuka on "nokkelin" eli sivaltaa ilmat pois parhaiten. Siinä että toisen saisi hiljaiseksi omilla ilkeillä sanoillaan ei ole mitään hienoa, päinvastoin pitäisi hävetä.
Käytöstapoja nyt, kiitos!
Vanhemmat eivät ole kasvattaneet kunnolla. Tämä on seuraus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasva aikuiseksi. Eikö onnistu? Olet nolo mieheksi.
Mitä tarkoittaa aikuiseksi kasvaminen?
"Mitä tarkoittaa aikuiseksi kasvaminen?"
Ainakin sitä että kykenee näkemään vikoja ja vääriä käytösmalleja myös itsessään eikä halua aina löytää syytä muista. Tai se että kykenee ottamaan vastuuta omista tekemisistään eikä näe niitä vain tahdottomina reaktioina siihen mitä joku muu tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä kuvottavin ketju, mitä olen keskustelupalstoilta koskaan lukenut. Ja siihen on syypäänä vain yksi sairas miesoletettu. Hyi helvetti. Toivon, että karma hoitelee sinut pian.
Pahoittelut, mutta en tehnyt ketjua ja alkanut haukkua miehiä silmittömästi. Se on ihan teidän naisten tekosia.
Olisit pysynyt kokonaan poissa, olisi ketju asiallisempi. Ei aloittaja mitään hauku, haukkujat, sinä, tuli aloittajan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasva aikuiseksi. Eikö onnistu? Olet nolo mieheksi.
Mitä tarkoittaa aikuiseksi kasvaminen?
Jos sinun pitää kysyä niin se kertoo jo paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis. Haluatteko naiset todella, että analyyttisesti lähdettäisiin pilkkomaan elämää, erilaisia yhteiskunnan rakenteita ja tasa-arvoa?
Haluaisitteko todella, että perattaisiin nykyisen peruskoulun tasa-arvo ja koulutuksen jakautuman vinouma? Haluaisitteko todella, että tehtäisiin laaja ero selvitys, jossa selvitettäisiin sos.toimen osuus ja eron jälkeinen lähivanhemmuus? Intti. Siihen liittyvä yhteiskunnan velvoitus tarttua toksisesti kivääriin. Usein viivästyy pari vuotta opinnot ja syrjintää töissä. Tutkitaanko?
Tällä hetkellä selatessani oikeustoimen päätöksiä, en voi olla välttymättä huomiolta, että naistuomarit olivat n. 99% naisten puolella ns. raiskaustapauksissa. Siis äänestetään aina naisten takia. Edesmennyt äitini oli sosiaalityöntekijä ja siellä juntattiin vaikka väkisin kaikki päätökset pro-nainen kuvioksi, vaikka olisi juoppo/mt-potilas. Äitin
Erotilanteessa nykyään suurinosa on yhteishuoltajuussopimuksella. Et se asia on ainakin parempaan mennyt. Jos asuminen ei olisi niin kallista, olis useammalla mahdollisuus antaa lasten asua yhdessä osoitteessa, ja vanhemmat asuisi siinä sitten vuoroviikoin.
Vierailija kirjoitti:
Siis. Haluatteko naiset todella, että analyyttisesti lähdettäisiin pilkkomaan elämää, erilaisia yhteiskunnan rakenteita ja tasa-arvoa?
Haluaisitteko todella, että perattaisiin nykyisen peruskoulun tasa-arvo ja koulutuksen jakautuman vinouma? Haluaisitteko todella, että tehtäisiin laaja ero selvitys, jossa selvitettäisiin sos.toimen osuus ja eron jälkeinen lähivanhemmuus? Intti. Siihen liittyvä yhteiskunnan velvoitus tarttua toksisesti kivääriin. Usein viivästyy pari vuotta opinnot ja syrjintää töissä. Tutkitaanko?
Tällä hetkellä selatessani oikeustoimen päätöksiä, en voi olla välttymättä huomiolta, että naistuomarit olivat n. 99% naisten puolella ns. raiskaustapauksissa. Siis äänestetään aina naisten takia. Edesmennyt äitini oli sosiaalityöntekijä ja siellä juntattiin vaikka väkisin kaikki päätökset pro-nainen kuvioksi, vaikka olisi juoppo/mt-potilas. Äitini yritti puolustaa miehiä/isiä, mutta sai halveksi
Tietenkin näistä pitäisi puhua, jos nämä ovat pielessä. Tämä ketju ei ehkä ole se oikea siihen, mutta jokaisesta kohdasta voit tehdä oman aloituksen. Olishan se nyt paaaljon fiksumpaa toimintaa, kuin tulla jokaiseen ketjuun haukkumaan naiset, koska v*tuttaa kuin isompaa osavaa mätä yhteiskunta.
"Haluaisitteko todella, että perattaisiin nykyisen peruskoulun tasa-arvo ja koulutuksen jakautuman vinouma?"
Minä ainakin todella sitä haluaisin näin kahden pojan äitinä. Teiltä aina unohtuu että myös pojat ovat äitiensä poikia ja äidit nyt keskimäärin haluavat lapsilleen hyvää.
Mutta mitä tulee tuohon "vinoumaan" niin se tuntuu kyllä koskevan lähinnä sellaisia poikia joilla on vaikeuksia sopeutua koulun vaatimaan pitkäjänteisyyteen ja siihen että siellä on tarkoitus keskittyä opiskelemaan. Ei se ole vain mitään syrjintää vaan kyllä siinä on ihan oikeita ongelmia siinä miten osa pojista kouluun suhtautuu. Oppiminen ja koulutus ei ole tietylle osalle pojista ollenkaan muodikasta tai tavoiteltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä selatessani oikeustoimen päätöksiä, en voi olla välttymättä huomiolta, että naistuomarit olivat n. 99% naisten puolella ns. raiskaustapauksissa. Siis äänestetään aina naisten takia. Edesmennyt äitini oli sosiaalityöntekijä ja siellä juntattiin vaikka väkisin kaikki päätökset pro-nainen kuvioksi, vaikka olisi juoppo/mt-potilas. Äitini yritti puolustaa miehiä/isiä, mutta sai halveksi
Mitä ratkaisuehdotuksia itselläsi on? Armeijaan? Poikien huomoon koulumenestykseen? Tuosta joku jo laittoikin, itseohjautuvuus, ilmiöoppiminen ja digitalisaatio eivät edesauta sellaisen oppilaan oppimista, joka tarvitsee selkeät rakenteet ja tukea. Eli koulu-uudistukset ovat selkeästi poikien oppimista vastaan.
Armeija? Ratkaisusi siihen? Naisille pakollinen myös? On rahoituskysymys, sitä siis on jo mietitty. Miksi puoli vuotta armeijaa pitää miehet poissa opiskeluista ja töistä jopa kaksi vuotta?
Raiskaustapauksissa en ole perehtynyt tuohon sinun antamaan lukuun. Onko lähdettä?
Naiset itse lässyttävät huonoista miehistä, kaikki miehet ovat paskoja jne. Sanotko siis että kaikki miehet ovat oikeasti paskoja ja hyviä ei ole olemassa?
Kuulostaa miesvihalta.