Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi

Vierailija
31.01.2024 |

Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?

Kommentit (23034)

Vierailija
8321/23034 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vanhempi mies ja luin muutaman ensimmäisen sivun ja pari loppupäästä. Kyllä minusta täällä nyt joku mies on ihan liian törkeä kielenkäytöltään. Minulla on tyttäriä. En sietäisi yhtään tuollaista puhetta heille. Että nyt jotain rajaa.

M57

Kas kas, ritari saapui paikalle. Hyväksyt siis että naiset ovat törkeitä mutta et sitä että heille vastataan samalla tavalla? Hyväksytkö tyttäriltäsi miesvihan? Siedät kun he kulkevat pitkin kaupunkia haukkumassa tuntemattomia miehiä? 

Joillakin miehillä taipumus ritarillisuuteen on vielä olemassa. Kaikilla selvästi ei ole, niin en yleistä tätä(kään) piirrettä kaikkiin miehiin 

Ehkä on syynsä miksi jopa mies koki epämiellyttäväksi tavan joilla täällä on meitä naisia kohdeltu puheissa... Arvostan että joku mies kehtaa pitää naisten puolia ja sanoa vertaiselleen kun menee pieleen. 

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
8322/23034 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vanhempi mies ja luin muutaman ensimmäisen sivun ja pari loppupäästä. Kyllä minusta täällä nyt joku mies on ihan liian törkeä kielenkäytöltään. Minulla on tyttäriä. En sietäisi yhtään tuollaista puhetta heille. Että nyt jotain rajaa.

M57

Kiitos ymmärryksestäsi. Onneksi on vielä herrasmiehiä. 

Herrasmiehiä löytyy, sääli ettei naisilta kukaan vaadi käytöstapoja

Vai voiko olla ettei naisilta lähtökohtaisesti tule niin älyttömiä juttuja mitä miehiltä vastaavasti täällä olemme joutuneet lukemaan. Argumentoida voi asiallisestikin.

T. Nainen KTM ja PS 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8323/23034 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M57

Kas kas, ritari saapui paikalle. Hyväksyt siis että naiset ovat törkeitä mutta et sitä että heille vastataan samalla tavalla? Hyväksytkö tyttäriltäsi miesvihan? Siedät kun he kulkevat pitkin kaupunkia haukkumassa tuntemattomia miehiä? 

Uskoisin, että tuo ritari on töissä tähän aikaan niin kuin normaalit miehet yleensäkin, eikä kommentoimassa sinunlaiselle riidankylväjälle ja omissa harhoissaan elävälle naisvihaajalle.

Vierailija
8324/23034 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä kuvottavin ketju, mitä olen keskustelupalstoilta koskaan lukenut. Ja siihen on syypäänä vain yksi sairas miesoletettu. Hyi helvetti. Toivon, että karma hoitelee sinut pian. 

Nuori mies on ketjussa demonstroinut usein esimerkein, mistä se sukupuolten välinen railo johtuu. 

Vierailija
8325/23034 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, että sillee. Hyvää huomenta vaan tännekin. On näköjään herätty iloisina ja pirteinä hyvin nukutun yön jälkeen 🙄

Palstan mätäpaisemies taisi laittaa herätyskellon soimaan ehtiäkseen ensimmäisenä tänne oksentamaan. Ja sitä oksennusta riittänee taas klo 23 saakka. Huh huh.

Ehkä sen äiti herätti sen. Joo, jos vilkasee ketjua joskus myöhään iltapäivällä, niin on varmaan aika monta sivua jo....

Vierailija
8326/23034 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta minusta on aidosti kaunista että hyvät miehet ovat jättäytyneet pois parisuhdemarkkinoilta. Naisilla ei ole mitään tarjolla niille miehille, riskit ovat liian suuret."

Näinhän ei ole oikeasti tapahtunut. Nämä "hyvät miehet" voivat olla omasta mielestään sellaisia mutta se on ihan eri asia että ovatko oikeasti. Itse väittäisin että jos näkee naiset pääosin riskinä ja uhkana itselle, ei ole millään mittarilla hyvä mies. Ihminen, joka kokee elämän ja ihmissuhteet vastakkainasettelujen kautta, on jo jollain tavalla normaaleiden ihmissuhteiden ulkopuolella.

Jos katselen niitä tuntemiani miehiä jotka ovat hyvissä pitkissä parisuhteissa ja perheellisiä, heitä kaikkia yhdistää se, että he näkevät naiset normaaleina ihmisinä, eivät minään kilpailijoina tai vastustajina. 

Vierailija
8327/23034 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kas kas, ritari saapui paikalle. Hyväksyt siis että naiset ovat törkeitä mutta et sitä että heille vastataan samalla tavalla?"

En ole se jolle yrität vastata mutta mies silti. Ja minusta sinun ajattelemasi "silmä silmästä" ajattelumalli on yksinkertaisesti lapsellinen. Se että joku muu tekee väärin ei mitenkään oikeuta sinua toimimaan samalla tavalla väärin. Tämä on yksi asia jonka ihminen oppii kun kasvaa oikeasti aikuiseksi. Kaikki eivät valitettavasti tätä tee koskaan.

Vierailija
8328/23034 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mutta minusta on aidosti kaunista että hyvät miehet ovat jättäytyneet pois parisuhdemarkkinoilta. Naisilla ei ole mitään tarjolla niille miehille, riskit ovat liian suuret."

Näinhän ei ole oikeasti tapahtunut. Nämä "hyvät miehet" voivat olla omasta mielestään sellaisia mutta se on ihan eri asia että ovatko oikeasti. Itse väittäisin että jos näkee naiset pääosin riskinä ja uhkana itselle, ei ole millään mittarilla hyvä mies. Ihminen, joka kokee elämän ja ihmissuhteet vastakkainasettelujen kautta, on jo jollain tavalla normaaleiden ihmissuhteiden ulkopuolella.

Jos katselen niitä tuntemiani miehiä jotka ovat hyvissä pitkissä parisuhteissa ja perheellisiä, heitä kaikkia yhdistää se, että he näkevät naiset normaaleina ihmisinä, eivät minään kilpailijoina tai vastustajina. 

Nuo "hyvistä miehistä" lässyttävät haluavat vain, että naiset olisivat kovin murheellisia, kun jotkut miehet haluavat olla sinkkuina. Jos siihen vastaa että ok, jokaisen kannattaa tehdä miltä tuntuu, toihan on hyvä juttu, you do you, mäkin oon mieluummin sinkku, niin alkaa se naisten sanominen uhiksi ja riskeiksi, mahdollisesti muu haukkuminen. Haluavat siis huomiota; että joku sanoisi älä mene, sua tarvitaan.  Jos eivät saa toivotunlaista huomiota, niin alkaa itkupotkukiukku. 

Vierailija
8329/23034 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Puhaltaa yhteen hiileen eli SUN hiileen? Sun ei tartte tukea puolisoa vaan saat vihata vapaasti? Kauheus kun nainen ei passaa ja konttaa orjana edessä? Mitä vielä pitäisikö vetää burkha päähän että kelpaa?

Tässähän tämä taisi kiteytyä. Ukot haluaa että naiset on orjia eikä niillä ole mitään omaa, ei omaa elämää tai mielipiteitä. Naiset ei halua enää sitä orjan osaa jota miehet on heille pakottaneet vuosisatoja. 

Siinähän itket sitten."

Ja siinä se alkoi... tiedättekö... ei mennyt montaa minuuttia tätä hyvänmielen ketjua kun myllytys alkoi. Ja sitten ihmettelette miksi "naisia haukutaan ihan syyttä, hyvä keskustelu pilataan"

Väitätte itse että "ukot" haluavat vihata naisia vapaasti ja naisen pitäisi olla joku orja. Tämäkö on ok tekstiä johon vaaditte vastineeksi herrasmiehiä

Tota, kai sä oot nähny myös ne kaikki kommentit joissa miehet sanovat, että kodinhoito ja lastenhoito kuuluu vain naisille ja he eivät niitä rupea tekemään tai ne alistusfantasiat, joissa nainen on runkkualusta? Naiset keittiöön vaikka väkivallloin- julistukset, alaikäisten tyttöjen pakottaminen seksiin? Ne eivät ole herrasmiesten tekstiä. Vastaus tuollaisiin törkeyksiin ja halveksuntaan on tuo lainaamasi viesti. 

Tuo lainattu viesti oli numero kuusi sivulla yksi. Siitä se lähti.

Naiset kun aloittavat tuon kivapuheen niin kyllä se saattaa houkutella paikalle sellaisia jotka antavat takaisin.

Vierailija
8330/23034 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feminismi nykyisessä muodossssn on puhdasta valkoinen heteromies -vihaa.

En minäkään jaksaisi miehenä kuunnella jatkuvaa sukupuoleni mitätöintiä ja syyllistämistä. Ihan kuin yhtä vähän naisena toisinpäin, mutta tätähän ei nyt kuule kun naiset on nostettu korokkeelle ja etusijalle.

Hirveää aikaa. En tiedä miten tässä vielä käy, nyt näyttää jo huonolta mm perheellistymisestä tehty tukalan hankalaa. Ja täysin tarkoituksella. Miesten ja naisten välisen luottamuksen tuhoaminen on katala poliittinen ase. Olemme jokainen velvollisia vastustamaan tuon psykologisen ruton vaikutusta, jos koetamme tehdä maastamme jatkossakin elämiskelpoisen.

Näin se on minustakin. Olen luovuttanut naisten suhteen kun en halua saman katon alle minua puolivihaavaa minun etuani vastaan aktiivisesti äänestävää ja toimivaa "kumppania". Kyllä ihmisten pariutuessaan pitäisi puhaltaa

Olen elänyt aviossa pari vuosikymmentä, ja tänä aikana puoliso on kokenut muutoksen tuollaiseksi mitä kuvaat, minua puolivihaavaksi etuani vastaan aktiivisesta toimivaksi. No, puheet on puheita, mutta pystyn valitettavasti hyvin kuvittelemaan tilanteen, että puolisoni saattaa toimia minua vastaan tietyissä tilanteissa. Ja on toiminutkin, ja ne tilanteet eivät ole olleet mitään maata mullistavia vaan sellaisia, jotka keskustelemalla ja eri vaihtoehdot läpikäymällä olisi varmasti päästy sellaiseen tilanteeseen jos minua vastaan ei tarvitse aktiivisesti toimia. Onko se feminismiä vai jotain muuta, en ehkä oikein sanottaa sitä, mutta sellainen minä vastaan koko patriarkaattinen maailma -tyyppistä elämäntapaa. Olen tasa-arvoa iät ja ajat kannattunut henkilö, mutta omassa parisuhteessa on kehittynyt vuosien saatossa tunne, että olen vain kohde jolle kaikki paha olo voi kaataa päälle helpon uhrin merkeissä.

Vierailija
8331/23034 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:"Mies on sinänsä oikeassa, että loputon valitus kotitöistä on syytä naisten lopettaa. Jos rasittaa, tehkää vain pakolliset kotityöt. Imurointi kerran viikossa ja ruoka einesaltaasta. Ja ne paskaisimmat kämpät olen nähnyt juuri naisilla. Tahmeat lattiat, vaatteita ripoteltu joka paikkaan, wc-pönttöön saostunut vuosikausien kalkki. Sellaisia työn sankareita."

Teetkö itse kotitöitä?

Se on vaimon tehtävä, pitää kotini siistinä sekä lapset ruokittuna ei minun :). Itse katson mieluiten lätkää sekä käyn pubissa ottamassa bisseä, silloin tällöin :). Tietenkin autan vaimoani jos apua pyytää, mutta koitan pysyä poissa jaloista, jos vaan on mitenkään mahdollista :).

Missähän se kuilu on, miksi naiset a

Jos jäljellä olevista miehistä suurin osa on avioeromateriaalia, niin järkevintä silloin myös naisten jättäytyä pois parisuhdemarkkinoilta. Näin kaikki ovat tyytyväisiä, niin hyvät miehet kuin hyvät naiset. Antaa niiden läheisriippuvaisten sitten pariutua ja eroilla keskenään. Rauha on saavutettu. 

Pitää täysin paikkansa! 

Nyt vielä lailla kieltämään hedelmöityshoidot. Ei ole miesten velvollisuus mahdollistaa naisten porsimista, kun ei naisilla ole varaa kustantaa lastensa elämää.

Vierailija
8332/23034 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet on varsinkin nuorena enemmän alttiita ei faktaperäiselle propagandalle, menevät mukaan salaliittoteorioihin saadakseen yhteenkuuluvuuden tunnetta jne

Onko tämä vertaistuen antamista? Miten on mällírännít? Näyttääkö vertaistuelta ja omasta puolisosta puhumiselta?

Hei lentävä penis, kokovartalokyrpä, paloiko aamupuuro pohjaan ja oliko sänky märkä?

Tarkista mikä on koko keskustelun aihe: miksi nuorten naisten ja miesten välillä on ideologinen kuilu. Tuo kirjoitus pohtii juurikin syytä siihen. Mistä muka tiedät ettei tuolla kirjoittajalla ole omakohtaista kokemusta aiheesta.

Te spermáäpärit voitte pohtia itsestänne, miten naisena näette itsenne. Älkää puhuko yleistäen "miehistä"

Onnistuisiko?

Vierailija
8333/23034 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, että sillee. Hyvää huomenta vaan tännekin. On näköjään herätty iloisina ja pirteinä hyvin nukutun yön jälkeen 🙄

Hyvää huomenta!

Nuoruus ja hulluus, sanottiin aikoinaan. Ehkä ei kannata aamuaan pilata toisten mielenliikkeillä. Nuoret miehet opettelevat kovin innokkaasti nuorten naisten hämmentävää tapaa argumentoida, lisäten siihen liikaa mausteisia yksityiskohtia omista pimeistä puolistaan.

Yhdestä keski-ikäiseltä vaikuttavasta stereotyypistä en ole varma - saattaa olla nuori nainen, joka hetkittäin kokee olevansa keski-ikäinen mies. :D

Selitys näille ideologisille kuilua repiville keskusteluille on muuttujatkin huomioiden yhtä yksinkertainen kuin ennenkin: putkiaivot ja tippaleipäaivot kärsivät nuoruuden kiihkosta. Ikä ns. parantaa vaivan.

Vierailija
8334/23034 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M57

Joillakin miehillä taipumus ritarillisuuteen on vielä olemassa. Kaikilla selvästi ei ole, niin en yleistä tätä(kään) piirrettä kaikkiin miehiin 

Ehkä on syynsä miksi jopa mies koki epämiellyttäväksi tavan joilla täällä on meitä naisia kohdeltu puheissa... Arvostan et

Sääli kun naiset eivät koskaan sano toisilleen ettei miesten haukkuminen ole ok. 

Vierailija
8335/23034 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä kuvottavin ketju, mitä olen keskustelupalstoilta koskaan lukenut. Ja siihen on syypäänä vain yksi sairas miesoletettu. Hyi helvetti. Toivon, että karma hoitelee sinut pian. 

Nuori mies on ketjussa demonstroinut usein esimerkein, mistä se sukupuolten välinen railo johtuu. 

Ja vanhat naiset aloittivat sen sivulla 1.

Miten meni noin omasta mielestä?

Vierailija
8336/23034 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti naiset ovat normaaleja ihmisiä myös hyvien miesten silmissä. Sehän se ongelma onkin. Yhteiskunta on sellainen nykyään ettei miehiin kohdistu kuin vaatimuksia. Mitään ei tarjota takaisin. Mies laitetaan kantamaan taloudellinen vastuu talouskunnasta, tekemään työt, tekemään kotityöt, kaikki kaadetaan miesten niskaan. Naiset jopa uhriutuvat kun miehet eivät synnytä. 

Ei tietenkään kaikki naiset, mutta ei se lue otsassa millainen olet ja naisen paljastuessa kelvottomaksi, mies menettää kaiken ja lähipiirissä se menee miehen piikkiin. Mies oli kelvoton kun ei kyennyt pitämään puolisostaan huolta, tai kiinni siitä, mies ajoi naisen pettämään.

Naiset itke selittävät täälläkin kuinka eivät lähde parisuhteeseen jos eivät saa siitä jotain. Mitään ei vain anneta takaisin.

Vierailija
8337/23034 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet on varsinkin nuorena enemmän alttiita ei faktaperäiselle propagandalle, menevät mukaan salaliittoteorioihin saadakseen yhteenkuuluvuuden tunnetta jne

Onko tämä vertaistuen antamista? Miten on mällírännít? Näyttääkö vertaistuelta ja omasta puolisosta puhumiselta?

Hei lentävä penis, kokovartalokyrpä, paloiko aamupuuro pohjaan ja oliko sänky märkä?

Tarkista mikä on koko keskustelun aihe: miksi nuorten naisten ja miesten välillä on ideologinen kuilu. Tuo kirjoitus pohtii juurikin syytä siihen. Mistä muka tiedät ettei tuolla kirjoittajalla ole omakohtaista kokemusta aiheesta.

Te spermáäpärit voitte pohtia itsestänne, miten naisena näette itsenne. Älkää puhuko yleistäen "miehistä"

Onnistuisiko?

Miksi pitäisi? Itse käytät törkeitä nimityksiä naisista ja yleistät jatkuvasti. Etkä sinä edelleenkään voi sanella, mitä puolet ihmiskunnasta kirjoittelee keskustelupalstoille. 

Vierailija
8338/23034 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kas kas, ritari saapui paikalle. Hyväksyt siis että naiset ovat törkeitä mutta et sitä että heille vastataan samalla tavalla?"

En ole se jolle yrität vastata mutta mies silti. Ja minusta sinun ajattelemasi "silmä silmästä" ajattelumalli on yksinkertaisesti lapsellinen. Se että joku muu tekee väärin ei mitenkään oikeuta sinua toimimaan samalla tavalla väärin. Tämä on yksi asia jonka ihminen oppii kun kasvaa oikeasti aikuiseksi. Kaikki eivät valitettavasti tätä tee koskaan.

Niinkö? Sanot siis että kaikki naiset palstalla ovat lapsellisia?

Vai oliko taas kerran niin, että naisille tuo on hyväksyttyä, mieheltä vaaditaan "käytöstapoja"

Vierailija
8339/23034 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te spermáäpärit voitte pohtia itsestänne, miten naisena näette itsenne. Älkää puhuko y

Miksi pitäisi? Itse käytät törkeitä nimityksiä naisista ja yleistät jatkuvasti. Etkä sinä edelleenkään voi sanella, mitä puolet ihmiskunnasta kirjoittelee keskustelupalstoille. 

Kuinka paljon tarvitaan kokemusta että kaltaisesi nainen pystyy yleistämään väitteen koskemaan "miehiä" ?

Siksi pitäisi. 

Mutta en usko että kehoituksillani on merkitystä teille, siksi jatkamme valitsemallanne linjalla.

Tapaamme varmasti usein, iloksesi.

Vierailija
8340/23034 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö? Sanot siis että kaikki naiset palstalla ovat lapsellisia?

Vai oliko taas kerran niin, että naisille tuo on hyväksyttyä, mieheltä vaaditaan "käytöstapoja"

Kasva aikuiseksi. Eikö onnistu? Olet nolo mieheksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän