Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi
Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?
Kommentit (23034)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosia vanha hupikeskustelu, joka lie jo poistettukin. Vaimo valitti ahmattimiehen syövän herkut kaapista. Ja tämä on nyt sitten jäänyt kaihertamaan miesvihana. :D
--
Vastaavia miesten haukkumiskeskusteluja on palstalla vuosien varrella ollut tuhansia.
Tässä yksi hauska... Hesarissa oli uutinen merikarvian tilanteesta ja sukupuolijakaumasta.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4064538/merikarvian-poikamiehet-ihmette…
Se oli väännetty siihen, että miehet ihmettelevät miksi eivät kelpaa naisille (ei pidä paikkaansa). Ensimmäisellä sivulla loistaakin tällainen kommentti jolla otsikoinnin pilkkaavaan valheeseen tartutaan:
Mikä näitä naisia oikein vaivaa kun e
Tietenkin annan aina vertaistukea, jos jollakin on ikäviä tapahtunut. Tietenkin. Sukupuolesta riippumatta.
Olet siis ylpeä siitä, että kerrot, minkälaisia me naiset ollaan? Miksi kuvittelet, ettemme itse tiedä? Jos jollakin on packa kokemus ja haluaa siitä puhua, änget väliin jankuttamaan, kuin kamalia naiset sinun mielestäai on. Eli sotket koko keskustelun noilla jankutuksilla.
Ja juu, varmasti eivät ole näistä jutuistasi ylpeitä. Vaikka et itse ketjuja aloitakkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä kuvottavin ketju, mitä olen keskustelupalstoilta koskaan lukenut. Ja siihen on syypäänä vain yksi sairas miesoletettu. Hyi helvetti. Toivon, että karma hoitelee sinut pian.
Pahoittelut, mutta en tehnyt ketjua ja alkanut haukkua miehiä silmittömästi. Se on ihan teidän naisten tekosia.
Et niin. Sinä haukut naisia ihan hullun raivolla. Olet sairas, usko jo.
Täällä on kyllä varmaan päälle 10 miestä samaan aikaan kirjoittelemassa, eikä vaan yksi näkeehän sen jo kirjoitus tyylistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mies on sinänsä oikeassa, että loputon valitus kotitöistä on syytä naisten lopettaa. Jos rasittaa, tehkää vain pakolliset kotityöt. Imurointi kerran viikossa ja ruoka einesaltaasta. Ja ne paskaisimmat kämpät olen nähnyt juuri naisilla. Tahmeat lattiat, vaatteita ripoteltu joka paikkaan, wc-pönttöön saostunut vuosikausien kalkki. Sellaisia työn sankareita."
Teetkö itse kotitöitä?
Se on vaimon tehtävä, pitää kotini siistinä sekä lapset ruokittuna ei minun :). Itse katson mieluiten lätkää sekä käyn pubissa ottamassa bisseä, silloin tällöin :). Tietenkin autan vaimoani jos apua pyytää, mutta koitan pysyä poissa jaloista, jos vaan on mitenkään mahdollista :).
Sinun kotisi? Eikö vaimosi asu siellä?
Asuu ti
Peruskoulun jälkeen C-junnuista ulos lentänyt tapaus siis joka ikäloppunakin luulee olevansa jääkiekkoilija. No mene ja pelaa itse. Ainiin et kykene. Ja ei naiset ymmärrä kiekkoa vai.
Olen vanhempi mies ja luin muutaman ensimmäisen sivun ja pari loppupäästä. Kyllä minusta täällä nyt joku mies on ihan liian törkeä kielenkäytöltään. Minulla on tyttäriä. En sietäisi yhtään tuollaista puhetta heille. Että nyt jotain rajaa.
M57
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kopsaappa se kommentti nyt tähän, kun itse en ole sellaista huomannut. Kaiken lisäksi, jos sellaisen kommentin näkisin, olettaisin ilman muuta, että tullut typo. Kun kaikki tietää, ettei suurin osa miehistä ole mitenkään syrjäytyneitä. Olis niin maailman typerin kommentti sellainen. Samaa tasoa, kuin nää tässäkin ketjussa: kaikki naiset vievät vaan miesten rahat, naiset tuhoavat hyvinvointisuomen larppaamalla töitä, lähes kaikki naiset valehtelee lastensa isistä, naiset vaativat sp-tautitestit yhteiskunnalta (miehetkin siis saavat), naiset laiskottelee kotona, eikä ikinä tee mitään kotitöitä...mitä näitä nyt on. Sellainen kommentointi olis todella typerää ja kaikki näkee heti, ettei edes pidä paikkansa.
Ainahan koulutettujen ja kouluttamattomien junttien välillä on ollut kuilu. niin taloudellinen kuin ideologinenkin.
Olen eri, mut puhe tais olla alunperin syrjäytyneiden tekemistä väkivallantekijöistä. Eli miespuoleisiata. En jaksa enää selata ja kelata
Vierailija kirjoitti:
Olen vanhempi mies ja luin muutaman ensimmäisen sivun ja pari loppupäästä. Kyllä minusta täällä nyt joku mies on ihan liian törkeä kielenkäytöltään. Minulla on tyttäriä. En sietäisi yhtään tuollaista puhetta heille. Että nyt jotain rajaa.
M57
Kiitos ymmärryksestäsi. Onneksi on vielä herrasmiehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Avioliitto ei tuo käyttöoikeutta toisen kehoon."
Kyllä muuten tuo, ainakin minun perheessäni! Myös akka on tämän on tämän hyväksynyt kantapään kautta!
Näytä se lainkohta, jossa niin lukee.
Jos minä päätän meidän perheessä niin, ei muilla ole siinä mitään nokan koputtamista!
Ja onneksi on teitä fiksuja vanhempia. Arvostan ja kunnioitan. Kiitos sinulle myötätunnostasi nimittelyyn tuossa aiemmin. Olen iloinen että meillä naisten välillä on solidaarisuutta toisiamme kohtaan vaikka emme kaikissa asioissa tai olisi samaa mieltä. Vielä kun sitä löytyisi palstan miestenkin kanss
Kiitos kiitoksesta. Palautan mielelläni kohteliaisuuden takaisin, arvostan ja kunnioitan, että olet jaksanut vastata törkykommentteihinkin asiallisesti. Muutenkin on ollut mukava lukea ajatuksiasi. En tässä ketjussa ihan jokaisen naisen kommenteista sanoisi samaa, enkä pidä heidän tavastaan olla eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Avioliitto ei tuo käyttöoikeutta toisen kehoon."
Kyllä muuten tuo, ainakin minun perheessäni! Myös akka on tämän on tämän hyväksynyt kantapään kautta!
Näytä se lainkohta, jossa niin lukee.
Jos minä päätän meidän perheessä niin, ei muilla ole siinä mitään nokan koputtamista!
Ei niin. Olet forever C-junnu. Menetetty mies, mennyt mies. Unohdettu mies. Jos nyt mieheksi voi enää sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M57
Beta vätys tuo on eikä mikään herrasmies 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saisin pienenkin merkin, että oma jälkikasvu puhuisi täällä vastaavaa tuubaa, alkaisin miettiä mikä meni kasvatuksessa vikaan. Seuraavaksi käytäisiin keskustelu, jonka päätteeksi molemmat saattaisivat todeta, että parempaa seuraa löytyy muualta. Tasan olen varma, että molemmat vanhemmat olisivat yhtä mieltä siitä ettei ole ok.
--
Ja silti sä olet täällä, naisten omalla ylílaudalla, haukkumassa miehiä.
Minä en ole haukkunut miehiä. Olen arvostellut tässä ketjussa parin miehen kielenkäyttöä. Varmasti jonkun naisenkin kielenkäytössä olisi huomautettavaa, ei sillä. Ei ihmetyttäisi jos sitä ärsyyntymistään ei sohisi ympärilleen sokeasti kuin lepakko auringossa.
Ai mutta sattumalta olet miesvihaketjussa, et kuitenkaan haukkumassa miehiä vaan nautiskelemasta hyvästä ilmapi
En ole ketjussa sattumalta, olen tavallaan tutustumassa outoon ilmiöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on oikeus kirjoittaa mitä haluat miehestäsi. Se ei poista faktaa että sen tehdessäsi syyllistyt miesvihaan ja se leviää kun ensimmäinen alkaa puhumaan "miehistä"
Voidaan me jutella siitäkin miten Aino Nykopp-Koski on jokaisen naishoitajan esikuva. Se pitää paikkansa koska sanon niin ja meillä on oikeus keskustella miksi näin on.Niin on. Minulla ja muillakin naisilla on oikeus kirjoittaa mitä haluamme miehistämme. Se ei todellakaan ole miesvihaa kuin sinun harhaisessa mielessäsi.
Loppu kommentistasi onkin sitten pelkkää olkiukkoilua. Jälleen kerran. Mutta toki voit tehdä vaikka sata ketjua Aino Nykoppista, jos tunnet siihen tarvet
Tästähän se ongelma syntyy, jos mies yrittää tuolla pidemmällä työpäivällä selittää sen tekemättömyyden kotona. Tai raskaalla työllä. Tai yhtään millään.
Vierailija kirjoitti:
Ja onneksi on teitä fiksuja vanhempia. Arvostan ja kunnioitan. Kiitos sinulle myötätunnostasi nimittelyyn tuossa aiemmin. Olen iloinen että meillä naisten välillä on solidaarisuutta toisiamme kohtaan vaikka emme kaikissa asioissa tai olisi samaa mieltä. Vielä kun sitä löytyisi palstan miestenkin kanss
Kiitos kiitoksesta. Palautan mielelläni kohteliaisuuden takaisin, arvostan ja kunnioitan, että olet jaksanut vastata törkykommentteihinkin asiallisesti. Muutenkin on ollut mukava lukea ajatuksiasi. En tässä ketjussa ihan jokaisen naisen kommenteista sanoisi samaa, enkä pidä heidän tavastaan olla eri mieltä.
Kiitos, tästä tuli hyvä mieli :) tämä kompensoi juuri monta tahditonta kommenttia joita olen itsestäni kuullut täällä. Kiva kuulla. Samaa mieltä myös. Ja sitä toivonkin että voi olla asiallinen ja kunnioittava vaikka olisi eri mieltä.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
M57
Minkä ikäisistä tyttäristä ois kyse? Voin tulla tyttäriäsi kuoluttamaan Jormani 22cm kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosia vanha hupikeskustelu, joka lie jo poistettukin. Vaimo valitti ahmattimiehen syövän herkut kaapista. Ja tämä on nyt sitten jäänyt kaihertamaan miesvihana. :D
--
Vastaavia miesten haukkumiskeskusteluja on palstalla vuosien varrella ollut tuhansia.
Tässä yksi hauska... Hesarissa oli uutinen merikarvian tilanteesta ja sukupuolijakaumasta.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4064538/merikarvian-poikamiehet-ihmette…
Se oli väännetty siihen, että miehet ihmettelevät miksi eivät kelpaa naisille (ei pidä paikkaansa). Ensimmäisellä sivulla loistaakin tällainen kommentti jolla otsikoinnin pilkkaavaan valheeseen tartutaan
Tietenkin annan aina vertaistukea, jos jollakin on ikäviä tapahtunut. Tietenkin. Sukupuolesta riippumatta.
Olet siis ylpeä siitä, että kerrot, minkälaisia me naiset ollaan? Miksi kuvittelet, ettemme itse tiedä? Jos jollakin on packa kokemus ja haluaa siitä puhua, änget väliin jankuttamaan, kuin kamalia naiset sinun mielestäai on. Eli sotket koko keskustelun noilla jankutuksilla.
Ja juu, varmasti eivät ole näistä jutuistasi ylpeitä. Vaikka et itse ketjuja aloitakkaan.
Miksi se vertaistuki aina alkaa yleistämään? Puhukaa siitä yksilöstä tai omasta miehestänne (jota ette siis kuitenkaan väitetysti hauku). Ei vain onnistu? pakko aina alkaa jankkaamaan miehistä? Sitten itkette kun "joku" tulee kertomaan vähän muitakin faktoja. Voi ei, mies sotkee hyvän miesvihaketjun, emme saa haukkua miehiä rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
M57
Kas kas, ritari saapui paikalle. Hyväksyt siis että naiset ovat törkeitä mutta et sitä että heille vastataan samalla tavalla? Hyväksytkö tyttäriltäsi miesvihan? Siedät kun he kulkevat pitkin kaupunkia haukkumassa tuntemattomia miehiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M57
Herrasmiehiä löytyy, sääli ettei naisilta kukaan vaadi käytöstapoja
Joo, että sillee. Hyvää huomenta vaan tännekin. On näköjään herätty iloisina ja pirteinä hyvin nukutun yön jälkeen 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on oikeus kirjoittaa mitä haluat miehestäsi. Se ei poista faktaa että sen tehdessäsi syyllistyt miesvihaan ja se leviää kun ensimmäinen alkaa puhumaan "miehistä"
Voidaan me jutella siitäkin miten Aino Nykopp-Koski on jokaisen naishoitajan esikuva. Se pitää paikkansa koska sanon niin ja meillä on oikeus keskustella miksi näin on.Niin on. Minulla ja muillakin naisilla on oikeus kirjoittaa mitä haluamme miehistämme. Se ei todellakaan ole miesvihaa kuin sinun harhaisessa mielessäsi.
Loppu kommentistasi onkin sitten pelkkää olkiukkoilua. Jälleen kerran. Mutta toki voit tehdä vaikka s
Tästähän se ongelma syntyy, jos mies yrittää tuolla pidemmällä työpäivällä selittää sen tekemättömyyden kotona. Tai raskaalla työllä. Tai yhtään millään.
Tiedoksi miehille. Jos olet työtön ja nainen palkkatöissä, sinulla on oikeus ja velvollisuus vaatia naista tekemään vähintään puolet kotitöistä.
Palkka- ja kotitöitä katsellaan erikseen, sillä ei ole merkitystä kuinka paljon tekee palkkatöitä, silti pitää osallistua!
Asuu tietenkin! Minä vaan nyt satun olemaan kiireinen, kun pitää seurata NHL liiga että tietää missä mennään! Et sinä naisena voi tätä ymmärtää, mitä jääkiekon seuraaminen tarkoittaa miehelle!