Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi
Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?
Kommentit (23026)
Vierailija kirjoitti:
"Onpa suorastaan romanttista! Kaikki vihervassarit sekä heidän johtajansa Pekka Haavisto saunan taakse tai hir teen :V
Perä aukon ritari häkkiin vaan, häkissään voidaan teipata jesarilla suu kanssa, jotta ei pääse levittämään sitä propagandaansa xD"
Käsittämätöntä että tällaiset kommentit hyväksytään tänne ketjuun! MODERAATTORIT HALOO? Osaatte kyllä poistaa hyviä kommentteja sekä kokonaisia ketjuja alle minuutin, mutta tämmöistä paskaa täällä, ette näköjään huomaa? Siis voi vit tu miten paska av-palsta on nykyään! Ei mulla nyt muuta ollut!
Muuta sinne venäjälle jos haluan sensuuri sekä vain yhden mielipiteen vihreä reikä, mene nyt jakamaan värkkiäsi Muhamedeille ja Jusufille!
Vierailija kirjoitti:
Faktoja en yhtäkään koska en aio asettaa itseäni ja omaa ajatteluani muiden yläpuolelle. Näen myös politiikan ja ajankohtaiset asiat muuttuvan diskurssina, johon voin korkeintaan tuoda näkökulmia/ajatuksia mutta en lopullisia tai absoluuttisia totuuksia.
Näkökulmia voit lukea lukemalla komenttejani tai kysymällä ihan suoraan minulta jos jotakin haluat tietää.
Sen sijaan luulen että minä olen se, jonka on vaikeampi saada edes näkökulmaa irti tämän tyylisistä kommenteista. Vaikka kuulisin ja lukisin mieluusti sinunkin ajatuksia jos niitä haluat ja viitsit kertoa.
T. KTM nainen ja PS
Taas puppugeneraattori laulaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ja korkeakoulutus... naisille on pitänyt kehittää omat alat jotta teidätkin saadaan korkeakoulutetuksi. "
Ei sinne mitään ole tarvinut kehittää, ihan ne alat ovat olleet olemassa vaikka kuinka kauan. Silloin kun miehiä oli enemmistö ihan kaikilla yliopistokoulutuksen aloilla niin myös ne humanistiset alat olivat kovasti arvostettua ja kaikenlaista sivistystä pidettiin hienona ja miehille sopivina. Kun nämä opiskelualat ovat naisistuneet niin samalla äkkiä niitä on alettu kutsua höpö-aloiksi joista ei ole mitään hyötyä ja jotka ovat jotenkin helpompia kuin "oikeat" miehiset opiskelualat. Mitenkän sattuikaan...
ok, mikä oli varhaiskasvattajan yliopistotutkinto 100 vuotta sitten? Entä naistutkimuksen maisterin.
Niin, siksi siellä yliopistossa sellaista ei olekaan. On vain sukupuolen tutkimus. Se noudattaa tieteellistä tutkimustapaa. Miten liittyi varhaiskasvattajiin?
Yliopistossa olisi naistutkimus jos olisivat itse saaneet päättää :) Puhutaan asioista niillä termeillä kuin he haluaisivat.
Olemme sen heille velkaa.
Mitenkäs tuo varhaiskasvattajan yliopistotausta... onko kuinka vanha tutkinto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietäminen ei ole persujen juttu. Tykkäävät enemmän vaihtoehtoisista faktoista.
No mitä sinä esimerkiksi tiedät paremmin jos ja kun ilmeisesti et ole perussuomalainen? Entä mitä "vaihtoehtoisia" faktoja minä perussuomalaisena olen muka tarjonnut. En ainuttakaan. Korkeintaan vaihtoehtoista tapaa ajatella, mutta koko ajan kunnioittaen jokaisen omaa vapautta ja valintaa ajatella.
T. PS nainen ja KTM
Ei sinulla ole mitään ajattelutapaa. Suollat jostain chatGPT:stä kopioitua huttua siitä miten kaikki ovat arvokkaita ja kaikkea kunnioitetaan niin helvetisti. Ja samalla mesoat äänestäväsi puoluetta, jonka tavoitteena on viedä ihmisoikeudet muilta kuin valkoiselta heteromieheltä.
Taas kerran hyvä esimerkki siitä, miksi ei ikinä pidä kuunnella ihmisten puhe
Ei mitään ajattelutapaa vaikka päivittäin reflektoin omaa ajatteluani ja siihen vaikuttavia tekijöitä.. okei😅 eikä ole tarvetta botilta kysyä asioita, itse ajattelen, luen, keskustelen ja otan selvää. sitä kai se ajattelun vapaus muun muassa on.
En halua viedä kenkään ihmisoikeuksia nyt tai jatkossakaan. Osaan myös keskustella kohteliaasti vaikka olisin jostakin asiasta eri mieltä ja siihen osaltani yritän kannustaa muitakin. Riitely kun ei tuo ratkaisuja pöytään.
T. PS nainen ja KTM
Vierailija kirjoitti:
"Homo Pekka halusi traktori tatuoinnin perseensä. Laitetaan tavallinen vai neliveto, mitä eroa niillä on homo Pekka kysyi? Nelinveto kulkee paskassa paremmin! 🤣🤣🤣"
Hei persu mene ylilaudalle siitä. Mikä siinä on niin hauskaa kiusata muita?
Eipä tuo ole kiusaamista vaan vitsejä peruskoulusta... olisiko aikoinaan jopa Ujossa piimässä ollut tuon tasoista juttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten minua ihmetyttää nuorten naisten halu äänestää vihreitä ja vasemmistolaisia poliitikkoja, jotka ovat eniten vihreää valoa näyttämässä Suomeen niille tulijoille jotka valitettavan isosti edustettuina naisiin kohdistuvan seksuaalisen väkivallan tilastoissa. Voisiko joku nainen avata mikä logiikka tuossa on? Nuo teot kun kohdsistuvat vielä usein nuoriin naisiin.
T.Akateeminen mies joka äänestää Kokoomusta
En ole todennäköisesti ideaalihenkilö vastaamaan tähän kysymyskeesi, koska olen perussuomalainen.
Olen kuitenkin pohtinut että tässä lienee taustalla inhimillinen halu auttaa hädässä olevia ja sitten sitä kautta syntyneet ilmiöt jos ja kun ei olla kotiuduttu
Persut on maamme naisvihamielisin puolue. Sinun puolueesi. Sinun äänesi.
Onhan Haavistokin maamme miesvihamielisimmässä puolueessa. Mitä mieltä siitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä sinä esimerkiksi tiedät paremmin jos ja kun ilmeisesti et ole perussuomalainen? Entä mitä "vaihtoehtoisia" faktoja minä perussuomalaisena olen muka tarjonnut. En ainuttakaan. Korkeintaan vaihtoehtoista tapaa ajatella, mutta koko ajan kunnioittaen jokaisen omaa vapautta ja valintaa ajatella.
T. PS nainen ja KTM
Ei sinulla ole mitään ajattelutapaa. Suollat jostain chatGPT:stä kopioitua huttua siitä miten kaikki ovat arvokkaita ja kaikkea kunnioitetaan niin helvetisti. Ja samalla mesoat äänestäväsi puoluetta, jonka tavoitteena on viedä ihmisoikeudet muilta kuin valkoiselta heteromieheltä.
Taas kerran hyvä esimerkki s
Kaikella kunnioituksella, sun jeesustelu omista ajattelutavoistasi ei oo ihan kauheen kiinnostavaa muille kuin sinulle itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faktoja en yhtäkään koska en aio asettaa itseäni ja omaa ajatteluani muiden yläpuolelle. Näen myös politiikan ja ajankohtaiset asiat muuttuvan diskurssina, johon voin korkeintaan tuoda näkökulmia/ajatuksia mutta en lopullisia tai absoluuttisia totuuksia.
Näkökulmia voit lukea lukemalla komenttejani tai kysymällä ihan suoraan minulta jos jotakin haluat tietää.
Sen sijaan luulen että minä olen se, jonka on vaikeampi saada edes näkökulmaa irti tämän tyylisistä kommenteista. Vaikka kuulisin ja lukisin mieluusti sinunkin ajatuksia jos niitä haluat ja viitsit kertoa.
T. KTM nainen ja PS
Sinulle on kerrottu faktoja puolueesta, jota kannatat. Ei minulla sinulle erityisesti kysymyksiä ole. Vaikutat ihmiseltä, joka ei vaan seuraa asioita kovin tarkasti. Tietosi puolueesi toiminnasta perustuu laiskoihin mielikuviin. Sellaista se sitten
Subjektiivisia näkemyksiä ja kokemuksia puolueesta jota kannatan olen saanut. Seuraan jo työnkin puolesta aikaani mahdollisimman tarkkaan ja toki älyllisestä uteeliaisuudesta myös.
Enkä ole vielä täydellistä hallitusta omalla ikääni nähnyt, luotettava on äänestäjän vain että parhaansa tekevät.
T. KTM PS nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen tuo naisten osuus kertoo sen että naiset pärjäävät hyvin kilapillulla ja vaikealla korkeakoulun alalla ihan siinä kuten miehetkin.
Miksi eivät pärjäisi. Nyt voittekin lopettaa uhriutumisen alan arvostuksen laskusta ja naisvaltaisten alojen heikosta palkasta.
Hei, ei ole naistenaloja. On vain julkisia ja yksityisiä. Ja miehethän tuosta kiukkuaa, kun heidän alallaan palkat laskeneet.
Ei miesten palkat ole laskeneet. Naiset saavat vähemmän palkkaa, koska tekevät vähemmän töitä. Siksi alojen keskiansiot laskevat, kun naisten määrä lisääntyy.
Naiset ja miehet tekevät yhtä pitkää päivää.
Tilastokeskus 2021
Vierailija kirjoitti:
myos usko Jumalaan on yleisempaa nuorten miesten keskuudessa nykyaan. Nuoret naiset menevat ilmeisesti helpommin kaikkeen harhautukseen, kuten uushenkisyys. Ja ilamstonmuutoshuijausta tai koko vihrean siirtyman todellista luonnetta eivat tajua yhta hyvin kuin kaytannon maalaisjarkiset miehet.
Punavihreät naiset halusivat sukupuolen itsemäärittelyn oikein lakiin asti. Naiset siis ihan itse antoivat määritelmänsä, oikeutensa, turvallisuutensa ja yksityisyytensä kelle tahansa naisten ja tyttöjen tiloihin hinkuvalle hepinheiluttajalle. Sellaista se on, kun pick me -girlien ja handmaideneiden järki ja itsesuojeluvaisto lakoavat hyvesäteilyn tieltä. Miettikää nyt oikeasti, naiset antoivat vapaaehtoisesti omat turvalliset tilansa ihan kenelle tahansa pervopertille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen tuo naisten osuus kertoo sen että naiset pärjäävät hyvin kilapillulla ja vaikealla korkeakoulun alalla ihan siinä kuten miehetkin.
Miksi eivät pärjäisi. Nyt voittekin lopettaa uhriutumisen alan arvostuksen laskusta ja naisvaltaisten alojen heikosta palkasta.
Hei, ei ole naistenaloja. On vain julkisia ja yksityisiä. Ja miehethän tuosta kiukkuaa, kun heidän alallaan palkat laskeneet.
Ei miesten palkat ole laskeneet. Naiset saavat vähemmän palkkaa, koska tekevät vähemmän töitä. Siksi alojen keskiansiot laskevat, kun naisten määrä lisääntyy.
Naiset ja miehet tekevät yhtä pitkää päivää.
Tilastokeskus 2021
Eivät tee
Tilastokeskus 2021
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. KTM nainen ja PS
Sinulle on kerrottu faktoja puolueesta, jota kannatat. Ei minulla sinulle erityisesti kysymyksiä ole. Vaikutat ihmiseltä, joka ei vaan seuraa asioita kovin tarkasti. Tietosi puolueesi toiminnasta
Ala vielä seurata niitä oikeita äänestyksiä. Siellä se piru piilee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. PS nainen ja KTM
Ei sinulla ole mitään ajattelutapaa. Suollat jostain chatGPT:stä kopioitua huttua siitä miten kaikki ovat arvokkaita ja kaikkea kunnioitetaan niin helvetisti. Ja samalla mesoat äänestäväsi puoluetta, jonka tavoitteena on viedä ihmisoikeudet muilta kuin valkoiselta hete
Luotan siihen että osaatte itse ajatella mitä asioista ajattelette riippumatta mitä minä täällä sanon. Niin sen pitää ollakin. Keskustelen vaan asioista jotka minua kiinnostaa. Valitettavasti poliittisen vakaumukseni takia en juuri muualla voi niistä keskustella kuin täällä anonyymisti.
T. KTM nainen ja PS
Vierailija kirjoitti:
Eniten minua ihmetyttää nuorten naisten halu äänestää vihreitä ja vasemmistolaisia poliitikkoja, jotka ovat eniten vihreää valoa näyttämässä Suomeen niille tulijoille jotka valitettavan isosti edustettuina naisiin kohdistuvan seksuaalisen väkivallan tilastoissa. Voisiko joku nainen avata mikä logiikka tuossa on? Nuo teot kun kohdsistuvat vielä usein nuoriin naisiin.
T.Akateeminen mies joka äänestää Kokoomusta
No kuule se johtuu ihan siitä että suomalaiset miehet ovat isosti edustettuna naisiin kohdistamansa väkivallan tilastoissa. Suomalaiset miehet kohdistavat naisiin seksuaalista, taloudellista, fyysistä ja henkistä väkivaltaa. Joka kolmas suomalainen nainen on joutunut miehensä pahoinpitelemäksi.
Käytännössä kaikki suomalaiset naiset ovat tulleet teidän suomalaisten miesten ahdistelemiksi. Kukaan nainen ei lähde sinun kanssasi ensitreffeille kotiisi, vaan vaatii treffit julkiselle paikalle. Koska sinuun ei voi luottaa.
Ymmärrätkö? Me olemme niin tottuneet siihen että tuollaisia te miehet olette. Kansallisuudesta riippumatta. Meidän naisten näkökulmasta te kaikki miehet olette samanlaisia: mahdollisesti väkivaltaisia ja turvallisuusriski. Ja siltikin suostumme olemaan tekemisissä teidän kanssanne. Koska olemme tottuneet siihen että tuollaisia te miehet olette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa miksi, länsimaalainen nainen on liian etuoikeutettu verrattuna miehiin siksi. Kukaan ihmiskunnan historiassa ei ole ollut yhtä etuoikeutettu kun tässä ajassa elävä länsimaalainen nainen. Pelkän sukupuolensa turvin saatuja etuoikeuksia on vaikea ymmärtää jos toisaalla väittää haluavansa tasa-arvoa, kun oikeasti elää sukupuolensa takia erittäin etuoikeutettua elämää.
Suomalaisen naisen elämässä on valtavia esteitä, hidasteita ja epäoikeudennukaisuuksia johtuen 100% naissukupuolesta. Mies tuo ansiotta maailman etuoikeutetuin ihminen kehtaa inistä.
Mitä oikeuksia suomalaisilla miehellä on mitä naisella ei ole?
Esimerkkinä palkka. Ala-asteen opettajillakin miehillä on
No ala-asteella todellakin on sukupuolikysymys. Miehiä halutaan opettajiksi, niin heille annetaan ne hommat, joista maksetaan. Siten heillä parempi palkka, kuin naisilla. Naiset sit tekevät taas ei työt, joista ei makseta eri korvausta. Työaika naisilla yhtäpitkä tai pidempi, kuin miehillä. Sukupuoli on ainoa selittävä tekijä. Ei työmäärä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. KTM nainen ja PS
Sinulle on kerrottu faktoja puolueesta, jota kannatat. Ei minulla sinulle erityisesti kysymyksiä ole. Vaikutat ihmiseltä, joka ei vaan seuraa as
Kokonaisuus on nyt tärkein (minun mielestä, saat ja voit olla erimieltä). Olen äänestänyt tiukemman talouspolitiikan puolesta jotta jatkossakin meillä on varaa ylläpitää hyvinvointivaltiota ja palveluita laadusta tinkimättä. Haluaisin myös vielä joskus elää velattomassa Suomessa.
Sinä voit äänestää toisin. Todennäköisesti niin teetkin, mutta tässä yksi näkökulma asiaan.
T. KTM nainen ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metatyö on suunnittelua, ennakointia ja kommunikointia. Sitä just tarvitsee. Ettei tule yllätyksenä lapsen hammaslääkäri tai vanhempainilta, kun olisi menossa työpaikan jalkapallovuorolle.
Jep, se futisvuorolle meneminen onnistuu mieheltä ilman sen suunnittelua ja luokittelua metatyöksi.
Mutta onnistuuko sinne lapsen hammaslääkäriin meno?
Metatyö on metatyötä, se on vain termi, joka kuvaa sitä, mitä tapahtuu ennen kuin itse asiaa ollaan tekemässä. Joo, metatyö on osa prosessia, mutta edelleen se kaatuu monissa perheissä sen naisen harteille. Ja se on ärsyttävää, kun saa myös kaikki valitukset siitä, että "pitikö nyt varata tuokin tuohon, kun mulla olis ollut sitä, tätä ja tuota siinä samaan aikaan".
eli se metatyö ei onnistu naisilta koska varaavat aikoja ajan
Touche! Ankeuttaja kompastuu aina omaan näppäryyteensä ufoissa esimerkeissään :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Onpa suorastaan romanttista! Kaikki vihervassarit sekä heidän johtajansa Pekka Haavisto saunan taakse tai hir teen :V
Perä aukon ritari häkkiin vaan, häkissään voidaan teipata jesarilla suu kanssa, jotta ei pääse levittämään sitä propagandaansa xD"
Käsittämätöntä että tällaiset kommentit hyväksytään tänne ketjuun! MODERAATTORIT HALOO? Osaatte kyllä poistaa hyviä kommentteja sekä kokonaisia ketjuja alle minuutin, mutta tämmöistä paskaa täällä, ette näköjään huomaa? Siis voi vit tu miten paska av-palsta on nykyään! Ei mulla nyt muuta ollut!
Muuta sinne venäjälle jos haluan sensuuri sekä vain yhden mielipiteen vihreä reikä, mene nyt jakamaan värkkiäsi Muhamedeille ja Jusufille!
Nyt MODERAATTORIT OIKEESTI! Mitä helvettiä te oikein teette? Jos joku vielä väittää että suomessa naisilla on asiat kaikki hyvin, niin pakko olla trolli! Naiset joutuvat kokea avain järkyttävää henkistä väkivaltaa netissä, ei tarvitse kun avata internetin ja saman tien alkaa huorittelu! Harmittaa todella paljon tyttöjen sekä nuorten naisten puolesta tämä... eikö oikeasti miehet osaa käyttäytyä? Mikä on mennyt kasvatuksessa vikaan suomessa, kun miehen ovat alentuneet eläimen tasolle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotityöt tehdään pariskunnan yhteisessä kodissa. Palkkatyö ei liity siihen paskan vertaa.
Tietysti liittyy koska palkkatöillä sitä kotia sisustetaan ja pariskunta elää.
Mennään sitten siihen että kaikkien pariskuntien tulee maksaa kaikki ostokset 50/50 ja mies käyttää ylijääneet vain itseensä.
E tarvi. Mies voi ihan rauhassa käyttää rahansa kun kerran yksin elää.
Ei naiset tasa-arvoon suostu näköjään kun noin uhmakkaasti käskytetään mies elämään yksin jos nainen ei pääse käyttämään miestä henkisesti ja taloudellisesti hyväkseen.
Eiköhän tuo ollut miehen laittama kommentti? Mitä uhmakasta on yksin asumisessa?
Ei nyt kai ihan kaikki? Miksi tuollaista väität?
Tuossa oletin, että mies sanoo, että mies voi itse käyttää rahansa. Sanoo sen kumpi vaan, siinä ei arvoteta yhtään mitään. Aika herkillä täytyy olla, jos täysin neutraalistakin kommentista voi...uhriutua?
Pääset tuosta ongelmasta kun et ota parisuhteeseen suurituloista asiantuntija (tai johtajan) työssä olevaa. Epäilemättä noilla miehillä ei ole juurikaan menekkiä joten joutuvat tyytymään johonkin reppanaan matalasti koulutettuun naiseen, kuten kampaajaan tai tarjoilijaan.