Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi
Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?
Kommentit (23026)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten minua ihmetyttää nuorten naisten halu äänestää vihreitä ja vasemmistolaisia poliitikkoja, jotka ovat eniten vihreää valoa näyttämässä Suomeen niille tulijoille jotka valitettavan isosti edustettuina naisiin kohdistuvan seksuaalisen väkivallan tilastoissa. Voisiko joku nainen avata mikä logiikka tuossa on? Nuo teot kun kohdsistuvat vielä usein nuoriin naisiin.
T.Akateeminen mies joka äänestää Kokoomusta
En ole todennäköisesti ideaalihenkilö vastaamaan tähän kysymyskeesi, koska olen perussuomalainen.
Olen kuitenkin pohtinut että tässä lienee taustalla inhimillinen halu auttaa hädässä olevia ja sitten sitä kautta syntyneet ilmiöt jos ja kun ei olla kotiuduttu uuteen maahan. Kyllä siinä varmasti on eri tavalla äänestäneille naisilla ollut ihan hyvä ja vilp
No minä en ole kyllä nyt, aiemmin tai jatkossakaan äänestämässä naisvihamielisesti. Tietenkään, olen edelleen itsekin nainen ja työskentelen miesvaltaisella alalla. Myös tässä keskustelussa olen puolueeni ja oman taustani suhteen aika yksin...
Ihmisarvo on jakamaton lähtökohta myös kaikissa poliittisissa valinnoissa no.
T. PS nainen ja KTM
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi nousi ennätysvauhtia yhdestä Euroopan köyhimmistä maista yhdeksi rikkaimmista maailmassa. Siihen vaikutti osaltaa sotakorvaukset (hassua kyllä) ja koulutus. Mitä luulette, kuin paljon vaikuttaa koulutuksen rapauttaminen tulevaisuuteen?
Ei mitenkään jos se koulutuksen tulos ei ole myytäväksi kelpaavaa. Jonku pitää olla valmis maksamaan tuotoksista.
Eikä tietenkään ole, jos sitä koulutusta aina vaan rapautetaan. Se se on just se pointti.
okei... maailman parasta sukupuolentutkimusta ja muinaismesopotamian kirkkojen hieroglyfien tuntemusta on täällä tarjolla.
Kuka ostaa?
Persut ainakin tuntuu ostavan muinaiskirkkoslaavin taivutuspäätteet tieteen kuumimpana hottina.
Eli yksi poliitikko. Mitenkäs loppuporukka ko. kurssilta?
Nauratti tänään silakoissa tai rasmuksessa kun moittivat Orpon osallistumista johonkin hyväntekeväisyyskampanjaan. Laittoivat sen kuukausiliksan siihen näkyviin ja viesi oli tasoa "tuolla palkalla ei kannattaisi näistä asioista puhua". Miksi Sanna Marin ja Li Andersson saivat puhua samalla liksalla?
Vierailija kirjoitti:
Tietäminen ei ole persujen juttu. Tykkäävät enemmän vaihtoehtoisista faktoista.
No mitä sinä esimerkiksi tiedät paremmin jos ja kun ilmeisesti et ole perussuomalainen? Entä mitä "vaihtoehtoisia" faktoja minä perussuomalaisena olen muka tarjonnut. En ainuttakaan. Korkeintaan vaihtoehtoista tapaa ajatella, mutta koko ajan kunnioittaen jokaisen omaa vapautta ja valintaa ajatella.
T. PS nainen ja KTM
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten minua ihmetyttää nuorten naisten halu äänestää vihreitä ja vasemmistolaisia poliitikkoja, jotka ovat eniten vihreää valoa näyttämässä Suomeen niille tulijoille jotka valitettavan isosti edustettuina naisiin kohdistuvan seksuaalisen väkivallan tilastoissa. Voisiko joku nainen avata mikä logiikka tuossa on? Nuo teot kun kohdsistuvat vielä usein nuoriin naisiin.
En ole todennäköisesti ideaalihenkilö vastaamaan tähän kysymyskeesi, koska olen perussuomalainen.
Olen kuitenkin pohtinut että tässä lienee taustalla inhimillinen halu auttaa hädässä olevia ja sitten sitä kautta syntyneet ilmiöt jos ja kun ei olla kotiuduttu uuteen maahan. Kyllä siinä varmasti on eri tavall
Persut on maamme naisvihamielisin puolue. Sinun puolueesi. Sinun äänesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIKSI hitossa miesten täytyisi jotenkin luistaa kotitöistä ja sysätä ne naisen tehtäväksi millään verukkeella? Sinkkuinahan te teette kaikki kotityöt yksin. Miksi se tasajako parisuhteessa ei millään onnistu?
Miksi hitossa naisten täytyisi jotenkin luistaa kulujen maksamisesta ja sysätä ne miesten tehtäväksi millään verukkeella. Sinkkuinahan te maksatte kaikki yksin. Miksi se tasajako parisuhteessa ei millään onnistu?
Missä on sanottu, ettei onnistu? Yleisesti naiset ovat töissä, vaikka olis lapsiakin. Maksavat ja pystyvät. Miten se taas liittyikään kotihommiin? Etkö osaa vastata kysymykseen, kuin kysymyksellä?
Se että on töissä 26h viikossa 1700 kuukausiliksalla on eri asia kuin olla töissä 40h viikossa 7000 kuukausili
Kumpikin tekee sen oman puolikkaansa vapaa-ajallaan.
Vuorokaudessa on molemmilla 24 tuntia :) ei ole vapaa-aikaa joka olisi erillään parisuhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Viimeksi kun tarkastin, se on ihan maisteriohjelma."
Vielä häpeällisempää yliopistoille. Naistutkimus ei tuota mitään tieteellisesti pätevää tai yhteiskunnalle hyödyllistä. Sama kuin olisi skientologian maisteriohjelma.
Niin, mutta eihän sillä ole väiä.
Tärkeintä on päästä sanomaan että naiset ovat suomessa korkeakoulutetuja, korkeakoulutetumpia kuin miehet.
Eihän sillä ole väliä mihin nuo työllistyy ja millä palkalla.
Siksihän täälläkin kipuillaan, kun tulevat säästöt osuvat naistutkimuksesta valmistuvien "asiantuntijoiden" suojatyöpaikkoihin erityisesti valtiorahotteisella järjestökentällä. Rahoitus heti poikki näiltä liibalaabawokelipastojen kasvateilta.
Kehität sadun ja argumentoit sen pohjalta. Tälle tais olla joku sanonta...joku olkiu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuitenkin pohtinut että tässä lienee taustalla inhimillinen halu auttaa hädässä olevia ja sitten sitä kautta syntyneet ilmiöt jos ja kun ei olla kotiuduttu
Jotain näyttöäkin olisi kiva saada näin rajuille väittämille.
Ihmiset voivat olla erimieltä asioista vihaamatta tai halventamatta toisiaan.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä sinä esimerkiksi tiedät paremmin jos ja kun ilmeisesti et ole perussuomalainen? Entä mitä "vaihtoehtoisia" faktoja minä perussuomalaisena olen muka tarjonnut. En ainuttakaan. Korkeintaan vaihtoehtoista tapaa ajatella, mutta koko ajan kunnioittaen jokaisen omaa vapautta ja valintaa ajatella.
T. PS nainen ja KTM
Mitä faktoja tai erityisiä ajattelutapoja sinä olet tarjonnut? En ole huomannut yhtäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tai jos kotimaassa pieni ryhmä poliitikkoja päättää lyöttäytyä mukaan toisen diktaattorin hyökkäykseen, niin taas sadat tuhannet miehet joukkona halusivat sotaa?"
Kannattaa miettiä ketä äänestää.
Miehet yleensä äänestävä aggressiivisempaa politiikkaa tekeviä, naiset pehmeitä arvoja ajavia.
Naisillakin on äänioikeus. Miksi siis äänestitte Putinin valtaan?
Ei me täällä olla voitu sitä äänestää. Kuin pihalla oot?
Miehetkö ovat? Eikö naisilla on venäjällä äänioikeutta?
Miten liittyy aiheeseen? Nuoret naiset ja miehet Suo
En todellakaan ymmärrä, miten voisin vastata siihen, että venäläiset ovat äänestäneet putinkin valtaan. Ja miten se liittyy tähän aiheeseen. Kun ei ole minkään valtakunnan yhteyttä venäläiseen yhteiskuntaan.
Kuis moneen miesten ylilyöntiin olet itse palstalla puuttunut. Jännä et tähän kuitenkin.
Edelleen vastattiin miesvihaa tihkuvaan väitteeseen "Miehet yleensä äänestävä aggressiivisempaa politiikkaa tekeviä, naiset pehmeitä arvoja ajavia."
Kuinka tuo väite näkyy naapurimaassamme?
Vierailija kirjoitti:
Olen kokenut vakavaa seksuaalista ja myös muuta väkivaltaa miesten taholta. Suomalaisten miesten. Jos yrittäisin etukäteen vaikeuttaa joidenkin miesten täällä olemista sen takia että he voivat olla uhka naisille, minun olisi loogisesti myös kannatettava suomalaisten miesten toimien rajoittamista etukäteen, koska heistäkin osa on uhka naisille. Muu olisi älyllistä epärehellisyyttä. Etukäteen tai toisten tekojen perusteella ei kuitenkaan voi tuomita ketään, enkä halua sellaista maailmaa miehille tai myöskään naisille jossa voisi näin toimia.
Faktoja en yhtäkään koska en aio asettaa itseäni ja omaa ajatteluani muiden yläpuolelle. Näen myös politiikan ja ajankohtaiset asiat muuttuvan diskurssina, johon voin korkeintaan tuoda näkökulmia/ajatuksia mutta en lopullisia tai absoluuttisia totuuksia.
Näkökulmia voit lukea lukemalla komenttejani tai kysymällä ihan suoraan minulta jos jotakin haluat tietää.
Sen sijaan luulen että minä olen se, jonka on vaikeampi saada edes näkökulmaa irti tämän tyylisistä kommenteista. Vaikka kuulisin ja lukisin mieluusti sinunkin ajatuksia jos niitä haluat ja viitsit kertoa.
T. KTM nainen ja PS
Kertokaapa naiset miksi ette ole keittiössä tekemässä ruokaa miehelleen. Lopettakaa nyt tämä jatkuva valitus tasa-arvosta, mitä ikänä lie tarkoittaa? Tielle pitäisi riittää se, että on katto pään päällä sekä ruokaa, lopun antakaa miehen hoitaa! Muutenkin naisille ei pidä antaa liikaa vastuuta, sillä he eivät kykene loogisesti kantamaan vastuuta, toisin kun miehet!
T. Toni PS!
Kiitos kun jaoit ajatuksesi ja näkökulmasi asiaan. Näitä on kiva lukea. Oppii ymmärtämään uusia näkökulmia itsekin ja miksi joku toinen ajattelee mahdollisesti eri tavalla.
T. Se persunainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi nousi ennätysvauhtia yhdestä Euroopan köyhimmistä maista yhdeksi rikkaimmista maailmassa. Siihen vaikutti osaltaa sotakorvaukset (hassua kyllä) ja koulutus. Mitä luulette, kuin paljon vaikuttaa koulutuksen rapauttaminen tulevaisuuteen?
Ei mitenkään jos se koulutuksen tulos ei ole myytäväksi kelpaavaa. Jonku pitää olla valmis maksamaan tuotoksista.
Eikä tietenkään ole, jos sitä koulutusta aina vaan rapautetaan. Se se on just se pointti.
okei... maailman parasta sukupuolentutkimusta ja muinaismesopotamian kirkkojen hieroglyfien tuntemusta on täällä tarjolla.
Kuka ostaa?
Persut ainakin tun
Sinun puoluetoverisi ovat rääkyneet sen perään, että yhteiskuntatieteet ja humanistiset tieteet pitäisi lakkauttaa. Paitsi varmaan muinaiskirkkoslaavi, sattuneista syistä. Etkö tätäkään tiennyt?
Henkilökohtaisesti en ole persu mutta kerron silti oman mielipiteeni.
Ei tarvitse lakkauttaa mitään, kaikkea voi ja saa opiskella.
Omalla kustannuksellaan. 30 000 lukukaudessa tiskiin niin opiskelee vaikka mitä tarpeetonta, vaikka kreikkalaista muinaiskirjallisuutta.
Se on se juttu ettei ole yhteiskunnan tehtävä mahdollistaa kaikkea tuottamatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mut onhan se kiva, että mystistä vihervassaria voi syyttää omasta kyvyttömyydestä😅"
Mut onhan se kiva, et mystistä persua voi syyttää vassarien hallituksen kaatoyrityksestä ja siitä, että uudistukset eivät ole valmiit puolessa vuodessa 😅 "Koska se bensa maksaa alle euron, rääh!!! Röh röh!"
Kehtaako kukaan ottaa koppia, jos kysyn että mitä konkreettista ratkaisuehdotusta sinulla olisi tarjota päiväpolitiikan kysymyksiin?
Ja jos ei ole mitään asiallista sanottavaa/ehdotuksia tai halua keskustella kaikkia osapuolia kunnioittaen eri mielisyyksistä huolimatta niin sitten kannattaa tämä kysymys skipata.
T. KTM PS nainen
En tiedä, kummalta odotit vastausta. Olen reagoinut näihin vihervassarisyytöksiin, kun on heidän syy kaikki, mikä mmuutossa on vikana. En vaan tiedä, mitä olisin voinut tehdä asian eteen, kun edes hallituspuolue ei voinut estää ensimmäisenkään pak olaisen maahantuloa.
Konkreettisesti panostaisin enemmän mmuuttajien kotouttamiseen ja naisten ottamiseen mukaan yhteiseen toimintaan. Samalla tavalla nuoret miehet pitää saada kiinni opiskeluun ja urheiluun ym. harrastukseen. Se on se, minkä osa on kertonut, pelastaneen heidät huonoilta valinnoilta.
Lisäksi arkirazismi pitäisi saada mahdollisimman vähäiseksi. Sillä myös estetään muunmaalaisten eristäytymistä ja jengiytymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. PS nainen ja KTM
Ei sinulla ole mitään ajattelutapaa. Suollat jostain chatGPT:stä kopioitua huttua siitä miten kaikki ovat arvokkaita ja kaikkea kunnioitetaan niin helvetisti. Ja samalla mesoat äänestäväsi puoluetta, jonka tavoitteena on viedä ihmisoikeudet muilta kuin valkoiselta heteromieheltä.
Taas kerran hyvä esimerkki siitä, miksi ei ikinä pidä kuunnella ihmisten puheita vaan pitää katsoa tekoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi isä ei ole kasvattanut?
Ei liity aiheeseen. Äitien kasvattamat lapset edelleen kyseessä.
Isät siis vetäytyneet täysin kasvatusvastuusta? Millä oikeudella?
Näytä missä laissa miehillä on kasvatusvastuu. Millä oikeudella naiset sysäävät sen miehille omalla päätöksellään.
Hä? Jokaisella ihmisellä on vastuu oman lapsen kasvatuksesta. Pitääkö tämä erikseen lakiin kirjoittaa miehiä varten?? Elatuksesta siellä taitaa jotain ollakin.
Miehiä varten? Näköjään pitäisi naisia varten koska ei se poikien kasvatus kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Faktoja en yhtäkään koska en aio asettaa itseäni ja omaa ajatteluani muiden yläpuolelle. Näen myös politiikan ja ajankohtaiset asiat muuttuvan diskurssina, johon voin korkeintaan tuoda näkökulmia/ajatuksia mutta en lopullisia tai absoluuttisia totuuksia.
Näkökulmia voit lukea lukemalla komenttejani tai kysymällä ihan suoraan minulta jos jotakin haluat tietää.
Sen sijaan luulen että minä olen se, jonka on vaikeampi saada edes näkökulmaa irti tämän tyylisistä kommenteista. Vaikka kuulisin ja lukisin mieluusti sinunkin ajatuksia jos niitä haluat ja viitsit kertoa.
T. KTM nainen ja PS
Sinulle on kerrottu faktoja puolueesta, jota kannatat. Ei minulla sinulle erityisesti kysymyksiä ole. Vaikutat ihmiseltä, joka ei vaan seuraa asioita kovin tarkasti. Tietosi puolueesi toiminnasta perustuu laiskoihin mielikuviin. Sellaista se sitten on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mut onhan se kiva, että mystistä vihervassaria voi syyttää omasta kyvyttömyydestä😅"
Mut onhan se kiva, et mystistä persua voi syyttää vassarien hallituksen kaatoyrityksestä ja siitä, että uudistukset eivät ole valmiit puolessa vuodessa 😅 "Koska se bensa maksaa alle euron, rääh!!! Röh röh!"
Kehtaako kukaan ottaa koppia, jos kysyn että mitä konkreettista ratkaisuehdotusta sinulla olisi tarjota päiväpolitiikan kysymyksiin?
Ja jos ei ole mitään asiallista sanottavaa/ehdotuksia tai halua keskustella kaikkia osapuolia kunnioittaen eri mielisyyksistä huolimatta niin sitten kannattaa tämä kysymys skipata.
T. KTM PS nainen
En tiedä, kummalta odotit vastausta. Olen reagoinut näihin vihervassarisyytöksiin, kun on heidän syy kaikki, mikä mmuut
Ihan kuka tahansa saa ja voi jakaa ajatuksiaan. :) Luen näitä mielelläni, koska oikeasti ajattelen myös erilaisten näkökulmien lisäävän omaa ymmärrystäni asioihin. Ja tässä kuitenkin sinäkin mainitset sinulle tärkeitä asioita, joka auttaa minua ymmärtämään näkökulmaasi.
Kiitos ajatuksistasi.
T. KTM nainen ja PS
"Homo Pekka halusi traktori tatuoinnin perseensä. Laitetaan tavallinen vai neliveto, mitä eroa niillä on homo Pekka kysyi? Nelinveto kulkee paskassa paremmin! 🤣🤣🤣"
Hei persu mene ylilaudalle siitä. Mikä siinä on niin hauskaa kiusata muita?