Miksi näpytät älypuhelimen näyttöä etusormella?
Näyttää kömpelöltä ja hitaalta käyttää vaan yhtä sormea ja pitää koko käsi liikkeessä sen sijaan, että käyttäisi kahta peukaloa ja kädet paikoillaan.
Kommentit (107)
Mitä se aplle kuuluu miten kukakin kännykkänsä käyttää
Älkää vastatko näihin retardien aloittamiin ketjuihin
Mulle laitettiin näpyttelyproteesi peukalon jatkoksi n.30cm ja kaksi lisäniveltä, nyt pystyn hallitsemaan koko näytön ja läppärin näppiksen pelkällä peukulla.
Jos vaan lepposasti räpläilen puhelinta käytän etusormea, jos haluan kirjoittaa kohtuu nopeasti käytän molempia peukaloita. Joskus jossain heiluvassa kulkuneuvossa voi olla sujuvampi kirjoittaa pelkällä etusormella, kun puhelin pysyy tukevammassa asennossa toisen käden tukiessa.
Vierailija kirjoitti:
Jos vaan lepposasti räpläilen puhelinta käytän etusormea, jos haluan kirjoittaa kohtuu nopeasti käytän molempia peukaloita. Joskus jossain heiluvassa kulkuneuvossa voi olla sujuvampi kirjoittaa pelkällä etusormella, kun puhelin pysyy tukevammassa asennossa toisen käden tukiessa.
Tukevammassa otteessa se on kahdessa kädessä, etusormella näpyttäessä toinen käsi ei tue puhelinta yhtään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Koska mulla on nivelreuma, mitä ei varmasti ulospäin uskoisi suht nuorella ja urheilullisen näköisellä ihmisellä.
Kännykän näpyttely tekee saakelin kipeää kun tuo on aktiivisessa vaiheessa.
Oho, piti oikein katsoa olenko itse vastannut noin. Täällä myös reuma, ja en yksinkertaisesti saa pidettyä puhelinta siten, että selaisin yhdellä peukalolla tai kirjoittaisin molemmilla peukaloilla. Molemmat ranteet luudutettu jäykäksi ja toinen peukalon tyvi. Kaikki luulevat boomeriksi, nyyh.
Mä kirjoitan oikean käden etusormella ja vasemman käden peukalolla. Oikea peukalo tukee alhaalta puhelinta.
Vierailija kirjoitti:
Mä kirjoitan oikean käden etusormella ja vasemman käden peukalolla. Oikea peukalo tukee alhaalta puhelinta.
Ohhoh.
Ite näpyttelen keskarilla.
Mitä väliä oikeesti??
Pienet on sulla ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Ite näpyttelen keskarilla.
Mitä väliä oikeesti??
Pienet on sulla ongelmat.
Minäkin näpyttelen keskarilla.
Minäpä kävelen käsilläni ja pidän puhelimestani kiinni toisen jalan varpaillani, samalla kun näpyttelen toisen jalan varpailla viestejä.
Pystyasennossa ei tunnu molemmat peukalot mahtuvan siihen näytölle, ja näytön kääntäminen on jotenkin hankalaa. Eikä mulla ole edes isot kädet, ehkä kömpelöt sitten. Tosin osaan kymmensormijärjestelmän "sokkona" ja tytär ihastelee näppäin shortcutteja esim. Excelissä. Ehkä voisin kysyä, miksi haet Copy-Pasten aina valikosta, etkä käytä Ctrl-V tai Ctrl-C?
Mun puhelin on läpällisessä kuoressa, pidän vasemmalle kädellä kiinni ja näpytän oikealla etusormella. Mulla pienet kädet, enkä saa tukevaa otetta muuten. Peukalo ei myöskään yllä näytön toiseen reunaan ja niin kiire ei ole ikinä kirjoittaa, että tartteis kahta peukaloa käyttää. Siitäkään en piittaa miltä näytän puhelinta käyttäessäni, kertoo vain kaiken olennaisen hänestä, joka tällaisia muissa ihmisissä kyttää.
Minulla on niin suuret peukalot, että ne peittävät vähintään viisi kirjainta kumpikin. Ne ovat siis tekstin sabotoijia. Etusormeni sen sijaan on hoikka kaunotar, jolla teksti soluu näytölle nopeasti ja lähes virheettömästi.
Näppäilen kännykkää terävällä nokallani ja kielelläni niin ei sormet rasitu.
Käytän tietokonetta ja kirjoitan näppäimistöllä, niin ei tarvitse murehtia tuollaisia asioita. En juurikaan käytä älypuhelinta, koska se ei palvele käyttötarkoituksiani.
Peukalolla on kaikkein laajin liikerata. Se taipuu joka suuntaan. Mitä enemmän peukaloa käyttää, sitä paremmaksi sen liikerata kehittyy. Se puolestaan antaa kirjoittamiselle vauhtia.
Ei olekaan tarkoitus koko sormen pinta-alaa käyttää vaan peukalon sivua/kärkeä. Tekniikka vaan on väärä. "Elä ole mikään minipuhelin" :D En ole.
Ap