Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi näpytät älypuhelimen näyttöä etusormella?

Vierailija
30.01.2024 |

Näyttää kömpelöltä ja hitaalta käyttää vaan yhtä sormea ja pitää koko käsi liikkeessä sen sijaan, että käyttäisi kahta peukaloa ja kädet paikoillaan.

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hemmettiä asia sinulle kuuluu vähääkään.

Ei kuulu, mutta näkyy ja ihmettelen mikä saa ihmisen tekemään helpon asian hankalasti. Ihmettelisin myös, jos joku kävelisi kadulla jalkojen sijaan käsillään.

Ap

Ideoisit nyt vielä ontuvampi vertaus

Vierailija
62/107 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska puhelin tippuisi kädestä kahden peukun tyylillä...

Lasi on kallis vaihtaa tai koko puhelin, että ei sitten häiritsisi pientä ahdasta mieltäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoisen helppoa elämää jos tämän miettiminen on suurin murheistasi.

Vierailija
64/107 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on pienet kädet ja iso näyttö, voi olla vaikea yltää peukalolla. Itse vaihtelen sormea, tän viestin kirjoitin nimettömällä, ihan sujuvaa sekin. 

Kyse on vaan käden asennosta. Tietysti jos puristaa puhelinta kämmenessään niin on vaikea ylettyä yhtään mihinkään. Lapsetkin käyttävät peukaloita vaikka heillä vasta pienet kädet onkin.

Ap

Tulevaisuudessa tullaan siis näkemään paljob kieroon kasvaneita peukaloita. 

Vierailija
65/107 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Höpsistä! Hommaa itsellesi jotain tarpeeksi mielenkiintoista lukemista, niin jää turhat katselut pois. 

Siis useimmathan keskittyy siihen puhelimeensakin niin etteivät huomaa ympäristöään ollenkaan. Ei se sitten sinulta onnistuisi?"

En halua keskittyä puhelimeen koko ajan ja silmiä on hyvä lepuuttaa katselemalla vähän pitemmälle kuin lukuetäisyydelle. Ja joskus voi olla myös puhelimessa akku vähissä eikä viitsi kuluttaa sitä. Mielestäsi ihmisen kuuluu pitää koko ajan katse tiukasti puhelimessa tai kirjassa??

Ap

Vierailija
66/107 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska puhelin tippuisi kädestä kahden peukun tyylillä...

Lasi on kallis vaihtaa tai koko puhelin, että ei sitten häiritsisi pientä ahdasta mieltäsi.

Miten tässä onnistut? Itse en ole rikkonut ainuttakaan näyttöä tai muutenkaan heitellyt puhelinta. Onkohan sulla joku hienomotoriikan vaikeus?

Ap

Vierailija
67/107 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska mulla on nivelreuma, mitä ei varmasti ulospäin uskoisi suht nuorella ja urheilullisen näköisellä ihmisellä. 

Kännykän näpyttely tekee saakelin kipeää kun tuo on aktiivisessa vaiheessa.

Sama. Mun peukalot ei taivu mihinkään näpyttelyihin. 

Ei niitä erityisemmin tarvitse taivutella.

Ap

Vierailija
68/107 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoisen helppoa elämää jos tämän miettiminen on suurin murheistasi.

Missä lukee, että tämä on mun suurin murhe? Tietääkseni en ole sellaista kirjoittanut.

Ap

Vierailija
69/107 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on pienet kädet ja iso näyttö, voi olla vaikea yltää peukalolla. Itse vaihtelen sormea, tän viestin kirjoitin nimettömällä, ihan sujuvaa sekin. 

Kyse on vaan käden asennosta. Tietysti jos puristaa puhelinta kämmenessään niin on vaikea ylettyä yhtään mihinkään. Lapsetkin käyttävät peukaloita vaikka heillä vasta pienet kädet onkin.

Ap

Kirjoititko tämän etusormella?

Ap

Vierailija
70/107 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pienet kädet ja iso puhelin (työnantajan hankkima, minulla ei ole ollut sananvaltaa valinnassa). Näppäily on hankalaa, olipa se kädessä miten tahansa. Alkava nivelrikko peukalon tyvessä aiheuttaa kipua, joten mielelläni vältän peukalon käyttöä jopa kymmensormijärjestelmällä kirjoittaessani.

Tämä viesti on kirjoitettu kymmensormijärjestelmällä suomalaisella qwerty-näppäimistöllä (läppärillä) katsomatta näppäimiä lainkaan. Puhelimella joudun etsimään jokaisen näppäimen erikseen, ja kirjoittaminen on todella hidasta, koska ihoni johtaa väärin sähköä ja kosketusnäyttö rekisteröi kosketukseni väärin (minun kannattaisi käyttää stylusta, mutta se on usein hukassa)

Vierailija
71/107 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska mulla on nivelreuma, mitä ei varmasti ulospäin uskoisi suht nuorella ja urheilullisen näköisellä ihmisellä. 

Kännykän näpyttely tekee saakelin kipeää kun tuo on aktiivisessa vaiheessa.

Sama. Mun peukalot ei taivu mihinkään näpyttelyihin. 

Ei niitä erityisemmin tarvitse taivutella.

Ap

Tarvitsee, koska muuten koko peukalo asettuu ruudulle kun sitä pitäisi koskettaa vain peukalon päällä tai sivulla. 

Vierailija
72/107 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Kyllä 😄

Vierailija
73/107 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teet asioista niin vaikeita? Pääsisit paljon helpommalla, kun tuijottaisit siellä junassa vain omaa puhelintasi. Et kai sinä kadullakaan kävele käsilläsi, vaan jaloillasi?

Vierailija
74/107 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Kyllä 😄

Ja sen huomaa.

Ap

Vierailija
75/107 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teet asioista niin vaikeita? Pääsisit paljon helpommalla, kun tuijottaisit siellä junassa vain omaa puhelintasi. Et kai sinä kadullakaan kävele käsilläsi, vaan jaloillasi?

Minusta ei ole erityisen vaikeaa olla yhtä junamatkaa ilman puhelinta. Sinulle se ilmeisesti vastaa käsillä kävelyn haastavuutta?

Ap

Vierailija
76/107 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä. Vastaanottajalle viesti on kelvannut oli se kirjoitettu miten hyvänsä

Vierailija
77/107 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on oikean peukalon nivelissä nivelrikkoa ja peukalon kärkinivel luudutettu. Peukalo on kipeä ja kömpelö. Vasemmalla kädellä pidän puhelinta ja oikealla etusormella tökin ruutua.

Vierailija
78/107 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testaan peilaöoila kirjoirramosra.

Vierailija
79/107 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vahdit aina minun tekemisiä?

Vierailija
80/107 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testaan peilaöoila kirjoirramosra.

Näin kävi kun kokeilin kahdella peukalolla. Olen juuri tuollainen etusorminäpyttäjä. Minulla on massiiviset peukalot ja ne osuvat moneen kirjaimeen yhtä aikaa. Elä ole mikään minipuhelin vaan XS Max. E vaan onnistu.