Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi mennä kummityttöni yo-juhliin koska olen sairaseläkkeellä mt-ongelmieni kanssa

Vierailija
11.11.2022 |

Ikää 47. Fyysistä vaivaa ei ole. Ongelmana että juhliin tulee paljon sukua joita en juuri koskaan tapaa. Pitäisi tehdä raporttia elämästään ja etenkin työkuvioistaan..
Onneksi välit kummityttöön eivät mitenkään läheiset nekään.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et voi mennä niin sitten et mene. Jonkin onnittelu-tervehdyksen voit halutessasi lähettää.

Vierailija
2/23 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtele

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo valehtele, tai vaihda puheenaihetta.

Voit mennä.

Vierailija
4/23 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit mennä. Sinun ei tarvitse kertoa kyselijöille yhtään enempää kuin itse haluat. Terapeutti antoi minulle vinkin uteliaita ihmisiä varten. Jos sinulta kysytään missä olet töissä, voit vastata työskenteleväsi alalla X. Kaikki vastaukset aiheesta samaan tapaan, yleisellä tasolla. Ja sen jälkeen uusia puheenaiheita esiin. 

Vierailija
5/23 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on just ärsyttävää sukujuhlissa kun pitää esittää selonteko siitä missä on töissä. Ja joulunaikana jos tapaa sukulaisia.

Vierailija
6/23 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kummitytön tilille satanen rahaa, lähetä kortti postin mukana ja laita vielä onnitteluviesti puhelimella. Ei kummityttösi kaipaa sinua juhliinsa, tai kukaan muukaan.

Vierailija
7/23 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on just ärsyttävää sukujuhlissa kun pitää esittää selonteko siitä missä on töissä. Ja joulunaikana jos tapaa sukulaisia.

No eikä tarvitse tehdä mitään selontekoa.

Ei tarvitse, jos näet sukulaisia muutenkin, eli porukka tietää jo. Ei tarvitse, jos he tietävät, että et vastaa vaikka he mitä kyselisivät ja ei tarvitse, jos sanot, että puhutaan päivänsankarista, ei sinusta.

Minulta ei ainakaan kukaan kysele koskaan mitään, sillä kaikki tuntevat minut ja tietävät, että en ole koskaan selvitellyt olemisiani ja tekemisiäni sukulaisille. Jos joku joskus erehtyy kysymään jotain, niin katson häntä silmiin, hymyilen ystävällisesti sanon vain jotain yleispätevää tai turhaa. Olen yrittäjä ja välillä joku kysyy, että mites sillä sinun yritykselläsi menee? Siihen saatan vastata, että "Meneehän sillä" tai lyhyesti "menee". Ja katsoa napitan ystävällisesti takaisin. Keskustelu jää siihen aina.

Vierailija
8/23 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et voi puhua heille suoraan? Ihme porukkaa.

Vierailija
9/23 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että sairauden vuoksi eläkkeellä. Jos kysyvät että minkä sairauden, sanot että verisyövän tms. Jos vielä utelevat, niin on kumma.

Vierailija
10/23 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin ap. On arkaluontoisia asioita joita ei halua alkaa kertomaan kaikille sukulaisille mutta tuntuu myös tympeältä valehdella. Itse olen joskus käyttänyt valehtelua vaikka sekään ei kivalta tunnu.

Vierailija
11/23 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kertoa utelijoille että olet nykyään sairaseläkkeellä ja asia on sinulle sen verran vaikea ettet mielelläsi avautuisi siitä sen enempää. Sitten puheenaiheen vaihto. Täysin hyväksyttävää tilanteessasi myös se että laitat onnittelukortin ja rahaa + vielä onnitteluviestin, jos puh.nro löytyy. Sinulla on täysi oikeus pitää henkisestä hyvinvoinnistasi huolta ja jos et pysty menemään et pysty, siinä ei ole mitään sen kummempaa tai hävettävää. Tsemppiä sinne kovasti

Vierailija
12/23 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit kertoa utelijoille että olet nykyään sairaseläkkeellä ja asia on sinulle sen verran vaikea ettet mielelläsi avautuisi siitä sen enempää. Sitten puheenaiheen vaihto. Täysin hyväksyttävää tilanteessasi myös se että laitat onnittelukortin ja rahaa + vielä onnitteluviestin, jos puh.nro löytyy. Sinulla on täysi oikeus pitää henkisestä hyvinvoinnistasi huolta ja jos et pysty menemään et pysty, siinä ei ole mitään sen kummempaa tai hävettävää. Tsemppiä sinne kovasti

Joillakin on pakkomielle udella toisten asioita. Meillä ainakin jos kertoo jotain itsestään niin alkaa puhelimet laulaa.

Nykyään en kerro mitään. Tai jotain yleistä kerron.

Tai valehtelen vähän.

Itse olen kertonut olevani keikkatyöntekijäenkä ole kertonut enempää.

Tsemppiä Ap. Tee mikä on omalle hyvinvoinnille parasta.

Vierailija
13/23 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä kerro edes noin paljoa.

Vierailija kirjoitti:

Joillakin on pakkomielle udella toisten asioita. Meillä ainakin jos kertoo jotain itsestään niin alkaa puhelimet laulaa.

Nykyään en kerro mitään. Tai jotain yleistä kerron.

Tai valehtelen vähän.

Itse olen kertonut olevani keikkatyöntekijäenkä ole kertonut enempää. Tosin olen ollut välillä työtön.

Tsemppiä Ap. Tee mikä on omalle hyvinvoinnille parasta.

Vierailija
14/23 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit mennä. Sinun ei tarvitse kertoa kyselijöille yhtään enempää kuin itse haluat. Terapeutti antoi minulle vinkin uteliaita ihmisiä varten. Jos sinulta kysytään missä olet töissä, voit vastata työskenteleväsi alalla X. Kaikki vastaukset aiheesta samaan tapaan, yleisellä tasolla. Ja sen jälkeen uusia puheenaiheita esiin. 

Mut eihän ap edes työskentele alalla

Vierailija
15/23 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita kummitytön tilille satanen rahaa, lähetä kortti postin mukana ja laita vielä onnitteluviesti puhelimella. Ei kummityttösi kaipaa sinua juhliinsa, tai kukaan muukaan.

Sairaseläkeläisen pienistä tuloista satanen on tod näk ihan liikaa.

Vierailija
16/23 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene juhliin. Et ole siellä pääosassa, joten huomio on enimmäkseen juhlakalussa. Jos kysytään töistä, kerro millä alalla olet. Esim. olen hoitoalalla. Jos joku utelee vielä tarkemmin, kerro vaikka tehneesi sijaisuuksia siellä täällä. Ei kukaan odota mitään supertarkkaa selontekoa. Se on small talkia ja ympäripyöreät vastaukset riittävät. Jos kysellään vapaa-ajasta, sano käyväsi lenkillä ja tekeväsi kotitöitä ja siinäpä se arki rullaa.

Vierailija
17/23 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et voi puhua heille suoraan? Ihme porukkaa.

En ole ap mutta vastaan silti. Mielenterveys ongelmat ovat usein arka asia eikä niitä välttämättä halua jakaa kuin harvoille ihmisille. Osalla ihmisistä on myös ennakkoluuloja ja saattavat ajatella masennusta laiskuudeksi ja muunlaista mt-ongelmaa hulluudeksi. Sitten asioista juoruillaan. Kaikille ei vaan voi puhua avoimesti. Vaikka elämme 2020-lukua niin osalla on mielenterveysongelmista sellaiset luulot että ei uskoisi. Lisäksi onko se nyt ihme jos ei halua jakaa ongelmiaan jokaisen puolitutun kanssa.

Vierailija
18/23 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päätät mennä juhliin, niin voit tsempata itseäsi etukäteen tiedostamalla sen, ettei sinulla ole mitään velvollisuutta tehdä selkoa kenellekään henkilökohtaisista asioistasi. Voit vastata tosiaan jotain lyhyttä ja yleistä tai "ihan ok", "eipä kummempaa" tms. ja siirtyä heti vastakysymykseen: "Mitä sinun elämääsi/perheellesi kuuluu/mitä sinun työkuvioihisi kuuluu?" Ihmiset puhuvat mielellään itsestään.

Voit myös sanoa heti, ettet halua puhua asiasta. Ihan mikä itsestäsi tuntuu parhaimmalta. Tai eri ihmisille eri vastaukset. Ja jos kysely jatkuu, voit mennä hakemaan lisää syömistä tai juomista tai mennä wc:hen. Voit tämän jälkeen mennä vaikka istumaan toiseen paikkaan tai mennä juttelemaan päivänsankarin kanssa, jos on kovin utelias ihminen kyseessä.

Voit myös kääntää keskustelun heti päivänsankariin eli rippilapseen. Ääritapauksessa voit lähteä koko juhlista aika pian, jos tilanne käy liian epämukavaksi ja kertoa isäntäväelle, ettet voi kovin hyvin. Tämähän on totta, jos tulee henkisesti huono olo. Oletpa käynyt paikalla kuitenkin, mitä yleensä arvostetaan. 

Vierailija
19/23 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos päätät mennä juhliin, niin voit tsempata itseäsi etukäteen tiedostamalla sen, ettei sinulla ole mitään velvollisuutta tehdä selkoa kenellekään henkilökohtaisista asioistasi. Voit vastata tosiaan jotain lyhyttä ja yleistä tai "ihan ok", "eipä kummempaa" tms. ja siirtyä heti vastakysymykseen: "Mitä sinun elämääsi/perheellesi kuuluu/mitä sinun työkuvioihisi kuuluu?" Ihmiset puhuvat mielellään itsestään.

Voit myös sanoa heti, ettet halua puhua asiasta. Ihan mikä itsestäsi tuntuu parhaimmalta. Tai eri ihmisille eri vastaukset. Ja jos kysely jatkuu, voit mennä hakemaan lisää syömistä tai juomista tai mennä wc:hen. Voit tämän jälkeen mennä vaikka istumaan toiseen paikkaan tai mennä juttelemaan päivänsankarin kanssa, jos on kovin utelias ihminen kyseessä.

Voit myös kääntää keskustelun heti päivänsankariin eli rippilapseen. Ääritapauksessa voit lähteä koko juhlista aika pian, jos tilanne käy liian epämukavaksi ja kertoa isäntäväelle, ettet voi kovin hyvin. Tämähän on totta, jos tulee henkisesti huono olo. Oletpa käynyt paikalla kuitenkin, mitä yleensä arvostetaan. 

Sorry, olikin yo-juhlat eikä rippijuhlat. :)

Vierailija
20/23 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että olet nokian uusi pää johtaja niin saat paljon uusia ystäviä sukulaisista ja voitte pitää ihania ryyppyjuhlia niin mielenterveyden takasin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä