Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi näpytät älypuhelimen näyttöä etusormella?

Vierailija
30.01.2024 |

Näyttää kömpelöltä ja hitaalta käyttää vaan yhtä sormea ja pitää koko käsi liikkeessä sen sijaan, että käyttäisi kahta peukaloa ja kädet paikoillaan.

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ei tarvitse puristaa puhelinta kaksin käsin, jotta se pysyy näpeissä.

En minäkään purista puhelinta vaan se lepää kevyesti muutaman sormen varassa, pääosin oikeassa kädessä.

Ap

OK, et purista, mutta silti tarvitset kaksi kättä siihen, mihin monet muut pystyvät yhdelläkin.

;)

Vierailija
42/107 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään purista puhelinta vaan se lepää kevyesti muutaman sormen varassa, pääosin oikeassa kädessä.

Ap

OK, et purista, mutta silti tarvitset kaksi kättä siihen, mihin monet muut pystyvät yhdelläkin.

;)

Kahdella peukalolla kirjoittaa nopeammin, helpommin ja ergonomisemmin. Eikä se ole näpyttämistä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on pippeli toisessa kädessä ilmeisesti koko ajan

Vierailija
44/107 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin. Jälleen mielekiintoinen murhe🤣

Ei ole murhe. Ihmettelen vaan miksi ihmiset tekee asioita hankalasti ja työläästi vaikka on olemassa helpompikin tapa.

Ap

"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa.

Vierailija
45/107 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä sit pitäis? 

Peukaloilla niin kuin normaalit ihmiset tekevät.

Ap

Lyhyellä ja paksulla peukalolla käytännössä mahdotonta, vai etkö ole katsonut ihmisten käsien eroavaisuuksia koskaan.

Olen välillä katsonut ja harvoin näillä etusormella töpöttävillä on paksut sormet. Näyttää ennemminkin olevan kapeaa mallia ja peukaloiden lyhyys ei vaikuta kyllä asiaan alkuunkaan. 

Ap

Ainakin mulla vaikuttaa, aloin just mittailemaan, nivelen kohdalta kärkeen on noin 3 eikä taivu 90 asteen kulmaan ja siinä suurin vaikeus että peukalon pää on niin leveä että koskettaa merkin yli, sivuttain kääntäminenkään ei onnistu jos meinaa pitää hyppysissä. Se on fyysinen vaikeus.

Vierailija
46/107 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä naputella tietokoneen näppäimistöäkin halutessaan yhdellä sormella, mutta mitään järkeähän siinä ei ole. (Taitaa tosin olla samoja ihmisiä nämä etusorminäpyttelijät kuin ne, jotka kirjoittavat tietokoneen näppäimistöllä vain etusormia käyttäen..)

Ap

Vierailija
47/107 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla on pippeli toisessa kädessä ilmeisesti koko ajan

Tähänhän vaadittaisiin jo kolme kättä? Logiikkasi ontuu..

Ap

Vierailija
48/107 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä naputella tietokoneen näppäimistöäkin halutessaan yhdellä sormella, mutta mitään järkeähän siinä ei ole. (Taitaa tosin olla samoja ihmisiä nämä etusorminäpyttelijät kuin ne, jotka kirjoittavat tietokoneen näppäimistöllä vain etusormia käyttäen..)

Ap

Älä viitsi, hanskaan kymmensormijärjestelmän venäläisillä kirjaimillakin mutta ei vaan luonnistu luurin peukalointi. 

Vierailija
49/107 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ainakin mulla vaikuttaa, aloin just mittailemaan, nivelen kohdalta kärkeen on noin 3 eikä taivu 90 asteen kulmaan ja siinä suurin vaikeus että peukalon pää on niin leveä että koskettaa merkin yli, sivuttain kääntäminenkään ei onnistu jos meinaa pitää hyppysissä. Se on fyysinen vaikeus."

Minkä nivelen kohdalta? Oletan, että 3 cm.

Ap

Vierailija
50/107 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei onnistu etusormella eikä peukalollakaan, koska sen malliset sormet ja vahva kynsiluu. Käytän samoja sormia kuin sormettaessa eli  keskisormea ja nimetöntä. Niissä pysyy kynnet lyhyinä em. toiminnon johdosta.

Vierailija
51/107 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ainakin mulla vaikuttaa, aloin just mittailemaan, nivelen kohdalta kärkeen on noin 3 eikä taivu 90 asteen kulmaan ja siinä suurin vaikeus että peukalon pää on niin leveä että koskettaa merkin yli, sivuttain kääntäminenkään ei onnistu jos meinaa pitää hyppysissä. Se on fyysinen vaikeus."

Minkä nivelen kohdalta? Oletan, että 3 cm.

Ap

Peukaloa siihen pitäisi käyttää.

Vierailija
52/107 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minä tein noin kunnes hiiren ja (liian runsaan) kännykän käytön seurauksena tuli jännetuppitulehdus ranteeseen/peukaloon. Nykyään pidän useimmiten puhelinta pöydällä ja käytän muutenkin vähemmän. 

Liikaa ei kannata käyttää millään tavalla. Mutta nopeammin saa luurin pois käsistään, kun kirjoittaakin nopeasti. Ja pöytää ei aina ole saatavilla.

Ap

Liikaa ei kannata myöskään aikaansa käyttää toisten ihmisten asioiden vatvomiseen, kun tarjolla  on oma mielenkiintoinen elämä, kokea elämän ilot ja seikkailut, muuten huomaa oman elämän jäävän elämättä ja valuvan hukkaan. 

Ja mistä edes tiedät Suomen 5.6 milj. asukkaan kirjoittavan kännykällään, kun kaikilla ei  sitä edes ole. 

Vierailija
53/107 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minä tein noin kunnes hiiren ja (liian runsaan) kännykän käytön seurauksena tuli jännetuppitulehdus ranteeseen/peukaloon. Nykyään pidän useimmiten puhelinta pöydällä ja käytän muutenkin vähemmän. 

Liikaa ei kannata käyttää millään tavalla. Mutta nopeammin saa luurin pois käsistään, kun kirjoittaakin nopeasti. Ja pöytää ei aina ole saatavilla.

Ap

Liikaa ei kannata myöskään aikaansa käyttää toisten ihmisten asioiden vatvomiseen, kun t

Junassa istuessa tulee väkisinkin katseltua muiden ihmisten puuhia. 

Ap

Vierailija
54/107 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kömpelö ja hidas ja haluan näyttää omalta itseltäni.

Vierailija
55/107 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä näpyttelisin kahdella peukalolla?

Toisella kädellä teen tietenkin jotain muuta.

Vierailija
56/107 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pienet kädet ja iso näyttö, voi olla vaikea yltää peukalolla. Itse vaihtelen sormea, tän viestin kirjoitin nimettömällä, ihan sujuvaa sekin. 

Vierailija
57/107 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on pienet kädet ja iso näyttö, voi olla vaikea yltää peukalolla. Itse vaihtelen sormea, tän viestin kirjoitin nimettömällä, ihan sujuvaa sekin. 

Kyse on vaan käden asennosta. Tietysti jos puristaa puhelinta kämmenessään niin on vaikea ylettyä yhtään mihinkään. Lapsetkin käyttävät peukaloita vaikka heillä vasta pienet kädet onkin.

Ap

Vierailija
58/107 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Liikaa ei kannata myöskään aikaansa kä

Junassa istuessa tulee väkisinkin katseltua muiden ihmisten puuhia. 

Ap

Höpsistä! Hommaa itsellesi jotain tarpeeksi mielenkiintoista lukemista, niin jää turhat katselut pois. 

Siis useimmathan keskittyy siihen puhelimeensakin niin etteivät huomaa ympäristöään ollenkaan. Ei se sitten sinulta onnistuisi?

Vierailija
59/107 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs näpytä, vaan keskisormella!

Vierailija
60/107 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska mulla on nivelreuma, mitä ei varmasti ulospäin uskoisi suht nuorella ja urheilullisen näköisellä ihmisellä. 

Kännykän näpyttely tekee saakelin kipeää kun tuo on aktiivisessa vaiheessa.

Sama. Mun peukalot ei taivu mihinkään näpyttelyihin.