Miksi näpytät älypuhelimen näyttöä etusormella?
Näyttää kömpelöltä ja hitaalta käyttää vaan yhtä sormea ja pitää koko käsi liikkeessä sen sijaan, että käyttäisi kahta peukaloa ja kädet paikoillaan.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska on epäergonomista näpyttää aina samalla sormella.
Ja siksi näpyttelet vain yhdellä sormella ja rasitat samalla rannettakin?
Ap
Ei se rasita millään tavalla rannetta näpyttää yhdellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siksi vaihtelen sormea. Vähemmän rasittaa muuten rannetta näpyttää etusormella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ei tarvitse puristaa puhelinta kaksin käsin, jotta se pysyy näpeissä.
En minäkään purista puhelinta vaan se lepää kevyesti muutaman sormen varassa, pääosin oikeassa kädessä.
Ap
Minä tein noin kunnes hiiren ja (liian runsaan) kännykän käytön seurauksena tuli jännetuppitulehdus ranteeseen/peukaloon. Nykyään pidän useimmiten puhelinta pöydällä ja käytän muutenkin vähemmän.
Liikaa ei kannata käyttää millään tavalla. Mutta nopeammin saa luurin pois käsistään, kun kirjoittaakin nopeasti. Ja pöytää ei aina ole saatavilla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ei tarvitse puristaa puhelinta kaksin käsin, jotta se pysyy näpeissä.
En minäkään purista puhelinta vaan se lepää kevyesti muutaman sormen varassa, pääosin oikeassa kädessä.
Ap
Minä tein noin kunnes hiiren ja (liian runsaan) kännykän käytön seurauksena tuli jännetuppitulehdus ranteeseen/peukaloon. Nykyään pidän useimmiten puhelinta pöydällä ja käytän muutenkin vähemmän.
Liikaa ei kannata käyttää millään tavalla. Mutta nopeammin saa luurin pois käsistään, kun kirjoittaakin nopeasti. Ja pöytää ei aina ole saatavilla.
Ap
Me aikuiset ihmiset ei asuat puhelimella. Viestin voi kirjoittaa takaisin parempanakin hetkenä sitten kun on aikaa ja jos ylipäätään kiinnostaa vastata
Helpottaa elämää, kun aivoimplantin saa suoraan aivoihin, eikä enää tarvitse pitää puhelinta koko ajan kädessä.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/53b96bed-aeca-4abf-b735-838fa560900e
"Ensimmäinen ihminen on saanut Elon Muskin yhtiön kehittelemän aivosirun"
Vierailija kirjoitti:
No niin. Jälleen mielekiintoinen murhe🤣
Mikään asia ei ole liian vähäpätöinen iigoreille aloittaa ihmisten haukkumisketjua vauvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei se rasita millään tavalla rannetta näpyttää yhdellä
Ranne joutuu tekemään pientä liikettä, kun on mahdotonta liikuttaa pelkkää etusormea edestakaisin. Toinen vaihtoehto on tietysti se, että koko käsivarsi liikkuu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin onkobrpdösytp sinulekekiitaonnilosa
Opettele kirjoittamaan. Hyvin onnistuu peukaloillakin ilman virheitä, kun on riittävän etevä.
Ap
Ei onnistu, minulta ei onnistu edes etusormella näpytellä ilman virheitä. Ja niitä tulee aina. Sait peukaloilla kirjoitetun viestin, lue se kun kerran sellaisen halusit.
Onnistuu, kun säätää puhelimen asetukset kohdilleen ja harjoittelee. Mutta ei tietenkään ole mikään pakko.
Ap
Ei onnistu, minulla on suurimmalla mitä voi olla. On tässä jo 20 vuotta näpytelty ja kehitys on vain alaspäin. Lähetän ääniviestin mieluiten koska en jaksa sotkea. Olen myös lopettanut vain yksinkertaisesti koko ihmissuht
Onko muita kognitiivisia ongelmia?
Koska olen boomeri. En ikäni puolesta, mutta muuten tällainen viiskymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Millä sit pitäis?
Peukaloilla niin kuin normaalit ihmiset tekevät.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Koska mulla on nivelreuma, mitä ei varmasti ulospäin uskoisi suht nuorella ja urheilullisen näköisellä ihmisellä.
Kännykän näpyttely tekee saakelin kipeää kun tuo on aktiivisessa vaiheessa.
Mun nivelreuma loppui kun aloin lihansyöjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä sit pitäis?
Ap
Lyhyellä ja paksulla peukalolla käytännössä mahdotonta, vai etkö ole katsonut ihmisten käsien eroavaisuuksia koskaan.
Minulla on ylilikkuvat nivelet, ja monet muille normaalit asennot tuntuvat minusta epämiellyttäviltä. Puhelimen pitäminen kaksin käsin on niistä hyvä esimerkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä sit pitäis?
Ap
Lyhyellä ja paksulla peukalolla käytännössä mahdotonta, vai etkö ole katsonut ihmisten käsien eroavaisuuksia koskaan.
Olen välillä katsonut ja harvoin näillä etusormella töpöttävillä on paksut sormet. Näyttää ennemminkin olevan kapeaa mallia ja peukaloiden lyhyys ei vaikuta kyllä asiaan alkuunkaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ylilikkuvat nivelet, ja monet muille normaalit asennot tuntuvat minusta epämiellyttäviltä. Puhelimen pitäminen kaksin käsin on niistä hyvä esimerkki.
Ei se tukikäden asento mitenkään merkittävästi muutu vaikka näppäilisi peukaloilla. Toinen käsi tulee mukaan vaan kirjottamaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin. Jälleen mielekiintoinen murhe🤣
Mikään asia ei ole liian vähäpätöinen iigoreille aloittaa ihmisten haukkumisketjua vauvalla.
Igoreista en tiedä, mutta tästä on riidelty verissä päin tällä palstalla ennenkin. Hyvin hedelmällinen tyyli haastaa riitaa on "en tuomitse, mutta ihmettelen ihan viattomasti". Ja sitä ihmettelemistä sitten parikymmentä sivua, kunnes ketju katoaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hemmettiä asia sinulle kuuluu vähääkään.
Ei kuulu, mutta näkyy ja ihmettelen mikä saa ihmisen tekemään helpon asian hankalasti. Ihmettelisin myös, jos joku kävelisi kadulla jalkojen sijaan käsillään.
Ap
Covfefe.
T. Trump