Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä työnantajat enää uskaltavat rekrytoida ketään Suomessa, kun tämä masis-sukupolvi saikuttaa minkä ehtii??? 😠GRRRR!!!!

Vierailija
24.01.2024 |

En yleensä kirjoita tällaisille palstoille, mutta nyt tuli mitta kertakaikkisen täyteen! 😠😠😠

Työnantajan pitää maksaa palkkaa, vaikka työntekijän tekemä työ on täysin nolla. Miltä tuntuisi maksaa tyhjästä karkkipussista? Tai maksaisitko siivouslaskun sellaiselle siivoojalle, joka ei ole edes käynyt asunnossasi? ONNEKSI tähän työnantajien hyväksikäyttöön on tulossa muutos hallituksen toimesta.

Kerran kaksi vuodessa poissaolon vielä ymmärtää, mutta kun yhä useampi (yleensä ylipainoinen nainen anteeksi vaan) nuorempi työntekijä saikuttaa ihan järkyttäviä määriä, ihan systemaattisesti. Milloin syynä on kariutunut parisuhde, noussut paino, epäonnistunut laihdutus tai menkkakivut, huono olo tai nuha. Vanhempi ikäpolvi sietää selvästi paremmin kolotuksia, stressiä ja epämukavaa oloa eikä pikkunuha estä heiltä työn tekemistä.

Mihin katosi nykyihmisen - siis nuorten - kyky sietää epämukavuutta ja kipua?

Pakkohan tässä on alkaa katselemaan toimintojen siirtoa ulkomaille. 

T. Raivostunut työnantaja

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä ennen ollut sen helpompaa. Se oli vain jaksettava. Nyt on niin kiva jäädä sohvalle että ahistaa masentaa ramasee.

Vierailija
2/92 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nyyh, jos työnantajana pitää sellaisia työoloja että ihmiset saikuttaa "pikkusyistä" (jota esim. masennus ja flunssa eivät ole), niin kannattaa mennä peilin eteen seisomaan ja kysymään, missä meni pieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laki sallisi lyhyemmät ajat työssä, joustoja, omaa valintaa tekijälle - pomon ei tarvisi pakottaa ihmiset olemaan ylipitkiä aikoja? Mutta kun verot ja maksut. Ellei työntekijä tee "ulkopuolisena" homman, silloin se voisi onnistua, eli projekti-ihminen. On myös pomolle halvempaa ja silloin on joustavaa jos sovitaan näin.

4/92 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kyrsii se, kun mun entisissä työpaikoissa, joissa olen ollut töissä määräaikaisia työsopimuksilla, niiden työkaverien, jotka saikuttavat yhtenään, työsopimuksia jatketaan, mutta minun, jolla on on tosi harvoin poissaoloja, työsopparia ei jatketa. Mitä se työnantaja tekee sellaisella työntekijällä, joka on yhtenään poissa? 

Vierailija
5/92 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi omalla alalla voi palkata freelancerin ja ei tarvitse murehtia saikuttaako vai mitä tekee. Sopimusehdot ovat aina tarkkaan määritely, joten lusmut pysyy kaukana.

Vierailija
6/92 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos laki sallisi lyhyemmät ajat työssä, joustoja, omaa valintaa tekijälle - pomon ei tarvisi pakottaa ihmiset olemaan ylipitkiä aikoja? Mutta kun verot ja maksut. Ellei työntekijä tee "ulkopuolisena" homman, silloin se voisi onnistua, eli projekti-ihminen. On myös pomolle halvempaa ja silloin on joustavaa jos sovitaan näin.

Mites ne itse työt? Joustavasti jätetään joskus tekemättä? Asiakkaat tykkää. Ai tänään on kauppa kiinni, ai hoitoaika peruttiin, katellaan milloin seuraavan kerran saisi, ai kukaan ei auraa tietä, mukava että työntekijä saa vapaata kun siltä tuntuu. Ei sitten niin masenna työ. 

Vierailija
7/92 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä poistuin ilomielin tällaisen työnantajan leivistä ja soitteli pitkään perään, että täytyy tulla takaisin kun ei pärjää. Amarokit ja jahdit pihassa kehtasi valittaa, miten minä pienipalkkainen en tule keuhkokuumeessa töihin. Olisikohan siksi koska minua kiinnostaa enemmän oma hyvinvointini, mitä sinun ylellisyydet. 

Vierailija
8/92 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne saikuttaa sitä mukaa kuin on sovittu. Matkat, suursiivoukset, lasten lomat, juhlat.. 

Vierailija
9/92 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu mun työpaikalla on myös näitä velliperseitä. Kuinka ollakaan nämä parin päivän poissaolot osuu joko alku- tai loppuviikkoon. Sitten kun tulevat takaisin töihin niin ei ole mitään merkkejä havaittavissa heidän "nuhasta". Eivät varmaan ikinä ole kokonaista työviikkoa töissä... Juu ei vit*ssa ollut niin kipeä, etteikö töihin voi tulla. Laiskoja vaan... 

Vierailija
10/92 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Minuakin kyrsii se, kun mun entisissä työpaikoissa, joissa olen ollut töissä määräaikaisia työsopimuksilla, niiden työkaverien, jotka saikuttavat yhtenään, työsopimuksia jatketaan, mutta minun, jolla on on tosi harvoin poissaoloja, työsopparia ei jatketa. Mitä se työnantaja tekee sellaisella työntekijällä, joka on yhtenään poissa? 

Se on samaa mieltä pomon kanssa. Sitähän heikko esimies tarvitsee, taputtajia ja kannustajia. Yrittäjä yleensä ei tarvitse mutta ne päälliköt ja muut palkatut esimiehet tarvitsee oman hovinsa, silloin eivät ajattele tulosta tai onko tuottava työntekijä.

Vierailija
11/92 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn tekeminen itsessään on erittäin masentavaa ja ikävää puuhaa.

t. Onnellinen työtön

Vierailija
12/92 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävämme yleistäjähän se siinä taas kirjoittelee aloituksiaan.

Hei, mut siis, ei hätää, eilen oli lehdessä, että jo eläkkeellä olevat kouluttautuvat amk-tutkintoihin. 70-vuotiaana valmistuu eräskin sairaanhoitaja, kovasti toivoo sitten pääsevänsä auttamaan vanhustenhuollon työvoimapulassa.

Vierailija
13/92 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus... en kyllä yleensä kirjotitele tällaisille palstoille, mutta nyt tuli mitta täyteen...

Ja nimimerkkinä raivostunut työnantaja.

Haistapa home, provoilija, sun yritykset on niin älyttömiä, ettei tosikaan....

Vierailija
14/92 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täsmälleen samaa mieltä. On kokemusta esimiestyöstä (ei yrittäjyydestä) ja nuorten työllistämisestä. Poissaoloja tuli tatuoinnin parantelemisesta, menkkakivuista, kaverin kaverin kaverin onnettomuudesta (hänen kanssaan ei oltu koskaan pidetty yhteyttä edes), kaverin lapsen hoitamisesta, jalan puudutuksesta ym. Eikä ollut edes ketään ottaa tilalle vaan kaikki työt jäi yhden ihmisen harteille. 

Vierailija
15/92 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä poistuin ilomielin tällaisen työnantajan leivistä ja soitteli pitkään perään, että täytyy tulla takaisin kun ei pärjää. Amarokit ja jahdit pihassa kehtasi valittaa, miten minä pienipalkkainen en tule keuhkokuumeessa töihin. Olisikohan siksi koska minua kiinnostaa enemmän oma hyvinvointini, mitä sinun ylellisyydet. 

Korjaus: ylellisyydet = velat

Siksi valitti ja stressasi. 

Vierailija
16/92 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä syy palkata keski-ikäinen. Ollaan ahkeria, vastuuntuntoisia, osa hyvinkin yrittäjähenkisiä, ei biletetä eikä valitella turhia. Ei vaan kelpaa kun ei olla nuoria ja hoikkia enää. Naamakin kuin petolinnun....

Vierailija
17/92 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työn tekeminen itsessään on erittäin masentavaa ja ikävää puuhaa.

t. Onnellinen työtön

No on, mutta siitä saa enemmän rahaa kuin työttömänä. Sillä rahalla sais kaikkea onnellistavaa. T. Työkyvytön 

Vierailija
18/92 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen. Meillähän piti nyt olla työpaikkoja kaikille halukkaille. AP on hallitusta vastaan!

Vierailija
19/92 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei millään haluta palkata 40+ ikäisiä, vaikka ei olla ikinä pois eikä lapsetkaan enää sairastele

Vierailija
20/92 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin saikutan joka vuosi 13 työpäivää. Marras- joulukuussa pidän pitämättömät sairaslomasi. Tuo 13 päivää oli sairapoissaolojen mediaani työpaikallamme 7 vuotta sitten. En on tuoreempaa tietoa saanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi