Miten ihmeessä työnantajat enää uskaltavat rekrytoida ketään Suomessa, kun tämä masis-sukupolvi saikuttaa minkä ehtii??? 😠GRRRR!!!!
En yleensä kirjoita tällaisille palstoille, mutta nyt tuli mitta kertakaikkisen täyteen! 😠😠😠
Työnantajan pitää maksaa palkkaa, vaikka työntekijän tekemä työ on täysin nolla. Miltä tuntuisi maksaa tyhjästä karkkipussista? Tai maksaisitko siivouslaskun sellaiselle siivoojalle, joka ei ole edes käynyt asunnossasi? ONNEKSI tähän työnantajien hyväksikäyttöön on tulossa muutos hallituksen toimesta.
Kerran kaksi vuodessa poissaolon vielä ymmärtää, mutta kun yhä useampi (yleensä ylipainoinen nainen anteeksi vaan) nuorempi työntekijä saikuttaa ihan järkyttäviä määriä, ihan systemaattisesti. Milloin syynä on kariutunut parisuhde, noussut paino, epäonnistunut laihdutus tai menkkakivut, huono olo tai nuha. Vanhempi ikäpolvi sietää selvästi paremmin kolotuksia, stressiä ja epämukavaa oloa eikä pikkunuha estä heiltä työn tekemistä.
Mihin katosi nykyihmisen - siis nuorten - kyky sietää epämukavuutta ja kipua?
Pakkohan tässä on alkaa katselemaan toimintojen siirtoa ulkomaille.
T. Raivostunut työnantaja
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen täsmälleen samaa mieltä. On kokemusta esimiestyöstä (ei yrittäjyydestä) ja nuorten työllistämisestä. Poissaoloja tuli tatuoinnin parantelemisesta, menkkakivuista, kaverin kaverin kaverin onnettomuudesta (hänen kanssaan ei oltu koskaan pidetty yhteyttä edes), kaverin lapsen hoitamisesta, jalan puudutuksesta ym. Eikä ollut edes ketään ottaa tilalle vaan kaikki työt jäi yhden ihmisen harteille.
Muuten kiva, mutta menkkakivut voivat olla oikeasti invalidisoivia pahimmillaan.
Järkyttävästä vuodosta puhumattakaan. Tai no, voisihan sitä toki antaa vuotaa vapaasti läpi housujen. Kaipa joku siivooja ne valuneet veret lattialta joskus pyyhkäisee pois.
Kipuihin voi ottaa kipulääkettä ja runsaaseen vuotoonkin on lääke olemassa. Itse söin vuosia lääkkeitä molempiin ongelmiin ja työskentelin yksin usein ilman taukoja. Avuttomaksi ei kannata heittäytyä, ei mene läpi nuo selitykset kun lääkkeet auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavan kerran kun olen flunssassa, tulen töihin ja sairastutan kaikki muut, palvelen asiakkaat räkä poskessa kun pomo niin haluaa. Seuraavan kerran kun on menkat niin tulen työpaikalle oksentamaan ja makaamaan lattialle ja asiakkaat voivat seurata tätä näytöstä sitten mukavasti, koska pomo niin haluaa. Seuraavan kerran kun olen vatsataudissa tulen myös töihin ja kaikki tietää lopputuloksen vain koska pomo näin haluaa. Toivon myös, että pomokin on töissä vuoden jokaisena päivänä kipeenä tai ei.
Lapsellinen purkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavan kerran kun olen flunssassa, tulen töihin ja sairastutan kaikki muut, palvelen asiakkaat räkä poskessa kun pomo niin haluaa. Seuraavan kerran kun on menkat niin tulen työpaikalle oksentamaan ja makaamaan lattialle ja asiakkaat voivat seurata tätä näytöstä sitten mukavasti, koska pomo niin haluaa. Seuraavan kerran kun olen vatsataudissa tulen myös töihin ja kaikki tietää lopputuloksen vain koska pomo näin haluaa. Toivon myös, että pomokin on töissä vuoden jokaisena päivänä kipeenä tai ei.
Lapsellinen purkaus.
Ei vaan täyttä asiaa. Mutta sinunlaisesi se ei muuta ymmärräkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen täsmälleen samaa mieltä. On kokemusta esimiestyöstä (ei yrittäjyydestä) ja nuorten työllistämisestä. Poissaoloja tuli tatuoinnin parantelemisesta, menkkakivuista, kaverin kaverin kaverin onnettomuudesta (hänen kanssaan ei oltu koskaan pidetty yhteyttä edes), kaverin lapsen hoitamisesta, jalan puudutuksesta ym. Eikä ollut edes ketään ottaa tilalle vaan kaikki työt jäi yhden ihmisen harteille.
Muuten kiva, mutta menkkakivut voivat olla oikeasti invalidisoivia pahimmillaan.
Järkyttävästä vuodosta puhumattakaan. Tai no, voisihan sitä toki antaa vuotaa vapaasti läpi housujen. Kaipa joku siivooja ne valuneet veret lattialta joskus pyyhkäisee pois.
Kipuihin voi ottaa kipulääkettä ja runsaaseen vuotoonkin on lääke olemassa.
Sanoo lammas orjatöissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksihän tällaisesta myönnetään saikkua?
Sanopa se, minä en ollut siitä vastuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kipuihin voi ottaa kipulääk
Jeesus teitä teinejä kun ei mistään mitään ymmärretä. Kipu ja runsas verenvuoto uuvuttaa. Siksi otetaan lääkettä ettei ole niin uupunut, jaksaa tehdä töitä, kotitöitä, harrastaa, hoitaa lapset ilman itkun tuherrusta ja itsensä säälimistä sängyn pohjalla. Lääkkeet pitää toimintakykyä yllä eikä kunto romahda joka kuukausi. Luulisi että itsekin olisin tyytyväinen kun jaksaisi tehdä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Minut lasketaan varmaan jo keski-ikäiseksi, kun olen 35-vuotias. Minulla sairaspoissaoloja aiheuttaviin menkkakipuihin auttoi laihdutus, ruokavalion tarkistus ja liikunnan reilu lisääminen. Henkiseen uupumiseen nuo auttavat vähän, mutta eivät pelasta tilannetta, kun omaa työpaikassa johtaminen on ihan olematonta ja meno ihan kaoottista. Kortisolit on ihan tapissa ihan koko ajan ja päätä särkee jatkuvasti.
Minulla auttoi menkkakipuihin oikea diagnoosi (endometrioosi) ja siihen lääkitys. Sitä saikin odottaa yli kymmenen vuotta!
Ensin AP kirjoittaa, että: ONNEKSI tähän työnantajien hyväksikäyttöön on tulossa muutos hallituksen toimesta.
Lopuksi kuitenkin: Pakkohan tässä on alkaa katselemaan toimintojen siirtoa ulkomaille.
Eihän tuossa kirjoituksessa ole mitään logiikkaa...
Siis ihanko tosissaan jonkun mielestä menkat on sopiva syy olla pois töistä? Nykyään on kaikki apu saatavilla kun varaa ajan gynelle. Ei todellakaan ole ok olla neljän viikon välein pois menkkojen takia.
Jos menkat kestää viikon, joka neljäs viikko salkkua? Jokaiselle löytyy apua, jos menkat haittaa elämää.
Käsket sarjasaikuttajien hakea jatkossa lääkärin/hoitajantodistuksen kaikista sairauspoissaoloista. Ongelma ratkaistu.
Mainituista menkkakivut voi oikeasti olla hyvä syy jäädä pois töistä. Kyllä se voi pahimmillaan olla aivan sietämätöntä kipua, jolloin ei pysty keskittymään mihinkään. Särkylääkkeet ei aina tehoa.
Hyvä provo, voisit hankkia työpaikalle tehokkuutta edistäviä pillereitä, että kun ottaa yhden taikapillerin, niin jaksaa kivuista huolimatta painaa töitä 12 h putkeen? Ja sitten vois eläkelahjaksi antaa nappulan, millä pääsee kokonaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sain lääkäriltä reseptin capriloneihin, ovat ihan parhaita. Nyt vuotoa on niin vähän että voin pitää samaa sidettä muutamankin tunnin pahimpina vuotopäivinä.
Vierailija kirjoitti:
Siis ihanko tosissaan jonkun mielestä menkat on sopiva syy olla pois töistä? Nykyään on kaikki apu saatavilla kun varaa ajan gynelle. Ei todellakaan ole ok olla neljän viikon välein pois menkkojen takia.
Jos menkat kestää viikon, joka neljäs viikko salkkua? Jokaiselle löytyy apua, jos menkat haittaa elämää.
Menkkasaikuttajien takia yrittäjät ovat nihkeitä palkkaamaan naisia. Kiitti vaan.
En minäkään palkkaisi työntekijää joka olisi viikon pois töistä joka kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Työnantajat on ahneita ja nykyiset nuoret aikuiset tulee pistämään nämä polvilleen pahemmin kuin mikään ammattiliitto koskaan. Heitä ei kyykytetä kuten heidän vanhempia kyykytetään tai kyykytettiin.
Tällä kertaa nuoret näyttää paikan.
Ai samat nuoret, jotka jäävät kotiin kun on paha mieli, väsyttää, ei huvita, edellisenä iltana oli bileet tai ei saanut vapaaksi mieluisia päiviä? Miksi työnantajan pitäisi myöntää sairauslomaa jos ei ole oikeasti sairas?
Ohjaat työntekijäsi työterveyteen hakemaan saikkulapun ja hoitoa työtä haittaaviin terveysongelmiin (esim. gynekologi menkkojen takia pois jääville).
Nuhakaan ei aina ole mitään pientä niiskutusta... Nimim. tänään mennyt lähes 100 nenäliinaa, yhteen niistää sen kolme-neljä töräystä. Yhteensä täyttynyt jo kolme roskapussillista pelkkiä käytettyjä nenäliinoja muutaman päivän aikana. Tässä kunnossa ei todellakaan mitään töitä tehdä. Tuollaiselle työnantajalle tosin mieluusti tartuttaisin tämän!
Kuulostaa provolta, mutta olisi kiva kuulla, minkä alan yritys aloittajalla on? Kyseessä jokin matalapalkka-ala, koska niin paljon nuoria töissä. Kuitenkin mahdollista hoitaa työt ulkomailla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ne kaikilla auta riittävästi. On tosin tullut nähtyä sellaistakin, että kun yksi käsikauppa-Burana tai 500-millinen parasetamoli ei auta, niin lähdetään kotiin saikuttamaan. Tehokkaampiakin lääkkeitä kun on olemassa. Tällaisten henkilöiden kannattaisi käydä lääkärissä, niin saisivat reseptin sellaiseen ja hyvällä säkällä saikut loppuisivat. E-pillereistä on myös monesti apua, mutta tietenkään ne eivät kaikille sovi. Kuitenkin on myös niitä ihmisiä, joilla on käytössä kaikki mahdolliset lääkkeet, eikä pahimpana menkkapäivänä silti ole työkykyinen.
Muiden annettujen esimerkkien kohdalla mietin ensisijaisesti sitä, miksi työnantaja on hyväksynyt tällaisen syyn. Työnantajan ei tarvitse hyväksyä omailmoituspoissaoloa jostain kaverin kaverin kaverin onnettomuudesta tms. vaan voi vaatia siitä todistuksen, jota tuollaisella syyllä tuskin kirjoitetaan. Jos taas on poissaolosta todistus, niin siinä ei lue mitään tuollaista pilipalisyytä vaan jokin diagnoosi. Luvattomista poissaoloista voi antaa varoituksen ja irtisanoa.