Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ketään alle 25-vuotiaana vanhemmaksi tullutta?

Vierailija
23.01.2024 |

Itse sain esikoiseni 24-vuotiaana. Lapsen isä samanikäinen.

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti olen keskustellut ihmisten kanssa siitä kuinka itsekästä on tehdä lapset keski-ikäisenä, kun sitten ei jaksa olla vanhempi. 

Vierailija
82/103 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen, työnikautta mielisairaalasta. Päätyvät lähes aina sijoitukseen kun äiti ei ole aikuinen vielä itsekään

Asuimme jo itserakennetussa omakotitalossamme, kun sain esikoisen. Ikää oli 23 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uussuomalaiset Naiset synnyttävät jov14 vuotiaina

Vierailija
84/103 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 18, puoliso 20 kun saimme esikoisemme. 

Vierailija
85/103 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itteni, täytin esikoisen saadessani 19v.

Ei oo lapset joutunut huostaan

Koska valtio elätti.. kohta tippuu kela tuet ja voit itkee että yhteiskunta selätti.

Villi veikkaus että olet edelleen kouluttautumaton sekä työtön eikä pennustasikaan sen kummempaa tule kuin kaljapummi tai narkki.

Mikä sulla on hätänä, että pitää suoltaa tuollaista?

Mun äiti oli 19v kun sai mut. Ei yhteiskunta elättänyt vaan äiti aloitti työt mun ollessa alle 1v ja isäni kävi töissä. Kumpikin vanhemmista tehnyt töitä koko ikänsä. Isä jo eläkkeellä ja äiti jää tänä vuonna. 

Mä olen käynyt lukion, löytyy amistutkinto jolla tehnyt töitä. Nyt jatkan alalla seuraavaan tutkintoon eli opiskelen AMK:ssa töiden ohessa.

Mulla on kaksi sisarusta (samat vanhemmat) ja ihan hek

Täällä on joku todella häiriintynyt kommentoija, herjaa kaikkia nuorempana synnyttäneitä. Todennäköisesti vihaa muutenkin kaikkia ja piehtaroi katkeruudessaan. 

Vierailija
86/103 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Nyt tosin jo nelikymppinen, eronnut. Nuorin lapsi 8-vuotias. Jatkuvasti yksin kotona kun äiti elää uudelleen nuoruuttaan ja yöpyy miesystävänsä luona huoltamassa parisuhdettaan. Surullista katsottavaa.

Vierailija
87/103 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan kaikki ystäväni, joilla on lapsia, ovat saaneet esikoisensa alle 25-vuotiaina. Nyt ollaan reilu 30v. 

Vierailija
88/103 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 17v kun sain ainoan poikani

Vierailija
89/103 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallinen kysymys. Ei tuo 25 ole mielestäni mikään erityisen nuori ikä saada lapsi. 

Vastaan että kyllä tunnen.

Vierailija
90/103 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itseni lisäksi parikin. Esikoinen syntyi kun olin 20v, seuraava kun olin 23v ja kuopus tekemällä tehtiin kun olimme kolmekymppisiä. Meinasi viimeinen vauva jäädä haaveeksi ja tuli kyllä varsin selväksi, että naiselle biologisesti parhain ikä saada lapsia on reippaasti alle kolmekymppisenä. Vaikeaa oli, mutta saatiin vielä se yksi lapsi. Kahdesta ensimmäisestä raskauduin 3kk sisällä yrityksen aloittamisesta ja synnytykset olivat todella helpot ja nopeat. Nyt neljänkympin kolkuttaessa ovella on oikeastaan ihan kiva, että omat lapset ovat jo suht isoja. Iso osa ystävistäni on saanut lapsen/lapset 35v-40v välillä, osa luomusti ja osa lapsettomuushoitojen avulla. Ei ole sekään huono ikä saada lapsia, jos vain luonto suo. Jokainen yrittäköön saada lapsia silloin kun se omaan elämään sopii. Ei kuitenkaan kannata jäädä liikaa odottelemaan sopivaa aikaa, sillä sitä ei ehkä ikinä tule. 

91/103 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen muutaman 40+ ikäisen sukulaisen, sekä mun pikkuserkku sai lapsen 22-vuotiaana vuonna 2019.

Tuntuuko teistä aivan käsittämättömältä se, että joku saa lapsen esim 23-24-vuotiaana? Mun mielestä se on ihan hyvä ikä saada esikoinen, jos on jo työelämässä tai opinnot hyvällä mallilla ja elämä muutenkin mallillaan.

Vierailija
92/103 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni. Hän oli 24, täytti tosin ihan heti 25 esikoisemme synnyttyä

Vierailija
93/103 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monta. Esim anoppi syntyi kun äitinsä oli 19, anoppi synnytti just 17 täytettyään ja miehen serkkulikka oli 19. Myös tutuissa on nuorena äidiksi tulleita. Yhden huostaanotetun lapsen tiedän kun ei äidistään ollut lapsensa huoltajaksi. Muut ovat normaalisti eläneet ja perheensä hoitaneet.

Vierailija
94/103 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tunnen, sai lapset 21v ja 23v. Molemmat lapset huostaanotettu ja hän itse vankilassa. Pyysi mua ottamaan ne, mutta olen liian nuori tällaiseen vastuuseen. Olen 23v.

Vierailija
95/103 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa kuvitella jotain peruskoulun just lopettanutta tai lukio ikäistä kovin vastuulliseksi vanhemmaksi joka elättää ja kasvattaa lapsensa itse itsenäisesti. Esimerkiksi joku 19 vuotias on lapsi viellä itsekin ja useimmiten asuu vielä vanhemmillaan kuten nykyään nuorilla on tapana. Monet pojat jäävät jopa 40- 50 vuotiaiksikin asti peräkammariin asustelemaan.

Vierailija
96/103 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummuni, isäni, veljeni, veljeni puoliso, kummisetäni vaimo ja tätini.

Vierailija
97/103 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain Wt porukka porsii alle 25 ikäisinä.

Tai ehkä se on wt-jengiä, joka kirjoittelee tuollaisia.

Vierailija
98/103 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin serkku sai enolleen lapsen kun oli 16 vuotias, mutta ne onkin vantaalaisia ja siellä sellainen on ihan normaalia.

Enkä minä ketään tuomitse, ei se minun asiani ole kuka mitäkin tekee. Annan ihmisten hoitaa omat asiansa aina itse. Jos jossain jotain joskus tapahtuukin niin mä en oo kuullut ikinä mitään. Viime kesänä naapuri oli kännipäissään piessyt muijansa ja poliisit tuli oven taakse kyselemään ,sanoin niille heti, ettei minua kiinnosta, mä en oo kuullut yhtään mitään. Lupasin olla kuulematta seuraavallakin kerralla.

Vierailija
99/103 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki suvun eukot

Vierailija
100/103 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ystäväni 20v ja toinen ystäväni 18v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi