Tunnetko ketään alle 25-vuotiaana vanhemmaksi tullutta?
Itse sain esikoiseni 24-vuotiaana. Lapsen isä samanikäinen.
Kommentit (103)
Mun kaveri 19-v.
Meni naimisiin odotusaikana ja erosi jotain 3 vuoden kuluttua.
Miehen mielestä lasten pitäisi oppia jo lukemaan 2-vuotiaana ja saada katsoa por noa.
Ihan mukavalta se mies vaikutti. Ei olisi uskonut, miy kummallisia mielipiteitä sillä oli.
No juu montakin, mukaanlukien itseni.
Vierailija kirjoitti:
Sitten nuo kännissä vahinkoina roiskitut kakarat jää muiden verorahoilla elätettäviksi loppu iäkseen.
Siis kenestä sä puhut?
Mä olin 24 kun sain suunnittelusti lapsen. Ei ollut mikään kännissä tehty lapsi vaan avopuolison kanssa yhdessä tehty päätös, että lapsi saa tulla. En ollut mielestäni mitenkään erityisen nuori vaan ihan normaali ikä saada lapsi.
Lapsi on jo 20v ja vakituisessa työssä. On käynyt vasta lukion, mutta tekee töitä niin kauan, että keksii mitä haluaa opiskella. Yhteiskunnalta ei saada yhtään mitään.
Olin 19.v kun sain lapseni ja valitettavasti juuri vanhemmilta ihmisiltä sain inhottavaa kohtelua.
Siltikin olen tyytyväine että sain lapseni nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Äitini, 18 kun isosiskoni syntyi ja 20 kun minä synnyin. Hyvin on mennyt ja oli kiva kun oli nuori äiti.
Vuosia sitten olin kuopuksen kanssa Jukujuku-maassa. Törmäsimme päivän aikaan hieman vanhempaan sisaruspariin kuin omani. Säälin lapsia mielessäni, rohkeinta heillä oli seisoa sillalla katselemassa, kun muut olivat leikkivät. Mietin jo, miksi lapset olivat isovanhempien mukana, kun eivät saaneet edes leikkiä, mutta päivä aikaan paljastui, että he olivatkin vanhempiensa kanssa. Iäkkäät vanhemmat eivät ole huono juttu, mutta kaikilla ei ole jaksamista tai rohkeutta antaa lasten leikkiä. Ja itsekin jaksoin paremmin reilu parikymppisenä kuin nelikymppisenä
Ensimmäinen lapseni syntyi kun olin 18, toinen kun olin 22. Nyt vanhempi lapsista on 31 ja nuorempi 27. Mulla viisi lastenlasta 49-vuotiaana.
Aika monta, myös oman äitini ja tätini. Ennen ihanteellisena ensisynnyttäjän ikänä pidettiin 20-25 vuotta.
Omat vanhempani ja mieheni vanhemmat
t. Vahingonlaukaus -68
Silloin oli eri ajat kuin nyt. Nuoriso lisääntyi paljon tiheämmin kuin nykyään
Vierailija kirjoitti:
Vain Wt porukka porsii alle 25 ikäisinä.
Sinut porsinut emakko ei tainnut olla edes 15-vuotias.
Tunnen, yhdet olivat elämänkouluhuumepiireissä liikkuvat 20-vuotiaat, ja toinen taas ihan tolkullinen pariskunta, olisko olleet noin 23-vuotiaita. Yksi tuttu nainen sai lapsen 21-vuotiaana ja päätyi nopeasti yksinhuoltajaksi, miehellä käsittääkseni lähestymiskielto naiseen ja lapseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko jäänyt lääkkeet ottamatta?
Olin 25 ja avokki 23 kun saatiin esikoinen, mutta meillä oli jo silloin työpaikat isäni omistamassa yrityksessä sekä mummolta perinnöksi jäänyt 4 h keittiö rivarin pätkä joten ihan hyvin siihen yksi lapsikin sopi kuvioihin. Eikä mitään ongelmaa. Ikinä mitään kelan tukia ole tarvittu ja lasten lapsilisät jää pankkiin lasten omille tileille ja saavat ne kun täyttävät 18 enkä usko että hekään työttömiksi jäävät roikkumaan.
Siskoni 19v, äitini 22v, mummot 18v ja 19v.
Muitakin kyllä tiedän mutta nämä nyt tuli ekana mieleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko se karjulla itseään astuttanut ja siitä kiinni jäänyt mies, kun noin siat mielessä pyörii?
Eipä tuon ikäisenä vanhemmaksi tulemisessa mitään outoa ennen ollut.
Tunsin niitä 16v teiniäitejä. Useimmat tekivät vasta myöhemmin lapsen. Ei ollut mitenkään harvinaista saada lapsi alle 25v. Nämä eivät kuuluneet minun kaveripiireihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikene possu ! Squiiik!
Itse olin 19 (olen mies) ja puoliso oli 18. Ei olla mitään uskovaisia vaan ihan taviksia Helsingistä, tavattiin opinnoissa ja sellainen 8 kk tapaamisesta lapsi sai alkunsa. Tästä tulee tänä vuonna jo 27 vuotta, nopeasti menee tämä aika. :)
Yhden, yläastetuttu tuli raskaaksi amiksessa ollessaan. Muita en tunne. En koe että lapset on itsellenikään ajankohtaisia vielä vuosiin, vastahan nuoruus alkoi. 26v