Mikä vikana? Miehet ovat ensin aivan mielettömän kiinnostuneita
Ulkonäköäni kehutaan todella paljon, olen kuulema niin kuuma, vaikka omasta mielestäni olen vain sellainen naapurintyttö. Minulla on aika paljon mielenkiinnonkohteita ja harrastuksia mm huonekalujen entisöinti, urheilen myös paljon. Olen analyyttinen ja kiinnostunut psykologiasta, tykkään keskustella itsestäni ja muista. Miksi olemme sellaisia kuin olemme.
Kuulen usein että minulla on hyvä energia. Mutta olen kuullut myös että minulla on käsittelemättömiä asioita, tai että vaikutan siltä että pelkään että minua sattuu ihmissuhteissa. Nämä ihan vaan olemuksestani ja uskon että ne ovat totta. Olen hyvin läsnä ja vahva, mutta olen myös hyvin herkkä ihminen ja avoin tunteistani. Tämä voi olla "liikaa".
Sitten muutaman tapaamisen jälkeen miehet usein vetäytyvät. Tai sitten minä lopetan tapailun, koska saan tunteen että mies ei ole hakemassa mitään vakavampaa. Hän ei ns ole saatavilla.
Mutta minua kiinnostaa mikä voisi aiheuttaa sen että mies perääntyy? Tosin lähes aina he yrittävät tulla myöhemmin takaisin.
Voi olla että olen todella intensiivinen ja ehkä tämä teksti itsessäänkin kertoo jotain. Itse mielellään aina jatkaisin ihmisiin tutustumista, koska meissä on niin paljon kerroksia.
Kommentit (194)
Vierailija kirjoitti:
Tuo ap:n kuvaus itsestään ja tilanteestaan oikeastaan kertoo jo vastauksen. Kun miehet pääsevät tutustumaan paremmin ap:n persoonaan, heistä tuleekin äkkiä vetäytyviä ja mahdollisimman niukkasanaisia.
"Olen analyyttinen ja kiinnostunut psykologiasta, tykkään keskustella itsestäni ja muista."
"Olen hyvin läsnä ja vahva, mutta olen myös hyvin herkkä ihminen ja avoin tunteistani."
Eli olet kävelevä miinakenttä.
Jokainen sana, katse ja ele ylitulkitaan, ja niitä aletaan analysoimaan puhe- ja tekstiryöpyllä. Ei toki yllätä, että tulet tänne "keskustelemaan" siitä, miten miehet eivät ymmärrä sitä, miten loistava ihminen ja kumppani sinä oikein olisitkaan.
Jos haluat parisuhteen, ala olla itsesi vastakohta. Käyttäydy vetäytyvästi, vastaile lyhytsanaisesti, älä esitä liian kiinnostunutta, äläkä j***lauta analysoi jokaista sanaa, ilmettä, elettä, ihan mitä tahansa ärsykettä. Ei pahal
Kyse tuskin on siitä, että haluaa mahdollisimman monta miestä. Riittää, että löytyy yksi sieltä 10%. miehet kuka kestää herkkiä ja tunteellisia naisia, ovat oikeasti todella mahtavia tyyppejä, kuin taas ne ketkä haluaa naisen, kuka on persoonaltaan oikeastaan mitään sanomaton. Se on miehille helppoa ja siksi päätyvät sellaisen kanssa ja kohtelevat miten huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ketju on täynnä kusipäitä joiden ei pitäisi antaa mitään ihmissuhdeneuvoja kenellekään. Mutta annatte kuitenkin koska tiedän egot on eduskuntatalon kokoisia.
Olipa näppärästi letkautettu. Minkä kokoisella egolla toimii henkilö, joka katsoo asiakseen päättää, kuka saa keskustella ja missä?
Sivusta: Kaasuvalotus on merkki siitä, että osui ja upposi. Teitä egoilijoita on täällä paljon, kuten tosielämässäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ketju on täynnä kusipäitä joiden ei pitäisi antaa mitään ihmissuhdeneuvoja kenellekään. Mutta annatte kuitenkin koska tiedän egot on eduskuntatalon kokoisia.
Koitas nyt vähän rauhoittua. Tämä on keskustelupalsta, täällä keskustellaan. Ihmisillä on erilaisia mielipiteitä, ja joskus ne on vastakkaisia sinun mielipiteittesi kanssa.
Haukkuminen ei oo mitään "keskustelua". Ihan alusta lähtien tää on ollu täynnä ihmisiä joilla on mm. kova tarve loukata ap:ta. Nää ihmiset vois mennä katsomaan peiliin. No sen takia ne tietty on täällä kun eivät tykkää peilistä ja anonyymina netissä voi olla mulkku ilman mitään vastuuta omista sanoista.
5 kappaleen avausviesti koostuu valtaosin AP:n omakehusta. Kommentoin tätä asiaa aiemmin ketjussa, ja esitin teorian että AP ei välttämättä ole ihan neurotyypillinen.
Jos tämä on kiusaamista, niin sitten on. En pyydä anteeksi sitä, että kerroin vilpittömästi oman käsitykseni, jonka muodostin saatavilla olevista tiedoista. Jos sinulla on ongelma asian kanssa, niin se on totta tosiaan vain sinun ongelmasi.
Mulle tuli mieleen työkaveri vuosien takaa. Tosi kaunis punapää, sellaisella kaurismaisella runotytönomaisella tavalla viehättävä nainen. Hyvin ujo olemus. Vähän pidemmän tutustumisen jälkeen näkyikin sitten ihan yllärinä nopea äly, henkevä itsevarmuus ja viiltävän sarkastinen -puhtaasti hauskalla tavalla- huumori. Erikoinen persoona ja ristiiriita jäi pysyvästi mieleen.
Koska olin nainen eikä mitään romanttista tutustumisessa, nämä kaikki yllätykset olivat vaan positiivisia. Mutta hänen sinkkuuttaan en sinällään ihmetellyt. Ulkoinen olemus antoi olettaa ihan muuta kuin hän lopulta oli, joten epäilemättä tarjolla on ollut paljon "kauniita naisia" tai "herkkää kukkasta" etsiviä miehiä, joille se paljastuva sisäinen teräs on yksinkertaisesti ollut vaan ihan muuta kuin haettiin.
Ei olla enää yhteyksissä, mutta on myös hyvin vaikea kuvitella, etteikö hän ole jossain vaiheessa vastinparinsa löytänyt. Kyllä joku on sen ulkokuoren ylikin nähnyt ja tunnistanut helmen nähdessään.
Minäkin olen huomannut tuon saman ongelman.
(...erityisesti minusta kyllä aika epämiellyttävien miesten taholta)
mutta niinhän sitä sanotaan että 'kauneudesta on kärsittävä'.
Täytyy kyllä myöntää että aina se ei ole ollut ihan helppoa.
(varsinkaan kun näkee että joku oikein ällö, ja ulkonäöltään ja kaikin puolin selvästikin tasoni alapuolella oleva siinä oikein on yrittämässä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koitas nyt vähän rauhoittua. Tämä on keskustelupalsta, täällä keskustellaan. Ihmisillä on erilaisia mielipiteitä, ja joskus ne on vastakkaisia sinun mielipiteittesi kanssa.
Haukkuminen ei oo mitään "keskustelua". Ihan alusta lähtien tää on ollu täynnä ihmisiä joilla on mm. kova tarve loukata ap:ta. Nää ihmiset vois mennä katsomaan peiliin. No sen takia ne tietty on täällä kun eivät tykkää peilistä ja anonyymina netissä voi olla mulkku ilman mitään vastuuta omista sanoista.
5 kappaleen avausviesti koostuu valtaosin AP:n omakehusta. Kommentoin tätä a
Olen eri, mutta kyllä täällä tosiaan on diagnoosit tulilla muutamasta sanasta. Itse kyselin ap:n ikää ja sitä kuinka monta näitä miehiä on ollut, millaisia ovat olleet.
Jokaisen kuvaus omasta itsestään on värittynyt jollain tapaa, en lähtisi diagnosoimaan yhtään mitään aloituksesta. Hyvin harvalla on täsmälleen sama kuva itsestä kuin muilla on hänestä, mutta jos kuvat kovin paljon eroavat toisistaan, niin tulee vaikeuksia. Jotain sellaista tässäkin on, mutta mitä. Jäin miettimään tuota intensiivisyyttä mikä tuli esille siinäkin, että on kommentoitu hänen olevan "satutetun oloinen". Se voi olla ihan vain tiettyjä puheita tai liian tiheää yhteydenottoa, joka koetaan liiallisena tarvitsevuutena ja liian suurena avautumisena liian aikaisessa vaiheessa, kun ei tunneta vielä toista hyvin.
Toisaalta on vaikea sanoa ovatko tuollaiset selitykset kohteliaisuutta vain ja todellinen syy joku muu. Jokaisella voi myös olla oma syy, jos miehiä on vain vähän.
Kertomasi perusteella voisi päätellä, että ongelma ei ole ulkonäössäsi. Näin ollen ongelman täytyy jotenkin liittyä luonteeseesi ja/tai käytökseesi.
Olisi mielenkiintoista seurata vierestä sinun ja näiden miesten sosiaalista kanssakäymistä. Uskon että valveutunut tarkkailija kykenisi kyllä huomaamaan missä kohtaa miesten kiinnostus alkaa lopahtamaan, ja missä kohtaa he tajuavat että "hetkinen, tämä nainen ei olekaan sitä mitä minä luulin".
Vierailija kirjoitti:
(varsinkaan kun näkee että joku oikein ällö, ja ulkonäöltään ja kaikin puolin selvästikin tasoni alapuolella oleva siinä oikein on yrittämässä)
Mitä oikein tarkoitat tuolla "ulkonäöltään tasoni alapuolella".
Vieppä nuo incelien taso jutut muualle täältä, kiitos. Mitään tasoja ei ole olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä oikein tarkoitat tuolla "ulkonäöltään tasoni alapuolella".
Vieppä nuo incelien taso jutut muualle täältä, kiitos. Mitään tasoja ei ole olemassakaan.
On olemassa, mutta ei niistä tarvitsisi aina jankata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa näppärästi letkautettu. Minkä kokoisella egolla toimii henkilö, joka katsoo asiakseen päättää, kuka saa keskustella ja missä?
Sivusta: Kaasuvalotus on merkki siitä, että osui ja upposi. Teitä egoilijoita on täällä paljon, kuten tosielämässäkin.
Edestä: ymmärtähän sinä asettavasi itsesi yläpositioon suheessa muihin keskustelujoihin. Tulet ylhäältä jakamaan tuomioita meille itseäsi huonommille. Etkä huomaa siinä mitään egoistista?
Jatkan vielä tuosta mitä itse nimität "intensiivisyydeksi". Voisiko olla, että puhut liikaa? Se on melko yleinen tapa, kun jännittää eli ottaa tilan haltuun puhumalla koko ajan niin ettei toinen oikein saa suunvuoroa. Entä puhutko itsestäsi liikaa? Kerrot asioita, joita kerrotaan vasta paremmille tutuille liian aikaisessa vaiheessa tutustumista tai sitten ylipäätään puhut pääasiassa itsestäsi, jolloin sinusta saa itsekeskeisen vaikutelman? Molemmat voivat johtua siitä, että jännität jolloin nuo on helppo korjata. Hidastamalla tahtia ja kuuntelemalla toista enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edestä: ymmärtähän sinä asettavasi itsesi yläpositioon suheessa muihin keskustelujoihin. Tulet ylhäältä jakamaan tuomioita meille itseäsi huonommille. Etkä huomaa siinä mitään egoistista?
On mullakin ego joo. En pidä sinua tai muita huonompina. Samastuin vaan tuon kommentin kirjoittajaan, koska kyllähän tässäKIN keskustelussa moni tuntui asettautuvan Ap:n yläpuolelle. Missioni on puolustaa omituisia ihmisiä, joita niin usein ylemmyydentuntoisesti haukutaan. Toisaalta missioni on myös tökkiä niitä, jotka ovat egonsa vankeja, koska itsekin olen ollut. Ja tämä taas liittyy siihen, että aktiivisesti pyrin hiljentämään omaa egoani. Tässä minulla on paljon kehitettävää, kuten myös kommunikaatiossa. Oppia ikä kaikki!
Anteeksi, kun loukkasin sinua.
Painotan että en osaa sanoa juuri tähän tilanteeseen tai toisten miesten puolesta mutta itse saatan vetäytyä jos saan toisesta osapuolesta vaikutelman että on etäinen tai ei innolla mukana. Erikoinen persoonallisuus ei itsessään haittaa.
Monet tapaamani ihmiset ovat polttaneet näppinsä aiemmissa suhteissa ja ymmärrän itsesuojelun mutta en haluaisi että minua kohdellaan huonosti toisten ihmisten toiminnan vuoksi. Myös kylmää-kuumaa-meininki lopahduttaa kiinnostuksen.
Ne on justiin niitä herra Lorunlirkkuja, jotka runoilevat kaikkea "sinulla on käsittelemättömiä asioita ja pelkäät tulevasi satutetuksi". Ei niillä ollut mielessäkään kuin esittää sulle jotain ihme diipadaapaa sen verran että saa sänkyyn.
Vierailija kirjoitti:
Painotan että en osaa sanoa juuri tähän tilanteeseen tai toisten miesten puolesta mutta itse saatan vetäytyä jos saan toisesta osapuolesta vaikutelman että on etäinen tai ei innolla mukana. Erikoinen persoonallisuus ei itsessään haittaa.
Monet tapaamani ihmiset ovat polttaneet näppinsä aiemmissa suhteissa ja ymmärrän itsesuojelun mutta en haluaisi että minua kohdellaan huonosti toisten ihmisten toiminnan vuoksi. Myös kylmää-kuumaa-meininki lopahduttaa kiinnostuksen.
Minulla lopahtaa miehenä samasta syystä innostus. Jos koen, että nainen ei ole kiinnostunut, niin yhteydenpitoni ja muu loppuu siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla lopahtaa miehenä samasta syystä innostus. Jos koen, että nainen ei ole kiinnostunut, niin yhteydenpitoni ja muu loppuu siihen.
Itse taas jos koen toisen vaivan arvoiseksi, olen valmis osoittamaan luotettavuuteni. En koe siitä mitään vaivaa ja se tulee mulla naisena automaattisesti. En oleta, että pitäisi luottaa ihmiseen ketä ei kunnolla tunne.
"Minulla lopahtaa miehenä samasta syystä innostus. Jos koen, että nainen ei ole kiinnostunut, niin yhteydenpitoni ja muu loppuu siihen."
Yksi syy ap:n tapailukumppanien katoamiseen voi olla liiallinen innostuneisuus eli tässä pitäisi löytää vastavuoroisuus, joka on todennäköisesti 9/10 ihmisistä syy, kun heillä on vaikeuksia löytää ketään. Eli he eivät osaa lukea vastapuolen merkkejä, painostavat, ovat intensiivisiä ilman vastapuolelta tulevia vastaavia signaaleja (takertuvat, hehkuttavat yms. liikaa) tai sitten ovat täysin passiivisia eivätkä vastaa toisen signaaleihin lainkaan, jolloin toinen osapuoli tietysti lopettaa tapailun.
Jostain sellaisesta ap:nkin tapauksessa voi olla kyse. Ellei sitten ole kyse vain muutamasta miehestä, jolloin siitä ei oikeastaan voi päätellä yhtään mitään. Paitsi tietty sen, että miestä ei kiinnostanut sitten kuitenkaan.
"Itse taas jos koen toisen vaivan arvoiseksi, olen valmis osoittamaan luotettavuuteni. En koe siitä mitään vaivaa ja se tulee mulla naisena automaattisesti. En oleta, että pitäisi luottaa ihmiseen ketä ei kunnolla tunne."
Olen eri, mutta mitä tarkoitat? Mistä tiedät mitä toisen käytöksen takana on? Ajattelet jonkun olevan sitä, ettei hän luota, mutta voihan se olla mitä tahansa muutakin.
Minusta oletukset ovat myös yksi osa ongelmia, erityisesti naisilla. Eli kuvitellaan, että miehen käytöksen takana on jotain mitä itse kokisi vastaavasssa tilanteessa. Takertuvat naiset erityisesti tuota harrastavat ja joutuvat vaikeuksiin. Heitä on tosi helppo naruttaa sen avulla. Myötäilee vain heidän ajatuksiaan. Ap ei oleta, vaan kysyy, se on plussa.
Vierailija kirjoitti:
Miten muuten tämän asian voisi esittää?
Kiinnostuvat ensin ulkonäöstäsi. Mutta sitten kun ovat viettäneet hieman aikaa kanssasi, alkavat huomata että olet aika erikoinen tyyppi ja epätavallinen persoona, jonka jälkeen miesten kiinnostus lopahtaa ja he vetäytyvät.
Jes.
Miehetkin on yksilöitä, ja osa heistä todellakin haluaa juuri tuota. Suurin osa varmaankaan ei halua, kuten ei suurin osa naisistakaan. Friikin ja taviksen parisuhde ei toimi, vaan pitää löytää samalla aaltopituudella oleva tyyppi. T. Friikki