Mikä vikana? Miehet ovat ensin aivan mielettömän kiinnostuneita
Ulkonäköäni kehutaan todella paljon, olen kuulema niin kuuma, vaikka omasta mielestäni olen vain sellainen naapurintyttö. Minulla on aika paljon mielenkiinnonkohteita ja harrastuksia mm huonekalujen entisöinti, urheilen myös paljon. Olen analyyttinen ja kiinnostunut psykologiasta, tykkään keskustella itsestäni ja muista. Miksi olemme sellaisia kuin olemme.
Kuulen usein että minulla on hyvä energia. Mutta olen kuullut myös että minulla on käsittelemättömiä asioita, tai että vaikutan siltä että pelkään että minua sattuu ihmissuhteissa. Nämä ihan vaan olemuksestani ja uskon että ne ovat totta. Olen hyvin läsnä ja vahva, mutta olen myös hyvin herkkä ihminen ja avoin tunteistani. Tämä voi olla "liikaa".
Sitten muutaman tapaamisen jälkeen miehet usein vetäytyvät. Tai sitten minä lopetan tapailun, koska saan tunteen että mies ei ole hakemassa mitään vakavampaa. Hän ei ns ole saatavilla.
Mutta minua kiinnostaa mikä voisi aiheuttaa sen että mies perääntyy? Tosin lähes aina he yrittävät tulla myöhemmin takaisin.
Voi olla että olen todella intensiivinen ja ehkä tämä teksti itsessäänkin kertoo jotain. Itse mielellään aina jatkaisin ihmisiin tutustumista, koska meissä on niin paljon kerroksia.
Kommentit (194)
"No miestyyppi on aina se sama, mitä hyvännäköiset naiset etsivät. Ei se muutu yhtään miksikään."
Annahan ap:n kuitenkin itse kertoa. Jos hän on deittallut LVI-asentajia ja on itse DI, niin silloin ongelma on helposti ratkaistavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet haluaa jotain helppoa ja yksinkertaista. Miehelle tärkeintä naisessa on perustoiminnot, eli terve pillu, kyky tehdä kotitöitä ja ruokaa sekä mieluiten hoitaa talouden kulut. Sinun persoona ja luonne on vain rasite ja jos osaat jotain niin se kuulostaa kovin paljon sille, että et silloin päivystä hellan luona etkä makuuhuoneessa. Miehet ei jaksa vastata millään tavalla mihinkään persoonoihin, he haluaa olla omissa oloissaan ja kertoo kyllä koska on nälkä ja sinua tarvitaan seksiin.
Pätee ainakin mun ex aviomieheen. Ex alkoi jossain vaiheessa pettämään ja halusi avioeron. Syyksi kertoi että häntä ärsyttää kun olen niin omatoiminen enkä ole riippuvainen hänestä. Kehui kyllä että makuuhuonepalvelu oli hyvää mutta haluaa alkaa kokeilemaan erilaisia naisia. Lisäksi sanoi että ei voinut sietää kun pakotin häntä kotitöihin (vaadin että ex osallistuu imurointiin, kaup
Kuulostaa siltä että eksäsi väisti melkoisen luodin!
Kuulostat mielenkiintoiselta mutta samalla tulee mieleen että ehkä miehet kavahtavat tuota tyyliäsi olla kaikesta ja kaikista niin kiinnostunut että kokevat jäävänsä huomiotta siinä vaiheessa kun homma alkaisi menemään vakavammaksi.
Vierailija kirjoitti:
"Ja voi olla, että Suomen sisältä ei tällaista miestä löydy, "
No tietenkin löytyy. Itse olen sellaisen löytänyt ja monella kaverillanikin on mies jonka ego ei mitenkään horju siitä jos vaimo on josain hyvä tai jopa ansaitsee enemmän. Ennemminkin ovat ylpeitä.
Nimenomaan, itsekin tunnen tällaisia miehiä, jotka alun perin ovat ansainneet vaimoaan vähemmän. Tilanne tosin muuttui myöhemmin.
Mutta taustat olivat samat. On aivan selvää, jos mies taustojensa perusteella pitää naista "alempiarvoisena" keittiökoneena, niin ei sellainen käy yhdellekään koulutetulle ja normaalista perheestä olevalle naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Olet kohdannut poikia, et Miehiä.
Miehetkö eivät sitten enää valitse kumppaniaan ja heille kelpaa mikä vain?
AP, kirjoitit että miehet ovat ensin tosi kiinnostuneita sinusta, mutta sitten muutaman tapaamisen jälkeen he menettävätkin kiinnostuksensa ja vetäytyvät.
Osaatko sanoa montako kertaa sinulle on käynyt noin? Muutaman kerran? 5 kertaa? Yli kymmenen kertaa?
Tää ketju on täynnä kusipäitä joiden ei pitäisi antaa mitään ihmissuhdeneuvoja kenellekään. Mutta annatte kuitenkin koska tiedän egot on eduskuntatalon kokoisia.
Vierailija kirjoitti:
Tää ketju on täynnä kusipäitä joiden ei pitäisi antaa mitään ihmissuhdeneuvoja kenellekään. Mutta annatte kuitenkin koska tiedän egot on eduskuntatalon kokoisia.
Koitas nyt vähän rauhoittua. Tämä on keskustelupalsta, täällä keskustellaan. Ihmisillä on erilaisia mielipiteitä, ja joskus ne on vastakkaisia sinun mielipiteittesi kanssa.
"Nimenomaan, itsekin tunnen tällaisia miehiä, jotka alun perin ovat ansainneet vaimoaan vähemmän. Tilanne tosin muuttui myöhemmin."
Meillä minä naisena ansaitsen edelleen yli pari tonnia enemmän kuussa vaikka ollaan jo kohta viiskymppisiä eikä tilanne luultavasti tule koskaan muuttumaan. Mies on vain tyytyväinen koska se mahdollistaa meillä elintason jota emme saisi jos ansaitsisin häntä vähemmän. Ja on ihan vain ylpeä että minulla on hyvä ura.
En oikein edes ole tajunnut että edelleen on olemassa miehiä joilla tekee jotenkin tiukkaa jos vaimo ansaitsee enemmän. Sitä on niin tottunut omaan tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Harmi että se ei ole sosiaalisesti hyväksyttävää että AP kysyisi suoraan näiltä miehiltä, miksi heidän kiinnostuksensa lopahti. Yhdellä kysymyksellä koko tämä mysteeri selviäisi.
Eiköhän jokainen normaali-ihminen kuitenkin kohteliaasti suojele toisen tunteita, eikä vastaa rehellisesti. En minä ainakaan sanoisi deitille, joka on ihan kiva, että hän on outo, takertuva, tungetteleva, puhuu vain itsestään tms., tai hänessä on muita red flageja (tarkertuu menneeseen, taipumusta kontrollointiin, fragiili mielenterveys).
Kyllä se vastaus on aina kemian tai tunteiden puute.
Kuulostat ihan minun tutulta. Ja ongelma hänen kohdalla näin ulkopuolisen silmin on jatkuva ylianalysointi, kaikelle pitää aina olla täydellinen selitys (miksi esim. mies käyttäytyy tavalla X) ja esim. somekäyttäytyminen on mielestäni aika noloa, kun hän päivittelee jatkuvasti miesten psykologiasta (joskus naistenkin) ja jopa naisena tulee epämukava olo tästä. Sellainen ns. ylitunteellisuus ja persoonatyyppien analysointi on pelottavaa, etenkin jos olet juuri tutustunut johonkin henkilöön, ei varmasti halua mitään diagnosointeja omiin käytösmalleihin liittyen..
Ja tosiasia on sekin että etenkin mies joka ei ole kanssasi vielä kunnon suhteessa, sellainen itsestäsi jatkuvasti puhuminen ja omien ongelmien purkaminen on turn off. Olet todella vaikea ihmistyyppi enkä itse haluaisi sitoutua sinunlaiseen ihmiseen.
"koska meissä on niin paljon kerroksia."
Tulee mieleen Shrekin lause "jätit on kuin sipuli. Meissä on kerroksia" :D
Luulenpa, että olet vaan sellainen vähän erikoistyyppi. Intensiivisyys ei ole mikään perusjuttu kulttuurissamme, ja se pelottaa niin miehiä kuin naisiakin. Tiedän kokemuksesta, koska olen samanlainen. Asia ratkesi, kun löysin samanlaisen miehen. Niitäkin on, ehkäpä eniten luovilla aloilla ja yrittäjinä. Ja ulkomailla, missä intensiivisyys saattaa olla jopa yleisesti hyväksyttyä.
Minustakin moni kiinnostuu. Uskon, että se liittyy juuri siihen, että on vähän erikoinen. Siitä tulee sellainen ns. jännittävä aura. Mutta loppupeleissä nämä kiinnostuneet eivät kestä sitä, koska ovat itse erilaisia.
Kyllä sinä Ap vielä löydät yhtä oudon ihmisen rinnallesi!
Samaistun myös ap:hen ja siihen toiseen kirjoittajaan, joka löysi parinsa. Diagnoosia minulla ei ole, mutta minua on kuvailtu erilaiseksi. Pääsen nopeasti porukoihin sisään, mutta monesti minut on myös jätetty ulkopuolelle jonkin ajan päästä. Ei ihmiset suoranaisesti vihaa, mutta hyvin harvan kanssa olen samalla aaltopituudella. Se satuttaa, sillä pidän oikeasti useista ihmisistä ja haluaisin kuulua porukkaan. Minulta vain puuttuu se joku palikka. Ihmiset useimmiten lyttäävät tuntemuksiani kuin kokisivat empatiaa, ei väliä osoitanko innostusta ja iloa vai kiukkua jotain kohtaan. Ehkä tunteideni voimakkuus on ihmisten mielestä asia mitä pitää aina hillitä eikä sympata.
Olen ollut vakisuhteessa 10v ja puolisonikaan ei ole ihan tavallinen. Ennen tätä koin suuren pettymyksen suhteessa, joka meni niin kuin ap:lla- mies oli hyvin kiinnostunut sen pari kuukautta ja sen jälkeen käyttäytyi kuin olisin vain rasite. Minä naiivina luulin että saan miehen kiinnostumaan uudelleen muuttumalla täydelliseksi tyttöystäväksi ja sain pettyä karvaasti
Mitä kuvittelet miehen naisesta haluavan? Analysoivaa otetta eri kerrosten tutkimisesta?
Sinussa tuskin on mitään vikaa. Vaikutat fiksulta naiselta. Et vain ole tavannut tasoistasi :)
Vierailija kirjoitti:
Olipa näppärästi letkautettu. Minkä kokoisella egolla toimii henkilö, joka katsoo asiakseen päättää, kuka saa keskustella ja missä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koitas nyt vähän rauhoittua. Tämä on keskustelupalsta, täällä keskustellaan. Ihmisillä on erilaisia mielipiteitä, ja joskus ne on vastakkaisia sinun mielipiteittesi kanssa.
Haukkuminen ei oo mitään "keskustelua". Ihan alusta lähtien tää on ollu täynnä ihmisiä joilla on mm. kova tarve loukata ap:ta. Nää ihmiset vois mennä katsomaan peiliin. No sen takia ne tietty on täällä kun eivät tykkää peilistä ja anonyymina netissä voi olla mulkku ilman mitään vastuuta omista sanoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa näppärästi letkautettu. Minkä kokoisella egolla toimii henkilö, joka katsoo asiakseen päättää, kuka saa keskustella ja missä?
En minä päätä, sananvapaus on edelleen Suomessa voimassa ja vauva.fi:n moderoinnista vastaa Sanoma, en minä. Mutta kerroin nyt mielipiteeni siitä, että täällä on iso määrä kiusaajia. Ehkä jopa joku saattaisi herätä.
Miksi kuvittelet että menen siihen halpaan?? En todellakaan aloita yhtäkään epeämääräsitä tapailua jossa minua itseasiassa vaan hyväksikäytetään. Kyllä miehen sanat ja teot täytyy olla linjassa ja jonkinlainen lupaus sitoutumisesta. Tuollaisia ajalehtivia ihmisiä on ihan liikaa. Sellainen ei kinnosta.
ap